Zijn wij geschikt voor een hondje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Zijn wij geschikt voor een hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:14

Ik heb wel een chichuahua en die zou ik inderdaad echt NIET alleen kunnen laten, dus grappig dat je dat zegt. Behalve als ze dus met haar vriendje de jack russel is.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:24

Wij hebben nu een pup sinds 2 weken hij zou dan 2 ochtenden max 5/6 uur alleen zijn en eigenlijk vind ik dat al te lang naar mijn zin zeker voor een pup. Nu zijn we 3 weken vrij om de uurtjes voorzichtig op te bouwen om alleen te zijn. We hebben ook nog 4 volwassen chihuahua's die kunnen de hele dag de tuin in via een katten luik.
We hebben voor de pup de ochtenden dat we weg zijn oppas geregeld daar gaat hij mee uit en blijft daar totdat mijn moeder hem daar ophaalt. De eerste maanden zit hij dan max 2/3 uur alleen. Boodschap etc.
Nu mag je met een pup nog niet lang lopen maar met een volwassen hond moet wel aardig wat gelopen worden hangt wel af van het ras bijvoorbeeld een maltezer ofzo zou wel gaan maar de tijd van alleen zitten bij jou vind ik nog te lang.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:05

Franse Bulldog heel leuk, maar heel veel gezondheidsproblemen. Ook omdat je een ouder hondje wilt zou ik gewoon in de asiels kijken wat er voor iets zit. Iets wat qua grootte en karakter je aanspreekt. dierenasiels.com, baasjegezocht.nl, animalsfaith.nl, marktplaats.nl, baas-gezocht.nl en zo zijn er nog een hoop sites.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:46

marije1109 schreef:
Nogmaals ik lees helemaal niet terug wat er met de hond gaat gebeuren als jij straks klaar bent met school en op kamers gaat.....

Want, als je gaat studeren moet je op kamers?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:49

Waarom raden mensen platneuzen aan als hond?
Die zijn vaak helemaal niet zo gezond en aardig doorgefokt.
Ze hebben inderdaad minder beweging nodig maar dat komt omdat ze dat vaak niet eens kunnen.
( altijd uitzonderingen natuurlijk, er zitten ook goede honden tussen)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 28-08-13 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:52

Tja ieder ras heeft zo wel zijn problemen denk ik dan kan je nooit geen rashond meer nemen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:53

mika11 schreef:
Waarom raden mensen platneuzen aan als hond?
Die zijn vaak helemaal niet zo gezond en aardig doorgefokt.
Ze hebben inderdaad minder beweging nodig maar dat komt omdat ze dat vaak niet eens kunnen.
( altijd uitzonderingen natuurlijk)

Omdat deze imo beter passen in de situatie van TS. Maar zoals ik aangaf dan zoeken naar eentje via een asiel of opvang..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:55

Ja, dat is zo, heb toevallig net laatst zo'n documentaire gezien over rashonden van Zembla en daar werden rashonden en vooral de platte neuzen heel slecht afgetekend, dat staat me nog zo bij. :+
Dan zag je de honden met platte neuzen snuivend en worstelend door het leven gaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:13

Ik heb ook een hondje een middenslagpoedel. Toen ik hem kocht had ik een.eigen trimsalon en kon hij altijd mee. Na een ongeluk moest ik helaas stoppen. Nu wegens financien werk ik fulltime. Op.werkdagen breng ik hem bij mn ouders waar hij met twee andere hondjes is. Omdat ik wat verder woon is hij van maandag ochtend tot donderdag middag. Vrijdag werk ik maar een halve dag en in het weekend zorg ik dat ik niet langer dan 3 uur weg ga. Het is niet ideaal, maar ik zou hem voor geen goud willen missen. Hij is zo nooit lang alleen en of hij kan met zn honden vrienden spelen of in het weekend met mij uren wandelen en trainen.
Sommige veranderingen in het leven zijn niet zo makkelijk te voorspellen. En ik wil absoluut dat hij niks te kort komt. Won ik maar de loterij :-P

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:44

amies100 schreef:
Ik denk dat je best een hond kunt nemen. Ik vind de reacties van vele zeer overdreven. Ik werk ook fulltime en mijn hond komt niets te kort.
En zeker een oudere hond uit het asiel vind ik een goede optie! Ik denk dat de hond beter bij TS op haar plaats is dan in het asiel blijven zitten wachten totdat er een spuitje volgt......

