nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:34

Ik krijg net bericht dat de mensen er een ander goed tehuis voor hebben gevonden. Fijn dat het gelukt is, voor ons wel een beetje jammer, maar dat is minder belangrijk.

RoosTaffy
Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 12:24

Gelukkig maar voor die hond, wel jammer voor jullie.

Ik heb er ook nog 1 in de aanbieding, zelfde naam zelfde ras :p
Nee grapje hoor, zou d'r nooit kwijt willen!

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:00

Jammer Tine10.. wellicht komt er weer en ander dier op jullie pad..

Leuke foto Kaatje! Wij hebben ook een klein mormel, Chihuahua alias Vrekkel dat zegt al genoeg. Onze Bull Mastiff corrigeerde (helaas) niks. Grootste goedzak op aarde, nooit gegromd in zijn hele leven :') waaks.. nope, we moesten het echt van de Chi hebben :')

Bedankt voor de tips! Toch leuk een ervaringsdeskundige op bokt.. mennnn ik kan bijna niet meer wachten nu :o In april hebben we de BM in moeten slapen, toen waren we echt nog niet klaar voor een nieuwe hond, nu inmiddels wel.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:57

Er komt er vast wel eens een bij. We vangen meestal grote, oude honden op uit het asiel. Die wil bijna niemand hebben. Doen we nu al jaren en is dankbaar "werk". De honden lijken het eigenlijk altijd gelijk door te hebben. Soms leven ze nog 2 jaar, soms maar een maand, maar dan hebben ze toch nog even een fijne tijd gehad. De laatste hebben we zelfs nog bijna 4 jaar mogen hebben, een kruising Boxer/Rottweiler. Leuke is dat je op deze manier echt allerlei rassen in huis krijgt. De grotere dan hoor, we houden niet zo van dat kleine spul ;)

Heb nu via fb alweer een Duitse Herder die een goed thuis zoek.t

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:14

Citaat:
Leuke foto Kaatje! Wij hebben ook een klein mormel, Chihuahua alias Vrekkel dat zegt al genoeg.

Dank je .De kaukaas op deze foto is de kleinste ,en de slimste.
Kleine Pep is een kruising Jack r. X chi.
Citaat:
Onze Bull Mastiff corrigeerde (helaas) niks. Grootste goedzak op aarde, nooit gegromd in zijn hele leven :') waaks.. nope, we moesten het echt van de Chi hebben

Och , wat zal je die missen .
Citaat:
Bedankt voor de tips!

Ach , je zal het allemaal wel weten ,maar ik kan mijn mond niet houden :D
Nog één ding : is je tuin goed afgezet ? Vroeg of laat gaat je kaukaas proberen om te ontsnappen.
Citaat:
mennnn ik kan bijna niet meer wachten nu :o In april hebben we de BM in moeten slapen, toen waren we echt nog niet klaar voor een nieuwe hond, nu inmiddels wel.

Spannend , je maakt toch wel foto's hè , ik ben ook heel benieuwd. :j
Citaat:
We vangen meestal grote, oude honden op uit het asiel. Die wil bijna niemand hebben. Doen we nu al jaren en is dankbaar "werk".

Respect.
Citaat:
Leuke is dat je op deze manier echt allerlei rassen in huis krijgt.

Dat zou ik dan weer minder vinden , ik heb echt mijn voorkeurs rassen .
Citaat:
De grotere dan hoor, we houden niet zo van dat kleine spul ;)

Ik ook niet , maar mijn kleine Pep heeft t karakter en het hart van een hele grote . :D

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:26

Kaatje schreef:
Citaat:
De grotere dan hoor, we houden niet zo van dat kleine spul ;)

Ik ook niet , maar mijn kleine Pep heeft t karakter en het hart van een hele grote . :D

Mijne is ook net een grote hond, misschien komt het dan omdat ze altijd met grote honden zijn ofzo

Ik ga heeeeel veel foto's maken! Ja het was echt heel verdrietig ;( hoop toch niet meer afscheid te moeten nemen van zo een jonge hond. Kon daarna ook heel boos worden op mensen die hun hond gingen herplaatsen, doe je er alles aan om je hond te redden.. andere doen geen enkele moeite. Ergste was ook nog dat ik in die week zijn moeder tegen kwam op MP 8jarige teef omdat ze gingen stoppen met de fokkerij.. -:(- we hebben er nog over nagedacht maar we waren nog zo verdrietig en dan weer het risico nemen op snel afscheid.

De tuin zit potdicht, maar ze kunnen over 2 meter springen kwam ik laatst tegen?

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:48

Citaat:
Ja het was echt heel verdrietig ;( hoop toch niet meer afscheid te moeten nemen van zo een jonge hond. Kon daarna ook heel boos worden op mensen die hun hond gingen herplaatsen, doe je er alles aan om je hond te redden.. andere doen geen enkele moeite.

