de oudste hond van bokt??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 18:54

wij hebben afgelopen juni onze hond laten inslapen op 17 jarige leeftijd. Ze was op, de keuze was aan ons...hoe lastig ook en hoe groot het gemis!

Nu een nieuwe pup in huis want het was toch TE leeg zo zonder hond hoor

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:57

Onze bouvier is er nu 13. Denken al 2 jaar dat het einde nadert maar de ouwe man waggelt nog rustig voort voorlopig geloof ik :+ Een van onze vorige 2 bouviers is op 2 weken na geen 15 jaar geworden.

MyWup

Re: de oudste hond van bokt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:08

Onze boomer is 13, wordt wel oud nu, als je hem roept gaat hij meestal naar iemand anders toe dan degene die hem roept, gaat nu zomaar in wasmanden liggen, ook komt hij nu aldoor boven als je de deur niet dicht doet, deed hij normaal nooit want dat mocht ook niet.
Hij loopt nu ook constant achter je aan, echt irritant, lijkt wel of hij nu in één keer last krijgt van verlatingsangst.
Zit rond 17 uur bij zn etensbak te wachten tot hij wat krijgt, piept erbij, als je dan zn eten erin doet rent hij weg en springt in de mand.... 8)7

De groenendaeler van mn ouders is 17 geworden

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:40

dito schreef:
wij hebben afgelopen juni onze hond laten inslapen op 17 jarige leeftijd. Ze was op, de keuze was aan ons...hoe lastig ook en hoe groot het gemis!

Nu een nieuwe pup in huis want het was toch TE leeg zo zonder hond hoor
Dat zal zeker zwaar zijn geweest. Heel acceptabel op zo'n leeftijd, je gaat er niet aan ontkomen, maar dat maakt het verdriet en gemis niet minder :(:)
Veel plezier met de pup! Wat voor hond is het geworden?

Met ons oude dametje gaat het goed, onveranderd eigenlijk. Ze is nog steeds haar vrolijke zelf. Ook zij zit nu steeds dichter bij haar 17e verjaardag, zoals we van buiten kunnen zien lijkt ze dit wel te gaan halen. Maar we zijn ons ervan bewust dat we niet weten wat er in haar lijf afspeelt.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:46

11 jarig labje, maar ze is in de avond echt stijf. :(:)
en 10 jarige kruising lab en viszla. Hij is nog lang niet stijf als ik hem zo zie.. Volgens mij doet ie alsof hij nog 3, zware balken tillen die ik niet kan tillen, rennen als een gek en stijfheid nergens te bekennen. Hij heeft wel epilepsie, dus we zijn allang blij dat hij 10 is! :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:50

Mijn hond is in november 13 jaar. Oude baas is het, maar wil nog steeds wandelen en rennen achter de bal aan. Wel wat minder lang maar hij doet het nog wel fanatiek! :)

Vorig jaar nog een kwaadaardige tumor laten verwijderen en dat is gelukt. Nu alweer een jaar erbij, maar waarschijnlijk is/komt het wel terug. Hij lijkt er verder geen last van te hebben en zolang hij nog lekker wil eten, wandelen en spelen dan lijkt hij me happy. :) Hopen dat er dus toch nog wat tijd bij kan.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 06:02

Mijn lieve Spaanse hond, die mij iedere ochtend om 8 uur wakker maakte door de trap op de rennen en op mijn bed te ploffen om zo door mijn haren te rollen en mijn gezicht af te likken is vorig jaar oktober helaas overleden, 3 dagen voor dat hij 14 jaar zou worden.

En helaas niet doordat wij dat besloten hadden..

Hij was topfit!! Ik had leuke plannen met mijn 2 oudjes want ik ging in september trouwen en ik wilde hun op mijn foto's hebben.

Helaas, hij stak de weg over. Mijn moeder stond er 4 meter vanaf. Een grote auto reed de hoek om, gaat stil staan en geeft ineens plankgas.

Ik hoef jullie niet uit te leggen wat er toen gebeurde.

Ik was er kapot van. Same met mijn vader hebben we hem begraven. In mijn dekbed want daar lag hij heel graag op.

Onze andere hond, had net weer een hersenbloeding gehad (zijn 4e) maar sprong ineens rond als een jonge pup.
Dit jaar in maart overleed mijn lieve oma, en even daarna overleed mijn hondje, hij had weer een hersenbloeding gehad en kwam er voor het eerst niet meer goed uit.

De beslissing was snel gemaakt. Hij is 15 geworden.

Nu hebben mijn ouders weer 2 honden omdat het gemis van honden in huis te groot werd. 1 hond uit Griekenland en 1 van Lesbos.

