Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:46

Geen winstgevende onderneming? Laat me niet lachen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:46

switt schreef:
unihorses schreef:
maar moet een DA 30 euro in 5 minuten verdienen? en stel dat er 3 in dat uur komen, dan 90 euro per uur? ( rekenent 13 euro gebouwkosten per 5 minuten... )
dat zijn absurde bedragen....
dat is niet een normaal loon, en vroeger waren die prijzen echt niet zo hoog hoor, ..

Vroeger waren andere dingen ook niet zo duur ....

Je vergeet dat hij ook nog een assistente moet betalen en dat zn spullen, bijscholingen, etc, etc ook geld kosten. Wat kost het als je een osteopaat voor je paard laat komen ? Prijs voor een behandeling is vaak al 80 euro en die werken vaak aan huis dus geen gebouwkosten, geen assistente, minder hoog opgeleid, etc. Reiskosten komen er vaak nog bovenop. Ik ben het met je eens dat 50 euro inderdaad aan de hoge kant is maar ik vind het niet absurd.

en waarom moeten wij zijn opleiding betalen? ik ga als ik lesgeef zou geven toch ook niet 10 euro meer vragen, omdat die opleiding zo schreeuwend duur is, en ik ook moet onderhouden?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:48

Tja, voor sommige hoefsmeden ben je ook voor 15 euro per paard klaar terwijl anderen 40 per paard vragen. Bij de ene drankautomaat kost een colaatje 80 cent en bij de andere moet je 1.20 insteken.
That's life, denk ik dan maar.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:49

unihorses schreef:
en waarom moeten wij zijn opleiding betalen? ik ga als ik lesgeef zou geven toch ook niet 10 euro meer vragen, omdat die opleiding zo schreeuwend duur is, en ik ook moet onderhouden?

Ik zeg niet dat je zijn opleiding hoeft te betalen (dat doet de IB wel :Y) ) maar dat iemand die 6 jaar universitair geschoold is nou eenmaal een hoger uurloon heeft dan een bakker....

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:51

unihorses schreef:

En jij draagt belasting af van je lessen?
Jij betaald de hypotheek van je huis als wel je praktijk?

Iedereen berekend die kosten door als het om zijn beroep gaat.
Dat is inderdaad wat anders als je zwart wat les staat te geven met (hopelijk) een orun cursusje van een paar honderd euro.

Shadow0

Cayenne schreef:
Shadow0, daarmee doel ik op de post van unihorses (30 euro voor 5 minuten x 3 = 90 euro). Wie zegt dat alle drie de behandelingen hetzelfde zijn? De eerste behandeling kan 12 euro kosten, de volgende 60. Een behandeling van 5 minuten heeft gewoon geen standaardtarief. Lijkt me logisch.

Ik zou dus niet weten waarom niet. Als je je bedrijfsvoering opbouwt dan reken je dat toch om naar een prijs per tijdseenheid? De kosten van extra medicijnen komen daar inderdaad bij, maar die worden over het algemeen ook apart gefactureerd. Volgens mij is dat een volstrekt redelijke manier van rekenen. En dus kan een dierenarts wel degelijk productie draaien met een boel kleine consults.

Overigens: vaste lasten en dergelijke reken je dus in die prijs. Maar als je 30 euro per 5 minuten moet rekenen om uit te komen zijn je vaste lasten erg hoog.

Maar ik krijg de indruk dat het heel zinnig zou zijn als er wat meer transparantie is over de tarieven. Er zijn gigantische verschillen, en niemand weet eigenlijk echt wat reeel is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

kohtje schreef:

Toch schijnen dierenartsen heel slecht betaald te krijgen :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 11:54

sallandval schreef:
galley schreef:
Dat de dierenarts winstmarge heeft lijkt me logisch, maar voor binnenvallen en 2 prikken er in steken van 7 euro en weer buiten worden gezet binnen 5 minuten vind ik het best een behoorlijke winstmarge.

Als het echt zo makkelijk was als twee prikken van 7 euro erin steken kon je het toch ook wel zelf doen? Die dierenarts is opgeleid om dit te doen (ook al moet hij zijn gevoel even uitzetten, want leuk is het nooit), moet er van leven en moet zijn personeel en pand en materialen van betalen.

