Syringomyelie, wanneer maak je die moeilijke keuze??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:09

geerke schreef:
Cayenne schreef:
Ik moet zeggen dat ik deze handelswijze ook sneu vind voor de hond. Je wilt hem niet inslapen maar vind het vreemd dat hij met prednison wel speelt etc. Ja, logisch. Dat is grootste troep die er is! Maar dat is toch niet de manier om hem in leven te houden? Hoe denk je dat hij zonder prednison zou zijn? En dan inderdaad ook de bijwerkingen... Op deze manier ben je enkel nog voor jezelf aan het rekken en niet voor de levenskwaliteit van de hond.
Ik snap best dat je geen afscheid wilt nemen, maar blijf aub eerlijk naar de hond toe.

ik word altijd wat kriegelig van mensen die beweren dat prednison de grootste troep is die er is.
Je bijnieren maken zelf ook cortisol aan.
Prednison red dagelijks vele levens en verlicht vele aandoeningen.En uiteraard heeft het bijwerkingen...maar noem mij een medicijn die dat niet heeft?

Chemo redt ook levens. Maar het is nog steeds enorme troep. Hetzelfde geldt voor prednison, het is niet voor niks niet toegestaan in de menselijke voedselketen.

Pauline

Re: Syringomyelie, wanneer maak je die moeilijke keuze??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:28

Ik vraag me af hoe vandaag is gegaan TS.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 20:28

De keuze was niet zo moeilijk ....

Baxter doet het nu veel te goed, ook aldus mijn dierenarts. Het kan misschien maar voor een paar dagen zijn maar toch .. Moet ook zeggen sinds woensdag heeft hij nu even geen pijnaanval meer gehad...

En ook mijn moeder mailde het toen ze vanmorgen met de honden was geweest :

" Heb niets te melden, dus geen bijzonderheden, behalve tennisbal kwijt (nog genoeg in voorraad).

Goede beslissing om Baxter nog wat tijd te geven heeft lekker mee gewandeld "

Dus jullie mogen dit nu allemaal zielig vinden en egoïstisch etc... Hij is nu te goed om in te slapen. En mocht het over een paar dagen slechter gaan dan is dat zo en dan zullen we opnieuw voor de keuze staan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:31

Nee oor, ik vind dat er maar 1 iemand is die de keus kan maken. :)
Veroordelen kan iedereen, de een vindt het te vroeg en de ander te laat. Maar jij ziet hem, en jij moet er mee doorleven. Zo simpel zie ik dat. Fijn dat hij weer een goede dag heeft gehad. :j
Geniet er maar van, leven met de dag.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:36

Babsiej schreef:

Baxter doet het nu veel te goed, ook aldus mijn dierenarts. Het kan misschien maar voor een paar dagen zijn maar toch .. Moet ook zeggen sinds woensdag heeft hij nu even geen pijnaanval meer gehad...

" Heb niets te melden, dus geen bijzonderheden, behalve tennisbal kwijt (nog genoeg in voorraad).

Dus jullie mogen dit nu allemaal zielig vinden en egoïstisch etc... Hij is nu te goed om in te slapen. En mocht het over een paar dagen slechter gaan dan is dat zo en dan zullen we opnieuw voor de keuze staan.

Arm beest, wat doe je hem allemaal aan.
Alleen omdat je zelf deze stap niet durft te maken.
Slechts één advies, neem nooit meer een huisdier. Je kunt de verantwoordelijkheid niet dragen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:39

Babsiej schreef:

ik/wij/iedereen kan idd zeggen wat hij/zij wil maar bij twijfel gewoon niet doen. Ik snap de twijfel niet omdat hij nu zwaar onder de invloed van medicatie is en het rekken van misschien dagen is maar dat is voor iedereen anders. Zeer waarschijnlijk heeft hij nu een pijn die hij goed kan dragen en daar ben ik voor hem blij om. Echter soms kan je beter 1 week te vroeg afscheid nemen dan 1 uur te laat. Echter dat is aan jou en niet aan ons natuurlijk. Hopelijk blijft hij lang goed en fit en beslis je voor hem op tijd dat het echt genoeg is geweest.

