Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:31

Gisteren een Serestoband om gedaan bij de kat, de vlooien vallen dood neer!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:48

Ik heb (nog) niet het hele topic doorgelezen, maar wil jullie toch even om advies vragen.

Bij onze vorige hond gebruikten wij altijd frontline combo. Voor haar werkte dit erg goed, op moment dat ze weer last kreeg gaven we haar weer de druppels en dan was ze weer een tijd vlo(en teek) vrij. Ideaal.
Toen wij onze nieuwe pup kregen, zijn we ook weer begonnen met Frontline. We hadden daar immers hele goede ervaringen mee.
Bij Bo, onze nieuwe pup, werkte de frontline voor geen meter en hebben we Advantix geprobeerd. Daar hadden we namelijk goede ervaringen over gehoord.
Druppels 's avonds gegeven(doen we eigenlijk altijd) en toen werd Bo al wel wat pieperig en vervelend. Niet te veel aandacht aan besteed en gewoon gaan slapen. De volgende ochtend kon ze amper nog bewegen en bij iedere beweging begon ze mega te janken. DA gebeld en bleek een allergische reactie 1 van de stoffen in de Advantix te zijn. Advies gekregen om haar goed te wassen en verder even met rust te laten, zolang ze niet ging braken was het niet nodig om langs te komen. Dat hebben we gedaan en in de avond knapte ze alweer wat op. Ze heeft nog wel een paar dagen lang last gehad van haar spieren(spierpijn eigenlijk), maar was al vrij snel weer de oude.
Daarna nog een keer contact gehad met de DA en er zitten 2 stoffen in de Advantix welke een allergische reactie kunnen veroorzaken, 1 daarvan was de meest aannemelijke(ik durf zo niet te zeggen meer welke dat was, zou ik even na moeten vragen aan mijn ouders). Deze stof zit nl wel in de Advantix, maar niet in de Frontline.
Wij zijn nu dus weer terug bij de Frontline, maar deze helpt heel minimaal. Bo zit compleet onder de teken(na een wandeling, moeten haar echt goed nakijken) en ze heeft ook relatief veel jeuk.

De advantix valt voor ons dus af, maar alle broertjes van de Advantix ook. Omdat deze dezelfde werkzame stof bevat.
Zijn er hier misschien mensen met soortgelijke ervaringen en wat gebruiken jullie nu als anti vlo/teek?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:00

Sommige honden reageren er inderdaad gevoelig op. Kan ook zijn dat het maar eenmalig is. 1 van mijn honden heeft Lyme gehad en daar de Permethrin pipetten toch het beste werken tegen teken heeft hij het weer gekregen en nooit geen problemen. Hij kreeg een grote rode brandende plek in de nek. Sindsdien verdeel ik de pipet over de hele ruggengraat en geen problemen meer.
Hoe oud was de pup? want jonger als 3 maanden mag je het niet gebruiken.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:06

Ah het was inderdaad de Permethrin, nu je het noemt weet ik het meteen weer.
De pup was ong een maand of 4 oud, daar letten we altijd wel goed op!

De reactie was wat ons betreft te heftig om het weer "even" te gaan proberen. Wij durven nu niet meer goed middelen te gebruiken met de Permethrin erin.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:51

gelijk heb je ijssnuiver, ik zou dat ook niet meer gebruiken.. mijn hond heeft het ook gehad op advantix! en nu wil ik liever geen merken noemen want ik vind t gewoon allemaal rotzooi wat ik niet op m n honden wil ;)
(kinderen spuit je toch ook niet in met gif want STEL dat ze luizen krijgen..)
ik heb de scalibor band om gehad naar frankrijk (teken, zandvliegen, etc) en geef verder 2x in de week teentje knoflook.. meer niet

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:45

Mijn hondje reageerde hier ook heel erg heftig op en had enorme jeuk ervan,nu gebruik ik stronghold en nergens geen last meer van.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:08

essiesilly schreef:
gelijk heb je ijssnuiver, ik zou dat ook niet meer gebruiken.. mijn hond heeft het ook gehad op advantix! en nu wil ik liever geen merken noemen want ik vind t gewoon allemaal rotzooi wat ik niet op m n honden wil ;)
ik heb de scalibor band om gehad naar frankrijk (teken, zandvliegen, etc) en geef verder 2x in de week teentje knoflook.. meer niet

