Liever een kat of een hond? En waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:18

Oenka schreef:
kennen jullie de film Hatchi? ( ofzoiets ) dat is waargebeurd, ook dat zie ik een kat niet doen :n
ik denk echt dat een hond veel meer gericht en gehecht is aan zijn baas dan een kat. Volgens mij maakt een kat het niet uit wie zijn baas is, als hij maar in zijn vertrouwde omgeving is en eten krijgt. ik denk ook dat als je verhuist en de kat blijft in zijn eigen huis en iemand anders zou voor hem zorgen in zijn omgeving dat het hem geen worst uitmaakt. Terwijl een hond echt aan de baas hecht!

Als wij in Zweden zijn (katten gaan mee), en we gaan weg met de auto, zijn ze altijd bang dat ze achtergelaten worden. Elfje (poes) blijft dan altijd aan het begin van de oprijlaan wachten totdat we terug zijn. Ook als ik thuis kom word ik altijd begroet door mijn kater. Hij geeft kopjes in mijn nek, en likt aan mijn neus. Dat is niet omdat hij eten wilt, maar gewoon omdat hij van me houdt. Onze andere poes houdt alleen maar van mijn broer, die wilt niet opgepakt worden door ons, maar als hij thuis is... oh wee! Ze is niet van zijn schoot af te krijgen. Katten zijn dus zeker wel baasgericht.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:19

Wij laten onze kat trouwens regelmatig uit hoor O:)

Geryon

Sammy_xxs schreef:
Ik ben ook echt een hondenmens, heb echt totaal niks met katten.
Ze krabbelen, en bijten. Ook al word er gezegd van niet doen ze het toch. en ik vind ze altijd erg schuw.

Ik hou van stoeien met mn hond, ekker kroelen en buiten spelen, en inderdaad je word altijd zo blij opgewacht <3

?! Dat is hetezlfde als zeggen dat honden bijten en paarden schoppen. Kom op zeg :') Het is een questie van opvoeden en karakter. Mijne heeft nog nooit iemand gebeten of gekrabt :n Ja, tijdens het spelen per ongeluk wel eens :roll:

Anoniem

Jij zei dat je dat een kat niet zou zien doen.

De 2 kleine honden bij mijn moeder die missen mij totaal niet. Terwijl ik altijd een hele sterke band met ze had. De berner mist mij wel. Maar ook al ziet hij mij 5 seconden niet. Dan doet hij net alsof hij mij jaren niet gezien heeft.

De kat van mijn opa en oma is gestopt met eten toen mijn opa was overleden. En is toen vrij snel daarna gestorven. Puur omdat hij mijn opa mistte.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:21

AlexandraM schreef:
nou oke dan zijn de meeste rassen zo en heb je uitzonderingen in een ras ;) ik zit mn levenlang al in de honden, heb er echt enorm veel gehad, opgepast, vrienden etc. en voor 90% kan ik toch echt zeggen dat teefjes aanhankelijker zijn dan reutjes (meestal dan) Reutjes zijn sowieso doorgaans op een andere manier aanhankelijk.

Ik den kdat het niet alleen rasgebonden is maar ook persoonsgebonden, het zal wellicht iets met je houding en eigen voorkeur te maken hebben. Bij mij zijn reuen ook aanhankelijker, bij mijn man juist de teven.

Overigens is het onzin dat katten zich minder sterk hechten of niet op te voeden zijn. Ze zijn minder gevoelig voor straffen, dat wel.
http://youtu.be/FCfej190-Fs
Laatst bijgewerkt door sallandval op 01-06-13 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 17:22

wat ik ook vind is dat honden hun baas ook beschermen tegen kwaad. Ook voor inbrekers etc. Mijn vorige hond beschermde mij ook echt. Als ik ruzie had ofzo en die hond was erbij moest diegene mij echt niks doen..Ook dat mis ik bij katten. Honden laten zoveel meer zien dat ze van hun baas houden. Ze werken voor hun baas door kunstjes te leren etc. en een kat ligt maar te liggen etc...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:25

vind beiden geweldig. De honden om mee te trainen, te wandelen, op stap te gaan, mijn maatjes die er altijd voor me zijn en alles oke vinden. Het kost me veel werk en veel tijd (ik hou ze flink actief bezig maar dat betekend wel dat ik er dus veel met ze op uit trek voor langere tijd om ze ook op conditie te houden).

