Overlast tamme kraai, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:22

Vencedor, dat kan ik me voorstellen, dat is ook niet leuk. Het blijft moeilijk, ben het met je eens dat je ook geen overlast van katten hoort te hebben, maar vind de sarcastische opmerking dat ik dan maar met een lastige vogel moet dealen niet passen.

Klappen in handen maakt op deze meneer geen indruk helaas, een wilde gaat wel weg met wat lawaai etc, maar deze vogel is daar niet van onder de indruk. Hij vertrouwd de mens te veel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:22

MightyMike schreef:
Sorry, maar die reacties ben ik nu wel klaar mee. Zet jij je over angst voor vogelspinnen heen en dan kan die van de buren ook even over jouw handen kruipen. Mijn visite zit ook niet op de vogel te wachten. Mijn schoonmoeder is er nog veel banger voor dan ik, kinderen die hier komen te spelen zitten toch ook niet te wachten op een grote vogel die hun op de rug aanvalt..

A.u.b. tips, hou je wel van grote, fladderende en pikkende vogels, prima, maar niet op mij op mijn tuinstoel met dit mooie weer. Lees het dan en denk bij jezelf hoe kan het dat andere mensen daar niet van gediend zijn.. Maar geen flauwe reacties. Ik leef prima met het niet houden van vogels, zolang ze maar niet op mij zitten, en dat helaas nu bijna dagelijks.

Dé tip is al tig keer gegeven. Wat je buren doen is strafbaar. Melding maken en het beest laten vangen door een vogelopvang. Klaar. Probleem diervriendelijk opgelost.

MightyMike

Re: Overlast tamme kraai, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:25

Tips zijn helemaal welkom en gaan we proberen, daar was het topic voor bedoeld. Voor ons is het een onaangenaam probleem, de opmerkingen dat we ons zouden aanstellen vind ik niet passend, daar doelt mijn reactie op.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:27

Maar waarom zou TS die vogel per se moeten begrijpen? Het is háár tuin. Misschien heeft ze wel helemaal geen zin of behoefte om die vogel te paaien/trainen/zich er überhaupt mee bezig te houden. Is haar goed recht toch? :) Zelf heb ik bijvoorbeeld erg schaarse vrije tijd en ik zou echt not amused zijn als ik die vrije tijd ook nog eens zou moeten besteden aan iets dat mij is opgelegd door 'laksheid' van de buren. Ik zou graag zelf kiezen hoe ik mijn tijd besteed en ik zou al helemaal willen dat mijn kinderen zich fijn voelen in de tuin. Het is ook niet dat die vogel er alleen is hè, volgens TS valt hij ook actief aan.

Ik zou hem zelf wegjagen met bijv. een waterpistool (aangezien hij niet blij wordt van water schrijf je) en het dan op die manier uitzitten totdat de buren terug zijn en je met hen kan overleggen. Misschien je kinderen zelf ook een waterpistool geven, zodat ze meer controle over de situatie ervaren en daardoor misschien minder bang worden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:28

MightyMike schreef:
Vencedor, dat kan ik me voorstellen, dat is ook niet leuk. Het blijft moeilijk, ben het met je eens dat je ook geen overlast van katten hoort te hebben, maar vind de sarcastische opmerking dat ik dan maar met een lastige vogel moet dealen niet passen.

Klappen in handen maakt op deze meneer geen indruk helaas, een wilde gaat wel weg met wat lawaai etc, maar deze vogel is daar niet van onder de indruk. Hij vertrouwd de mens te veel.

Een waterstraal helpt meestal wel,en dat kan geen kwaad.Maar dan van zón onkruidverdelger ding die je op druk moet pompen.Een waterpistool is te zwak.
Alleen het probleem is dat dat niet blijvend is.
Ik had vorig jaar hier ook gillende kleinkinderen uit de grote stad die alleen nog maar naar buiten durfden met een waterspuit.
Tja....wat jij beschrijft heb ik allemaal vorige zomer meegemaakt.Ik kan er absoluut geen begrip voor opbrengen en vond het een belachelijke vertoning.Sorry...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:30

Bedankt VogeltjeM (je naam is wel toepasselijk, haha). Er staat nu idd een emmertje met water en pistolen bij de voordeur.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:35

Ik vind het werkelijk belachelijk dat mensen denken dat wij het normaal moeten vinden om aangevallen te worden door een grote vogel, dagelijks een paar keer. Ik heb niets met vogels, wil ik ook niet, maar vind het niet normaal om door een vogel van iemand anders gepikt te worden. Ben een dierenliefhebber en geen bangerik van aard, maar dit vind ik toch echt onprettig. Dat er door ons tips gevraagd wordt lijkt me vrij logisch. Misschien is het bokt weer, dat ik me vervolgens schuldig moet gaan voelen omdat we diervriendelijke tips zoeken om 'veilig' in onze eigen tuin te gaan zitten. Hij vermoord ons niet, maar dat betekend niet dat we het prettig moeten vinden.