Op de meeste dierenartsen moet je niet af gaan. Er zijn maar zat dierenartsen die steeds minder werk en minder inkomsten hebben en maar wat blij zijn als mensen genegen zijn veel medicatie/veel geld in hun dier te stoppen. Helaas maak ik dat regelmatig mee

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 20:41

Kuggur schreef:
Babsiej schreef:

Slechts één advies, neem nooit meer een huisdier. Je kunt de verantwoordelijkheid niet dragen.

Nou nou overdrijven is ook een vak hoor :') :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:45

Tja, beetje jammer dit..
Bekijk anders nog eens het filmpje wat ik op de eerste pagina heb gepost.
Verder niks te zeggen...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:50

Probeer eens die medicijnen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:13

Kuggur schreef:
Babsiej schreef:

heel knap dat mensen over een dier kunnen oordelen vanachter hun computer

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:33

Hond met deze ziekte, niet te genezen, periodes met extreme pijn, wat is daar zo moeilijk aan?
De TS wacht erop tot de hond weer lijdt (en er is geen twijfel aan dat de hond weer zulke episodes krijgt), en dan begint dit proces weer van voren af aan, de cyclus die ze al heeft afgelopen. Het is een martelgang voor het dier in kwestie, en alleen omdat de eigenaar weigert haar verantwoording te nemen. Triest.

En ik blijf erbij als je niet in staat bent dergelijke emotioneel beladen beslissingen te nemen zou je geen (huis)dieren moeten houden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:40

ik ben het wel met kuggur eens... al brengt ie het iets harder als dat ik zou doen ;)
maar lees je openings post eens... je hond loopt al 2!! jaar met constante pijn, door een mri bewezen dat zijn hersens te groot zijn voor zijn schedeltje.. ooit bedacht wat een helse pijn dat kan geven?
ja hij laat het nu niet zien omdat ie zo stoned als een garnaal is en stijf onder de medicijnen staat..
maar goed, dan maar pas in laten slapen als het veel te laat is en hij het uit gilt van de pijn door alle medicatie heen...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:44

Waarom is het weer zo zwart wit? Ik snap dat niet.
Ts weet echt wel dat haar hond lijdt maar waarom wil bokt haar dwingen om haar hond dood te maken?
Misschien is dat moment morgen er wél, dat zal de tijd leren.
Het is verschrikkelijk genoeg, wat heb je er aan om iemand dan nog zo af te branden?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:47

Ik had zo gehoopt voor jou hond, jou maatje, die altijd eerlijk en oprecht is geweest, die jou zo veel liefde gaf, zonder eigen liefde toe te passen...

Dat jij zou doen wat je moest doen, maar nee je bent egoïstisch, je past eigen liefde toe, dat heeft jou hond nog nooit gedaan...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:47

Kuggur schreef:
Hond met deze ziekte, niet te genezen, periodes met extreme pijn, wat is daar zo moeilijk aan?
De TS wacht erop tot de hond weer lijdt (en er is geen twijfel aan dat de hond weer zulke episodes krijgt), en dan begint dit proces weer van voren af aan, de cyclus die ze al heeft afgelopen. Het is een martelgang voor het dier in kwestie, en alleen omdat de eigenaar weigert haar verantwoording te nemen. Triest.

En ik blijf erbij als je niet in staat bent dergelijke emotioneel beladen beslissingen te nemen zou je geen (huis)dieren moeten houden.

Dit dus. Maar dit besluit komt voor mij niet als verrassing, TS heeft steeds naar pijnstilling geneigd. Ik kan alleen maar zeggen, ik heb medelijden met het dier, want pijn heeft ie en dat zal erger worden.

Maar TS, jij hebt je paar dagen extra, wat fijn wat fijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:49

Hij staat nu vol op de medicijnen, dus gaat het goed
Dan na een paar dagen wordt hij lusteloos en wil hij niet mee eten.
Dan gaan de medicijnen weer naar beneden.
Dan gaat het beestje weer pijn lijden, en denkt TS eraan om het beestje in te laten slapen.
Maar omdat hij pijn heeft gaat hij weer vol op de medicijnen.
En dan beginnen we weer bovenaan...