De honden, katten en konijnen om gewoon lekker voor te zorgen en van te genieten. Ik had jaren een poes die aan is komen lopen. Ze kwam in huis en sliep binnen maar was zodanig wild dat aaien en knuffel niet ging. Ze was zeer zelfstandig en als ik op bed lag kwam ze even kroelen (dan vertrouwde ze mij dus) echter na 5 minuten ging ze dan weer ergens elders slapen. Omdat ik ook graag eens een heel aanhankelijke kat wilde is mijn huidige kat gekomen (de ander is helaas dood gereden) een maine coon x ragdoll. Een geweldige kat, super karakter, mega aanhankelijk, wil hele dag tegen/bij/naast je zijn en gewoon super leuk. Gaat mee naar aai projecten en voorlichtingen op scholen en vind alles overal even leuk. Hier geniet ik absoluut van en hoop dat ze nog heel veel jaren leeft maar de volgende kat gaat 100% zeker een kat worden uit een asiel waarvan ik weet dat ze een rustig plekje zoekt als huiskat maar die heel zelfstandig is en gewoon aanwezig is en het huis vult maar voor de rest blij is met eten/drinken en slaapplaats. Dat trekt me nog meer. Misschien ook wel omdat ik niet veel tijd over heb en graag katten om me heen heb maar als ik straks op mezelf ga wonen niet meer de tijd heb om zo'n super aanhankelijke kat te geven wat deze nodig heeft. Echter voorlopig woon ik nog thuis en met zijn allen kunnen we haar ruim voldoende aandacht geven.

De konijnen kan ik nog veel minder mee natuurlijk want konijnen zijn geen knuffeldieren. Ze gaan wel mee naar aai projecten en ondergaan het dan maar echt genieten denk ik persoonlijk van niet. Het is meer een gunst dat ze het toe laten. Een gunst omdat ik ze verder goed verzorg :P ;)
ik geniet gewoon van het feit dat ik ze moet verzorgen en het feit dat ze de tuin op vullen met hun heen en weer geloop en gekke sprongen en ideen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:26

Ik vind dat juist het grote voordeel van katten, dat ze niet zo ontzettend afhankelijk zijn.
Maar ieder zo zijn voorkeuren. Ik denk trouwens dat elk dier wel stinkt, eerlijk gezegd ruikt mijn eigen toilet ook wel eens niet zo fris ;) maar persoonlijk vind ik honden niet zo lekker ruiken van zichzelf, maar ...

Wil ik net een pleidooi houden waarom mijn kat zo geweldig is, hoor ik flink gekrijs van boven... vogel gepakt. Zit nu op de slaapkamer, arm diertje... Rotkat.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:27

Lieke schreef:
Wil ik net een pleidooi houden waarom mijn kat zo geweldig is, hoor ik flink gekrijs van boven... vogel gepakt. Zit nu op de slaapkamer, arm diertje... Rotkat.

:') :')

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:29

Oenka schreef:
Ik vind honden dus veel schoner. Katten gaan het liefst echt overal opzitten, zelfs op t aanracht waar jij je eten bereid :r Ook katten stinken hoor...en idd, katten poepen binnen in de kattenbak en honden buiten..nou moet je eens ruiken als een kat net van de kattenbak afkomt.
Ik zie het ook dat als katten buiten komen ze alleen maar binnen komen om te eten =:) . Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar ik denk echt dat een hond gekker is op je :j

ook als je b.v op vakantie gaat en iemand anders voor je hond zorgt, hoe vaak gebeurt het wel niet dat ze dan heimwee hebben en niet veel eten? Volgens mij eet een kat gewoon door hoor.

En als je weggaat kan een hond je echt verdrietig nakijken terwijl een kat niet op of om kijkt

Uh dit is wel heel erg krom, mijn katten komen juist binnen voor aandacht en soms voor eten ja. Maar dat zou een hond ook doen als je die buiten los liet lopen.

En als wij onze koffers etc inpakken worden onze katten onrustig en willen ze opeens heel veel aandacht dus die laatste redenering slaat ook nergens op.
Als wij op vakantie zijn gaan onze katten altijd heel hard miauwen naar vreemden omdat ze ons missen. Maar als de vreemden hun aandacht geven is het ook niet goed :+ Alleen de mensen die ze al 8 jaar lang eten geven als wij weg zijn mogen hun aandacht geven haha.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:30

Oenka schreef:
wat ik ook vind is dat honden hun baas ook beschermen tegen kwaad. Ook voor inbrekers etc. Mijn vorige hond beschermde mij ook echt. Als ik ruzie had ofzo en die hond was erbij moest diegene mij echt niks doen..Ook dat mis ik bij katten. Honden laten zoveel meer zien dat ze van hun baas houden. Ze werken voor hun baas door kunstjes te leren etc. en een kat ligt maar te liggen etc...

mijn kat kan heel veel kunstjes alleen anders dan mijn honden. Mijn honden werken voor mij en de kat werkt voor zichzelf. Mijn honden gaan zitten als ik dat vraag in de hoop op een aai of beloning o.i.d. maar ook om mij te plezieren (hoop ik).
Mijn kat gaat gek doen en rond lopen en maken dat ik me erger aan haar als ze eten wil hebben. Ze weet als ze mij gaat terroriseren dat ik snap dat haar eten of drinken op is en het dan bij vult. Doet ze dus alleen maar omdat ze zelf beter wordt. Echter als ik zou willen dan kan ik ze ook commando's leren. In de opvang eens een kat gehad die steeds aan het bidden was. Waarom? HIj zat in de quarantaine in een hokje. HIj zag mensen en wilde aandacht. Dus ging hij op zijn achterpoten zitten, voorpootjes op elkaar en deze op en neer bewegen. Gegarandeerd dat het op viel, mensen gingen lachen en hij aandacht kreeg. Dit werd zo vaak herhaald dat hij al erg snel wist dat hij dat moest doen om aandacht te krijgen. Aangeleerd gedrag was het dus een kunstje puur omdat hij zo aandacht kreeg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:31