Bedankt iedereen voor de tips, we gaan het proberen. Verder mag het topic wat mij betreft op slot vanwege een aantal niet inlevend kunnende mensen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:38

Ik heb echt met verbazing sommige reacties gelezen. Je staat volledig in je recht hoor TS! Als mijn katten in andere mensen gaan hangen roep ik ze ook tot de orde. Het zijn mijn beesten en daar hoeft een ander geen last van te hebben. Ik vind het vooral heel sneu voor je kids. Ik had de hond los gelaten. Zijn erf...moven met die vogel.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:39

Dank je PercyLeen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:40

een vogel kun je niet tot de orde roepen,die vliegt even weg en komt dan weer terug...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:41

Wat vervelend dat je zo'n overlast hebt! Idd waterpistool gebruiken, hopelijk werkt dat? Wel iets met redelijk wat druk erachter dan, een slap straaltje zal niet zoveel effect hebben denk ik.

Heb zelf een kraai opgevoed (geen kauw dus) die uit het nest was gevallen en een lamme vleugel had, die was dol op water dus die had het alleen maar fantastisch gevonden :') beest was overigens niemand tot overlast en is opgeknapt en weggevlogen. Dus hoop dat jouw kauw minder van water houdt.

MightyMike schreef:
Dan zal het een kauw zijn, zo op de plaatjes te zien. Hij heeft idd zo'n licht koppie. Maar vind hem niet heel klein, wellicht is het dan een nu geheel uitgegroeide kauw.

Een kauwtje is maar een kleine vogel. Ik zag al steeds een kraai voor me die op je kinderen af ging daar zou ik ook wel van schrikken :=
Maar veel mensen weten het verschil niet tussen een kauw en een kraai. Of ze noemen echte kraaien raven, die zijn nog veel groter!

Cayenne schreef:
Denk er wel om dat zo'n kraai flink van zich af kan bijten. Er zit een karakter op en het zal niet de eerste keer zijn dat een kraai in de tegenaanval gaat. Die klauwen en snavel kunnen nog best wat schade veroorzaken.

Schade zal wel meevallen met een kauwtje hoor, ze kunnen nog steeds gemeen pikken natuurlijk maar echt heel bang hoef je er niet voor te zijn. Vind het ook wel een beetje extreem dat TS er zo bang voor is :o maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je geen vogels gewend bent zo'n dier best indruk kan maken.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:45

Herinneringen komen boven hier... goed aantal jaar geleden stond de buurman in mijn boomgaard met een jong kraaitje, uit de nest gevallen... vroeg hij me of ik er iets mee kon doen. Heb het diertje opgebracht en heb er de tijd van mijn leven mee beleefd. Echt, die kraai was ongelofelijk lief, kwam knuffels vragen, sliep in mijn armen en kon inderdaad ook wel eens plagen en kattenkwaad uithalen. Als hij met zijn snavel iets verkeerd deed, nam ik die gewoon vast en corrigeerde ik hem met mijn stem, hij was erg slim en wist algauw dat hij iets deed dat niet mocht. Hier had ik wel geluk dat de buren meegenoten van hem, als de buurvrouw in de tuin onkruid aan het wieden was ging hij ook bij haar zitten en kijken wat ze deed. Ik sloot hem wel op als ik ging werken, in een grote volière en hij vloog alleen als ik thuis was. Hij ging mee wandelen met mij en de hond, vloog dan van verlichtingspaal naar verlichtingspaal... Ja, het was echt een vriend. Na drie jaar is hij weggevlogen en heb ik hem niet meer teruggezien, geen idee wat er met hem is gebeurd maar had er best verdriet om en denk nog enorm veel aan mijn mooie zwarte gevleugelde vriend.

Volgens mij kan je hem best wegjagen, met water of met je luide stem... deze dieren zijn ontzettend slim en leren zo snel, hij zal wel snel door hebben dat je hem niet in de buurt wenst. Aan je kinderen moet je zeggen dat ze moeten tonen dat ze niet bang zijn en hen groot moeten maken en indruk moeten maken. Kraaien voelen dat aan, en gaan net naar je toe komen als ze doorhebben dat je angst voor hen hebt.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:47

Hij is denk ik formaat dikke duif, maar die hoef ik ook niet fladderend op me. Komt dat een keer voor, jammer, maar deze zit hier dagelijks. Ik vraag niet om tips om me over mijn angst heen te helpen, dat valt allemaal wel mee, maar zelfs zonder angst, kan ik me niet voorstellen dat er ook maar iemand bestaat die het normaal vind dat het dier vanuit het niets uit de lucht je aanvalt. Of je er nu bang voor bent of niet, bedankt allemaal voor het ontzettend inlevend gevoel.. Ik vraag om tips om hem uit onze tuin te houden. Dit topic krijgt nu een wending die ik echt belachelijk vind. De gemeente komt niet voor niets dit soort vogels ophalen, ik lees het zelfs af en toe in krantenberichten, maar goed, ik ben de enige die er blijkbaar maar fijn en gewoon moet vinden.