Ben ik de enige die dit ziet?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 21:51

Het is dat het helemaal niet grappig is deze situatie maar jullie kunnen er wel wat van hoor.... Als het niet in zo'n situatie zou zijn zou ik jullie echt bijna grappig vinden. Ik heb meerdere dieren (helaas) moeten inslapen en daar stond ik ook achter. Hier nu (nog) niet. Hij heeft van het weekend met een balletje gespeeld met mn andere hond gespeeld, net ook eventjes in de tuin... Hij heeft het rondje volledig met mn moeder gemaakt wilde zelf mee en sprong zelf in de auto.

En nee dat heeft ie dus ook een periode niet gedaan, ook dat hij zelf terugliep naar de voordeur.

Ja het zal weer slechter gaan met hem maar zo slecht als hij tot vorige week en die week daarvoor was is hij lang niet meer. En als je hem ziet is hij zeker niet stoned. Ja hij heeft medicijnen, maar hallo ?? Mijn schoonvader slikt al 7 jaar flinke dosis prednison om afstoting van zn donornier te voorkomen. Tevens heeft hij al zijn hele leven hoofdpijn ( ook aan geopereerd, schedel gelicht ) Die willen jullie dus ook dood laten gaan ofzo ? Overigens mijn schoonvader heeft een heel prima leven hoor en geniet er flink van... :')

Dus ja prednison is troep maar er zijn zoveel meer dieren en mensen die altijd pijnstillers of medicatie nodig hebben om te functioneren.

Voor nu is hij gewoon te goed. Ik ga niet een hond inslapen die zich nu redelijk goed voelt. En wat pauline zegt als dat morgen wel zo is dan is dat morgen wel zo. We bekijken het per dag nu.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:54

Maar dan besluit je op een slechte dag dat het klaar is voor hem, en maak je een afspraak bij de DA een aantal dagen later.
En net op die dag gaat het weer goed, en besluit je hem toch weer mee naar huis te nemen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:57

fleurtjeuh schreef:
Maar dan besluit je op een slechte dag dat het klaar is voor hem, en maak je een afspraak bij de DA een aantal dagen later.
En net op die dag gaat het weer goed, en besluit je hem toch weer mee naar huis te nemen.

zolang de hond meer goede dagen dan slechte heeft (en aanvallen onderdrukt kunnen worden/verlicht kunnen worden door op dat moment nog extra in te grijpen met medicijnen) zie ik niet echt het probleem.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:59

Babsiej schreef:
Het is dat het helemaal niet grappig is deze situatie maar jullie kunnen er wel wat van hoor.... Als het niet in zo'n situatie zou zijn zou ik jullie echt bijna grappig vinden. Ik heb meerdere dieren (helaas) moeten inslapen en daar stond ik ook achter. Hier nu (nog) niet. Hij heeft van het weekend met een balletje gespeeld met mn andere hond gespeeld, net ook eventjes in de tuin... Hij heeft het rondje volledig met mn moeder gemaakt wilde zelf mee en sprong zelf in de auto.

En nee dat heeft ie dus ook een periode niet gedaan, ook dat hij zelf terugliep naar de voordeur.

Ja het zal weer slechter gaan met hem maar zo slecht als hij tot vorige week en die week daarvoor was is hij lang niet meer. En als je hem ziet is hij zeker niet stoned. Ja hij heeft medicijnen, maar hallo ?? Mijn schoonvader slikt al 7 jaar flinke dosis prednison om afstoting van zn donornier te voorkomen. Tevens heeft hij al zijn hele leven hoofdpijn ( ook aan geopereerd, schedel gelicht ) Die willen jullie dus ook dood laten gaan ofzo ? Overigens mijn schoonvader heeft een heel prima leven hoor en geniet er flink van... :')

Dus ja prednison is troep maar er zijn zoveel meer dieren en mensen die altijd pijnstillers of medicatie nodig hebben om te functioneren.

