Dolfijn Nynke is bevallen van een dochtertje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:10

Wel jammer dat een topic bedoelt als het brengen van 'leuk' nieuws gelijk weer uitloopt in zo'n discussie. Kan er geen apart topic voor worden geopend?

Anyway, vind het wel heel bijzonder om te zien zo'n dolfijnen bevalling! Inderdaad heel grappig hoe het kleine dolfijntje gelijk zo snel met mama mee zwemt.

vuurneon

Re: Dolfijn Nynke is bevallen van een dochtertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:12

Fascinerend! :)
Bijzonder om te zien hoe de kleine ook echt direct meezwemt met mama! Ja, ze zal ook wel moeten natuurlijk :D maar om het echt zo te zien, wow :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:14

kimmie261 schreef:
nog ff ,zitten er zoveel dolfijnen in dat badkuipje ( ja HD 7000m2 voor tig dolfijnen is écht veel en veel te klein) dat ze als sardientjes op elkaar gepropt zitten...

triest dat ze nog niet aan geboortebeperking doen in dolfinarium...of levert zo'n baby dolfijntje veel op voor verkoop naar andere dolfinaria??

binky,hoe lang zit je al op bokt??geloof nl dat jouw stelling hier vooral NIET gewoon gevonden wordt....

Te lang :')
Laatst bijgewerkt door binky op 10-08-13 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:15

JasmijnJoy schreef:
De 1e pagina ene beetje gelezen wat ene gezeik allemaal.
Net zoals Morgan toen. Dat hij vrij moest etc.
Tja blijkbaar wilde iedereen morgan dood hebben >;)

Als ik mijn verzorgpaarden nu vrij laat worden ze doodgereden Jippie.
Als je Morgan vrij laat overleeft hij niet. Omdat hij neit weet hoe. En dat is hetzelfde met die dieren.
En ze hebben het heus wel goed. En die shows vinden ze heus wel leuk, want dolfijnen zijn slim. En als ze niet willen doen ze niet.

En het de dieren liggen niet op sterven daar van het ozo "vieze" water.
En ook neit omdat ze gavngen zitten. Jeetje wat heb ik hier een bloedhekel aan!

Leuk om zo'n bevalling zo te zien :D En dat je gelijk zag dat het een meisje was ook gaaf!

Edit; ik ben het verder wel met jullie eens dat het vangen van deze dieren, ze vervolgens in bakken te houden. En trucjes te leren. Dat dit gewoon niet kan.
Maar Dolfinarium redt ook vele dieren, en als ze NIET terug kunnen. Dan houden ze de dieren. of gaan ze naar andere dolfinaria. (Zo ook bij morgan)
Ze willen echt wel het beste voor dieren.

Beter dood in het wild dan opeens gevangen in een badkuip als wild dier, lijkt mij. Misschien moet je even op deze site lezen over hoe "goed" het wel niet met Morgan gaat: http://www.freemorgan.org/ Het was zeker mogelijk geweest om Morgan weer vrij te laten. Ze weten ook precies welke groep orca's haar familie is. Bovendien is dit eerder succesvol gedaan.
Verder is het een illusie dat het Dolfinarium alleen het beste voor de dieren wil, ze hebben namelijk veel geld voor Morgan gekregen en er gaat onwijs veel geld rond in deze industrie.

Natuurlijk is het zo dat je over alle dieren in gevangenschap twijfels kunt hebben, maar er moet ergens begonnen worden. Waarom dan niet met het stoppen met dolfijnen en orca's in badkuipen te houden? Het zijn super intelligente dieren, die zich dodelijk vervelen. Het is achterhaald en ouderwets om dit doen en het is hoog tijd om hierover meer bewustwording te creëren. Documentaires als the Cove en Blackfish zijn zeker de moeite waard om te kijken!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 12:18

Ginam schreef:
Beter dood in het wild dan opeens gevangen in een badkuip als wild dier, lijkt mij. Misschien moet je even op deze site lezen over hoe "goed" het wel niet met Morgan gaat: http://www.freemorgan.org/ Het was zeker mogelijk geweest om Morgan weer vrij te laten. Ze weten ook precies welke groep orca's haar familie is. Bovendien is dit eerder succesvol gedaan.
Verder is het een illusie dat het Dolfinarium alleen het beste voor de dieren wil, ze hebben namelijk veel geld voor Morgan gekregen en er gaat onwijs veel geld rond in deze industrie.

