Ik vind het best erg dat je zo denkt Geryon!
Geef je de gevonden dieren ook een 4 sterren menu? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Geef je de gevonden dieren ook een 4 sterren menu?
Dat is toch op niets gebaseerd?
En hoe zou jij dat vinden wanneer iemand op die manier jouw dieren in bezit neemt? Geryon schreef:Noem me egoïstisch, noem mij arrogant. Maar als er een hele grote kans is dat het dier beter af is bij mij, dan geef ik het dier liever niet aan inderdaad en houd ik het of zoek ik een geschikte kennis die het dier op eenzelfde manier houdt.
Er zijn maar heel weinig dieren die een leven hebben die ze verdienen, en ja, ook op bokt. Echt heel weinig. Ik ga er niet klakkeloos vanuit dat ze hier een beter leven hebben, maar die kans is er altijd, met al die flatjes hier.
Ik vond laatst een konijn buiten op straat en het was bang. Waarschijnlijk dus ontsnapt. Gezocht naar huizen met een tuin maar die waren er niet. Verderop wel (maar als het konijn daar vandaan kwam is het een wonderkonijn dat het niet dood gereden is), maar die hadden allemaal geen rennen of hokken.
Konijn was dus een binnenkonijn. Er zijn maar weinig mensen die hun konijn dag en nacht los laten lopen in huis, terwijl het wel hoort te kunnen. Konijn was een ram, dus zat hoogstwaarschijnlijk alleen. Waarom? Hele kleine kans dat het klikt met een andere (gecastreerde) ram, hele grote kans dat als hij samen zit met een (gecastreerde) voedster dat hij alles onder spuit (dat wil natuurlijk niemand) of dat hij dekt en dat is, gezien het geen raskonijn was en gebitsproblemen had, ook niet goed.
Zo geredeneerd heeft hij hier in een grote buitenren met vriendjes een beter thuis. Maar helaas kon ik hem niet houden en hebben we hem afgegeven aan de dierenarts.
En uh, waarom zou ik een kat meenemen die buiten loopt?Dat heeft er helemaal niets mee te maken.
Maanoogje schreef:Geryon schreef:Noem me egoïstisch, noem mij arrogant. Maar als er een hele grote kans is dat het dier beter af is bij mij, dan geef ik het dier liever niet aan inderdaad en houd ik het of zoek ik een geschikte kennis die het dier op eenzelfde manier houdt.
Er zijn maar heel weinig dieren die een leven hebben die ze verdienen, en ja, ook op bokt. Echt heel weinig. Ik ga er niet klakkeloos vanuit dat ze hier een beter leven hebben, maar die kans is er altijd, met al die flatjes hier.
Ik vond laatst een konijn buiten op straat en het was bang. Waarschijnlijk dus ontsnapt. Gezocht naar huizen met een tuin maar die waren er niet. Verderop wel (maar als het konijn daar vandaan kwam is het een wonderkonijn dat het niet dood gereden is), maar die hadden allemaal geen rennen of hokken.
Konijn was dus een binnenkonijn. Er zijn maar weinig mensen die hun konijn dag en nacht los laten lopen in huis, terwijl het wel hoort te kunnen. Konijn was een ram, dus zat hoogstwaarschijnlijk alleen. Waarom? Hele kleine kans dat het klikt met een andere (gecastreerde) ram, hele grote kans dat als hij samen zit met een (gecastreerde) voedster dat hij alles onder spuit (dat wil natuurlijk niemand) of dat hij dekt en dat is, gezien het geen raskonijn was en gebitsproblemen had, ook niet goed.
Zo geredeneerd heeft hij hier in een grote buitenren met vriendjes een beter thuis. Maar helaas kon ik hem niet houden en hebben we hem afgegeven aan de dierenarts.
En uh, waarom zou ik een kat meenemen die buiten loopt?Dat heeft er helemaal niets mee te maken.
Het is bang omdat het verdwaald is, waar kom jij vandaan dat je dat niet snapt![]()
Mijn konijnen zitten binnen, mogen vaak hun hokje apart uit en mogen in een ren in de tuin. Jij wilt mij vertellen dat ik een dierenbeul ben omdat ik ze niet bij elkaar stop zodat ze lekker nog meer konijntjes kunnen maken waar er al teveel van zijn? Of dat ik mijn ram niet durf te laten castreren omdat ik bang ben dat hij de narcose niet zal overleven omdat hij genetische problemen heeft vanwege incest veroorzaakt mede door de eigenaar van zijn grootouders?
Geryon schreef:Dat is precies wat ik zeg, hij is bang omdat hij ontsnapt is. Leer lezen.
Als jij je dieren apart hebt zitten, verdienen ze imo inderdaad een beter leven, tenzij het natuurlijk uitzonderingen zijn die alleen beter af zijn.
