Kitten hoog zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Re: Kitten hoog zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 12:48

Even weer een nieuwe update:

Mevrouw moet nog 2 weken de tepels begin je nu echt te zien en worden nu echt grote puntjes!

Zo ligt ze nu lekker in de tuin te zonen.
Normaal heet ze chanel maar omdat ze nu dik is noemen we dr ook wel dikkie haha!

Afbeelding

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:51

spicegirl schreef:
alweer een "ze is eruit geglipt "nestje ? >;)
onverantwoordelijk hoor...

lekker makkelijk dat oordelen altijd, tot zoiets jezelf gebeurt, bij jou gebeurt nooit iets zeker ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:53

flinke buik al trysteffy

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:54

trysteffy schreef:
animalwoman schreef:
Een kitten die een kitten krijgt in vind het onverandwoordelijk waarom liet je haar niet steriliseren?
je had beter abortus kunnen laten doen.
Maar beter een doos voor haar neerzetten maar denk erom katten kiezen het rustigste plekje uit dus kan best in je kledingkast zijn.
Dierenarts bellen waar je op moet letten en wat je moet hebben klaarstaan

Omdat we er geen geld voor hadden.
Had ik al eerder vertelt

en al die kittens ontwormen? voeding, problemen bij de bevaling...
is de kat onder behandeling van een dierenars? tienermoeders moeten onder goede begeleiding staan ! das toch straks duurder dan dat steriliseren ;)
en... toen hij was ontsnapt was het nog niet te laat. onze da sterriliseerd ook wel eens drachtige poezen. dan slaat het beter aan ofzo.
Laatst bijgewerkt door unihorses op 20-06-13 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 12:59

en al die kittens ontwormen? voeding, problemen bij de bevaling...[/quote]

Ontworming kan ik zo krijgen voor 4 euro van exil!
Ik heb van me werk een royal canin kitten zak meegenomen van 10 kilo gratis omdat ie een paar dagen overdatum is.

Mijn moeder heeft zich ook al laten infomeren op het internet en moet ze nu wel weten dat ze er mischien ook een DA bij moet.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:41

Mijn kat werd ook zo omgedoopt tot fatsy zodra ze zwanger was :+ ze is nu weer netjes slank maar fatsy is blijven hangen haha. Hoop dat alles goed gaat!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 13:48

Unihorses je had het bijgewerkt dus had niet gelezen maar voor de arbotis was het al te laat.
Me ouders zullen er wel van zelf achter komen hoe duur het is als er toch een da moet komen en nog misschien een keizersnee er bij moet.

Zoals somige al duimen voor de dame die zwanger is hopen we allemaal dat het goed komt met de bevalling!

Oja is het normaal als je niet op de zijkant mag aaien? Normaal kon het wel altijd maar ze vind het nu niet pretig lijkt het er op.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:57

trysteffy schreef:
Unihorses je had het bijgewerkt dus had niet gelezen maar voor de arbotis was het al te laat.
Me ouders zullen er wel van zelf achter komen hoe duur het is als er toch een da moet komen en nog misschien een keizersnee er bij moet.

Zoals somige al duimen voor de dame die zwanger is hopen we allemaal dat het goed komt met de bevalling!

Oja is het normaal als je niet op de zijkant mag aaien? Normaal kon het wel altijd maar ze vind het nu niet pretig lijkt het er op.

toen ze krols ontsnapt was was het nog niet te laat ;)
als ze keizersnee oid moet misschien ook informeren voor sterilisatie?
haar buik zal wel pijn doen, al die beestjes erin.. moet er niet aan denken :+

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:04

Trysteffy, het verbaast me niet dat je haar niet mag aaien daar, maar dat is per kat verschillend. Onze net bevallen kat vindt het prima als de 3jarige haar optilt.. ik moet er niet aan denken :')

unihorses, ik kan persoonlijk aan mijn kat écht niet zien wanneer ze krols is, misschien heb ik wat gemist van TS hoor, maar wist zij dat kat krols was toen hij ontsnapte?

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:07

Is niet raar dat je haar niet mag aaien aan haar buik, had onze kat ook ik de laatste week. En is ook niet gek met die zwemmende kitties in je buik.
Onze kat van ongeveer een jaar is ook net een week geleden bevallen, van vier gezonde kittens. Bij haar is het erg snel gegaan. Mijn zus had haar even op de arm om te knuffelen en uit het niets kwam opeens al wat :+ Snel in het hokje, en even later was nummer 1 er al. Daarna om het halfuur de volgende. Geen enkele problemen gehad gelukkig en moeders en kittens maken het super. En dat terwijl moeders niet zo'n hele grote is.
Ook een ongelukje bij de onze. Wij wouden beginnen met haar aan de pil, maar ze was ons voor.
Het hoeft dus echt niet moeizaam te gaan, je hebt ook een grote kans dat ze er zomaar bij liggen :)

