Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

maar om het echt zo te zien, wow
kimmie261 schreef:nog ff ,zitten er zoveel dolfijnen in dat badkuipje ( ja HD 7000m2 voor tig dolfijnen is écht veel en veel te klein) dat ze als sardientjes op elkaar gepropt zitten...
triest dat ze nog niet aan geboortebeperking doen in dolfinarium...of levert zo'n baby dolfijntje veel op voor verkoop naar andere dolfinaria??
binky,hoe lang zit je al op bokt??geloof nl dat jouw stelling hier vooral NIET gewoon gevonden wordt....
JasmijnJoy schreef:De 1e pagina ene beetje gelezen wat ene gezeik allemaal.
Net zoals Morgan toen. Dat hij vrij moest etc.
Tja blijkbaar wilde iedereen morgan dood hebben
Als ik mijn verzorgpaarden nu vrij laat worden ze doodgereden Jippie.
Als je Morgan vrij laat overleeft hij niet. Omdat hij neit weet hoe. En dat is hetzelfde met die dieren.
En ze hebben het heus wel goed. En die shows vinden ze heus wel leuk, want dolfijnen zijn slim. En als ze niet willen doen ze niet.
En het de dieren liggen niet op sterven daar van het ozo "vieze" water.
En ook neit omdat ze gavngen zitten. Jeetje wat heb ik hier een bloedhekel aan!
Leuk om zo'n bevalling zo te zienEn dat je gelijk zag dat het een meisje was ook gaaf!
Edit; ik ben het verder wel met jullie eens dat het vangen van deze dieren, ze vervolgens in bakken te houden. En trucjes te leren. Dat dit gewoon niet kan.
Maar Dolfinarium redt ook vele dieren, en als ze NIET terug kunnen. Dan houden ze de dieren. of gaan ze naar andere dolfinaria. (Zo ook bij morgan)
Ze willen echt wel het beste voor dieren.
Ginam schreef:Beter dood in het wild dan opeens gevangen in een badkuip als wild dier, lijkt mij. Misschien moet je even op deze site lezen over hoe "goed" het wel niet met Morgan gaat: http://www.freemorgan.org/ Het was zeker mogelijk geweest om Morgan weer vrij te laten. Ze weten ook precies welke groep orca's haar familie is. Bovendien is dit eerder succesvol gedaan.
Verder is het een illusie dat het Dolfinarium alleen het beste voor de dieren wil, ze hebben namelijk veel geld voor Morgan gekregen en er gaat onwijs veel geld rond in deze industrie.

Ginam schreef:JasmijnJoy schreef:De 1e pagina ene beetje gelezen wat ene gezeik allemaal.
Net zoals Morgan toen. Dat hij vrij moest etc.
Tja blijkbaar wilde iedereen morgan dood hebben
Als ik mijn verzorgpaarden nu vrij laat worden ze doodgereden Jippie.
Als je Morgan vrij laat overleeft hij niet. Omdat hij neit weet hoe. En dat is hetzelfde met die dieren.
En ze hebben het heus wel goed. En die shows vinden ze heus wel leuk, want dolfijnen zijn slim. En als ze niet willen doen ze niet.
En het de dieren liggen niet op sterven daar van het ozo "vieze" water.
En ook neit omdat ze gavngen zitten. Jeetje wat heb ik hier een bloedhekel aan!
Leuk om zo'n bevalling zo te zienEn dat je gelijk zag dat het een meisje was ook gaaf!
Edit; ik ben het verder wel met jullie eens dat het vangen van deze dieren, ze vervolgens in bakken te houden. En trucjes te leren. Dat dit gewoon niet kan.
Maar Dolfinarium redt ook vele dieren, en als ze NIET terug kunnen. Dan houden ze de dieren. of gaan ze naar andere dolfinaria. (Zo ook bij morgan)
Ze willen echt wel het beste voor dieren.
Beter dood in het wild dan opeens gevangen in een badkuip als wild dier, lijkt mij. Misschien moet je even op deze site lezen over hoe "goed" het wel niet met Morgan gaat: http://www.freemorgan.org/ Het was zeker mogelijk geweest om Morgan weer vrij te laten. Ze weten ook precies welke groep orca's haar familie is. Bovendien is dit eerder succesvol gedaan.
Verder is het een illusie dat het Dolfinarium alleen het beste voor de dieren wil, ze hebben namelijk veel geld voor Morgan gekregen en er gaat onwijs veel geld rond in deze industrie.
Natuurlijk is het zo dat je over alle dieren in gevangenschap twijfels kunt hebben, maar er moet ergens begonnen worden. Waarom dan niet met het stoppen met dolfijnen en orca's in badkuipen te houden? Het zijn super intelligente dieren, die zich dodelijk vervelen. Het is achterhaald en ouderwets om dit doen en het is hoog tijd om hierover meer bewustwording te creëren. Documentaires als the Cove en Blackfish zijn zeker de moeite waard om te kijken!