Keiko.
Longontsteking.
Dood.
Begraven in een fjord in Noorwegen.

Ja. Erg succesvol.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 10-08-13 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:19

Ginam schreef:
JasmijnJoy schreef:
De 1e pagina ene beetje gelezen wat ene gezeik allemaal.
Net zoals Morgan toen. Dat hij vrij moest etc.
Tja blijkbaar wilde iedereen morgan dood hebben >;)

Als ik mijn verzorgpaarden nu vrij laat worden ze doodgereden Jippie.
Als je Morgan vrij laat overleeft hij niet. Omdat hij neit weet hoe. En dat is hetzelfde met die dieren.
En ze hebben het heus wel goed. En die shows vinden ze heus wel leuk, want dolfijnen zijn slim. En als ze niet willen doen ze niet.

En het de dieren liggen niet op sterven daar van het ozo "vieze" water.
En ook neit omdat ze gavngen zitten. Jeetje wat heb ik hier een bloedhekel aan!

Leuk om zo'n bevalling zo te zien :D En dat je gelijk zag dat het een meisje was ook gaaf!

Edit; ik ben het verder wel met jullie eens dat het vangen van deze dieren, ze vervolgens in bakken te houden. En trucjes te leren. Dat dit gewoon niet kan.
Maar Dolfinarium redt ook vele dieren, en als ze NIET terug kunnen. Dan houden ze de dieren. of gaan ze naar andere dolfinaria. (Zo ook bij morgan)
Ze willen echt wel het beste voor dieren.

Natuurlijk is het zo dat je over alle dieren in gevangenschap twijfels kunt hebben, maar er moet ergens begonnen worden. Waarom dan niet met het stoppen met dolfijnen en orca's in badkuipen te houden? Het zijn super intelligente dieren, die zich dodelijk vervelen. Het is achterhaald en ouderwets om dit doen en het is hoog tijd om hierover meer bewustwording te creëren. Documentaires als the Cove en Blackfish zijn zeker de moeite waard om te kijken!

Nja, ik heb de filmpjes op (2?) baldzijdes terug gekeken.
Ik snap het allemaal wel. Maar toch word er ook lastig over gedaan. Mijn nicht heeft er gewerkt. En de dieren werden altijd vrolijk als ze haar zagen. En ze waren eigenlijk ook altijd wel vrolijk. Goed verzrogd etc.
Maarja, misschien als jullie allemaal ene klacht indienen de gemeente wat strengere regels opstelt :')

Maar dan kun je misshcien beter bij het circus beginnen. Dat vind ik allemaal net een tikje erger.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:20

Beter dood dan als Tilikum al meer dan 20 jaar in een badkuip dag in dag uit kunstjes moeten doen, terwijl je tanden steeds meer kapot gaan, je lijf steeds verder aftakelt omdat het niet gemaakt is voor rondzwemmen in een badkuip, je steeds meer afgezonderd wordt en je je normale sociale gedrag niet kunt vertonen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 12:21

@JasmijnJoy: Of bel naar het Dolfinarium en doe daar je verhaal. Wedden dat ze dan op gaan hangen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:21

HorseyDude schreef:
Keiko.
Longontsteking.
Dood.

Ja. Erg succesvol.

[ Afbeelding ]

Keiko was teveel aan mensen gewend en mensen bleven hem ook voeren en opzoeken. Bij Morgan gaat het om hele andere omstandigheden, dat weet jij ook wel.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:22

HorseyDude schreef:
@JasmijnJoy: Of bel naar het Dolfinarium en doe daar je verhaal. Wedden dat ze dan op gaan hangen?

Ik geloof je :')
Ik zou ook geen behoefte hebben aan een paar betweterige mensen die er niet veel vanaf weten. Die dan even de lez wijzen overhoe je de dieren meot houden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 12:25

Toch een vraagje aan allen: waarom mondt een ONSCHULDIG topic over het Dolfinarium ALTIJD uit op dit soort perikelen?! Terwijl ik alleen mee wilde delen dat er binnen een paar weken tijd 2 dolfijnen zijn geboren?! OK, ze zitten in gevangenschap, OK het ziet er wat naar uit, maar for GOD SAKE... WAAROM AL DIE SUPERNEGATIVEIT terwijl de intenties GOED waren?