Maar binnen deze week hebben we ze alle vier al besproken. Allemaal naar bekenden. Ook bij onze vorige poes, welke elk jaar een nestje had, waren ze altijd binnen de eerste weken al gereserveerd (en een paar 'bestelt' vantevoren :+ ).
Tip: facebook! Tot je verbazing komen dat je er dan achter dat allerlei bekenden net op zoek zijn naar een kitten, of door jouwn berichtje juist besluiten om toch maar eentje te nemen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:08

trysteffy schreef:
Hoi,

Onze kitten van 11 maanden word eind juli een jaar is hoog zwanger.
We hebben ik en me ouders hebben uitgerekent dat ze 3 juli moet bevallen.
Ze was toen ze krols was naar buiten geglipt konden we haar niet vinden, is ze een helle nacht buiten geweest.
Dus wij denken dan rond die tijd is ze gedekt door een andere kater(s)
Sinds 2 weken werd ze ietsjes dikker dus op internet kijken dus zwanger want we voelde de tepels ook.

Nou is dit voor ons de eerste keer we hebben al een konijnenhok klaar gemaakt dat dat haar nest word om zo te zeggen.
Maar we zijn erg bang dat het een helle zware bevalling word en wat moeten we doen.
We hebben zelf nog thuis rond lopen 2 honden 2 gesteliciteerde poezen van 22 en 17 jaar en nog een geacstreede kater die alleen maar binnen komt om te eten.

[ Afbeelding ] dit is van vorige week zie je aan de rechter kant een baby zitten.

Foto's van vandaag:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

;)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:12

Weet niet of het al gezegd is, maar een kat kan weer zwanger raken al een paar dagen na de bevalling geloof ik..

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:18

Onze beide poezen waren vorig jaar ook binnen een jaar al zwanger.
De ene heeft de jongen onder het stro gekregen de andere heb ik op tijd in huis opgesloten, zij heeft de jongen 's middags in een doos gekregen, ik was er bij en de bevalling ging prima, 6 jongen.
De andere jongen hebben we na bijna 3 weken gevonden en ook in huis gebracht.
Alle jongen hebben een prima nieuw thuis gekregen.

Zolang de jongen nog gezoogd worden door de moeder wordt ze meestal niet krols, wij hebben ze met een week of 6 aan de pil gezet en toen de jongen weg waren en de poes goed hersteld was en "opgedroogd" ze laten steriliseren.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 14:19

AustriaTrick schreef:
Weet niet of het al gezegd is, maar een kat kan weer zwanger raken al een paar dagen na de bevalling geloof ik..

Oohh dat wist ik niet.
Nou we houden haar mooi binnen als dr baby's er zijn!

Maar als de poes net bevallen is hoelang moet je wachten tot ze gesteliciteerd kan worden?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:24

@miepie77 - heel goed gezien +:)+ bij mij gebeurd dat zeker NIET. nooit gebeurd ook en ik heb al heel lang katten. maar als je alles gelezen hebt, had ik al een keertje hetzelfde gezegd ; bij mij ontsnapt er niks, en alles word BIJTIJDS gesteriliseerd/gecastreerd.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 14:31

spicegirl schreef:
@miepie77 - heel goed gezien +:)+ bij mij gebeurd dat zeker NIET. nooit gebeurd ook en ik heb al heel lang katten. maar als je alles gelezen hebt, had ik al een keertje hetzelfde gezegd ; bij mij ontsnapt er niks, en alles word BIJTIJDS gesteriliseerd/gecastreerd.

Sorry maar weet jij me prive waarom we dr daar voor niet haar heb steriliseren?
Ik had toen al gezegt met het geld maar de reden over het geld hellemaal ga ik nie zeggen.
Want als er iets veel belangerijkers tussen door komt laat je dier voor de da even zitten alleen als het echt noodzakelijk is ja dan gaan we er naar toe zoals een paar weken terug had onse 1 oudste poes 41 graden koorts daar waren we dan wel mee naar de dierenarts gegaan want dat is echt noodzakelijk.