Jij vind dat dat kan omdat je het zelf doet, maar in jouw situatie had ik ook geen hond genomen....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:46

NoiRaM schreef:
hij is op maandag van 11 tot 7 uur savonds alleen
en op dinsdag van 9 uur tot half 6..
hij kan prima zijn plas ophouden dit is hem gewoon aangeleerd dus het gaat super goed.

Dit vind ik not done...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:53

Ninx schreef:
amies100 schreef:
Ik denk dat je best een hond kunt nemen. Ik vind de reacties van vele zeer overdreven. Ik werk ook fulltime en mijn hond komt niets te kort.
En zeker een oudere hond uit het asiel vind ik een goede optie! Ik denk dat de hond beter bij TS op haar plaats is dan in het asiel blijven zitten wachten totdat er een spuitje volgt......

Jij vind dat dat kan omdat je het zelf doet, maar in jouw situatie had ik ook geen hond genomen....

Precies. En daarbij krijgen dieren in de asiels in NL niet een spuitje als ze een bepaalde periode zitten. Het zou veel mensen verbazen hoe groot het verloop in asiels is. Alleen de aller-allermoeilijkste honden zitten langere tijd, maar ook die vinden wel weer een geschikt baasje.

Ik maak foto's voor op de website van het asiel en het zou veel bokkers verbazen hoe vaak ik nieuwe foto's moet komen maken omdat de 'voorraad' niet meer up to date is. Zelden dat ik twee keer foto's kom maken en dat dezelfde dieren er nog zitten.

En dan is dit nog een asiel met veel 'moeilijke' honden. Asiel vangt oa honden uit Roermond en omgeving op, nou dan kun je je het ras wel voorstellen dat er (te)veel binnenkomt....

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 08:20

Nou we hebben alles op een rijtje gezet en we hebben een heel leuk hondje van 1 jaar gevonden. Hij kan goed alleen thuis zijn, dus dat is een pluspunt, hij kent de commando's zit, lig en pootje, en hij kan goed met andere om gaan. Het is een dwergkeesje. Mijn moeder gaat de baasjes vandaag bellen, en ik vind het zooo spannend! :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:43

Verkijk je er niet op. Vaak wordt dit gezegd, zodat men sneller van hun hondje afkomen.

En zorg er voor dat je eerst een grote wandeling gaat maken bij jou in de buurt, voordat je hem mee naar binnen neemt. Dan komt je hond in de ideale gedachtengang binnen en leert het direct dat het rustig moet zijn in huis. Dan bedoel ik een rondje van minimaal een half uur, of als de hond langer aan kan, minimaal een uur. Kleine hondjes kunnen gerust ook zoveel lopen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:49

Ik neem aan dat je thuis woont? Wilt het hele gezin geen bijdrage leveren voor de hond (uitlaten dus)? Doen wij ook :) Wij zijn met zijn vijven en hebben vier honden, plus een tuin waar ze ook hun behoefte mogen doen als ze nood hebben voor hun uitlaat rondje. Maar honden zijn een gezameljike keuze geweest van mijn ouders toen ik vier was, en ben er dus in het ware in gerold. Kan ze niet meer weg denken :o

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:01

Waarom niet?.

Ik heb al mijn hele leven honden en werk ook nog. Vaak savonds mijn paard (gaat dan mee) en soms wel eens stappen of andere gekke dingen.
Hond doet het prima net wat je ze aanleerd.

Ik zou zelf voor een jonge hond gaan vooral qua leren lkeven met je ritme gaat makkelijker met een jonge hond.

BTW mijn buren hebben nu voor de 3de keer een asiel hond die de hele dag blaft dus daar heb ik echt slechte ervaringen mee. Vele zijn of teveel alleen gelaten en vragen door blaffen om aandacht of zijn niet gewend alleen te zijn (verwend).

Tevens mocht je erg druk zijn kan je altijd nog kiezen voor een hondenopvang of wandel service. Vele hoef je niet een vast dag te keizen maar net wanneer je het uitkomt.

Honden kunnen prima alleen zijn ze leren zoch wel te vermaken maar daar ben je ook bij. Hoe meer je ze verwend als je er bent hoe meer ze ook om aandacht gaan vragen.

Ik heb nu mijn hele leven al zeker 7 honden gehad (Welsh Terriers) en nooit problemen met alleen zijn gehad. Ik heb camera's hangen thuis dus zie precies wat ze doen euh ja slapen lekker veel slapen.