Je doet het nu voorkomen dat dierenartsen op winst uit zijn, maar een dierenartspraktijk is helemaal geen winstgevende onderneming.

Ik wil dat zeker wel zelf doen, mijn moeder is opgeleid om het te kunnen doen als ik me niet vergis.
Je kunt alleen niet zomaar de stoffen in de supermarkt halen, onze vaste dierenarts heeft geen kliniek en mag het daarom al niet eens hebben..

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:56

Cayenne schreef:
kohtje schreef:

Nee hoor, valt reuze mee.
Ik heb met een DA ass gehad. De DA's kregen daar 5000 pp p/m waar de assistent van 1100 kan dromen.
De DA in loondienst verdiend rond de 3000.

Enige vervelende van beginnende DA is dat ze een enorme studieschuld hebben.

Ik vind het sws duur. Zeker omdat de producten die gebruikt worden haast geen drol kosten.
Echter je weet van te voren dat een DA duur is. en je hebt je daar bij neer te leggen.
Voor het aanschaffen van dieren weet je in je achterhoofd dat dit kan gebeuren.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:58

Dierenarts kosten zijn altijd belachelijk duur geweest!
Vaak betaal je ook aan het bezoek geld.
Voor onze kat in te laten slapen waren we 230 euro kwijt. ( vind ik ook echt belachelijk duur! ) het beestje was wel zowat ons hele leven hier geweest, dus we wouden hem wel thuis in laten slapem ( komen dus extra kosten bij) maar blijft duur........

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:59

Cayenne schreef:
Dat is ook best knap. Voor het inslapen van mijn paard was ik 46 euro kwijt. Ietsje groter dan een rat en toch goedkoper :+

Dat kostte bij mij jaren geleden toch ruim 250 euro...

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:01

newt schreef:
Nee hoor, valt reuze mee.
Ik heb met een DA ass gehad. De DA's kregen daar 5000 pp p/m waar de assistent van 1100 kan dromen.
De DA in loondienst verdiend rond de 3000.

Enige vervelende van beginnende DA is dat ze een enorme studieschuld hebben.

Ik denk dat je niet echt weet waar je het over hebt...waarom zou een dierenarts een hogere studieschuld hebben dan een andere student? Opleiding is even duur hoor (boeken misschien wat duurder??) en ze krijgen gewoon de volle lengte van de studie stufi. Enige punt is dat de lesdagen erg lang zijn en dat er dus minder tijd is voor een bijbaantje. Maar enorme schudieschulden hoeven écht niet hoor, dat is onzin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:04

Suelza schreef:
Cayenne schreef:
Dat is ook best knap. Voor het inslapen van mijn paard was ik 46 euro kwijt. Ietsje groter dan een rat en toch goedkoper :+

Dat kostte bij mij jaren geleden toch ruim 250 euro...

Bij mij was het 7 jaar geleden anders toch echt 46 euro, op het land gedaan trouwens en ging heel fijn :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:05

Galley, ether kun je trouwens wel bij de apotheek of drogist kopen lijkt het.

Newt: die 1100 kan nu niet meer kloppen in elk geval: dat zou onder het minimumloon uitkomen. Maar dat gaat mogelijk om een aantal jaar terug? 5000 is in elk geval ook nu nog niet iets onaanvaardbaars.

En ik zou niet weten waarom je je neer hebt te leggen bij dat soort tarieven. Je bent klant, klant = koning ofzo, het is prima om dat ter discussie te stellen. Ik ben voor redelijke kosten. Wat mij betreft hoeven dierenartsen echt niet op een houtje te bijten, maar het moet wel redelijk zijn. Je hoeft als dierenliefhebber en eigenaar ook niet hoogstpersoonlijk extravagante uitspattingen te subsidiëren.

kimmie261

Re: Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:12

pff 50 euro voor een ratje inslapen,in gulden tijd was het 10 gulden...vind het echt belachelijke prijzen,maar schrik sowieso vaak wel van de DA rekeningen die hier weleens voorbij komen,ben heel blij in duitsland te wonen,moet ik wel zeggen...

hier laatst een hond van 60 kilo aan huis in laten slapen voor 80 euro....

paard inslapen was overigens 200 euro...

maar 50 euro voor een ratje in laten slapen,dat ze dat schaamteloos durven te vragen... :=

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:26

Shadow0 schreef:
Newt: die 1100 kan nu niet meer kloppen in elk geval: dat zou onder het minimumloon uitkomen. Maar dat gaat mogelijk om een aantal jaar terug? 5000 is in elk geval ook nu nog niet iets onaanvaardbaars.