En bij iedereen komen wel eens ongelukjes voor. Niet alleen om een kat maar ook om andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:35

Ik snap niet waar iedereen zo om zeurt. Gebeur is gebeurt, er valt niets aan te doen. Het is niet jullie kat, dus het is al helemaal niet aan jullie om er iets over te zeggen van: "Waarom heb je haar niet laten steriliseren?" Ik vind dit persoonlijk asociaal. Een ongelukje zit in een klein hoekje, wie zijn jullie om er woorden aan vuil te maken? Als het jullie kat was geweest, hadden jullie misschien wel abortus gedaan of wat dan ook, maar het is niet jullie kat. Hou erover op, TS zit niet op dit soort reacties te wachten.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:12

@triesteffy - lees eens goed ; ik heb het alleen over mezelf..jouw naam word nergens genoemd, en het woord geld zie i daar ook al niet staan, waar jij quote.
je mag gerust de schoen aantrekken,maar verdraai niet wat ik schrijf ;)
en nee, tot nu toe zijn hier geen ongelukjes gebeurd. voorzorgsmaatregelen, en weten waar ik mee bezig ben, heeft zn vruchten tot nu toe afgeworpen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:31

unihorses schreef:
trysteffy schreef:
Hoi,

Onze kitten van 11 maanden word eind juli een jaar is hoog zwanger.
We hebben ik en me ouders hebben uitgerekent dat ze 3 juli moet bevallen.
Ze was toen ze krols was naar buiten geglipt konden we haar niet vinden, is ze een helle nacht buiten geweest.
Dus wij denken dan rond die tijd is ze gedekt door een andere kater(s)
Sinds 2 weken werd ze ietsjes dikker dus op internet kijken dus zwanger want we voelde de tepels ook.

Nou is dit voor ons de eerste keer we hebben al een konijnenhok klaar gemaakt dat dat haar nest word om zo te zeggen.
Maar we zijn erg bang dat het een helle zware bevalling word en wat moeten we doen.
We hebben zelf nog thuis rond lopen 2 honden 2 gesteliciteerde poezen van 22 en 17 jaar en nog een geacstreede kater die alleen maar binnen komt om te eten.

[ Afbeelding ] dit is van vorige week zie je aan de rechter kant een baby zitten.

Foto's van vandaag:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

;)

Ja maar wil dat zeggen dat Trysteffy het wist? Ik kan ook gokken dat mijn kat naar buiten geglipt was toen ze krols was als ze zwanger terug komt, want dat gebeurt meestal als ze krols zijn :')

Resistance schreef:
Ik snap niet waar iedereen zo om zeurt. Gebeur is gebeurt, er valt niets aan te doen. Het is niet jullie kat, dus het is al helemaal niet aan jullie om er iets over te zeggen van: "Waarom heb je haar niet laten steriliseren?" Ik vind dit persoonlijk asociaal. Een ongelukje zit in een klein hoekje, wie zijn jullie om er woorden aan vuil te maken? Als het jullie kat was geweest, hadden jullie misschien wel abortus gedaan of wat dan ook, maar het is niet jullie kat. Hou erover op, TS zit niet op dit soort reacties te wachten.

_/-\o_ +:)+

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:56

spicegirl schreef:
alweer een "ze is eruit geglipt "nestje ? >;)
onverantwoordelijk hoor...

precies... kan om zo iets echt kwaad worden!!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:07

Cayenne schreef:
Het probleem is dat er heel veel van dit soort 'ongelukjes' op bokt verschijnen de laatste tijd.

Klopt en het probleem is dat telkens de zelfde mensen zitten te katten hier.
Je hoeft alleen maar de oeps nesjes na te gaan in beestenboel, al zijn het katten, konijnen enz.
Je komt ze in alle topics tegen.

Hallo het is al te laat! Ze is al drachtig!
Je kan er niets meer aan doen, en een kat kan altijd ontsnappen.
Ts heeft de pech.
En wij kunnen alleen nog maar advies geven.

Ik heb het zelfde gehad.Gelukkig heeft ze een abortus gehad.
Ik vond vorig jaar 2 kittens op 2 verschillende plekken.
Mannetje en vrouwtje maar beide rood met wit.
De DA was hier voor de paarden te enten en ik vroeg wanneer ze gesterileseerd kon worden.
Wacht maar tot juni zei ze, dan is ze net iets ouder dan een half jaar.
Ja en in mei werd ze dik.
Gelukkig arbortus en nu zit ze aan de pil.

Ts sterkte.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 20-06-13 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 19:09

Als jullie zo kwaad hier om kan maken reageer beter er dan niet!!
Wat andere al zeggen gebeurd is gebeurd!!
En kan de tijd ook niet meer terug draaien!

@vrouwke dankje voor je begrip!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:15

beter opletten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:35

trysteffy schreef:
en al die kittens ontwormen? voeding, problemen bij de bevaling...

Ontworming kan ik zo krijgen voor 4 euro van exil!
Ik heb van me werk een royal canin kitten zak meegenomen van 10 kilo gratis omdat ie een paar dagen overdatum is.

Mijn moeder heeft zich ook al laten infomeren op het internet en moet ze nu wel weten dat ze er mischien ook een DA bij moet.[/quote]

Exil kan dodelijk zijn voor katten !!! zeker voor kittens en oudere katten of zwakkere dieren; google er maar eens op. Verdiep je eens in je pretnestje.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 19:44

Wij verkopen regelmatig exil voor de katben nooit klachten gehad