WAAROM????

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:27

HorseyDude schreef:
Toch een vraagje aan allen: waarom mondt een ONSCHULDIG topic over het Dolfinarium ALTIJD uit op dit soort perikelen?! Terwijl ik alleen mee wilde delen dat er binnen een paar weken tijd 2 dolfijnen zijn geboren?! OK, ze zitten in gevangenschap, OK het ziet er wat naar uit, maar for GOD SAKE... WAAROM AL DIE SUPERNEGATIVEIT terwijl de intenties GOED waren?

WAAROM????

Omdat het dolfinarium er in eerste instantie is om GELD op te leveren en niet voor de redding en zogenaamd goede verzorging van dolfijnachtigen. Het gaat allemaal om geld, dacht dat het toch wel duidelijk was? Ook dit kleine baby dolfijntje is geboren puur en alleen om bezoekers te trekken, die met hun geld er weer voor zorgen dat dit soort praktijken in stand gehouden worden.
Maar goed, sommige mensen willen dat gewoon niet zien.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-08-13 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:27

HorseyDude schreef:
Ginam schreef:

Keiko.
Longontsteking.
Dood.

Ja. Erg succesvol.

[ Afbeelding ]

Srpinger 2 jaar oud en haar familie kwijt. Een aantal maanden later herenigt met haar familie. Nu 10 jaar later en zelf moeder.
http://www.youtube.com/watch?v=ebOYzPhA-0Y Dit heeft veel geld gekost. Morgan heeft alleen maar geld opgeleverd...

Keiko heeft meer dan 15 jaar in gevangenschap gezeten en is totaal niet te vergelijken met Morgan. Hoewel de conditie van Morgan nu langzamerhand wel richting die van Keiko gaat.
Orca's leven in gevangenschap nog geen 15 jaar en in het wild net zolang als een mens, dat zegt genoeg lijkt me. Ook kunnen zowel dolfijnen als orca's hun sonar (manier van communiceren) niet gebruiken in hun badkuip :(

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:28

Ben ik nou een van de enigste dit het mooi vind om te zien dat er zo een dolfijntje geboren wordt?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 12:29

Cayenne schreef:
HorseyDude schreef:

WAAROM????

Omdat het dolfinarium er in eerste instantie is om GELD op te leveren en niet voor de redding en zogenaamd goede verzorging van dolfijnachtigen. Het gaat allemaal om geld, dacht dat het toch wel duidelijk was? Ook dit kleine baby dolfijntje is geboren puur en alleen om bezoekers te trekken, die met hun geld er weer voor zorgen dat dit soort praktijken in stand gehouden worden.
Maar goed, sommige mensen willen dat gewoon niet zien.

Da's niet de vraag. Waarom het moddergooien op Bokt om een ONSCHULDIG topic?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:31

Je mededeling is voor jou misschien leuk en onschuldig, Horseydude, maar mensen die de dolfijnen vooral zielig vinden zien hier een geboorte van weer twee intelligente dieren die voor het leven ter vermaak van mensen in te kleine verblijven moeten vertoeven en hun natuurlijke gedrag niet kunnen vertonen omdat er gewoonweg de ruimte niet voor is (waarom denk je dat dolfijnen en orka's in gevangenschap per se vermaakt moeten worden? Omdat wij ze niet kunnen bieden wat ze nodig hebben).

Je moet het ook niet persoonlijk opvatten, de negativiteit gaat richting het Dolfinarium, niet naar jou persoonlijk.

Lauura schreef:
Ben ik nou een van de enigste dit het mooi vind om te zien dat er zo een dolfijntje geboren wordt?