Van mij hoeven de druppels ook niet perce, maar het is niet alleen mijn hond. Dus daar beslis ik niet alleen over.
Heeft jou hond ook minder last van jeuk (vlooien), door de teentjes knoflook? Het gaat ons met name om het krabben en bijten voor de vlooien. Dat we de hond dagelijks na moeten kijken op teken vinden we een minder groot probleem.
Het is extreem erg met de teken hier op Schier dit jaar, dus we moeten onszelf ook gewoon dagelijks goed nakijken.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:29

ijssnuiver schreef:
Heeft jou hond ook minder last van jeuk (vlooien), door de teentjes knoflook? Het gaat ons met name om het krabben en bijten voor de vlooien. Dat we de hond dagelijks na moeten kijken op teken vinden we een minder groot probleem.

De vraag was niet aan mij gericht maar ik kan hem wel voor je beantwoorden. Knoflook zuivert het bloed, wat het bloed dus minder aantrekkelijk maakt voor vlooien = minder/geen vlooien.
Hoe beter de kwaliteit van huid & vacht is, hoe minder last de hond ondervindt wanneer hij wel vlooien heeft. En een gezonde huid & vacht krijg je dus door goede voeding (en daarmee bedoel ik niet Royal Canin of Hills bijvoorbeeld) of eventueel een voedingssupplement met omega 3. (Zalmolie of omega 3 capsules bijv.)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:14

Hier ook ervaringen na het ontvlooien, hond erg ziek en braken erg rusteloos. Eigenlijk van veel middelen, daarom nu alleen maar azijn.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:24

Mijn hondje reageert ook niet meer op de Frontline, niet op de spray en niet op de combo.
Ik gebruik nu Advantix en de vlooien zijn weg *\o/*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:33

Onze hond en kat werden vroeger altijd met frontline combo gedaan, nooit een vlo gezien of gehad. Mss dat het omgevingsafhankelijk is (dus veel infectiedruk of niet)
Nu altijd advantage, prac-tic, advantix of comfortis en ook nooit vlooien of teken. Indoor-X spray is verder super omgevingsspul, ook altijd even in de stofzuiger sprayen. Ik zeg altijd dat je minimaal 3 maand moet behandelen voor je 100 procent van alle vlooien af bent.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:01

ijssnuiver schreef:
essiesilly schreef:

Van mij hoeven de druppels ook niet perce, maar het is niet alleen mijn hond. Dus daar beslis ik niet alleen over.
Het is extreem erg met de teken hier op Schier dit jaar, dus we moeten onszelf ook gewoon dagelijks goed nakijken.

nee ze hebben nooit jeuk, of ik nou wel of geen knoflook voer maar ze staan daarnaast ook op een heel uitgebreid vers vlees menu :)
dus idd wat sassol al zegt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:01

Ik heb twee nieuwe katten in huis waarvan 1 kitten. Ze zaten helemaal onder de vlooien. Katten gewassen en vlooien er af gehaald met afwasmiddel (schijnt de vlooien te doden) en na het drogen ingespoten met exil. Het kitten lijkt nu vlovrij maar bij moeder zag ik er net toch 1tje lopen. Ik heb haar wederom ingespoten.

Wat zou een goede volgende stap zijn? Vlooienband? Helpt dat en kan dat na hetinspuiten?

Ik heb ze apart zitten in de bijkeuken zodat mijn andere katten zo min mogelijk risico lopen. Ook heb ik deze gisteren ingespoten.

Ik was nu dagelijks de dekentjes op 90 graden.

De krabpaal die ik erbij heb gezet wil ik ingaan spuiten met omgevingsspray, morgen even kopen. Dat kan blijkbaar ook in de stofzuiger, hoe doe ik dat?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:13

Exil is echt een te grote dosis gif, zeker voor je kitten.
Zou nu alleen je omgeving behandelen, en zeker even niets om of op je katten doen! Die hebben hun dosis gif voor deze 4 weken echt wel gehad ;-)

In de stofzuiger gewoon sprayen in de "slurf" wanneer hij aan staat ;-)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:03

Ik spray altijd de filter bij de ene ( is ook waterstofzuiger) en de stofzuigerzak bij de gewone stofzuiger.