Mijn Amber was ook slechts 4 jaar toen ze die alvleesklierontsteking kreeg .
Woensdagavond kreeg ze een zware epileptische aanval ,moest ik nog hollen ,want ze herkende me niet toen ze net die epileptische aanval uitkwam en ging in de aanval. :+
vrijdag was ze gestopt met eten en zijn we uit voorzorg naar de da gegaan .
Die vond het eigenlijk niet nodig , kon niets raars vinden ,ze gaf ook niets aan ,maar op ons aandringen bloedje getrokken.
Zaterdagmiddag laat op jumping hele slechte uitslag van het bloedonderzoek gekregen , ze was zichzelf aan het vergiftigen.
Zondagmorgen 8 uur naar de kliniek en aan het infuus.
Dinsdag hebben we haar in laten slapen om verder kramperen te voorkomen.
Citaat:
Ergste was ook nog dat ik in die week zijn moeder tegen kwam op MP 8jarige teef omdat ze gingen stoppen met de fokkerij..

Ach ja , eerst trekken ze zo'n teef leeg , en als ze genoeg geld eraan overgehouden hebben en de leeftijd komt dat ze gaan kosten , dan worden ze afgedankt. -O-

Citaat:
De tuin zit potdicht, maar ze kunnen over 2 meter springen kwam ik laatst tegen?

Dat heb ik nog niet meegemaakt, rond de 1.30 is t hoogst hier wat ze sprongen
.ze schijnen het wel te kunnen.
Wel honden die het gaas los van de paal maken , gat in het gaas maken , gat onder het gaas door graven , verbinding gaas/hek kapotmaken en zich door een opening van 10cm wringen :')
enzv .enzv. het meeste hiervan gepresteerd door Ambertje , onze Houdini die ook uit iedere bench kon komen. Helaas is onze huidige kaukaas haar 1e jaar in de leer geweest bij Amber -O-
maar gelukkig niet zo intelligent. *D

Toen Amber in de kliniek lag gingen we met haar de tuin in -met infuus en al- het 1e wat ze deed was aanwijzen waar de ontsnappingsmogelijkheid naar buiten lag -klein poortje- ik stond te lachen en tegelijkertijd te huilen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:56

Citaat:
Wel honden die het gaas los van de paal maken , gat in het gaas maken , gat onder het gaas door graven , verbinding gaas/hek kapotmaken en zich door een opening van 10cm wringen :')


Haha, dat doet onze Akita ook. }:0

Ik heb ook mijn voorkeuren hoor qua ras (leonberger en akita), maar herders, rottweilers en dus de meeste grote rassen vind ik wel leuk. We hebben ook een keer een Dalmatier gehad van 13, die vond ik minder leuk, maar ja, die spoorde ook niet en hebben we in overleg met asiel laten inslapen. (ze wilden hem niet terug) Als hij wel lief was geweest, had ik het waarschijnlijk nu anders gezien. Ben bijv absoluut geen boxerfan, maar die laatste kruising was een fantastische hond. Zo geweldig lief.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:30

Citaat:
Ik heb ook mijn voorkeuren hoor qua ras (leonberger en akita), maar herders, rottweilers en dus de meeste grote rassen vind ik wel leuk.

Leonberger lijkt uiterlijk veel op een kaukaas.

Mijn rottje gedenk ik nog steeds met veel liefde , geweldige hond , na hem kon een andere rottweiler
geen goed doen bij me en oa daardoor ben ik zo aan mijn 1e kaukaas begonnen.

Herders zijn me vaak te druk , boxers :7 :x
en dan zijn er een hoop rassen waar ik nooit aan zou beginnen vanwege de gezondheidsproblematiek.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:58

Gezien mijn leeftijd heb ik nog niet heel veel ervaring met honden, van thuis uit herders en setters... herders teveel will to please, drukker, en vaak ook behoefte om veel met de baas te doen, mentale uitdaging.. setters, niet waaks, jacht instinct, wel prachtige honden... Zelf hebben we nu dan een Bull Mastiff gehad.. maar ook niet voor herhaling vatbaar, weinig gezonde honden, milde karakters.. niet altijd even intelligent.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:42


Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:03

Citaat:
Dit wordt waarschijnlijk de vader:

Dat is een lekkere buffel , met een prachtige kop.
Spannendddd.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:12

Ja vind het echt mega spannend :) hoop snel de bevestiging over de email te krijgen, kan ik de reis voorbereiden en een hotel boeken. We willen toch eerst even een keer de honden zien en kennis maken. Dan kan het grote aftellen beginnen, heerlijk weer een grote hond.. ben gek op mn chi hoor.. maar dat is toch niet echt ofzo :+

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:40

De moeder van de toekomstige papa van je pup heeft dezelfde kleur als
mijn Ambertje had.
Citaat:
We willen toch eerst even een keer de honden zien en kennis maken.

