Overlast van honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:16

Bedenk me nu eigenlijk dat als alle katten hier in de buurt binnen zouden blijven mijn hond geen kattenpoep zou eten....wat dus lang niet altijd begraven ligt! :D Maar geeft niet hoor katteneigenaren, Thor is er blij mee. :P

8nnemiek schreef:
Tones, maar die hond kan daar toch niks aan doen?
Als ik zoiets zie/hoor dan denk ik niet 'ben toch stil, rotbeest' maar 'ach, arme beest krijgt vast te weinig aandacht' of 'waarom corrigeert die eigenaar dat niet'.. Een dier zal echt nooit met opzet overlast bezorgen, die denken niet 'joh laat ik de buren eens gaan lastig vallen!' :n
Dan vind ik het zo jammer dat iedereen steeds maar naar de dieren wijst, en wil gaan schoppen en schieten, en dieren worden uitgemaakt voor rotbeesten, terwijl de dieren zelf gewoon echt niet beter weten.

+1

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:20

Wat me wel opvalt is dat TS aangevallen wordt over het feit dat ze haar kater ongecastreerd buiten lopen, dat deze vrij kan dekken. Wat te denken van alle mensen dan die hun poes/poezen buiten laten lopen die niet aan de pil zijn of geholpen? Die zijn toch net zo fout?
Niet dat ik er blij mee zou zijn als mijn kat zwanger thuis zou komen, de zorgen en alle onkosten daargelaten. Je moet maar weer zien dat je van de kittens af komt, dat ze een goed tehuis vinden allemaal, de extra onkosten voor de dierenarts enzovoort.

Een dier wordt zo gevormd door de eigenaar. Dus als de hond niet luistert is dat een gebrek in zijn opvoeding geweest en dus een fout van de baas. En ook kat kan wel degelijk opgevoed worden, maar vaak zijn de mensen zo gemakzuchtig dat ze daar niet aan beginnen want dat kon toch niet?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:28

meggiemeg schreef:
Wat me wel opvalt is dat TS aangevallen wordt over het feit dat ze haar kater ongecastreerd buiten lopen, dat deze vrij kan dekken. Wat te denken van alle mensen dan die hun poes/poezen buiten laten lopen die niet aan de pil zijn of geholpen? Die zijn toch net zo fout?
Niet dat ik er blij mee zou zijn als mijn kat zwanger thuis zou komen, de zorgen en alle onkosten daargelaten. Je moet maar weer zien dat je van de kittens af komt, dat ze een goed tehuis vinden allemaal, de extra onkosten voor de dierenarts enzovoort.

Een dier wordt zo gevormd door de eigenaar. Dus als de hond niet luistert is dat een gebrek in zijn opvoeding geweest en dus een fout van de baas. En ook kat kan wel degelijk opgevoed worden, maar vaak zijn de mensen zo gemakzuchtig dat ze daar niet aan beginnen want dat kon toch niet?

Poezen net zo, vanzelf sprekend.

Wat bedoel je met kat opvoeden, binnen mag je dekken maar buiten niet?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:29

Ik heb ook een kat thuis.
Hij komt uit een ongewild nestje en hebben wij gratis opgehaald, stond op marktplaats.
Toen hij zij eerste sexueele handelingen begon te uiten zijn direct zijn balletjes eraf gehaald.
nu kan hij vrij rond lopen waar hij maar wil of dat nu binnen is of buiten.
Zijn behoefte doet hij het liefts buiten ook bij slecht weer. of hij moet heel erg nodig moeten en niet naar buiten kunnen dan gebruikt hij de bak.
Wij hebben met opzet geen katten luik, zodat hij s'nachts binnen is en niet buiten herrie schopt met de buurt katten.
En bij voorbeeld met oud en nieuw en andere bijzondere gelegenheden kunnen wij hem binnen houden.
Heb vanuit de buurt nog nooit klachten over hem gehad!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:30

Het is nogal lastig om onbekende eigenaren aan te spreken, meggiemeg. En waar een poes één keer drachtig wordt, kan één kater in de periode dat een poes drachtig is met gemak nog eens honderden poezen dekken.

Dus ja, de eigenaren van ongeholpen poezen zijn net zo onverantwoordelijk,.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:32

Jis_ schreef:
meggiemeg schreef:

Poezen net zo, vanzelf sprekend.
Wat bedoel je met kat opvoeden, binnen mag je dekken maar buiten niet?

Het niet op het aanrecht/tafels/kasten komen enzovoort

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:35

_San87_ schreef:
Het is nogal lastig om onbekende eigenaren aan te spreken, meggiemeg. En waar een poes één keer drachtig wordt, kan één kater in de periode dat een poes drachtig is met gemak nog eens honderden poezen dekken.

