@ majO
Omdat ons eigen roedeltje het ondertussen heel normaal vind dat er af en toe een vreemd hondje komt logeren, kan ik ze er gewoon tussen zetten.
Ze zijn erg sociaal en vangen ook "niet sociale" hondjes erg goed op.
Als het vreemde hondje van zich af bijt, dan laten ze het gewoon met rust en negeren het tot het vanzelf contact zoekt. Ze zullen er dus nooit achteraan gaan of happen.
Maar elk hondje is verschillend en vraagt dus een andere aanpak, dat is niet vooraf te voorspellen hoe het zal verlopen. Ik bekijk dat per hondje apart.
In geval van Evy heb ik haar eerst apart gezet met haar pup, want ze was erg beschermend.
Wel in dezelfde ruimte, maar in een afgeschermde ruime bench.
Na een tijdje het deurtje open gelaten en ze kwam vanzelf stilaan eruit voor heel korte tripjes door de keuken.
Om daarna telkens weer terug naar haar pupje te gaan, want ze was een heel goed moedertje.
Ze mocht ook telkens mee (volgde haar pup vanzelf) als ik haar pupje ging voeren in de kamer ernaast.
Toen het pupje er niet meer was, hebben we de bench helemaal uitgewassen en nieuw dekentje erin, voor de geur van de pup zo goed mogelijk weg te krijgen.
Bench nog een tijdje laten staan zodat ze haar eigen veilige plekje had om zich in terug te trekken.
Maar ondertussen ligt ze dus overal waar de rest ligt, ze vind heel goed aansluiting bij de "bende".