Kat doodgebeten door waakhond?!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:08

Kitten84 schreef:
@Gulpje: Als je katten gelokt worden in smaller wordende buizen(halvegare idioot), platgereden worden door een vrachtwagen, een dronken idioot of verzuipen in de sloot, ja dan ga je hard denken over binnen houden. Ik heb gelukkig een riant huis, waardoor het mogelijk is.

Ik ben gewoon heel, heel erg bewust van het kattenprobleem in Nederland en ik zie ook steeds vaker dat er idioten zijn die katten heel graag wat aan willen doen(vuurwerk, hond express erop af sturen, schieten). Tja, dan is mijn keus gemaakt.

Het is inderdaad mijn keus, maar ik word gewoon verdrietig van hoe sommige katten behandeld worden. Het zal de autist in mij wel zijn dat ik er zo hap :D

Het zijn echt niet alleen katten die zo behandeld worden... Vorige week is de hond van mijn collega nog vergiftigd in haar eigen tuin, in een reeks van vergiftigingen die al vijf jaar aan de gang is hier in de buurt. Je wordt er echt gallisch van, ik durfde mijn hondje niet eens meer los te laten op de losloopplaats naast ons huis...

Aan de andere kant kan ik me ook wel indenken dat ongewenste gedragingen van katten en honden bij mensen irritatie veroorzaken en dat ze actie willen ondernemen. De manier waarop wil ik niet goedpraten, daar walg ik zelfs van, maar honden en voornamelijk katten zijn echt niet altijd engeltjes als ze buiten zijn :).

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:20

_San87_ schreef:
Aan de andere kant kan ik me ook wel indenken dat ongewenste gedragingen van katten en honden bij mensen irritatie veroorzaken en dat ze actie willen ondernemen. De manier waarop wil ik niet goedpraten, daar walg ik zelfs van, maar honden en voornamelijk katten zijn echt niet altijd engeltjes als ze buiten zijn :).

Uiteraard, dat is ook irritant, daar kan ik me ook wel in vinden. Maar de manier waarop deze discussie hier wordt gevoerd lijkt om leven en dood te gaan, dat verwondert me gewoon.

VillaNeusjes

Re: Kat doodgebeten door waakhond?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:31

Mijn kat loopt mee als ik de hond uitlaat aan de overkant en doet daar dan ook gelijktijdig haar behoefte. :+ Weinig tuinen ook hier in de binnenstad, geloof niet dat iemand echt overlast van mijn kat heeft momenteel.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:34

Tjongejonge het gaat hier weer als vanouds :D Want als de kat wel dood was dan moest de hond dood want zo gaat dat altijd in al die topics op bokt en dan had je je kat maar binnen moeten houden. Dus. Ik zou zeggen als dat zo vaak gebeurt, die dode kat door een hond waarna het algemeen oordeel is dat de hond dood moet, ga dan lekker ook die discussie voeren in al die topics waarin dat voorkomt.
En ja eens, het is het risico dat je loopt als je je kat vrij buiten laat. Hoewel de mate van dat risico een keuze is (althans, wanneer je je kat het nog kan aanleren) maakt het het niet minder verdrietig als er wel iets met je kat gebeurt. Voor hetzelfde word je kat geplet door je keukendeur, ongelukken gebeuren en dat is gewoon ***, of je er nou iets meer of iets minder kans op loopt, een waterdichte berekening is het nou eenmaal niet. Die kansberekeningen mogen wat mij betreft ook wel ergens anders geproduceerd worden.
Voor hier: Fijn dat de kat terug is :D

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 16:42

Ik vind het ook heel fijn dat ze terug is! :D

Alle mensen die zeggen dat als mijn kat nu dood was geweest dat de hond dan dood moet, of dat ik geld eis van de eigenaar.. Ik hoop dat jullie mij hier niet mee bedoelen maar dat andere mensen hier zo over kunnen denken?
Ikzelf weet namelijk dat die hond daar zit en neem dus dat risico. Mocht er iets gebeuren, die hond kan daar niks aan doen, die is opgeleid om te waken dus het zou niet vreemd zijn als hij een kat als indringer ziet. Ook zou ik geen geld gaan vragen aan de eigenaar. Is dat ook weer duidelijk ;)

Verder vind ik er ook niks mis mee als iemand zijn kat binnen houdt. Er zijn zat katten die prima zo kunnen leven en dan is het toch juist fijn dat je dat risico niet hebt! Iedereen moet gewoon lekker met zijn of haar katten doen wat ze zelf willen, zolang dit geen overlast veroorzaakt zie ik het probleem niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:58

Gulpje schreef:
_San87_ schreef:

Uiteraard, dat is ook irritant, daar kan ik me ook wel in vinden. Maar de manier waarop deze discussie hier wordt gevoerd lijkt om leven en dood te gaan, dat verwondert me gewoon.

Ja, me too :). Maar deze discussie is eigenlijk altijd al een vorm van extremen en dan ook nog eens heel zwart-wit gevoerd.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:44

Ik wil aan TS even het advies geven om de katten te laten chippen.
Mocht de dieren iets overkomen dan zijn ze altijd weer terug te brengen naar de eigenaar mochten ze gevonden worden.

Bij mijn werk op de dierenambulance kom ik maar al te vaak ongechipte katten tegen die doodgereden zijn. het is erg jammer om deze dieren vaak niet meer te kunnen herenigen met hun eigenaar.

Mede door dit werk ben ik ook voorstander de kat binnen en in de tuin te houden.
Ik snap dat het niet altijd kan maar als ik zie wat ik wekelijs in mijn handen krijg , hoe het er dan uitziet en vooral al het verdriet wat erbij komt kijken.....probeer het.

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:43

Goed dat je dat werk doet! Mijn katten zijn gechipt, komen uit het asiel :)