Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
switt schreef:unihorses schreef:maar moet een DA 30 euro in 5 minuten verdienen? en stel dat er 3 in dat uur komen, dan 90 euro per uur? ( rekenent 13 euro gebouwkosten per 5 minuten... )
dat zijn absurde bedragen....
dat is niet een normaal loon, en vroeger waren die prijzen echt niet zo hoog hoor, ..
Vroeger waren andere dingen ook niet zo duur ....
Je vergeet dat hij ook nog een assistente moet betalen en dat zn spullen, bijscholingen, etc, etc ook geld kosten. Wat kost het als je een osteopaat voor je paard laat komen ? Prijs voor een behandeling is vaak al 80 euro en die werken vaak aan huis dus geen gebouwkosten, geen assistente, minder hoog opgeleid, etc. Reiskosten komen er vaak nog bovenop. Ik ben het met je eens dat 50 euro inderdaad aan de hoge kant is maar ik vind het niet absurd.
unihorses schreef:en waarom moeten wij zijn opleiding betalen? ik ga als ik lesgeef zou geven toch ook niet 10 euro meer vragen, omdat die opleiding zo schreeuwend duur is, en ik ook moet onderhouden?
unihorses schreef:en waarom moeten wij zijn opleiding betalen? ik ga als ik lesgeef zou geven toch ook niet 10 euro meer vragen, omdat die opleiding zo schreeuwend duur is, en ik ook moet onderhouden?
Cayenne schreef:Shadow0, daarmee doel ik op de post van unihorses (30 euro voor 5 minuten x 3 = 90 euro). Wie zegt dat alle drie de behandelingen hetzelfde zijn? De eerste behandeling kan 12 euro kosten, de volgende 60. Een behandeling van 5 minuten heeft gewoon geen standaardtarief. Lijkt me logisch.
sallandval schreef:galley schreef:Dat de dierenarts winstmarge heeft lijkt me logisch, maar voor binnenvallen en 2 prikken er in steken van 7 euro en weer buiten worden gezet binnen 5 minuten vind ik het best een behoorlijke winstmarge.
Als het echt zo makkelijk was als twee prikken van 7 euro erin steken kon je het toch ook wel zelf doen? Die dierenarts is opgeleid om dit te doen (ook al moet hij zijn gevoel even uitzetten, want leuk is het nooit), moet er van leven en moet zijn personeel en pand en materialen van betalen.
Je doet het nu voorkomen dat dierenartsen op winst uit zijn, maar een dierenartspraktijk is helemaal geen winstgevende onderneming.
Cayenne schreef:kohtje schreef:Geen winstgevende onderneming? Laat me niet lachen.
Toch schijnen dierenartsen heel slecht betaald te krijgen
newt schreef:Nee hoor, valt reuze mee.
Ik heb met een DA ass gehad. De DA's kregen daar 5000 pp p/m waar de assistent van 1100 kan dromen.
De DA in loondienst verdiend rond de 3000.
Enige vervelende van beginnende DA is dat ze een enorme studieschuld hebben.
Suelza schreef:Cayenne schreef:Dat is ook best knap. Voor het inslapen van mijn paard was ik 46 euro kwijt. Ietsje groter dan een rat en toch goedkoper
Dat kostte bij mij jaren geleden toch ruim 250 euro...
Shadow0 schreef:Newt: die 1100 kan nu niet meer kloppen in elk geval: dat zou onder het minimumloon uitkomen. Maar dat gaat mogelijk om een aantal jaar terug? 5000 is in elk geval ook nu nog niet iets onaanvaardbaars.
Duhelo schreef:Maar de mensen die niet écht liefhebber zijn, maar een rat kochten voor de kinderen, of in een opwelling, denk je dat die 50 euro over hebben voor een dier van 2.5 euro?
Cayenne schreef:kohtje schreef:Geen winstgevende onderneming? Laat me niet lachen.
Toch schijnen dierenartsen heel slecht betaald te krijgen
Ragdollcat schreef:Sorry: als je al 50 euro onbetaalbaar vind, begin dan niet aan dieren te gaan houden als huisdieren.
Zoveel geld is het toch niet die 50 euro.
Ik vind het vreselijk als mensen dieren gaan houden als huisdieren dat 50 als een bedrag noemt dat onbetaalbaar is.