Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MightyMike schreef:Sorry, maar die reacties ben ik nu wel klaar mee. Zet jij je over angst voor vogelspinnen heen en dan kan die van de buren ook even over jouw handen kruipen. Mijn visite zit ook niet op de vogel te wachten. Mijn schoonmoeder is er nog veel banger voor dan ik, kinderen die hier komen te spelen zitten toch ook niet te wachten op een grote vogel die hun op de rug aanvalt..
A.u.b. tips, hou je wel van grote, fladderende en pikkende vogels, prima, maar niet op mij op mijn tuinstoel met dit mooie weer. Lees het dan en denk bij jezelf hoe kan het dat andere mensen daar niet van gediend zijn.. Maar geen flauwe reacties. Ik leef prima met het niet houden van vogels, zolang ze maar niet op mij zitten, en dat helaas nu bijna dagelijks.
MightyMike schreef:Vencedor, dat kan ik me voorstellen, dat is ook niet leuk. Het blijft moeilijk, ben het met je eens dat je ook geen overlast van katten hoort te hebben, maar vind de sarcastische opmerking dat ik dan maar met een lastige vogel moet dealen niet passen.
Klappen in handen maakt op deze meneer geen indruk helaas, een wilde gaat wel weg met wat lawaai etc, maar deze vogel is daar niet van onder de indruk. Hij vertrouwd de mens te veel.
MightyMike schreef:Dan zal het een kauw zijn, zo op de plaatjes te zien. Hij heeft idd zo'n licht koppie. Maar vind hem niet heel klein, wellicht is het dan een nu geheel uitgegroeide kauw.
Cayenne schreef:Denk er wel om dat zo'n kraai flink van zich af kan bijten. Er zit een karakter op en het zal niet de eerste keer zijn dat een kraai in de tegenaanval gaat. Die klauwen en snavel kunnen nog best wat schade veroorzaken.
MightyMike schreef:Ik vind het werkelijk belachelijk dat mensen denken dat wij het normaal moeten vinden om aangevallen te worden door een grote vogel, dagelijks een paar keer. Ik heb niets met vogels, wil ik ook niet, maar vind het niet normaal om door een vogel van iemand anders gepikt te worden. Ben een dierenliefhebber en geen bangerik van aard, maar dit vind ik toch echt onprettig. Dat er door ons tips gevraagd wordt lijkt me vrij logisch. Misschien is het bokt weer, dat ik me vervolgens schuldig moet gaan voelen omdat we diervriendelijke tips zoeken om 'veilig' in onze eigen tuin te gaan zitten. Hij vermoord ons niet, maar dat betekend niet dat we het prettig moeten vinden.
Bedankt iedereen voor de tips, we gaan het proberen. Verder mag het topic wat mij betreft op slot vanwege een aantal niet inlevend kunnende mensen.
Tigra_ schreef:geerke schreef:
Denk niet dat een kraai zich laat verjagen door een nep uil. Doorgaans gaan ze er achter grotere roofvogels aan als die in hun territorium komen. Dan wel in een groep maar dit is ook nog een tamme dus vraag me af of die dat snapt.
Fiffill schreef:Tigra_ schreef:Denk niet dat een kraai zich laat verjagen door een nep uil. Doorgaans gaan ze er achter grotere roofvogels aan als die in hun territorium komen. Dan wel in een groep maar dit is ook nog een tamme dus vraag me af of die dat snapt.
Gaat hier om een kauwtje geen kraai, maar dan nog denk ik niet dat hij echt onder de indruk zal zijn
@TS volgens mij zegt niemand hier dat het normaal is hoor, dat je wordt aangevallen door een vogel.