Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Beestje heeft te lang geleden hierdoor, ben er nog ziek van (van al dat leed vooral, maar ook van die kosten). Mijn paard is gelukkig kerngezond en die hou ik ook op een zo'n natuurlijk mogelijke manier, wat zijn gezondheid erg goed doet. femke27 schreef:Mijn mening is dat de gemiddelde DA in Nederland ook inderdaad erg duur is. Als je echt van dieren houdt kun je ook af en toe dat bijstandgezin met die hond ook voor alleen onkosten helpen. Is mijn bescheiden mening dan. Maar daar hoef je bij een DA ook niet mee aan te komen. Uiteindelijk is het de mentaliteit van de DA die daarin ook niet veranderd. Maar wat houden ze toch van dieren....
Daarnaast snap ik ook niet waarom de jaarlijkse enting van mijn 30kg monster hier 12 euro kosten, en zijn castratie 65. Denk dat de DA in NL wel wat meer rekend.
femke27 schreef:Mijn mening is dat de gemiddelde DA in Nederland ook inderdaad erg duur is. Als je echt van dieren houdt kun je ook af en toe dat bijstandgezin met die hond ook voor alleen onkosten helpen. Is mijn bescheiden mening dan. Maar daar hoef je bij een DA ook niet mee aan te komen. Uiteindelijk is het de mentaliteit van de DA die daarin ook niet veranderd. Maar wat houden ze toch van dieren....
Daarnaast snap ik ook niet waarom de jaarlijkse enting van mijn 30kg monster hier 12 euro kosten, en zijn castratie 65. Denk dat de DA in NL wel wat meer rekend.

femke27 schreef:Mijn mening is dat de gemiddelde DA in Nederland ook inderdaad erg duur is. Als je echt van dieren houdt kun je ook af en toe dat bijstandgezin met die hond ook voor alleen onkosten helpen. Is mijn bescheiden mening dan. Maar daar hoef je bij een DA ook niet mee aan te komen. Uiteindelijk is het de mentaliteit van de DA die daarin ook niet veranderd. Maar wat houden ze toch van dieren....
bigone schreef:Sommige mensen zitten helaas zo diep in de zorgen dat ze en zelf niet naar een huisarts meer gaan want stel je voor dat je medicijnen krijgt die je zelf moet betalen en deze mensen wachten vaak ook veel te lang met hun dieren, als je dat bedoelt kan ik me er iets bij voorstellen.

Zoolgangster schreef:bigone schreef:Sommige mensen zitten helaas zo diep in de zorgen dat ze en zelf niet naar een huisarts meer gaan want stel je voor dat je medicijnen krijgt die je zelf moet betalen en deze mensen wachten vaak ook veel te lang met hun dieren, als je dat bedoelt kan ik me er iets bij voorstellen.
Inderdaad... en dan roepen mensen hier dat ze hun huisdier maar weg moeten doen...
voor een konijn moet je in deze plaats al zo'n 30 Euro afstandsgeld betalen aan de opvang, laat staan een hond of kat...
(In het buitenland is dat vrijwel altijd gratis...)
Zoolgangster schreef:bigone schreef:Sommige mensen zitten helaas zo diep in de zorgen dat ze en zelf niet naar een huisarts meer gaan want stel je voor dat je medicijnen krijgt die je zelf moet betalen en deze mensen wachten vaak ook veel te lang met hun dieren, als je dat bedoelt kan ik me er iets bij voorstellen.
Inderdaad... en dan roepen mensen hier dat ze hun huisdier maar weg moeten doen...
voor een konijn moet je in deze plaats al zo'n 30 Euro afstandsgeld betalen aan de opvang, laat staan een hond of kat...
(In het buitenland is dat vrijwel altijd gratis...)