kimmie261 schreef:waarom wordt er niet gekeken naar gezondheid van de honden bij pretnesten,is dat algemeen vooroordeel??
ik heb diverse pups bij pretnesten vandaan en die mensen keken verder als dat ik van menig stamboomfokker kan zeggen...
want ow ow...wat staren mensen zich blind op dat HD en ED, en alle andere gebreken welke niet rasgebonden zijn maar wel bekend zijn bij fokdieren die worden onder de tafel weggemoffeld...
en nogmaals ik heb een pup uit stamboom ouders ( kopieen van de papieren meegekregen) welke officieel HD en ED getest zijn,en deze komt uit een 100% pretnest.
plus dat ik iemand ken die helaas haar 3de stamboom ( HD en ED vrije ouders) bernersennen hondje binnen 2 jaar mag afgeven vanwege,juist ja...HD...triest maar waar.
en asielhondjes zijn natuurlijk wel pupjes uit de wel bekende HD en ED geteste ouders,of moet je deze eruit halen omdat ze "zielig"zijn,meestal zouden asielpupjes nl gewoon bij mensen in huis geboren worden,maar zijn de teven drachtig naar het asiel gebracht,waar daar ook amper wat bekend is van enige voorouder...
nee hoor, op marktplaats kan je echt zowel stamboomhondjes vinden als heel leuk gefokte pretnest hondjes...
nog een tip als je daar zoekt,als je een leuk nestje ziet,klik dan even op 'overige advertenties' van de plaatser,krijg je daar nu meerdere advertenties te zien van allerlei pupjes,dan is het gewoon een broodfokpup handelaar.
Maar als de ouders hd en ed vrij zijn, betekend nooit dat de pup het niet kan krijgen. Ligt ook hoe je met de pup omgaat het eerste jaar toch. Wij hebben ons strikt aan de regels gehouden van de fokkers van Cai.
Sowieso kijk ik naar wat een ras voor ziektes kan krijgen. Is toch iets om rekening mee te houden. Bepaalde rassen zou ik sowieso al niet willen door de gezondheidsredenen.