Dandy schreef:Heel interessant dit !![]()
Ik heb een superlieve en sociale hond maar wel één met een blaf-probleem tegen vreemde mensen. Tot nu toe geprobeerd op te lossen door hem te straffen (dat is ook wat iedereen in de omgeving, ook zogenaamde honden-kenners, zeiden, hij mag dat niet, je moet het afstraffen), wat dus helemaaaal niet helpt. Ik was al wat op internet aan het rondneuzen wat nou de oplossing zou kunnen zijn. Ik snapte het ook niet, mijn hond is/was voor mijn gevoel namelijk helemaal niet dominant. Die interesseert zich alleen voor de leuke dingen in het leven, een echte clown. Nu kom ik dit topic tegen. Vanaf vandaag gaan we het helemaal anders doen
. Ik ga me er nog wat verder in verdiepen, maar volgens mij klopt dit helemaal met mijn "gevoel".
happy
Dat heeft niks te maken met dominantie maar met onzekerheid.
. Vanaf vandaag gaan we het helemaal anders doen
. Ik ga me er nog wat verder in verdiepen, maar volgens mij klopt dit helemaal met mijn "gevoel".
) :
(goh, laat dat nu net zo werken met paarden/kinderen/elk ander dier dat je op wilt voeden...)
Dus voor je het op dominantie gooit, kijk eerst naar de rest van het karakter: is ie de baas in de wei? Nee? Kan het zijn dat hij je aanwezigheid domweg niet opmerkt (oeh ik zie daar een plukje gras dat er erg lekker uitziet) en dat hij je daardoor omver loopt?
het maakt toch niet uit hoe je een probleem noemt, als je het maar op de juiste manier oplost.
.
)