Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mioux schreef:Vereentjex schreef:omdat die zo kats aan de diaree was en deze helemaal gezond is, trouwens niet alle katten in de omgeving worden gechipt en dit is een boerderij katje en kan ook zomaar van een boerderij hier afkomstig zijn.
ik denk dat , sorry, iemand erg egoistisch eigenwijs is... omdat die gezond is laten we t er maar bij en houden hem, terwijl de dierenambulance of dierenarts gratis de chip kan lezen,de dierenambulance kan ook gratis de kat ophalen en nakijken en indien nodig ontwormen en dergelijke.
máár als die aan de diarree zat ja dan hadden we wel de da geinformeerd etc?
Heb je de dierenambulance nou al gebeld ?
Ilse_123 schreef:Vanacht is ons jonge katje stiekem mee de deur uitgeglipt toen we de hond gingen uitlaten, we hebben tot 4 uur snachts over straat gelopen om haar te zoeken, vanmorgen gelijk de dierenabulance en verschillende asielen op de hoogte gebracht. Ook een hoop mensen in de straat met katten op de hoogte gesteld, wie weet loopt ze achter een ander aan.
Uiteindelijk hebben we haar rond 10 uur gevonden bij onze buurvrouw (die we niet hadden bericht, ze heeft geen katten en we hebben niet zon goede band), die vertelde dat ze er al de hele ochtend zat en zo gezellig en speels was, ze wilde hem eigenlijk houden want ze vond haar maar mager en veel te jong (poesje is 3,5 maand). Wij zijn heel erg blij dat we ons kleine poesje terug hebben, vinden het wel vervelend dat buuf niks heeft laten weten, want ze weet dat wij katten hebben. Ons kleine poesje is nog niet gechipt (doen we als ze wordt gesteriliseerd) en draagt ook geen bandje omdat we bang zijn dat ze ergens achter blijft haken en ze in principe niet uit onze tuin/huis kan.
Ik zou even heeeeeel goed navraag doen bij buren, asiels en andere instantie's, want het is echt niet leuk als je je baby poes kwijt bent.
Cayenne schreef:Je kunt hem ook naar het asiel brengen. Daar moeten ze hem een week vasthouden voor de rechtmatige eigenaar die misschien op zoek is (of hij is al aangemeld als vermist en dan kunnen ze hem aan die melding koppelen dmv het uitlezen van de chip en de beschrijving.)
Na die week is hij vrij voor adoptie en dan kun je dus bij het afleveren al laten weten dat je hem daarna graag wilt adopteren.
Vereentjex schreef:Kirsha schreef:Ik zeg niet dat jullie egoïstisch ZIJN, ik zeg alleen dat ik de gedachte egoïstisch vind. De chip uitlezen (of in ieder geval proberen) is het minste dat je kunt doen. Je kunt dat niet gewoon achterwege laten en het beestje zelf houden, dat kun je echt niet maken.
Afijn, er worden inmiddels goede oplossingen aangedragen
ik had dit katje ook gewoon kunnen laten lopen en onder de auto laten komen? daar hoor ik niemand over dit diertje had honger & dorst
dus wat is er dan egoïstisch? of is het slecht van mij dat ik dit katje een dagje binnen houd om te kijken wat we gaan doen? heb hem al opgegeven als gevonden..zo slecht ben ik dan toch niet bezig of wel?

Brilletje schreef:Cayenne schreef:Je kunt hem ook naar het asiel brengen. Daar moeten ze hem een week vasthouden voor de rechtmatige eigenaar die misschien op zoek is (of hij is al aangemeld als vermist en dan kunnen ze hem aan die melding koppelen dmv het uitlezen van de chip en de beschrijving.)
Na die week is hij vrij voor adoptie en dan kun je dus bij het afleveren al laten weten dat je hem daarna graag wilt adopteren.
Klopt als een bus bovenstaand verhaal. Maar helaas zijn er mensen die dat niet doen omdat ze daarna alsnog geloof ik 50,- euro moeten betalen bij adoptie terwijl ze hem zelf gevonden hebben. Lijkt mij geen probleem, want kat is dan geent en geholpen, maar helaas heb ik al vaker gehoord dat ze daarom maar niet naar het assiel brengen.
Vereentjex schreef:Nou nog niks, krijg hier half bokt over me heen terwijl we juist het goede proberen te doen.
Vereentjex schreef:Nou nog niks, krijg hier half bokt over me heen terwijl we juist het goede proberen te doen.

vrouwke schreef:Vereentjex schreef:Nou nog niks, krijg hier half bokt over me heen terwijl we juist het goede proberen te doen.
Inderdaad, dan open je een topic en verwacht dat iedereen zegt: wat een lief beestje!!
Krijg je alleen de woorden: Da, chip, asiel enz over je heen.
Ik snap je TS.
Je hebt het goed gedaan, voor het zelfde geld was die dood geweest door het verkeer.
vrouwke schreef:Vereentjex schreef:Nou nog niks, krijg hier half bokt over me heen terwijl we juist het goede proberen te doen.
Inderdaad, dan open je een topic en verwacht dat iedereen zegt: wat een lief beestje!!
Krijg je alleen de woorden: Da, chip, asiel enz over je heen.
Ik snap je TS.
Je hebt het goed gedaan, voor het zelfde geld was die dood geweest door het verkeer.