Kitten84 schreef:@Gulpje: Als je katten gelokt worden in smaller wordende buizen(halvegare idioot), platgereden worden door een vrachtwagen, een dronken idioot of verzuipen in de sloot, ja dan ga je hard denken over binnen houden. Ik heb gelukkig een riant huis, waardoor het mogelijk is.
Ik ben gewoon heel, heel erg bewust van het kattenprobleem in Nederland en ik zie ook steeds vaker dat er idioten zijn die katten heel graag wat aan willen doen(vuurwerk, hond express erop af sturen, schieten). Tja, dan is mijn keus gemaakt.
Het is inderdaad mijn keus, maar ik word gewoon verdrietig van hoe sommige katten behandeld worden. Het zal de autist in mij wel zijn dat ik er zo hap
Het zijn echt niet alleen katten die zo behandeld worden... Vorige week is de hond van mijn collega nog vergiftigd in haar eigen tuin, in een reeks van vergiftigingen die al vijf jaar aan de gang is hier in de buurt. Je wordt er echt gallisch van, ik durfde mijn hondje niet eens meer los te laten op de losloopplaats naast ons huis...
Aan de andere kant kan ik me ook wel indenken dat ongewenste gedragingen van katten en honden bij mensen irritatie veroorzaken en dat ze actie willen ondernemen. De manier waarop wil ik niet goedpraten, daar walg ik zelfs van, maar honden en voornamelijk katten zijn echt niet altijd engeltjes als ze buiten zijn
. 
Weinig tuinen ook hier in de binnenstad, geloof niet dat iemand echt overlast van mijn kat heeft momenteel.