Kan je nagaan hoe vele malen mooier het is wanneer je een dolfijntje in de wilde natuur geboren ziet worden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:33

HD, het gaat niet om de geboorte van het dolfijntje an sich, dat is inderdaad heel mooi om te zien. Het gaat er om waar het dolfijntje is geboren. En dan is een onschuldige gebeurtenis inderdaad niet onschuldig meer.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:37

Het is toch goed om te discussiëren over dit soort onderwerpen. Daarvoor is een forum ook bedoeld lijkt mij. Dit zorgt voor meer bewustwording hierover en is verder voor niemand als persoonlijke kritiek bedoeld. Niet iedereen wordt nou eenmaal blij van babydolfijnen in een badkuip.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:37

Sammyoo schreef:
Leuk bericht hoor Horseydude!
Ik denk dat deze dolfijnen het vele malen beter hebben dan veel paarden in Nederland die het grootste deel van de dag in een box staan opgesloten met nauwelijks contact met soortgenoten!

Precies. Maar als die een veulen krijgen dan is bokt helemaal gelukkig.
Maar ook paarden leefde van oorsprong niet in een wei of stal, maar in het wild met alle ruimte.
Dit kleine ding weet niet beter, die heeft geen idee dat zij van oorsprong in een oceaan hoorde te zwemmen die gigantisch groot is.
Net als onze paarden dat ook niet meer weten.
Wat leuk zo'n filmpje, blijft toch bijzonder vind ik. :)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:38

Als je hier een beetje vroeg je bed uit komt en bij de zee gaat kijken, zie je ook een groep dolfijnen mét jongen. Dat is ook heel mooi :j
Zodra de boten het water op gaan zijn ze wel weg, dus echt wilde dieren.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 12:39

Riraito schreef:
Als je hier een beetje vroeg je bed uit komt en bij de zee gaat kijken, zie je ook een groep dolfijnen mét jongen. Dat is ook heel mooi :j
Zodra de boten het water op gaan zijn ze wel weg, dus echt wilde dieren.

Waar woon je dan als je zoiets prachtigs wil ervaren? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:39

Ik heb 2x met dolfijnen gezwommen, het lijkt alsof ze het hardstikke fijn hebben daar, zo ongelukkig zien ze er niet uit.
Later zag ik de documaintere 'The cove', wat ik eerst als een prachtige herinnering zie, is nu veranderd in een verschikking.
Ik vergeef het mij zelf nooit meer dat ik mee geholpen heb om dat in stand te houden, als ik had geweten hoe ze gevangen werden, en hoe erg die omstandig heden zijn waarin ze in gevangenschap leefde ( dolfijnen zwemmen heel erg veel, dat kan in zo'n kleine ruimte echt niet, en al dat lawaai ) , had ik het nooit gedaan. :n

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:40

Samiyah schreef:
Wel jammer dat een topic bedoelt als het brengen van 'leuk' nieuws gelijk weer uitloopt in zo'n discussie. Kan er geen apart topic voor worden geopend?

Anyway, vind het wel heel bijzonder om te zien zo'n dolfijnen bevalling! Inderdaad heel grappig hoe het kleine dolfijntje gelijk zo snel met mama mee zwemt.

Ik denk dat veel mensen het helemaal geen ' leuk nieuws' vinden en dat ook uiten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:43

[***] schreef:
Ik heb 2x met dolfijnen gezwommen, het lijkt alsof ze het hardstikke fijn hebben daar, zo ongelukkig zien ze er niet uit.
Later zag ik de documaintere 'The cove', wat ik eerst als een prachtige herinnering zie, is nu veranderd in een verschikking.
Ik vergeef het mij zelf nooit meer dat ik mee geholpen heb om dat in stand te houden, als ik had geweten hoe ze gevangen werden, en hoe erg die omstandig heden zijn waarin ze in gevangenschap leefde ( dolfijnen zwemmen heel erg veel, dat kan in zo'n kleine ruimte echt niet, en al dat lawaai ) , had ik het nooit gedaan. :n

Daar sla je een spijker op de kop, ze lijken er inderdaad gelukkig uit te zien, dat komt door de vorm van de bek van een dolfijn die een eeuwige glimlach lijkt te vertonen. Er was zo'n mooi citaat daarover... Het kwam erop neer dat de glimlach van een dolfijn de meest verkeerd geïnterpreteerde is.

Ik vind het wel heel goed van je dat je naar aanleiding van The Cove je zienswijze hebt veranderd :).

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:44

Diablo schreef:
Samiyah schreef:

Ik denk dat veel mensen het helemaal geen ' leuk nieuws' vinden en dat ook uiten.

Dat snap ik, daarom stond leuk ook tussen aanhalingstekens. :P