Oenka schreef:kennen jullie de film Hatchi? ( ofzoiets ) dat is waargebeurd, ook dat zie ik een kat niet doen
ik denk echt dat een hond veel meer gericht en gehecht is aan zijn baas dan een kat. Volgens mij maakt een kat het niet uit wie zijn baas is, als hij maar in zijn vertrouwde omgeving is en eten krijgt. ik denk ook dat als je verhuist en de kat blijft in zijn eigen huis en iemand anders zou voor hem zorgen in zijn omgeving dat het hem geen worst uitmaakt. Terwijl een hond echt aan de baas hecht!
Als wij in Zweden zijn (katten gaan mee), en we gaan weg met de auto, zijn ze altijd bang dat ze achtergelaten worden. Elfje (poes) blijft dan altijd aan het begin van de oprijlaan wachten totdat we terug zijn. Ook als ik thuis kom word ik altijd begroet door mijn kater. Hij geeft kopjes in mijn nek, en likt aan mijn neus. Dat is niet omdat hij eten wilt, maar gewoon omdat hij van me houdt. Onze andere poes houdt alleen maar van mijn broer, die wilt niet opgepakt worden door ons, maar als hij thuis is... oh wee! Ze is niet van zijn schoot af te krijgen. Katten zijn dus zeker wel baasgericht.

Het is een questie van opvoeden en karakter. Mijne heeft nog nooit iemand gebeten of gekrabt
ik zit mn levenlang al in de honden, heb er echt enorm veel gehad, opgepast, vrienden etc. en voor 90% kan ik toch echt zeggen dat teefjes aanhankelijker zijn dan reutjes (meestal dan) Reutjes zijn sowieso doorgaans op een andere manier aanhankelijk.
Ook katten stinken hoor...en idd, katten poepen binnen in de kattenbak en honden buiten..nou moet je eens ruiken als een kat net van de kattenbak afkomt.

Alleen de mensen die ze al 8 jaar lang eten geven als wij weg zijn mogen hun aandacht geven haha. 

Die heb ik dan echt niet zo vast dat ze niet weg kan
)