Ik zou wat beter gaan nadenken voor je zulke dingen doet en dieren nog onbedoeld schade toebrengt ook. Goldie schreef:Ergens dit jaar kwam bij mij een kat aanlopen. Beestje was niet meer weg te krijgen, na een paar dagen toch maar water/voer gegeven. Beestje uiteindelijk in huis genomen. DA geweest en was niet gechipt, sterk vermagerd. Amivedi en advertenties in de gaten gehouden maar niks, toen hebben we der gehouden.
Goldie schreef:Ergens dit jaar kwam bij mij een kat aanlopen. Beestje was niet meer weg te krijgen, na een paar dagen toch maar water/voer gegeven. Beestje uiteindelijk in huis genomen. DA geweest en was niet gechipt, sterk vermagerd. Amivedi en advertenties in de gaten gehouden maar niks, toen hebben we der gehouden.
Maanoogje schreef:Trouwens nog een rede om katten binnen te houden zijn mensen als Geryon die ze gewoon meenemen omdat ze ze er niet goed uit vinden zien..
Kwanyin schreef:En dat jij vind dat jij beter voor een dier zorgt dan iemand op een appartement is jouw eigen mening. Daar heeft iedereen weer een andere kijk op. Ik vind dat ik ook beter voor mijn paarden zorg als ze 24 uur per dag buiten mogen lopen dan dat ze bij iemand anders 16 uur per dag op stal staan, maar dat geeft mij geen enkel recht om als zo'n paard per ongeluk uitbreekt hem lekker zelf te houden "want ik vind van mezelf dat ik het veel beter doe en hij er gelukkiger uitziet". Nog niet eens gesproken over dat het weer pure aannames zijn dat een dier er zo zou bijlopen bij de vorige eigenaar en die daar dus ook perfect verzorgd kon worden zoals je het zelf graag zou zien.

Maanoogje schreef:Geryon schreef:Dat is precies wat ik zeg, hij is bang omdat hij ontsnapt is. Leer lezen.
Als jij je dieren apart hebt zitten, verdienen ze imo inderdaad een beter leven, tenzij het natuurlijk uitzonderingen zijn die alleen beter af zijn.
Mijn konijn haat andere konijnen. Ze valt ze aan. Uitzondering genoeg? Ze is territoriaal en heeft geen interesse. Ze kan het rammetje aanraken door haar hokje heen en krijgt minstens een uur per dag bewegingsvrijheid. Zonder toezicht kunnen de katten wel een gevaar voor haar vormen. Niemand anders zou haar willen verzorgen omdat ze gemeen overkomt als je haar wil voeren.
Dani schreef:En wie ben jij precies om te bepalen dat een dier waarschijnlijk beter af is bij jou? Dat dieren het naar jóuw maatstaven slecht hebben betekent niet dat het dier dat zelf ook zo ervaart en daar ga jij wel klakkeloos vanuit. Als ik vind dat elke hond een eigen bank moet hebben zodat-ie lekker kan liggen, mag ik dan ook alle weggelopen honden houden omdat ze thuis waarschijnlijk niet die bank hebben? Dat is toch van de zotte?
Cayenne schreef:De kat van mijn vriend loopt ook buiten en is in de zomer vrij mager (eet kikkers en komt weinig thuis om te eten, in de winter is hij wel mooi op gewicht). Volgens de dierenarts is hij verder goed gezond.
Dus deze kat zou volgens Geryon verwaarloosd worden en beter af zijn bij een ander, want ze doet niet eerst onderzoek om te kijken of het dier werkelijk zo verwaarloosd of mishandeld word. Wie weet is het wel een dier met een goed behandelbare ziekte die er tijdelijk even niet goed uit ziet maar wel medicatie krijgt. Voor hetzelfde geld neemt Geryon deze kat dus mee en onthoud hem van zijn medicatie. Ik vind het nogal watIk zou wat beter gaan nadenken voor je zulke dingen doet en dieren nog onbedoeld schade toebrengt ook.
Maanoogje schreef:Goldie schreef:Ergens dit jaar kwam bij mij een kat aanlopen. Beestje was niet meer weg te krijgen, na een paar dagen toch maar water/voer gegeven. Beestje uiteindelijk in huis genomen. DA geweest en was niet gechipt, sterk vermagerd. Amivedi en advertenties in de gaten gehouden maar niks, toen hebben we der gehouden.
Dat vind ik wel een goeie manier om het te doen. Je hebt tenminste de moeite genomen naar een eigenaar op zoek te gaan.
En bijna niets is erger dan je zorgen moeten maken om een weggelopen dier. Het is beter te weten of ze wel of niet dood zijn dan dat iemand hem weg steelt.
knetterhard schreef:Volgens mij is dit ook de normale gang van zaken?

Cayenne schreef:Geryon, ik denk dat het probleem eerder zit in de manier waarop jij dingen op bokt 'plempt' zonder na te denken. Dan is het logisch dat je vervolgens verontwaardigde reacties krijgt