Ik ben helemaal klaar met mijn irritante voedster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Re: Ik ben helemaal klaar met mijn irritante voedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:10

Ik zit dit topic nu al een paar dagen met enorme verbazing te lezen. Nek om draaien, buiten zetten. Wat een gedoe allemaal. Meestal komt het felle gedrag bij voedsters door afwijkingen in de baarmoeder. Na sterilisatie is dit meestal snel over.

TS, mocht nou echt niets lukken, stuur mij dan een pb, dan wil ik haar wel hebben. Het is een rot eind rijden, maar dit vind ik echt sneu. Ik heb hier meer konijnen zitten en zoek voor één van mijn (gecastreerde) rammen nog een voedster. Ze wordt dan wel gesteriliseerd.
Mocht koppelen met mijn ram daarna alsnog niet lukken, dan zorg ik dat ze bij een goede opvang terecht komt.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:32

Ik hoop dat je whap gaat helpen TS! Heb je inmiddels al antwoord?
Anders zou ik persoonlijk de optie die Marsu biedt met beide handen aangrijpen +:)+

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 09:06

Ik hoop het ook!
Idd, superfijn dat jullie allemaal zo goed meedenken! +:)+ , Marsu ik hou je in mn achterhoofd! Ik heb wel verteld dat ze niet tam is? :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:14

Ik vind het bijzonder dat er het hele topic gepraat wordt over steriliseren, wegdoen, laten inslapen maar nog niemand heeft naar de huisvesting gevraagd.

@ TS; hoe groot is het hok en hoe is het ingericht? Je zegt dat ze een goede graver is, heeft ze die mogelijkheid ook?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 09:26

Ja, maar omdat we altijd de gaten dichtgooien doet ze het nauwelijks nog, ze kunnen een halve meter diep als ze willen. De voliere is 4 m2, en een nachthok van 1m2 en er zitten nu 3 konijnen in, groot zat dus lijkt me! En er liggen ook allemaal takken in en een boomstronk om aan te knagen, ze hebben hooi, ze krijgen gras :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:39

Dat is 2x2, vind ik persoonlijk niet heel groot voor 3 konijnen én de vogels wonen er natuurlijk ook.
Ik zou het avontuurlijker proberen te maken, zoek van die pvc buizen en graaf die half in, gooi er een flinke stapel takken in, bergje stenen, los zand ed. Maak zoveel mogelijk zichtbrekers, zodat je konijn niet de hele ren kan overzien, dan hebben ze meer verstopplekken. Daarnaast zoveel mogelijk in afleiding voorzien door gras, onkruid, brood, fruit ed te geven en probeer dat dan ook een uitdaging te maken; verstop het in de tunnels, tussen de takken, graaf het in, enz.
Zorg dat ze er flink mee bezig zijn en geen tijd meer hebben met elkaar irriteren.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 11:08

2x2? Ik heb er geen verstand van, maar de ren is langwerpig, 4 bij 1 zegmaar ;)

Ja dat kan ik wel proberen, er staat een boompje in , daar hang ik wel eens een bos met gras aan waar ze net bij kunnen komen, ik leg het eten op de boomstronk maar ik kan nog wel meer gaan bedenken, maar ik denk eigenlijk niet dat het irritante gedrag komt door verveling, zo is haar karakter misschien gewoon wel! :D

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 11:10

Ohja, mijn ouders stuurden terug dat ze er vanavond met me over gaan hebben, dus ik heb nog een kans :) Ze zeiden wel dat er geen nieuw hok komt, maar als de koppeling goed gaat kunnen ze in het flat hok met een ren erbij, en als het hok dan tegen de winter niet meer kan moet er wel iets anders komen :) Maar ik snap het ook wel, een hok die groot genoeg is voor hun is loeiduur, en mijn vader wil deze zomer ook zelf een overkapping maken, hij heeft dus geen tijd over, maar in het najaar heeft hij wel meer tijd dus misschien kunnen we dan wel iets anders verzinnen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:22

Zie je trouwens ook wel eens plukken haar vliegen, of wondjes door het bijten?
Een konijn dat alleen wil rijden en verder niet bijt en geen haar uittrekt is absoluut niet agressief, maar gewoon wat lastig door de hormonen. En met zo'n dominanter konijn heb je ook kans dat ze blijft rijden, ook met afleiding, en dan zou ik het aanbod van Marsu met beide handen aannemen :)
Vliegen er echt plukken haar in het rond, dan is ze meer agressief/dominant en heeft ze eigenlijk gewoon een stoerder vriendje nodig die eens terug durft te bijten om de rangorde te bepalen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:27

[quote="xBalou"]2x2? Ik heb er geen verstand van, maar de ren is langwerpig, 4 bij 1 zegmaar ;)

Ja dat kan ik wel proberen, er staat een boompje in , daar hang ik wel eens een bos met gras aan waar ze net bij kunnen komen, ik leg het eten op de boomstronk maar ik kan nog wel meer gaan bedenken, maar ik denk eigenlijk niet dat het irritante gedrag komt door verveling, zo is haar karakter misschien gewoon wel! Het zal ook vast wel in haar karakter zitten, maar hoe meer ze te doen heeft, hoe meer afleiding en hoe minder de andere konijnen in haar zicht lopen, hoe meer rust zij voor zichzelf zal hebben.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 11:45

