Onze hond is goed ziek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:14

een maagtorsie kun je wel zien op de röntgenfoto, maagzweer is wel te zien als het er langer zit, dan krijg je gassen in de maagwand die zichtbaar zijn op een röntgenfoto. toch zou ik dan voor een scopie gaan ipv een foto of echo, zodat de hele slokdarm plus maag bekeken kan worden of er iets geks in te zien is.
enne van teveel rimadyl gaan ze ook braken, dus zou me aan de aanbevolen dosering houden...

ijskoude oren kan belangrijke info zijn, de uiteindes worden niet voldoende van bloed voorzien, en meestal is dat omdat het lichaam het in de organen op dat moment belangrijker vind. zou opnieuw bloedonderzoek laten doen in een andere kliniek en dan ook testen op weil ( maar dat komt er wel uit als ze een uitgebreid bloedbeeld gaan bepalen)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:16

Succes zo bij de dierenarts ! Ik duim voor jullie ..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 15:17

matasja

Re: Onze hond is goed ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:19

dat is geen blije hond inderdaad, dat ingevallen bij de flanken is al snel als ze geen darmvulling meer hebben dus dat komt wel weer goed zodra hij gaat eten. hij heeft gelukkig nog wel aardig wat bij te zetten, is niet zo dat ik een hond zie die al fel over been is.
succes straks, ben benieuwd

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:20

Ik vind hem nog niet echt mager maar wij hebben een dunne hond (wle een dog maar ze komt niet snel aan :P ze begint nu na de operatie pas vol te worden). Bij ons kon je ribben tellen ;)

Maar hij oogt wel ziekjes (qua staan en blik uit zijn ogen)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 15:23

Klopt hij is nog niet brood mager, maar wel al veel afgevallen met wat het was. Misschien kun je op de foto zien hoe die ze rug houd. Maar qua houding zie je inderdaad duidelijk dat die ziek is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:39

Onze russel kreeg op een gegeven moment ulcogant om haar maagzuur te neutraliseren. Beestje was steeds erg beroerd, spugen, niet willen eten enz. Echt een doodziek hondje dat niets meer durfde te eten of drinken omdat haar maag erg zeer deed. Ik kan me voorstellen als hij wel pijnstillers krijgt maar geen eten dat zijn maag daar niet blij mee is. En van maagpijn ga je krom lopen, van de misselijkheid ga je spugen. Vraag dat ook eens na.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:43

Mee naar Utrecht rijden, zou ik op een gegeven moment doen als je er niet meer uitkomt en de situatie verbetert niet...

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:45

ik lees al even mee, vind het zo zielig,
ik heb ook een hondje met rupijn gehad, da dacht aan een hernia, stond ook met gebolde rug, wou niet lopen en eten.
ik heb een fysio/osteopaat laten komen, en die heeft met masseren en oefeningen haar weer opgeknapt.
het bleek heel erg vast zitten van spieren te zijn of een zenuw die klem zat, maar hoe?????
van de dierenarts pijnstillers en diazepam gehad.

het was niet zo erg als die van jou, maar wie weet kan de fysio wel wat betekenen.
heel veel succes bij de da, hopelijk vinden ze wat, en kunnen ze er wat aan doen.
ik duim voor jullie.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:02

Ik vind hem ziek ogen op de foto's maar naar mijn idee zie ik geen hond waarvan het braken uit de voort zouden komen. Tenminste zo van de foto's te zien, want jij hebt misschien een heel ander beeld.

Als ik kijk naar mijn hond hoe die erbij staat wanneer hij weer flink last heeft. Die staat op een hele andere manier.
Braken heeft die van mij nog nooit gedaan als hij erge last heeft. Hij krijgt dan juist tremors (hoofdschudden).

Ik zou eens vragen om Zitac en metacloparide wellicht dat dit wel verlichting geeft.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:07

Ik lees ook mee.
Ben benieuwd was de DA zegt straks.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:14

Zitac of Ulcogant naast de Rimadyl is absoluut geen slecht idee. Geven wij op de kliniek ook aan honden met een gevoelige maag.

Ben heel benieuwd wat je DA zegt, TS.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:25

Als honden buikpijn hebben, gaan ze ook hun rug opbollen. En als hij steeds zijn rug bolt, krijgt hij natuurlijk ook last van zijn rug. Heb niet het idee dat het vanuit zijn rug komt. Heb je toevallig al kattenvoer geprobeerd? Een buurhond van mijn ouders at helemaal niks meer, en die heeft van mij toen wat kattenvoer gehad en dat at die wel, dus wellicht is dat een optie?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:36

HEel veel succes zometeen bij de dierenarts.. Ik denk inderdaad ook aan een maagzweer..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:42

mijn hond heeft een maagzweer vandaar dat ik daar aan dacht....ik vind je hond niet mager hoor.
De combi van onstekingsremmers en niet eten is een aanslag op het maagslijmvlies.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:47