Dus ja, de eigenaren van ongeholpen poezen zijn net zo onverantwoordelijk,.

Klopt, het is lastig om de eigenaar van een kat aan te spreken, een kat kan soms verder van huis zwerven dan de meeste denken.
Een kater kan een heleboel dekken ja als hij de kans krijgt.
Daarom alleen al hield ik altijd de katten bij ons in de tuin en niet verder. De tuin was goed afgezet. Plus dat ik nooit de angst had of deze niet onder een auto kwam, mee werd genomen, vergiftigd enzovoort.
Nu hebben wij geen katten meer, nog wel honden. Wij wonen buiten af, we hebben wel katten van de boerderij naast ons die bij ons lopen. Ik vind het prima, dan houden ze bij ons ook de muizen weg. Ze zijn half wild dus zullen niet zomaar ons huis binnen lopen als de deur los staat.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:43

meggiemeg schreef:
Het niet op het aanrecht/tafels/kasten komen enzovoort

Ok, op die fiets. Dacht dat het om het buiten lopen ging van katten.

En ja menig hondeneigenaar zou een cursus hoe voed ik mijn hond goed op niet misstaan. :)

Wilawander

Re: Overlast van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:48

Hier in Duitsland was laatst een uitzending over kattenoverlast en daar hebben ze katers een camera omgedaan om eens te kijken wat ze zoals uitspoken. Die baasjes schrokken zich rot. Hun revier was enorm groot en ook werd er een hoop gedekt en al die mensen weten heus niet waar de kater vandaan komt. als het om kilometers gaat.

Natuurlijk zijn ongeholpen poesen net zo erg.

Wij hebben overigens 4 honden en een kat. De kat loopt op eigen terrein en dat van de buren (mag ze) en is geholpen. Verder gaat ze niet, ze is nagenoeg altijd thuis (wonen buitenaf) daar het terrein groot genoeg is. Onze honden zijn ook niemand te last. Lopen op eigen terrein en zo niet altijd aangelijnd, wil niet dat ze anderen te last zijn. Maar zo hebben wij wel last van de vele ongeholpen dieren van boeren uit de omgeving. Ik voer ze deels mee, ze jagen onze kat weg, proberen aan de volière te hangen enz. Die zie ik dus het liefst vertrekken en dat de baasjes eens de verantwoording nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:58

meggiemeg schreef:

Onze poezen lopen inderdaad altijd buiten met pil. Als ze crols zijn blijven ze binnen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:36

8nnemiek schreef:
Tones, maar die hond kan daar toch niks aan doen?
Als ik zoiets zie/hoor dan denk ik niet 'ben toch stil, rotbeest' maar 'ach, arme beest krijgt vast te weinig aandacht' of 'waarom corrigeert die eigenaar dat niet'.. Een dier zal echt nooit met opzet overlast bezorgen, die denken niet 'joh laat ik de buren eens gaan lastig vallen!' :n
Dan vind ik het zo jammer dat iedereen steeds maar naar de dieren wijst, en wil gaan schoppen en schieten, en dieren worden uitgemaakt voor rotbeesten, terwijl de dieren zelf gewoon echt niet beter weten.

Je zult nergens lezen dat ik t beest wil schoppen of schieten.
De buren hebben gewoon een blinde vlek, willen niet zien wat een overlast hun hond veroorzaakt.
Kan m ook meestal uit een paardenstaart trekken als ik met een van de paarden t terrein verlaat.
Maar als ik weer wakker lig van t geblaf denk ik niet van; Oh wat ben je een zielig hondje, das echt wel een keer over.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:47

Goof schreef:
Dus je gebruikt de katten voor shows en om goede lijnen voort te brengen in de Nl Boskatten Kring, kennelijk zijn dus gezond en goedgekeurd?
Maar je laat ze ook op straat iedere straatkat dekken die ze willen met alle (ongezonde) gevolgen van dien??

Ik vind dus dat je een keuze zou moeten maken tussen OF thuis en dekken OF buiten en dan wel gecastreerd.

:roll:
Helemaal mee eens, dat doe je niet, raskatten fokken EN alles maar wild laten dekken, dat neemt binnen de raskatten fokkerij toch niemand meer serieus lijkt me.
De ene kater die ik zelf nog heb is tenminste gecastreerd!
Ik neem mijn verantwoording voor mijn eigen dieren, ook voor mijn honden btw, heeft niemand last van.