Zeker doen , kijken of ze hanteerbaar zijn , en dat ook blijven met vreemden erbij.

Mijn Xchi denkt dat ze ook een kaukaas is :D

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:03

Haha mijn Chi is een psychopaat :+ eigenlijk is hij vals, we hebben hem ook als herplaatser, hij was op een leeftijd van 8 maanden al drie keer verkast (zielig) en hij is bij ons echt 360 graden omgedraaid en 100% betrouwbaar maar met andere mensen moet ik altijd uitkijken, gelukkig is hij zo klein :P Had hem op dag 1 in mijn hand hangen. Het is zoveel fijner als je gewoon een puppy hebt en van het begin alles goed aan kunt leren, afleren of anders aanleren gaat veel moeilijker. Blijft toch ergens iets sluimeren.

Leuk, beetje meer zandkleurig? Vriendlief wil graag een donkere, ik zei een goede hond heeft geen kleur :P

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:07

Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen om zo'n grote hond bij zo'n mini te doen. Ik heb al meerdere keren kleine honden aangeboden gekregen om op te vangen (groot vergeleken bij een Chi), maar heb dat bewust afgewezen. De kans dat zo'n kleintje letterlijk onder de voet wordt gelopen is erg groot. En als dat kleintje dan ook nog (zoals vaak bij die kleintjes) denken dat ze heel groot zijn, dan zijn de gevaren voor mij in ieder geval te groot. Hoe lief onze Leo en Akita ook zijn, ze zijn (vind ik) tov zo'n kleine hond te groot.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:45

Citaat:
Leuk, beetje meer zandkleurig? Vriendlief wil graag een donkere, ik zei een goede hond heeft geen kleur

De meeste zijn wolfsgrauw , ieder jaar zijn ze net iets anders van kleur na de rui, de ene keer wat donkerder dan de andere. De mijne heeft nu veel zwart.

Op de vorige blz heb ik nog een foto gezet , het kleine mormel en een kaukaas, spelend in de tuin.
Er is nog nooit een haar gekrenkt van het kleine mormel ,terwijl ze af en toe erg brutaal is naar de grote toe.
Deze kaukaas is de lompste van mijn kaukazen maar onder de voet lopen heeft ze nog niet gedaan.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:02

Snap wel als mensen liever geen grote hond bij een kleine willen doen. Ken een geval waar het inderdaad mis ging.. maar ken een hele boel gevallen waar het ook hartstikke goed gaat. Eigenlijk is het hetzelfde als een shetlander houden bij een groot paard :D

14 Februari kijken is rond *\o/* Straks als ik thuis ben even een hotel boeken, leuk 'Romantisch' met Valentijnsdag :')

Zijn twee nestjes.. 1tje in de zomer.. moeder:
Afbeelding

1tje in de herfst moeder:
Afbeelding

De link die ik al deelde wordt de vader van het herfst nestje.. de zomer wordt een andere hond uit het buitenland vaderdier.. weet nog niet welke.. dat zal ik in Februari wel horen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:24

Prachtige hond!! <3

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:38

Ja het zijn twee verschillende :)

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:07

De 3 honden die we tot nu toe gezien hebben zien er in ieder geval goed uit.
Allemaal zo'n beetje dezelfde types.
Karakters moet je nog afwachten.

Spannend hoor , ik ben heel benieuwd.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:13

Hotel is geboekt, mennnn nog een maand wachten >;)

Ja klopt, heb al heel wat buitenlandse site voorbij laten gaan omdat ik dan de honden collectie niet uniform vond, niet mooi, of veel inteelt. We hebben ons wel beperkt tot Tsjechië en Polen.. het moet nog wel een beetje te doen zijn qua afstand.. je moet er toch 2-3 heen. Tenminste dat willen wij wel.

Voorkeur nu gaat wel voor het zomernestje, maar dat kan nog veranderen.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:48

Ik heb wel de indruk dat het echt "showhonden" zijn .
Mijn 1e was dat ook , en dat was de gemakkelijkste .
Ze moeten hanteerbaar zijn ,anders kun je er de show niet mee op.
En door de veterinaire keuring ;)

Zijn beide honden vastgebonden voor de foto? De herfstmoeder is zeker vastgebonden .
Ik vind t triest dat je je hond vast moet binden om een foto te maken, dan wordt er kennelijk
niet veel mee gewerkt.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:38


Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:50

Wat leuk dit topic.

Wij hebben er ook 1. Zelf in Verweggistan op gehaald :)). Bij een fokker in Roemenië. Nu 1,5 jaar oud. Hij is wit met beetje palomino vlekken, niet gecastreerd overigens.

We willen nog een teef ophalen ooit :j Naja de paarden zijn mijn dieren en de honden zijn ding. Alleen van ons is kort harig? Andere naam is Alabai toch?