BTW denk dat een hond beter alleen kan zijn een dagje dan in een asiel de hele dag blaffen en wachten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:08

kriistellx schreef:
Nou we hebben alles op een rijtje gezet en we hebben een heel leuk hondje van 1 jaar gevonden. Hij kan goed alleen thuis zijn, dus dat is een pluspunt, hij kent de commando's zit, lig en pootje, en hij kan goed met andere om gaan. Het is een dwergkeesje. Mijn moeder gaat de baasjes vandaag bellen, en ik vind het zooo spannend! :D

Hopelijk gaat alles goed!
Onze eigen hond zit soms ook lang alleen...
Wat ik doe met hem is clickertraining om hem mentaal bezig te houden. Iets voor jou misschien? Je mag me erover PB'en :).

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:11

Leuk dat jullie een hondje hebben gevonden. :)

Denk er wel aan, dat het hondje bij jullie moet wennen.
Daarom zal hij de eerste weken misschien moeilijk alleen kunnen zijn.
Dan denk je, hij kon toch alleen zijn?
Maar in een nieuw huis is alles eerst vreemd voor hem.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:12

mika11 schreef:

Dat is helemaal waar! Misschien kan je hem aan het begin van de herfstvakantie in huis nemen? Dan heeft hij ruim een week om te wennen.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 09:26

EskeGirl schreef:
mika11 schreef:

Dat is helemaal waar! Misschien kan je hem aan het begin van de herfstvakantie in huis nemen? Dan heeft hij ruim een week om te wennen.

Jaa daar zaten wij inderdaad ook al aan te denken! :) Als mijn moeder gaat bellen maakt ze misschien wel een afspraak om een keer langs te gaan zodat we kunnen kijken hoe hij echt is :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:30

Hebben jullie hem op marktplaats gevonden of bij een fokker?
Mocht je hem op markplaats hebben gevonden, kijk dan heel goed uit.
Er staan genoeg leuke, gezonde hondjes tussen, maar ook heel veel broodfokhondjes en honden met problemen waar mensen vanaf willen.
Dan spiegelen ze je iets moois voor, wat niet zo blijkt te zijn.
Daarom de tip, als je gaat kijken: kijk goed naar de omgeving waar het hondje woont, het gedrag, gezondheid en waarom de mensen er vanaf willen.
Dan heb je de meeste kans dat je een goed hondje zult vinden. :)

Ook zijn keeshondjes erg actief en honden uit de keeshondengroep staan erom bekend dat ze graag en veel kunnen blaffen of keffen. :)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 30-08-13 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:32

Dwergkeesjes zijn ZEEEEERRRR temperamentvol!
Dus heel veel met ze doen... en alleen laten... mmmm, regel anders ene goede uitlaatservice op de dagen dat je lang weg bent.
Ik vind het nog steeds geen slim plan.
Waarom moet dit hondje daar weg?

Maar goed, het gebeurd overal...
Gisteren sprak ik nog een buurman die er achter kwam dat een pup van 4 maanden toch wel veel gedoe was wanneer je druk bent met werk, je partner ook, en je dochter van 7 er nu al niet meer naar omkijkt :-(
Hoe komen die asiels toch zo vol he?! :')

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:36

Niet om het een of ander hoor, maar ik zie hier heel veel reactie's dat je geen hond zou kunnen nemen vanwege het uitlaten,
Wij laten onze honden 3 keer per dag uit. 's ochtends rond 7 uur 's middags is verschillend kan 2 uur zijn, maar ok om half 4, en 's avonds gaan ze er standaard om half 10 uit. Wij lopen elke keer 10 minuten met ze, dan hebben ze de kans om alles te doen, Jij laat een hond uit wanneer jij dat wilt. hoelang jij dat wilt en wanneer jij dat wilt. Natuurlijk kan je je hond niet zomaar heel lang alleen laten. Wij laten ze gemiddeld 8 uur alleen en dat kunnen ze makkelijk! Wel zou ik er dan een 2e hondje bij nemen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:39

Drie keer per dag een blokje rond van 10 minuten is voor gezonde, energieke honden veeeeeeel te weinig!
En dan ook nog 8 uur alleen, dat is toch geen leven voor een hond?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:41

Waarom heb je dan een hond vraag ik me af. Voor die paar uur 's avonds?