Oenka schreef:

Nee hoor... Kat houdt echt niet van me :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oenka

Re: Liever een kat of een hond? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 17:32

foto's zijn altijd moment opnames en kan je weinig uit opmaken. Wie weet doet ie dat eens in de maand? Voor mij geen bewijs ;)

Als ik heel eerlijk ben zie ik daar gewoon een luie kat en op de dandere fotos houd je hem zo vast dat ie niet eens weg kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:34

Oenka schreef:
foto's zijn altijd moment opnames en kan je weinig uit opmaken. Wie weet doet ie dat eens in de maand? Voor mij geen bewijs ;)

Als ik heel eerlijk ben zie ik daar gewoon een luie kat en op de dandere fotos houd je hem zo vast dat ie niet eens weg kan

Zegt iemand zonder ervaring met katten :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:34

Een hond die bij je komt liggen is trouw maar een kat die bij je komt liggen is lui. ? :')

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:35

Ts we weten nu wel dat je katten niet leuk vind hoor -O-
Misschien zijn katten zo schuw naar jouw omdat ze weten dat je ze niet mag, en omdat je een vreemde bent ;)

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:35

Ik ben een echt kattenmens! En ik zou ook urenlang erover kunnen vertellen waarom ik ze zo leuk vind! Mijn katten hebben 24 uur per dag brokken, dus daar kan het niet om zijn.
Ze zijn dolblij als ik thuis kom, maar ook als ik s ochtends de kamer weer in kom, en zelfs als ik alleen maar naar de wc ben geweest. Als ik boodschappen ga doen (herkennen de katten aan welke kant ik oploop) blijven de katten voor het raam wachten tot ik weer thuis kom. Ze komen gezellig bij mij liggen en soms komen ze gewoon even langs lopen voor een knuffel. Mijn katten herkennen me zelfs als ik buiten loop en nog 50 meter weg ben, dan zie ik al koppies omhoog komen.
Overigens beschermen mijn katten mij ook. Bij een onbekend geluid grommen ze en rennen ze naar het raam, en als er ietste zien is dan blazen ze.
Zou ze voor geen goud meer willen missen!

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:36

Oenka schreef:

Dan moet je mijn kat zien, die grijpt zich vast als een baby als ie bij mij komt zitten en wil dan ook echt niet los laten. En geeft me alleen maar kopjes, en blijft lekker op schoot zitten. Tot ze er genoeg van heeft :Y) Die heb ik dan echt niet zo vast dat ze niet weg kan

Als wij weg geweest zijn met de auto zitten de katten on asl in de voortuin op te wachten (en willen de weg dan oversteken := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:37

Emie99 schreef:
Oenka schreef:

Dan moet je mijn kat zien, die grijpt zich vast als een baby als ie bij mij komt zitten en wil dan ook echt niet los laten. En geeft me alleen maar kopjes, en blijft lekker op schoot zitten. Tot ze er genoeg van heeft :Y) Die heb ik dan echt niet zo vast dat ze niet weg kan

Dat doet de mijne inderdaad ook. Heb ik helaas geen foto's van, maar die is m'n schoot niet af te krijgen <3

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:37

Mijn kat gaat heel vaak lepeltje lepeltje in mijn armen liggen <3 :=

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 17:39

Resistance schreef:
Oenka schreef:

volgens mij gaf ik al eerder aan wel degelijk ervaring te hebben met katten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:40

Katten voelen heel goed met wie ze te maken hebben. En ik snap waarom ze je niet moeten.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:40

Oenka schreef:
kennen jullie de film Hatchi? ( ofzoiets ) dat is waargebeurd, ook dat zie ik een kat niet doen :n
ik denk echt dat een hond veel meer gericht en gehecht is aan zijn baas dan een kat. Volgens mij maakt een kat het niet uit wie zijn baas is, als hij maar in zijn vertrouwde omgeving is en eten krijgt. ik denk ook dat als je verhuist en de kat blijft in zijn eigen huis en iemand anders zou voor hem zorgen in zijn omgeving dat het hem geen worst uitmaakt. Terwijl een hond echt aan de baas hecht!

Om even terug te komen op deze post: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... asje.dhtml

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:41

Oenka schreef:
Resistance schreef:

volgens mij gaf ik al eerder aan wel degelijk ervaring te hebben met katten

Waarom zeg je dan dat ik m'n kat vasthoud zodat hij niet weg kan, terwijl je het beest geeneens kent?

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 17:41

omdat het er zo uitziet