HorseyDude schreef:Toch een vraagje aan allen: waarom mondt een ONSCHULDIG topic over het Dolfinarium ALTIJD uit op dit soort perikelen?! Terwijl ik alleen mee wilde delen dat er binnen een paar weken tijd 2 dolfijnen zijn geboren?! OK, ze zitten in gevangenschap, OK het ziet er wat naar uit, maar for GOD SAKE... WAAROM AL DIE SUPERNEGATIVEIT terwijl de intenties GOED waren?
WAAROM????
HorseyDude schreef:Ginam schreef:Beter dood in het wild dan opeens gevangen in een badkuip als wild dier, lijkt mij. Misschien moet je even op deze site lezen over hoe "goed" het wel niet met Morgan gaat: http://www.freemorgan.org/ Het was zeker mogelijk geweest om Morgan weer vrij te laten. Ze weten ook precies welke groep orca's haar familie is. Bovendien is dit eerder succesvol gedaan.
Keiko.
Longontsteking.
Dood.
Begraven in een fjord in Noorwegen.
Ja. Erg succesvol.
[ Afbeelding ]
Cayenne schreef:HorseyDude schreef:Toch een vraagje aan allen: waarom mondt een ONSCHULDIG topic over het Dolfinarium ALTIJD uit op dit soort perikelen?! Terwijl ik alleen mee wilde delen dat er binnen een paar weken tijd 2 dolfijnen zijn geboren?! OK, ze zitten in gevangenschap, OK het ziet er wat naar uit, maar for GOD SAKE... WAAROM AL DIE SUPERNEGATIVEIT terwijl de intenties GOED waren?
WAAROM????
Omdat het dolfinarium er in eerste instantie is om GELD op te leveren en niet voor de redding en zogenaamd goede verzorging van dolfijnachtigen. Het gaat allemaal om geld, dacht dat het toch wel duidelijk was? Ook dit kleine baby dolfijntje is geboren puur en alleen om bezoekers te trekken, die met hun geld er weer voor zorgen dat dit soort praktijken in stand gehouden worden.
Maar goed, sommige mensen willen dat gewoon niet zien.
Lauura schreef:Ben ik nou een van de enigste dit het mooi vind om te zien dat er zo een dolfijntje geboren wordt?
Sammyoo schreef:Leuk bericht hoor Horseydude!
Ik denk dat deze dolfijnen het vele malen beter hebben dan veel paarden in Nederland die het grootste deel van de dag in een box staan opgesloten met nauwelijks contact met soortgenoten!
Samiyah schreef:Wel jammer dat een topic bedoelt als het brengen van 'leuk' nieuws gelijk weer uitloopt in zo'n discussie. Kan er geen apart topic voor worden geopend?
Anyway, vind het wel heel bijzonder om te zien zo'n dolfijnen bevalling! Inderdaad heel grappig hoe het kleine dolfijntje gelijk zo snel met mama mee zwemt.
[***] schreef:Ik heb 2x met dolfijnen gezwommen, het lijkt alsof ze het hardstikke fijn hebben daar, zo ongelukkig zien ze er niet uit.
Later zag ik de documaintere 'The cove', wat ik eerst als een prachtige herinnering zie, is nu veranderd in een verschikking.
Ik vergeef het mij zelf nooit meer dat ik mee geholpen heb om dat in stand te houden, als ik had geweten hoe ze gevangen werden, en hoe erg die omstandig heden zijn waarin ze in gevangenschap leefde ( dolfijnen zwemmen heel erg veel, dat kan in zo'n kleine ruimte echt niet, en al dat lawaai ) , had ik het nooit gedaan.
. Diablo schreef:Samiyah schreef:Wel jammer dat een topic bedoelt als het brengen van 'leuk' nieuws gelijk weer uitloopt in zo'n discussie. Kan er geen apart topic voor worden geopend?
Anyway, vind het wel heel bijzonder om te zien zo'n dolfijnen bevalling! Inderdaad heel grappig hoe het kleine dolfijntje gelijk zo snel met mama mee zwemt.
Ik denk dat veel mensen het helemaal geen ' leuk nieuws' vinden en dat ook uiten.