Wat en welk merk voeren jullie je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:42

Ach, dan kan je geen 1 brok of iets geven, er zit overal wel iets niet zo goed in. Veel eigenaren van honden die Cavom geven zijn er erg tevreden over, en mijn hond doet het er ook goed op.
Jijzelf eet toch ook wel eens slechte dingen! En hond in het wild at nou ook niet altijd perfect. Als ze maar een gezonde vacht hebben, en lekker in hun velletje zitten en niet ziek worden, etc.. is het prima.
En het is bij elke hond verschillend

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:44

dat vraag ik niet,ik vraag wat er zo natuurlijk is aan cavom??daar er altijd wordt gezegd dat het zo'n fijne natuurlijke brok is..

en je kan goed voer geven,of slecht voer ,jij bent degene die het voer in de hondebak stopt tenslotte...als honden zelf konden shoppen denk ik dat er maar heel weinig zouden zijn die droge brokken zouden kiezen,denk dat de meeste wel de biefstukjes lusten uit de supermarkt...

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:49

Jaren mijn honden op kvv gehad, afgewisseld darf, alaska, degomeat, tinlo en smuldier. Sinds een paar maanden heb ik een grote vriezer en nu wordt er voornamelijk zelf samengesteld

Atalja schreef:
Maar als je kvv voert? Nooit van gehoord, maar ben even aan het googlen :D Hoe zit dat met blaasstenen?

Dat ligt aan het type stenen wat je het beste kan voeren op het gebied van vers. Het is heel goed mogelijk om vers te voeren, maar je moet dan wel weten wat je doet. Zou in dit geval niet zomaar een kant en klare kvv geven. Als je dit wil kan je op barfplaats wel terecht voor informatie, en wellicht een goed idee om een pro vers dierenarts te benaderen om voedingsadvies. 1 voordeel van vers is alvast dat je hond veel meer vocht binnenkrijgt, en waarschijnlijk is het ook een stuk leuker voor je portemonnee :D

Michelle_

Re: Wat en welk merk voeren jullie je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:51

ik geef onze hond ook fokker - lam en rijst.
is het enigste voer wat onze hond binnenhoud met haar voedsel allergie.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:01

Cavom is licht verteerbaar en opgebouwd uit natuurlijke grondstoffen. Die je kan vinden op de site. ;)

en tja, over granen die erin zitten waar jij waarschijnlijk op tegen bent... Een wolf eet het liefst de maag van de prooi en als dat een konijntje, kip of een hert is dan krijgen ze ook de maaginhoud van dat dier en die eten ook granen!

In alles wat je geeft zit granen, zelf in farmfood of biofood, neem aan dat jij niet elke dag een paar biefstukken voert?? Zelfs wat jij geeft is niet perfect..

Lijkt mij dat het gewoon belangrijkste is waar de hond het goed op doet. dus TS, als ik jou was zou ik gewoon een proefzakje aanvragen, en kijken hoe jou hond het er op doet, elke maag van een hond is anders netzoals die van een mens.
Succes alvast! :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:11

Mijn jonge Duitse herder stond van de fokker uit op Royal Canin German Shepherd voor puppy's.
Aangezien ze hier allergische reacties op kreeg ben ik gaan rondzien op iets anders.
Hij staat nu op Happy Dog Sepreme Junior en de Happy Dog vlokken en doet het er super op!
Hij is nu 1 jaar en geen enkel problemen mee tot nu toe :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:14

nee een wolf eet een konijn in zijn geheel op,en heb je een idee hoeveel granen er in een konijnen of kippenmaagje zit ten opzichte van dat hele dier,dat is echt nog geen vingerhoedje..??

en dat in vergelijking granen in de brok gaat het natuurlijk nergens over..

ik geef mijn honden rauw spiervlees,kopvlees,tong,hart,pens,strotten,hele kippen,eenden noem maar op...dus echt puur vlees ja...

dit eten ze:
Afbeelding

waar het mij om gaat is dat men altijd zegt dat cavom zo natuurlijk is ( wat is al natuurlijk aan een bruin hard gebakken koekje? ) ,maar dat cavom maar een vleesaandeel heeft van 18% ,plus dat het bio industrie vlees is...waar is dan dat stukje natuurlijkheid?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:17

Oenka schreef:
waarom zijn d.enta sticks slecht? als menig dierenarts ze geeft?