Mischien kan je probeeren hem wat smeerkaas of pindakaas te geven ? Mijn moeder heeft een hond die standaard heel slecht eet soms 3 dagen niet, maakt ook niet uit wat ze door het voer heen doet maar een beetje pindakaas werkt meestal perfect, die hond is overgens niet ziek maar is snel over zijn honger heen.. is een grote hond dus moet na het uitlaten minimaal een uur rust voor het eten.. probleem van hem is dat hij dan dus al over zijn honger heen is. Ik hoop dat het met jou hond ook snel weer beter gaat hij ziet er zo bedroefd uit ><

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:24

Ik denk inderdaad ook iets met de maag/darmen. Volgens mij heb ik het al eerder gezegd maar weet het niet zeker. Mijn hond had ook deze symptomen en ze konden niet vinden wat het was. Tot ik begon over de medicatie die ze kreeg, die hebben haar maag of darmen dermate aangetast dat ze niks meer kon en wou. Ze heeft toen GEEN pijnstillers gekregen omdat die ook slecht kunnen zijn voor maag en darmen, zeker als ze geen bodem hebben.. Dus ik zou toch wel voorzichtig zijn met pijnstillers mits maagzweer of andere dingen in maag en darmen uitgesloten zijn.. Heel veel sterkte! Hoop echt dat hij heel snel bij trekt want het is zo sneu voor hem!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 19:09

Zooo wat een reacties!!

Nou hier de update.
Eenmaal bij de DA aangekomen, zag hij ook wel dat die echt pijn had.
Weer helemaal door de mangel gehaald.
Drukken op ze rug enzo.. reageerde wel iets, maar ik vond het minimaal als je bedenkt hoe ziek die is.
Echo gemaakt, was niks op te zien. Elk orgaan was mooi in vorm ect.
Een bloedtest om de onstekingswaardes te zien. Was helemaal perfect.
Een bloedtest voor andere ziektes en dergelijke. Waren de waardes ook perfect van.

Ondertussen al aardig hopeloos geworden.. Op zo een moment hoop je bijna dat er iets uitkomt, zodat je het kan behandelen.
Toen is er een infuus aangelegd. En braakremmer erin, zodat die zich wat beter voelt en 1 liter vocht.
Dit vond die niet leuk, maar nadat het liter vocht erin zat, had die ineens een opleving. En gromde zelfs na de DA omdat die weer met iets aan kwam en hij was het echt zat. Normaal keur ik het niet goed, maar er zat eindelijk leven in. (waarop de DA antwoord als grap, zo die heb een hersentumor, afmaken! :+ )

Hij liep weer een stuk levendiger mee. Godzijdank! Morgen houden we contact of het beter gaat. En savond sowieso naar de fysio toe. Gaat het weer bergafwaarts, gaan we naar een andere kliniek.

De DA zei ook dat die misschien zo ziek is, omdat die erin blijft 'hangen' en de cirkel even doorbroken moet worden. Nadat die vocht hebben binnen gehad, merkte je gelukkig gelijk verschil!

Maagzweer heb ik ook gezegd, maar hij kon niet gelijk iets voelen en waren andere symptomen niet naar. MAAR sluit die niet uit! Maar de onstekingswaardes hiervan waren gewoon goed.

Ziekte van Weil, daar was de kans minimaal op, aangezien die ingeent is en ook te weinig symptomen van had.
Dit allemaal volgens me DA he.

Ik hoop gewoon dat die ff uit die sleur getrokken moest worden icm morgen fysio behandeling dat het weer goed gaat.

Hij heb nu ook braakremmers mee gekregen en nog 1 of andere injectie gekregen voor de zekerheid, ontstekingsremmend ofzo.

Zo jullie ook weer bijgepraat!
En ik wil de rekening niet weten!!! |( Maar alles voor me ventje!!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:11

Nou ik hoop dat hij na het vocht lekker blijft vooruit gaan!!!

Ik wil je rekening ook niet zien!
Maar als je hond daardoor weer beter word heb je er veel voor over.!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:37

Hopelijk gaat het nu dan de goede kant op!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:43

Fijn dat hij al wat levendiger werd ! Wil hij nu ook al wat eten ? Duimen draaien nog vollop !

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 20:47

Thanks iedereen. Hij heeft net een stukje KFC op, maar nog steeds geen andere dingen.. :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:48

Fijn dat het wat beter gaat :). KFC zou ik zelf nooit aan een zieke hond voeren...

Succes met hem!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 20:51

Nou liever iets dan niets. Daarnaast was het een stukje puur kip. Had eigenlijk verwacht dat die het ook niet op zou eten..

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:55

Ik snap je wel, als hij helemaal niks wil eten, zou ik er ook alles instoppen wat ik kon, als hij dat wel eet..