Voor nu is hij gewoon te goed. Ik ga niet een hond inslapen die zich nu redelijk goed voelt. En wat pauline zegt als dat morgen wel zo is dan is dat morgen wel zo. We bekijken het per dag nu.

Leuke smileykeuze :').

Maar serieus, dat een mens zijn hele leven op pijnstilling wil leven is zijn of haar keuze. JIJ bent de verantwoording aangegaan die keuze voor je dier te maken, wees dan ook zo eerlijk om een dier die geen leven meer heeft in te laten slapen. Wees eerlijk, als dit een topic van iemand anders was geweest, dan had ook jij zeker gezegd dat inslapen de beste keuze is.

Dus voor wie heb jij nu gekozen in dit geval? Voor jezelf of voor de hond?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 22:05

Voor de hond ... Ik ga m niet afmaken als ie een goede periode heeft ...

Hij is nu bijna 1 week aanval vrij en al 3 dagen goed te pas. Op dit moment dus meer goed tijden dan slechte ... Heb net een filmpje gemaakt dan kunnen jullie allemaal zien hoe zielig hij er nu bijzit ... Ga m morgen uploaden ben inmiddels in bed . De dierenarts heeft m gezien, wij hebben m gezien m'n moeder heeft m gezien en jullie van achter een scherm denken dit erdoor te drukken ?

En nee m'n dierenarts is niet geldbelust heeft vorige maand 3 honden en 10 katten van mij geënt voor 130 euro. En op die 30 euro prednison per maand zal ze ook niet rijk worden , zeker als je meeneemt dat ik elke week minstens 1 keer overleg heb met haar van een kwartier waar ze niet eens kosten voor in rekening brengt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:07

Ach schiet op, je hebt puur voor jezelf gekozen. Niks mis mee (nou ja, eigenlijk wel...), maar wees daar dan wel eerlijk over.

En wel drie goede dagen en 1 week aanval vrij, wat een feestje bij jullie thuis of niet :D. Hé, veel plezier en zulks, ik ga dit topic ontstippen, ik kan zó slecht tegen dit soort hypocrisie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:36

Kom op mensen, TS kan beslissen om hem te laten gaan maar uiteindelijk moet de DA de definitieve spuit zetten en als hij van mening is dat het nog te vroeg is, dan kun je eventueel met de hond gaan leuren en naar een andere DA gaan die op grond van de centen die hij eventueel vangen kan het dier dan wel in laat slapen, of je vertrouwd op je eigen DA en kijkt het nog een paar dagen aan. Goed, je kunt ook je vraagtekens zetten bij de reactie en het advies van de huidige DA (of hij niet nog een melkkoe ziet voor de medicatie en de consulten die hij nog berekenen) maar iedere zichzelf respecterende DA zou dat niet moeten doen, kijkt naar het dier en maakt dan de beslissing.

TS, geniet nog van de tijd die je met Baxter hebt gekregen. En mocht de beslissing wel komen, dan wil ik je heel veel sterkte wensen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:40

Het lezen van dit topic geeft mij hoofdpijn, hoofdpijn omdat het dier met zulke extreme pijn rondloopt. En ja een dier zal dat heus onderdrukken, die wil ook overleven. Je kan mij niet vertellen dat hij nu pijnvrij is, spelen doet ie niet, rennen en lange rondjes wandelen doet hij niet. Waar is de grens? Moet ie weer schreeuwen? Je weet dat het gaat komen maar hoe lang duurt het? Een paar uur? Een week? Een maand? Had voor het dier gekozen... genoeg is genoeg :n

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:41

ik ga met pauline mee...blijkbaar doet de hond het op dit moment "goed" en is het zijn tijd nog niet..misschien morgen wel,nou dan heeft hij toch een leuke dag gehad nog...

denk dat TS echt wel de beslissing maakt als ze ziet dat het niet meer gaat..

ik laat ook geen hond ( of ander dier) inslapen hoor,die op dat moment het goed doet :n