Hier niet hoor, wij raden ze af..
Er zijn genoeg andere (betere) manieren om het g.ebit goed te verzorgen/onderhouden van je huisdier. Begin met goed v.oer.. :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:19

Ik heb mijn honden op Aldi voer, CaroCroc en vers vlees gehad...
En nu... voer ik al een hele tijd het huismerk brokken van de Makro (Fine pets senoir) en dat blijft ook zo...
Ze zijn mooi op gewicht, stinken niet, mooie glanzende vacht (mijn labkruising is zwart en wordt van sommige merken hondenvoer echt bruin/dof) en weinig ontlasting (ook nog stevig, dus makkelijk op te ruimen).
Klinkt gek, maar voor een zak van 15 kilo betaal ik 25 euro en ik wil niet anders meer. Ze doen het hierop zelfs beter dan op vers vlees...

essiesilly

MelisWess schreef:
Cavom is licht verteerbaar en opgebouwd uit natuurlijke grondstoffen. Die je kan vinden op de site. ;)

en tja, over granen die erin zitten waar jij waarschijnlijk op tegen bent... Een wolf eet het liefst de maag van de prooi en als dat een konijntje, kip of een hert is dan krijgen ze ook de maaginhoud van dat dier en die eten ook granen!

In alles wat je geeft zit granen, zelf in farmfood of biofood, neem aan dat jij niet elke dag een paar biefstukken voert?? Zelfs wat jij geeft is niet perfect..

Lijkt mij dat het gewoon belangrijkste is waar de hond het goed op doet. dus TS, als ik jou was zou ik gewoon een proefzakje aanvragen, en kijken hoe jou hond het er op doet, elke maag van een hond is anders netzoals die van een mens.
Succes alvast! :)

als je omrekent hoeveel procent het (goede natuurlijke, als we ervan uit gaan dat hij een dier in het wild vangt) aandeel graan is in vers voeren (zelf samenstellen) en dan in brok, dan zie ik compleet het tegenover gestelde, brok veel graan weinig vlees, vers voeren veel vlees heel weinig en soms zelfs geen graan.
dus nee niet in alles zit graan ;)
en hoe bedoel je elke maag is anders? honden hebben allemaal een grote maag (om in 1x een hele prooi op te eten en dan een tijd te vasten)

Davinia_

Mijn hond krijgt nu nog droge brokken en helaas hebben we niet de ruimte om een vriezer neer te zetten. Is vers vlees dan wel zo handig? En mijn hond heeft echt hele gevoelige darmen, kan tegen heel weinig soorten voedsel, dus zou hij dan wel tegen vers vlees kunnen?
Op dit moment staat hij op de brokken van de DA, maar denk steeds meer aan vers voeren :) Hij is net vorige week 1 jaar oud geworden.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:20

achja, ze zeggen ook dat pens niet goed is, en hele kippen ook niet. Neem aan dat jou honden het er goed op doen. dus dan is het prima toch! ;)

@essiesilly, iedere hond heeft en andere maag bedoel ik mee, dat de ene hond het goed doet op Prins, en de ander doet het weer goed op Smulke. etc etc. ;)

En zoals je ziet, sommige mensen geven supermarkt brok.. en hun honden doen het daar goed op..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:24

wie zegt dat melis?

edit. maar dat heeft niks mee te maken dat de maag anders is want die is het zelfde, je bedoeld denk ik de darmflora :)
en mensen dénken dat ze het er goed op doen ja ;)

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:28

Davinia_ schreef:
Mijn hond krijgt nu nog droge brokken en helaas hebben we niet de ruimte om een vriezer neer te zetten. Is vers vlees dan wel zo handig? En mijn hond heeft echt hele gevoelige darmen, kan tegen heel weinig soorten voedsel, dus zou hij dan wel tegen vers vlees kunnen?
Op dit moment staat hij op de brokken van de DA, maar denk steeds meer aan vers voeren :) Hij is net vorige week 1 jaar oud geworden.