Ik heb het over een jaar terug. Dus zal niet veel veranderd zijn in afgelopen jaar.

Ja minimum loon. Daarom was ik ook altijd pissig dat ze zo weinig verdiende. Voor t werk wat je moet doen. Daarbij deed zij altijd de uitprinten van de salaris brieven ook die van de da's en heb ze daarbij mogen zien, dus swets niet. Ja de studie schuld is het zelfde als een ander maar een opleiding tot volleerd veearts is wat meer dan 4 jaar. Ik heb zo vaak met ze gesproken hier over. En y liegt er niet om. Dat wil niet zeggen dat ik het goed spreek. Ik vind de verschillen ook groot. En vind het soms ook belachelijk duur en erg groot verschillen tussen praktijken. Als ik bij mijn praktijk een wormen pil voor kat haal betaal ik 22 euro. Net 1 voor de kat van mijn vriendin gehaald zelfde pil zelfde sterkte 6 euro. Dan zet ik er vraagtekens bij.
Laatst bijgewerkt door newt op 14-07-13 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:29

Een paar jaar terug heb ik mijn muisjes in laten slapen, koste me 50 euro totaal volgens mij. Ik heb het ervoor over, beestjes lijdde echt pijn en ze in een zak tegen de muur aan slaan kan ik echt niet. Moest zelfs janken met het laten inslapen. :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:30

Je kan de mensen een beetje meer begrijpen die hun dieren achterlaten in het bos?! 8)7

Dat heeft niets met geen geld hebben te maken. Maar met een zieke geest.

Ik vind het ook wel een behoorlijke prijs, maar het beeste niet langer laten lijden daarom. Dat vind ik echt not done :n

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:33

Duhelo schreef:
Maar de mensen die niet écht liefhebber zijn, maar een rat kochten voor de kinderen, of in een opwelling, denk je dat die 50 euro over hebben voor een dier van 2.5 euro?

En daarom vind je dat de dierenarts daar maar voor moet opdraaien? Vreemde redenatie.
Als je zo begaan bent met het lot van die dieren, waarom betaal jij deze kosten dan niet? Je zou een fonds op kunnen richten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:43

Cayenne schreef:
kohtje schreef:

Dat hoor ik ook altijd, maar als ik eens kijk naar de dierenartsen hier in de buurt en naar hun huis en auto en dergelijke, valt er volgens mij helemaal niet zoveel te klagen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:45

Em er is zo´n simpele oplossing dierenartskosten te mijden....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:48

Sorry: als je al 50 euro onbetaalbaar vind, begin dan niet aan dieren te gaan houden als huisdieren, ook niet als ze maar 2,50 kosten in aanschaf.

Dan geef je niks erom, waarom dan toch een dier aanschaffen, want liefhebberij kan ik het niet noemen.

Het is meer ter vermaak.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 14-07-13 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:48

Maar goed, tussen dierenartsen onderling verschillen de prijzen ook best op sommige punten, neem bijvoorbeeld het weekendtarief. Ik zou de werkelijke kosten dan wel eens willen zien en de winstmarges, daar ben ik eigenlijk dan wel nieuwsgierig naar.
Voor sommige middelen moet je bij een da ook veel meer betalen. Ik was voor een fles Horsol bij de da 2 keer zoveel kwijt bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:50

Ragdollcat schreef:
Sorry: als je al 50 euro onbetaalbaar vind, begin dan niet aan dieren te gaan houden als huisdieren.

Zoveel geld is het toch niet die 50 euro.

Ik vind het vreselijk als mensen dieren gaan houden als huisdieren dat 50 als een bedrag noemt dat onbetaalbaar is.

Voor het inslapen van een rat is dat best veel geld als je het feitelijk bekijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:50

Kuggur schreef:
Em er is zo´n simpele oplossing dierenartskosten te mijden....

Vertel!