Bij mij werkt knoflook en al dat natuurlijke spul voor geen meter trouwens, ik moet echt flink ontvlooien met pipetten, shampoo etc. Heb 4 buitenkatten en een Jack Russel op een boerderij. En ik hoef geen vlooien binnen!
En ik voer gewoon brokjes van de Boerenbond. Doen ze het prima op. Ik ga geen kapitalen per maand uitgeven aan vers voer :n
Als ze dat willen dan vangen ze wel muizen :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:13

Kapitalen ben ik niet kwijt hoor... Waarschijnlijk net zo veel als jij want ik hoef niet te ontvlooien wat een vermogen kost ;) en zo zijn er wel meer kosten die ik niet hoef te maken
Smuldier kost bijv 49ct per pakje à 400/500 gram reken maar uit, zo goedkoop kan het dus zijn

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:28

Tissue insprayen en in de stofzuigerzak/bak. Dan dood je ook de vlooien die je opzuigt in plaats van dat je stofzuiger de bron wordt.
Ik was dit jaar ook niet tevreden over de Frontline Combo, hond had nog elke dag teken.
Insprayen met Exil en geen teek meer gezien. Vlooien heeft hij een keer gehad en toen die Exil spray gehaald.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 08:08

essiesilly schreef:
Kapitalen ben ik niet kwijt hoor... Waarschijnlijk net zo veel als jij want ik hoef niet te ontvlooien wat een vermogen kost ;) en zo zijn er wel meer kosten die ik niet hoef te maken
Smuldier kost bijv 49ct per pakje à 400/500 gram reken maar uit, zo goedkoop kan het dus zijn

Ik voer ook vlees, maar tegen de vlooien helpt dat niets hoor. En misschien dat het per regio verschilt, maar de pakjes van Smuldier zijn hier allemaal 400 gram en kosten gemiddeld 0,69 cent, voor 0,49 cent krijg je die niet.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:10

Dan zullen er vast nog veel eitjes in je huis zitten ;)
Mijn honden hebben echt nooit vlooien en dat kan niet aan de regio liggen want ik rij door heel het land, neem ze mee naar m'n werk waar gem 10 honden lopen en loop shows etc ze hebben een top weerstand en hoef ze dus in combi met knoflook nooit te ontvlooien
Maar goed we gaan off topic ;)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:15

Hebben vroeger ook vlooienplaag gehad in huis en bij de katten. kwamen niet buiten, maar wij hebben ze toen mee genomen. Heb toen exil gebruikt. Goed middel en daarna ook nooit meer last gehad. Heb nu ook geen vloerbedekking meer.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:18

denk dat het wel degelijk met de omgeving te maken heeft, ik woon hier nu 9 jaar en heb 7 jaar geen vlo gehad en vorig jaar ineens wel, sommige katten van me hebben nergens last van en 2 zitten helemaal onder als ik ze niet continu behandel (komen niet buiten), op een of andere manier trekken ze het aan, zelfde met mn honden, mn jack en Podenco hebben nergens last van en mn Herder/Chow word al gek bij het idee van een kriebel, ze krijgen allemaal hetzelfde eten, dus dat heeft er niets mee te maken

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:29

Wij hadden de vlooien zelf mee genomen. nachtje op een boerderij waar ze tegen de muren omhoog kropen. Waren al voorzichtig, maar het leed was al geschiedt.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:09

essiesilly schreef:

Daar raakt mijn hond van aan de diarree. Als ik geen spul koop dan heb ik echt een vlooienplaag. En die pipetjes uit de supermarkt werken net zo goed en kosten een kwart van de programm, frontline, adventist etc. Enige waar je op moet letten is dat je het spil pakt wat een week of 4 werkzaam is en niet de spot-on. Dus ik ben geen kapitalen kwijt hoor.

Smuldier vond ik echt smerig :o

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:18

maikeltje schreef:
Smuldier vond ik echt smerig :o

je moet het ook niet zelf opeten... Afbeelding

ik heb hier 1x vlooien gehad ,we hadden een hond uit het asiel gehaald welke vol bleek te zitten met vlooien,ik heb toen alle honden behandeld met frontline combo,en weg waren ze...

verder hebben mijn honden geen vlooien dus behandel ze nooit,ook niet preventief.

weet wel als je echt een plaag hebt dat je vlooien blijft houden als er nog eitjes in huis liggen,en die dingen wegkrijgen is echt een rotklus...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:19

Voor het geval mensen het denken: knoflook is ook geen wondermiddel wat je even geeft om vlooien tegen te houden. Het bloed zuiveren duurt wel even dus zul je echt een aantal maanden knoflook moeten geven wil het het effect hebben.