Toen ik nog geen vriezer had voerde ik 4 dagen in de week smuldier omdat dit gewoon in de supermarkt ligt, zat ik niet met grote voorraden. Bij onder andere caroba.nl bestelde ik merken van betere kwaliteit om af te wisselen, die bezorgen al vanaf 25 euro gratis thuis dus dan is het goed te doen met een klein vriesvak. Bij een gevoelige hond zou ik wel kiezen voor een soort met 1 diersoort, liefst zonder granen en dan vanuit daar te kijken wat hij wel en niet verdraagt

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:37

Onze rottweiler krijgt CaroCroc Senior en onze jonge Mechelse Herder krijgt CaroCroc Junior. Doen het er alle twee super op. Daarnaast krijgen ze ook nog regelmatig een bot om te kluiven. Wij voeren trouwens niet op bepaald aantal gram, maar op uiterlijk. Zijn ze te mager, meer voeren. Te dik, dan weer iets terug op voer.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 13:26

super om verschillende ervaringen te lezen :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:29

ik heb van heel veel merken wat ze hier noemen nog nooit van gehoord

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 13:32

ik had ookal google erbij gepakt en over die merken die ik niet kende wat gelezen

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:33

en wat wijzer geworden ?

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:37

Mijn hond is verslaafd aan pedigree adult. Daarnaast krijgt hij de restjes die overblijven als wij zelf gegeten hebben.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:38

dat is ook een zeer zout brok

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:44

hier uitsluitend vers, zowel kvv als barf.
Voer al zeker 15 jaar vers.
De kat krijgt ook vers (en af en toe wat brokjes, schaam schaam, maar dat vinden de kids leuk om te doen met de speelbal van de kat)
Gedroogde pensstaafjes als tussendoortje, of jaja, rauwe kippen- of eendevoetjes (uit de vriezer) dus echt de voetjes. Vinden ze geweldig om op de kauwen. Iedere week een lap runderpens, dat is de beste tandenborstel.
Ik vind het gewoon geweldig om te zien, hoe ze moeten 'werken' voor hun eten. Met een lap pens zijn ze wel even zoet, of met een kalfstaart zijn ze ook wel even bezig. Maar een soepkip is binnen 5 minuten verdwenen!!! hahaha daarna is het uitbuiken. Ze krijgen ook niet iedere dag te eten, soms sla ik een dagje over.

Tja, een bak brokken is binnen 1 minuut leeg..........

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:08

Hier krijgen de 2 aussies tinlo barfmenu en lotgering, wil heel graag over op volledig barf, maar ben zo bang dat ik het niet goed samenstel en dat ze op die manier tekorten op lopen, aangezien ze nog maar 10 en 11 maanden oud zijn.
Mijn oude labrador, werkelijke leeftijd onbekend, maar al wel een echte oma, krijgt denkadog duocroc, hier doet zij het sinds 2 jaar, toen ik haar kreeg, prima op.
Moet eerlijk bekennen dat ik haar puur uit kostenoverweging op de brok laat :o

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:24

Liezel1 schreef:
Ze doen het hierop zelfs beter dan op vers vlees...

Das goed mogelijk hoor, 2 van mijn honden (beide zijn inmiddels overleden) deden het op KVV ook niet goed. Op zelf gemaakt en dan gekookt wel, maar dat vond ik teveel werk. Beiden deden het echter ook super op Solid Gold. Dus dat hebben ze de laatste 3 jaar van hun leven gehad.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:18

Geen merk, zelf samengesteld volgens NRV normen. Dus alles rauw, bot, orgaan en spiervlees. En het ziet er beter uit dan ons supermarktvlees :')