Ik heb het topic gemeld, nogmaals mensen bedankt voor de tips, de rest van de reacties had niet gehoeven, het topic mag wel dicht wat mij betreft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:51

ik heb je een tip gegeven...flinke waterstraal...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:52

MightyMike schreef:
Ik vind het werkelijk belachelijk dat mensen denken dat wij het normaal moeten vinden om aangevallen te worden door een grote vogel, dagelijks een paar keer. Ik heb niets met vogels, wil ik ook niet, maar vind het niet normaal om door een vogel van iemand anders gepikt te worden. Ben een dierenliefhebber en geen bangerik van aard, maar dit vind ik toch echt onprettig. Dat er door ons tips gevraagd wordt lijkt me vrij logisch. Misschien is het bokt weer, dat ik me vervolgens schuldig moet gaan voelen omdat we diervriendelijke tips zoeken om 'veilig' in onze eigen tuin te gaan zitten. Hij vermoord ons niet, maar dat betekend niet dat we het prettig moeten vinden.

Bedankt iedereen voor de tips, we gaan het proberen. Verder mag het topic wat mij betreft op slot vanwege een aantal niet inlevend kunnende mensen.

Jeetje wat een vervelend probleem! Trek je niets aan van 'niet inlevende mensen' wie weet mis je anders nog handige tips die er ook tussen kunnen staan.

Kun je zo lang je buren op vakantie zijn geen net of draad met slingers of weet ik veel wat spannen zodat de vogel er niet bij kan?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:53

Zoals te lezen is de tip vanmiddag gebruikt en leek in eerste instantie te werken, bedankt daarvoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:54

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:55

Kan je er de tuinslang niet gewoon opzetten ipv een emmer water?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:56

Dank je Sallandval. Vind bokt een erg handig forum voor tips, maar heb geen zin om te discussieren wat voor de één een probleem is en voor de ander blijkbaar niet. Maar tips zijn idd nog steeds welkom en gelukkig zijn er ook veel mensen geweest met handige tips!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:58

Ayasha schreef:
Kan je er de tuinslang niet gewoon opzetten ipv een emmer water?

Ja, daar dacht ik ook nog aan! Zo één met sproeikop waar je ook echt een straal van kan maken zeg maar :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:59

dat werkt maar even,tenminste bij mijn ekster.Die ging dan in een boom zitten zijn veertjes netjes doen en dan kwam ze weer

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:09

geerke schreef:

Denk niet dat een kraai zich laat verjagen door een nep uil. Doorgaans gaan ze er achter grotere roofvogels aan als die in hun territorium komen. Dan wel in een groep maar dit is ook nog een tamme dus vraag me af of die dat snapt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:58

Tigra_ schreef:
geerke schreef:

Denk niet dat een kraai zich laat verjagen door een nep uil. Doorgaans gaan ze er achter grotere roofvogels aan als die in hun territorium komen. Dan wel in een groep maar dit is ook nog een tamme dus vraag me af of die dat snapt.

Gaat hier om een kauwtje geen kraai, maar dan nog denk ik niet dat hij echt onder de indruk zal zijn :P

@TS volgens mij zegt niemand hier dat het normaal is hoor, dat je wordt aangevallen door een vogel.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:26

Fiffill schreef:
Tigra_ schreef:

Gaat hier om een kauwtje geen kraai, maar dan nog denk ik niet dat hij echt onder de indruk zal zijn :P

@TS volgens mij zegt niemand hier dat het normaal is hoor, dat je wordt aangevallen door een vogel.

Ow dat heb ik gemist dan ik lees kraai in de titel en de een zegt kraai en de ander kauw dus een beetje verwarrend. Maar goed denk ook niet dat die zich daardoor laten afschrikken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:16

Iemand heeft het hier enigszins laatdunkend over 'kauwtjes' alsof je het over een formaat merel hebt.

Ik weet het niet hoor... maar de kauwen die ik hier wel eens in de tuin heb zijn toch echt behoorlijke joekels. Okee, het zijn geen kraaien, maar het zijn toch best behoorlijke vogels.

TS: misschien kun je inderdaad eens de gepimpte versie van een waterpistool bekijken.
Je weet wel , die dingen die je even moet oppompen zodat er wat druk achter komt. Kun je er nog een spelletje van maken met de kids 'raak de vogel'. Niet zo aardig misschien, maar jammer dan hoor.

Ik kan er echt niet bij dat mensen het raar vinden dat kinderen bang zijn van zo'n grote zwarte vogel incl snavel. :roll:
Laatst bijgewerkt door Amaris op 03-08-13 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt