Staffordshire bull terrier eigenaren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:17

Klinkt als hotspot spottedponie
Weet niet of het zalfje in de winkel verkrijgbaar is, wij kregen het van de da en moesten het op de plek smeren (met handschoenen).
Het ging niet vanzelf weg.

spottedponie

Re: Staffordshire bull terrier eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:26

Daar was ik inderdaad al bang voor, toch maar langs de dierenarts dus...

Bedankt!

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:45

Goed nieuws; pim's zusje zit bij ons! We hebben in eerste instantie afgesproken dat we het weekend kijken hoe het gaat, maar tot nu toe gaat het super! Dus ik denk dat ze hier blijft :)
Beetje jammer is dat ze momenteel op het eind van haar loopsheid is.. Dus dat Pim steeds op d'r wil springen haha.. Maatvoer, dat is over een paar dagen hopelijk ook weer over ;)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:42

Dilemma...
Onze Staffies moeten straks weer in de schuur. Als ik werk en mijn vriend werkt zitten ze overdag in de schuur, met een hondenluik zodat ze naar buiten kunnen. Ze worden die dag 2x uitgelaten door een uitlaat.
Maaar... is het nu te koud of niet in zo'n schuur?? En dan kijk ik ook richting de winter.
Het is een prefab garage. aan de binnenkant hebben we zelf een tussenmuur gemaakt met isolatie. Maar of alle wanden geisoleerd zijn? Ik denk het eigenlijk niet.
Nu wil mijn vriend er nu dus al een kachel op hangen... vinden jullie dit normaal? Of ben ik nu gewoon te hard voor die beestjes? Ik vind het op dit moment nog niet nodig.

Wij gaan om half 8 naar het werk en zijn om half 6 thuis. Het zal gaan om 2 of 3 dagen per week. Vanaf half 6 komen ze gewoon binnen en slapen ook gewoon binnen in de huiskamer.

Ze liggen in de schuur omdat onze jongste nog wel eens eerder moet plassen dan dat de uitlaat komt en zo heeft ze daar ook de ruimte voor doordat ze naar buiten kan....

Wat zouden jullie doen een kachel ophangen of warmtelampen of niets?
Ze liggen om een verhoging van 20 cm met daarop de manden en dan lekkere kussens

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:14

Nee ik zou nou nog geen kachel neer zetten, het is nu overdag nog niet heel koud.
Als je daar nu al aan gaat beginnen dan hebben ze het helemaal koud als het straks onder nul is.

Wat je al zegt ze liggen van de grond en hebben een een mand en kussens.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:21

Zou afwachten, genoeg staffies leggen zich ook lekker onder een deken als ze het koud hebben. Een hond geeft wel aan wanneer die het koud heeft, dán zou ik wel kijken voor een kachel. Maar is dat niet belachelijk gevaarlijk in een (toch wel) gesloten ruimte met enkel twee dieren?

Hier onze 3 maanden oude pup
Afbeelding

En de 9,5 jarige granny
Afbeelding

Beide gewoon 'ongetrainde' familiehonden, dus geen showhonden (en ook geen stamboom) . :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:53

Tzou dan een kachel met thermostaat worden. Dus zet je hem op stand 1 zou het ook niet warmer worden dan stad 1 max heft. dus bijv. 18 graden.
Is het even kouder dan 18 graden slaat hij weer aan.

Tenminste dat verteld mijn vriend over de kachel die hij wil kopen...

Ik vind het ook doodeng

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:54

Wat een lieve pup! en wat ziet oma er nog goed uit!!!!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:08

Bedankt, foto is dan wel al 3 jaar oud, maar ze is uiterlijk alleen een klein beetje witter geworden op de neus, meer niet!
Kachel klinkt zo wel wat fijner, maar wat verbruikt het (gas...? Stroom?) Niet dat er een zuurstofgebrek komt of de dieren zich kunnen verbranden.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:21

Xslvna; hoe heet jullie pup? Die lijkt namelijk echt onwijs veel op een pup die in de groep zat bij onze puppycursus!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:57

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:54

Jennnnn schreef:
Xslvna; hoe heet jullie pup? Die lijkt namelijk echt onwijs veel op een pup die in de groep zat bij onze puppycursus!

Deze is niet op puppycursus. :)

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:09

xSlvna schreef:
Jennnnn schreef:

Deze is niet op puppycursus. :)

Dan lijkt ie er alleen onwijs veel op! Haha

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:47

Wij hebben twee Engelse Staffords. Een reutje van 4 en een teefje van 2 jaar oud. Beide super lieve honden, alleen het teefje is niet zo lief naar andere honden toe. We zitten op dit moment ook echt met een dilemma. Wij zijn een half jaar geleden verhuisd en sinds we hier wonen zijn er conflicten ontstaan tussen mijn honden. Het teefje valt af en toe zo maar het reutje aan. Ze pakt hem dan in zijn wang vast en wil dan niet los laten. Omdat dit nu een aantal keren is gebeurd durven we ze niet meer helemaal goed samen alleen thuis te laten. Toch liggen ze na zo'n conflict weer super lief bij elkaar en zijn ze onafscheidelijk. Vorige week hebben we toch de keus gemaakt haar op marktplaats te koop aan te bieden. Maar nu kreeg ik gisteren al weer het eerste telefoontje van een vreemde man met een raar verhaal. Hij kon geen Nederlands, maar alleen Engels of Turks en hij zocht een goedkope stafford voor zijn zoontje. Hij was heel erg opdringerig en ik had er geen goed gevoel bij. (Heb hem dan ook afgewimpeld want hij kan hij dus echt niet kopen van ons!!) Dit heeft mij toch weer aan het twijfelen gebracht. Ik ben zo bang dat ze bij verkeerde mensen terecht komt. Dat zou ik mezelf echt nooit vergeven! Ook is ze de laatste dagen weer super lief en eigenlijk wil ik haar niet kwijt. Kortom twijfel twijfel twijfel.

Maar goed genoeg hierover. Hier een paar foto's:

Cuda het teefje (is wel een foto van vorig jaar, ondertussen is ze breder geworden)
Afbeelding

Chevy! (hij is echt onwijs goed in zielig/lief kijken haha)
Afbeelding

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:49

Wauw, die Cuda vind ik mooi! Hier loopt ook een in die kleur, prachtig. Hier lopen overigens heel veel staffords, gek genoeg met de meest nette mensen. :j
Imago is dus duidelijk veel beter aan het worden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:02

Wij willen ook graag een am staff, maar beide fulltime aan het en het paard moet getraind worden. Van 7-19 u is er dan niemand, dus nu kan het nog niet.

Wat veel verhalen over mishandelde staffords, jeetjemina. Bijzonder om te horen dat de meeste staffords wel heel lief blijven :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:40

Wij hebben één gehad die van incest was, maar die is toch finaal afgedraaid na 2 jaar. De liefste gezinshond kon je even later niet eens meer los maken van de verwarming want dan beet die naar de kinderen (ik dus). Zonde, maar zoals iedere keer weer een fout van de mens, niet van de hond/het ras.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:35

Saga: jammer dat ze niet met andere honden kan, anders hadden wij haar nog wel over willen nemen... We wonen sinds een paar dagen in ons nieuwe huis, midden in de bossen, en we zoeken nog een vriendinnetje voor onze bumper...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:44

Kom even snel melden, lees vanavond verder.
We hebben een Amerikaanse Stafford. Per ongeluk aan gekomen, echt niet mijn ding. Maar ik ben helemaal om. Zeer lief, luistert goed, makkelijk en in huis rustig.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:02

Ik heb een Bullterier :D , ze heet Bibi , en ik lach me rot als ze een bulsrun krijg :')

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:20

[quote="saga"]Wij hebben twee Engelse Staffords. Een reutje van 4 en een teefje van 2 jaar oud. Beide super lieve honden, alleen het teefje is niet zo lief naar andere honden toe. We zitten op dit moment ook echt met een dilemma. Wij zijn een half jaar geleden verhuisd en sinds we hier wonen zijn er conflicten ontstaan tussen mijn honden. Het teefje valt af en toe zo maar het reutje aan. Ze pakt hem dan in zijn wang vast en wil dan niet los laten. Omdat dit nu een aantal keren is gebeurd durven we ze niet meer helemaal goed samen alleen thuis te laten. Toch liggen ze na zo'n conflict weer super lief bij elkaar en zijn ze onafscheidelijk. Vorige week hebben we toch de keus gemaakt haar op marktplaats te koop aan te bieden. Maar nu kreeg ik gisteren al weer het eerste telefoontje van een vreemde man met een raar verhaal. Hij kon geen Nederlands, maar alleen Engels of Turks en hij zocht een goedkope stafford voor zijn zoontje. Hij was heel erg opdringerig en ik had er geen goed gevoel bij. (Heb hem dan ook afgewimpeld want hij kan hij dus echt niet kopen van ons!!) Dit heeft mij toch weer aan het twijfelen gebracht. Ik ben zo bang dat ze bij verkeerde mensen terecht komt. Dat zou ik mezelf echt nooit vergeven! Ook is ze de laatste dagen weer super lief en eigenlijk wil ik haar niet kwijt. Kortom twijfel twijfel twijfel.

Maar goed genoeg hierover. Hier een paar foto's:

Zou je hier niet mee naar een gedragstherpeut kunnen gaan? Als je haar echt niet kwijt wilt en er alles aan wilt doen.. Ze is overigens wel super mooi

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:42

@saga; dat in de wangen hangen doet onze 2 jarige teef ook bij onze 11 jarige reu. Maar alleen als er geen kong/bal/kauwstok in de buurt ligt waar ze haar driftbui op kan uiten. Ze heeft echt iedere dag een kauwbot, haar kong en veeeeel beweging nodig. Zolang ze dat krijgt, is ze hartstikke braaf.
Wauw wat heb je mooie honden <3

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:13

Saga, ik zie het probleem niet zo. Toen ik nog met regelmaat een loge had, liet ik ze zonder toezicht gewoon niet samen in 1 ruimte. Met 2 eigen staffords is de kans nou eenmaal ook aanwezig dat ze een toe ziend oog nodig hebben om conflicten te vermijden. Dus simpelweg uit elkaar houden als je er niet bent. En verder veel trainen en aan de slag met het bepalen van de verhoudingen in huis en je kunt ze dan toch prima beide houden?
Verder zou ik een staff niet op marktplaats aanbieden, maar eerder op een stafford forum oid.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:12

@missYvette4u: Helaas is ze op dat moment ook niet meer te paaien voor een van de speeltjes die ze heeft.

@ Freggle: Ik snap wel wat je bedoeld en zo doe ik het nu ook maar het is niet de bedoeling dat als ik alleen ben met ze dat ik ze uit elkaar moet halen en dat de reu met wondjes rond loopt. Ik heb mijn honden voor de gezelligheid, zodat ze samen binnen zijn bij mij en samen mee naar mijn paardje gaan etc.

maar goed wij zijn weer dik in twijfel en als ik geen geschikt huis vind waar ik 100% vertrouwen in heb dan gaat ze absoluut niet weg!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:29

@ saga nogmaals waarom ga je dan niet eerst met een gedragstherapeut aan de slag? Dit valt toch wel af te leren?
En je kan ze toch zolang uit elkaar halen, als je de deur uit gaat? Eigenlijk is dit ook niet heel raar. Veel mensen met zulk soort honden (en dan zeker niet in de negatieve zin) halen ze ook uit elkaar. Just to be sure. En als het in de toekomst weer beter gaat, dan kunnen ze toch weer gewoon samen.

Als ik vanuit mijn oogpunt kijk, zou ik met geen goud me hond willen missen. Dus zou echt elke mogelijke optie overwegen. Bedoel het zeker niet aanvallend. Hoop ook voor jou dat je je andere hond kan houden.. Neem aan dat je dat natuurlijk graag wilt.