8nnemiek schreef:
Zie je trouwens ook wel eens plukken haar vliegen, of wondjes door het bijten?
Een konijn dat alleen wil rijden en verder niet bijt en geen haar uittrekt is absoluut niet agressief, maar gewoon wat lastig door de hormonen. En met zo'n dominanter konijn heb je ook kans dat ze blijft rijden, ook met afleiding, en dan zou ik het aanbod van Marsu met beide handen aannemen :)
Vliegen er echt plukken haar in het rond, dan is ze meer agressief/dominant en heeft ze eigenlijk gewoon een stoerder vriendje nodig die eens terug durft te bijten om de rangorde te bepalen.

Ze heeft zelf opgezette geslachtsdelen en volgens mijn vader een wondje op haar buik maar die heb ik nog nooit gezien, als ze op de ram zit dan trekt ze er plukken haar uit om die vervolgens gewoon te laten liggen, en soms maakt ze er een nestje van ..

De andere voedster kan ook wel een bitchie zijn, als Luna (irritant) op Bowie(ram) zit, dan gaat Snowie (Bitchie) er heel erg mee bemoeien en soms Luna aan de oren knabbelen, niet echt bijten en als Luna er dan van af gaat gaat Snowie achter haar aan rennen net zo lang tot ze in het nachthok rent..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:53

Een nestje maken van haar kan betekenen dat ze schijnzwanger is. Doet ze dit al lang?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 12:17

Sinds het voorjaar..

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:49

Ik denk dat je haar het beste kan sterriliseren, misschien als je zegt dat als je haar steriliseert er helemaal geen groter hok hoeft te komen het eigenlijk geld scheelt.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:50

Rosannee_ schreef:
Ik denk dat je haar het beste kan sterriliseren, misschien als je zegt dat als je haar steriliseert er helemaal geen groter hok hoeft te komen het eigenlijk geld scheelt.

Verkijk je niet op de kosten voor een sterilisatie, die zijn wel wat meer dan een hok. Een sterilisatie is namelijk een hele grote ingreep bij een konijn.

TS: Ben je inmiddels al wat verder?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 15:53

Nee nog niet, onder het eten gaan we overleggen..
Ik heb vanmiddag een filmpje gemaakt van de konijnen, alleen hoe kan ik die plaatsen? Als ik het via tinypic doe krijg ik telkens een foutmelding :(

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:54

Ik denk dat je hem het beste via youtube kan uploaden :)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:55

Laura_x_ schreef:
Rosannee_ schreef:

Verkijk je niet op de kosten voor een sterilisatie, die zijn wel wat meer dan een hok. Een sterilisatie is namelijk een hele grote ingreep bij een konijn.

TS: Ben je inmiddels al wat verder?

Ja maar aangezien haar vader eerst het dak wil repareren, en er eigenlijk geen tijd voor heeft en daarbij een ren wil plaatsen en dan alsnog een nieuw hok wil kopen, kan ze haar vader er misschien mee overhalen :)
omdat het mij lijkt dat ze het beste gewoon haar konijn kan laten steriliseren.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 16:22

We gaan vanavond overleggen, dus ik zal het steriliseren ook erbij zeggen ;)

De video is nu aan het uploaden.. even kijken of dat kan :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:26

Steriliseren kost bij sommige dierenartsen nog geen 100 euro, dus op zich valt dat wel mee vind ik. Kun je niet bij familie wat klusjes doen om het bedrag (of de helft bv) zelf bij elkaar te verdienen? Dan vinden je ouders het misschien oké.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:29

Vast al gezegd maar had geen zin om 5 pagina's door te lezen :p
Niet zomaar een nestje nemen! Er zijn genoeg jonge konijntjes zonder baasje. Neem er daar dan een van in plaats van een nestje!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 16:29

Ik denk niet dat dat kan.. Bij familie sowieso niet, ik heb vakantiewerk, maar van het geld dat ik daarmee verdien moet ik deze winter voer voor mijn pony kopen enzo ;)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:33

8nnemiek schreef:
Steriliseren kost bij sommige dierenartsen nog geen 100 euro, dus op zich valt dat wel mee vind ik. Kun je niet bij familie wat klusjes doen om het bedrag (of de helft bv) zelf bij elkaar te verdienen? Dan vinden je ouders het misschien oké.

Is het zo goedkoop? Ik dacht dat het veel duurder was! Mijn excuses! :j

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:34

Bij mij kostte het geloof ik 116,- inclusief nazorg. Is een vrij dure DA, maar de service is zo ontzettend goed dat ik die voor minder geld en minder goede DA niet wil inwisselen.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 16:38

Laura_x_ schreef:
8nnemiek schreef:

Is het zo goedkoop? Ik dacht dat het veel duurder was! Mijn excuses! :j

Vind ik niet :') Ik zat even wat op google te zoeken en toen kwam ik ook op een bokt topic , iemand wou voedster laten steriliseren, maar toen werd er 3 keer gezegd dat ze dan wel moest laten castreren? :?