Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mossje_bobb schreef:Trouwens onze hond komt ook nog elke dag minimaal 4 uur in de tuin. En in de vakantie heeft ze elke dag een wandeling van 1 1/2 uur of 2 uur. Ze heeft ook een trauma opgelopen met andere honden en ze durft niet goed meer dus naar het bos.
maar dat zijn uitzonderingen, aangezien het niet elke dag regent.
Nimfee schreef:Mossje_bobb schreef:Trouwens onze hond komt ook nog elke dag minimaal 4 uur in de tuin. En in de vakantie heeft ze elke dag een wandeling van 1 1/2 uur of 2 uur. Ze heeft ook een trauma opgelopen met andere honden en ze durft niet goed meer dus naar het bos.
Tuin is geen uitlaatronde voor een hond, een tuin heeft een hond wel snel gezien en een hond gaat zich niet in z'n eentje vermaken in een tuin...
Je kunt alsnog naar leuke gebieden gaan waar je weinig honden tegenkomt hoor. Ik heb ook een hond die niet elke hond om haar heen wilt hebben, en toch kan ik naar leuke gebieden gaan zonder problemen.
Regen ja, mijn hond vind dat vreselijk. Eerst trekt ze mij naar het stuk waar ze altijd een plasje doet en vervolgens racet ze weer terug naar huismaar dat zijn uitzonderingen, aangezien het niet elke dag regent.
Daarnaast ga ik zelf ook meer dan 3x per dag naar de toilet en vermoed dat hun dat ook graag doen. Nimfee schreef:Mossje_bobb schreef:Trouwens onze hond komt ook nog elke dag minimaal 4 uur in de tuin. En in de vakantie heeft ze elke dag een wandeling van 1 1/2 uur of 2 uur. Ze heeft ook een trauma opgelopen met andere honden en ze durft niet goed meer dus naar het bos.
Tuin is geen uitlaatronde voor een hond, een tuin heeft een hond wel snel gezien en een hond gaat zich niet in z'n eentje vermaken in een tuin...
Je kunt alsnog naar leuke gebieden gaan waar je weinig honden tegenkomt hoor. Ik heb ook een hond die niet elke hond om haar heen wilt hebben, en toch kan ik naar leuke gebieden gaan zonder problemen.
Regen ja, mijn hond vind dat vreselijk. Eerst trekt ze mij naar het stuk waar ze altijd een plasje doet en vervolgens racet ze weer terug naar huismaar dat zijn uitzonderingen, aangezien het niet elke dag regent.
Mossje_bobb schreef:Ja dat ik snap dat de tuin geen uitlaatronde is. Ik wil misschien met jaar gaan trainen dat ze mee kan rennen met de fiets maar ze is klein en ze is 3 jaar. Gewoon om de dag ofzo een kwartiertje rennen met de fiets. Zou dat nu nog kunnen.
Ze is echt heel bang voor andere honden en dus ook voor het bos, het strand vindt ze wel helemaal GEWELDIG maarja we wonen niet in de buurt.
Percy schreef:Een hond is een hond en geen mens. Die tuin kan heel interessant blijven maar daarnaast moet je de hond ook uitdagingen bieden en ja, dat kan ook prima in die tuin. Of ik nu speel met ze in een bos of in de tuin, ze gaan net zo enthousiast in het spel op. Daarnaast vinden we allemaal een boswandeling leuk dus dat doen we ook maar als ik ze rond het huis uit zou laten moesten ze aangelijnd ( doe ik ook wel) maar dat heeft niet echt heel veel toegevoegde waarde voor ze.
Ukkiee schreef:Wat mij opvalt, is dat veel mensen vlak na het avondeten gaan wandelen met de hond. Heeft de hond dan ook net gegeten? Houd je rekening met een uur rust na het eten i.v.m. maagtorsie? (Niet zozeer van toepassing op kleine honden.)
Echwel schreef:Hier een flatbewoonster,met een x dalmatier en Jackpup ,die er toch van schrikt hoe weinig beweging de meeste krijgen
Schema...
6-7 u voor een kwartiertje naar buiten
Rond 10 uur ga ik fietsen met Joy aan de lijn zo een 15 tot 20 km waarbij alleen het eerste stuk zij vast zit en de rest los mee rent, Pip in het mandje zit en tegenoordig ook al stukjes los mee gaat op de dijk/bos... dan fiets ik wel heel langzaam..
vaak ook spelen met de andere honden
Rond 15 u een half uur spelen op het veld hier voor het huis
Dat om 18u30 ook weer
En dan rond half elf laatste rondje van een kwartier