Zelf heb ik nu een jonge Duitse Herder en ik hoop dat hij ook mijn kameraadje voor het leven zal zijn.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:40

puppy1128 schreef:
11 jarig labje, maar ze is in de avond echt stijf. :(:)
en 10 jarige kruising lab en viszla. Hij is nog lang niet stijf als ik hem zo zie.. Volgens mij doet ie alsof hij nog 3, zware balken tillen die ik niet kan tillen, rennen als een gek en stijfheid nergens te bekennen. Hij heeft wel epilepsie, dus we zijn allang blij dat hij 10 is! :)

Ik geef al twee jaar glucosamine van de kruidvat aan mijn Jack en doet het er super op. Krijgt een halve tablet per dag en van niet op kunnen staan en mee moeten helpen. Kan ie nu zonder probleem weer omhoog komen.
Tis wel deze Glucosamine Chondroitine en MSM Die hij krijgt

Hij is in augustus 17 geworden en onze rottweiler is al 14,5! Heb soms het idee dat zeker eeuwige leven hebben :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:52

Ik lees berichten van mensen met honden van een middelmaat of kleiner ( rond de 35 kilo of minder) die hun hond van 10 jaar als oud beschouwen. Ik schrik daar toch wel van, dan ben ik echt blij met mijn 12, bijna 13, jarige teef ( 32 kilo) die mijn 2 jarige husky voorbij rent en totáál geen ouderdom kwalen heeft. Ja, ze is grijs en heeft wat doorligplekjes, maar verder is ze kerngezond en súper fit en beschouw haar ook absoluut niet als oud.

Oud, écht oud vind ik een hond ( uitzondering de extreem grote rassen) wanneer hij boven de 15 komt. Maar als ik hier lees dat de meeste honden al stijf/oud zijn rond de 12 jaar schrik ik daar heel erg van.
Gelukkig lees ik hier http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... -hond.html dat er meerdere hondenrassen 14> gemiddeld worden.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:56

:wow:
Alle mensen wat een leeftijden hoor ik!

Onze hond is 6,5 hopelijk mag ze ook heeeeeel oud worden (wel gezond oud. Zodat het leuk blijft)
Wij hebben een dogo canario van 47 kilo
Laatst bijgewerkt door blokje op 28-10-14 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:57

Loebas boxer 10 jaar
Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:15

xGoldenHero, wat een vreselijke manier om je hond te verliezen :(:)

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:05

mijn labrador is gisteren 16 jaar geworden :D:D yeeeyyy

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:06

Onze hondjes zijn 2 en 6 jaar nog aardig jong dus.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:44

Mijn vader heeft een jack russel van 23 jaar, hij is doof en heeft erge staar, maar is verder nog zo fit als maar kan! Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:08

23 _/-\o_ waue!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:18

23? Respect! :)

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:23

Afbeeldingonze hond is 2 weken geleden 9 geworden :) nog topfit zoals je ziet :) zou haar voor geen goud willen missen :)
Ze is een kruising tussen ene Stabij en een beagle, of zoals wij altijd zeggen: een stabijna :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:11

23 jaar, zo, dat is met recht een oudje!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:13

5, 4 en 2 :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:57

CK88 schreef:
Mijn vader heeft een jack russel van 23 jaar, hij is doof en heeft erge staar, maar is verder nog zo fit als maar kan! [ Afbeelding ]

Wow :wow:

Bobbie is ruim 13,5 geworden, ingeslapen in juli door combinatie van hitte, artose die ineens erger werd en mentale achteruitgang in een paar dagen (alsof hij ineens helemaal dement was geworden).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:37

CK88 schreef:
Mijn vader heeft een jack russel van 23 jaar, hij is doof en heeft erge staar, maar is verder nog zo fit als maar kan!

Als je dat kan bewijzen moet je het Guiness book of records opbellen; op deze lijst zou hij al op rond de achtste plaats staan; http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oldest_dogs

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:01

Jack russel van 15.. mist wat tanden maar laat nog iedere dag 2 uur mijn moeder uit :p

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:29

Shar pei van ruim 12 jaar!

Best bijzonder , dit ras kenmerkt zich eigenlijk door best wel wat kwalen, en wij hebben het geluk dat onze hond eigenlijk echt nooit iets mankeert!

Hij is nu wel bijna volledig doof, lichte vorm van dementie , maar nog steeds de liefste!!

En dan te bedenken dat hij met 13 weken jong was opgegeven door een plotse maagkanteling, is gereanimeerd, ze gaven niet veel kans....

Hij is er nog...... Maar wanneer we een besluit moeten nemen? Voorlopig niet gelukkig!

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:25

Wij hadden vroeger 2 teckels, 15 en 20 geworden. Teckel die we nu nog hebben wordt in februari alweer 12 jaar :)