Niet meer dan 5 honden in de gemeente midden Drenthe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 07:40

damian23 schreef:
Het bestaat ook niet. ik denk dat er bij je schoonzus iets anders aan de hand is. maar er bestaat geen wettelijke bepaling of wet dat je maximaal vijf onden mag houden. Je mag hobbymatig honden houden in een woonhuis. Bedrijfsmatig of in een omvang als zijnde bedrijfsmatig, en dat is niet toegestaan. Het zou ook kunnen zijn dat twee van de honden aangewezen als hinderlijk dier. Maar ik denk dat we niet het hele verhaal kennen.

Ik heb verder niet alle reacties van facebook geplaatst maar daar verteld ze toch duidelijk dat de gemeente heeft besloten dat je 5 honden mag hebben en niet meer.
Maar misschien is het toch een storm in een glas water?
Ik heb nog een berichtje gestuurd met de vraag hoe het er nu voor staat maar ik krijg geen reactie.
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 07-08-13 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:40

Is het niet net zo als met de nieuwe regeling van verboden dieren. Dat je contact met de gemeente moet zoeken en dat er een compromis gesloten wordt?
Met die andere nieuwe regeling die in 2014 in gaat. Betekend dat als je het dier al hebt dat je hem gewoon zijn leventje uit mag laten leven. Misschien is het hier wel zelfde principe. Gewoon even contact op nemen met de gemeente en horen wat die er over te zeggen hebben.
Want tja plots regels veranderen is natuurlijk ook niet eerlijk tegen over de burger en vaak zijn er redelijk wat compromissen te sluiten. Blijkt het dat het niet lukt tja zelf zou ik 2 honden op ander mans naam zetten. En gewoon doen of je dom bent :P

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:47

Ik vin shet wel erg raar. Ik neem aan dat je zus goed voor ze zorgt en dat de honden tam zijn en braaf. Dan is het toch geen probleem? Dat je dat kan verbieden zeg...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 07:53

Ik heb niet echt contact met mijn broer en schoonzus maar als ik de foto's op facebook bekijk is ze heel goed voor de honden.
Ergens kan ik wel begrijpen dat de gemeente ergens een grens trekt, dit ook om verzamelaars tegen te gaan maar bekijk dit dan eerst per persoon en voer de regel dan in voor nieuwe honden en laat de mensen die nu meer dan 5 honden hebben de honden houden, ik kan me heel goed voorstellen als je 7 honden hebt dat ze je allemaal even lief zijn, hoe moet je daar nou uit kiezen?

damian23

Re: Niet meer dan 5 honden in de gemeente midden Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:34

Dan moet in de gemeentelijke APV staan. En als dat een nieuwe bepaling is, zal er echt wel een overgangsbepaling in zitten.