@Kuggur: dat van die persoonlijke hygiëne wilde ik al niet meteen aanspreken, was wel het eerste wat ik dacht.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 22-05-13 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:50

Wilawander schreef:
Wij hebben overigens 4 honden en een kat. De kat loopt op eigen terrein en dat van de buren (mag ze) en is geholpen. Verder gaat ze niet, ze is nagenoeg altijd thuis (wonen buitenaf) daar het terrein groot genoeg is. Onze honden zijn ook niemand te last. Lopen op eigen terrein en zo niet altijd aangelijnd, wil niet dat ze anderen te last zijn. Maar zo hebben wij wel last van de vele ongeholpen dieren van boeren uit de omgeving. Ik voer ze deels mee, ze jagen onze kat weg, proberen aan de volière te hangen enz. Die zie ik dus het liefst vertrekken en dat de baasjes eens de verantwoording nemen...

Precies zo is dat hier ook!
Of vooral ook in de vakantie-tijd veel gedumpte dieren, je wil niet weten hoeveel zwerfkatten er hier meevreten ;(

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:59

Ik kom zomaar even binnen vallen. :o
Hier in ons kleine dorpje hebben een heleboel mensen hun katten gewoon lekker buiten lopen, wij ook.
Ik geef eerlijk toe dat onze twee poezen ook een aantal nestjes hebben gekregen (gewone vuilnisbakkies). Nadat ze oud genoeg waren om moeders te verlaten plaatsen wij een advertentie op marktplaats. Op marktplaats zelf stonden ze voor een kleine vergoeding maar dit was enkel om "slangenmensen" weg te houden. Een keer is het zelfs zo geweest dat de rooie (vooral katertjes) binnen een paar uur allemaal gereserveerd waren.
Hoogstwaarschijnlijk krijg ik nu heel bokt over me heen maargoed, ieder zijn mening. :)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:13

Resistance schreef:
Jawel, want ik heb al diversen malen vertelt hoe wij met klachten omgaan. Als wij een klacht krijgen doen we er iets aan. Mensen uit de buurt weten wie wij zijn en dat de katten van ons zijn, en weten ons te vinden. Als zij er geen probleem van maken, dan loopt de kater lekker buiten rond. Als ze dat wel doen, doen we er iets aan.

Dat is in mijn ogen heel iets anders dan honden die tegen je opspringen en in je gezicht hijgen.

Weet je hoe moeilijk de gemiddelde mens het vindt om bij iemand te gaan klagen over overlast die ze ervaren van iemand?
Of het nou te harde muziek, een blaffende hond of een loslopende kat gaat?
De meeste mensen klagen alleen tegen anderen, niet tegen de overlast veroorzakende persoon.

Ik zorg dat mijn honden zo min mogelijk overlast veroorzaken, al lukt me dat helaas niet 100% van de tijd.
En nee, ze rennen niet naar iedereen toe en duiken al helemaal niet in het kruis van alle mensen die we tegenkomen.
Ik moet meestal de mensen van de honden afplukken omdat ze erop duiken om ze te aaien, laat mijn reu daar nou niet van gediend zijn.
Mocht hij dan een keer van zich afhappen dan ben ik de pineut en zijn mijn honden slecht opgevoed..

Ik vind het erg onverantwoordelijk gedrag om je ongeholpen kater zo vrij los te laten lopen. Zoals eerder al gezegd hebben katten een veel grotere actieradius dan de meeste eigenaren denken.

En ja ik ben een dierenliefhebber, vind het ook leuk dat bij ons in de heg en de struiken vogeltjes zitten te broeden.
Baal er flink van dat zo'n #%$%^ kat van een van de buren een nestje met jonge vogeltjes geplunderd heeft. Jammer genoeg heeft ie geen briefje achtergelaten waar ik kan gaan klagen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:22

Marleenloveu schreef:
Hier in ons kleine dorpje hebben een heleboel mensen hun katten gewoon lekker buiten lopen, wij ook.
Ik geef eerlijk toe dat onze twee poezen ook een aantal nestjes hebben gekregen (gewone vuilnisbakkies). Nadat ze oud genoeg waren om moeders te verlaten plaatsen wij een advertentie op marktplaats. Op marktplaats zelf stonden ze voor een kleine vergoeding maar dit was enkel om "slangenmensen" weg te houden. Een keer is het zelfs zo geweest dat de rooie (vooral katertjes) binnen een paar uur allemaal gereserveerd waren.
Hoogstwaarschijnlijk krijg ik nu heel bokt over me heen maargoed, ieder zijn mening. :)

Serieuze slangenbezitters voeren geen kittens aan hun slangen. Net als dat serieuze kattenbezitters hun dieren laten helpen als ze buiten komen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:24

ik vind het aso als iemand zijn/haar kat los laat lopen intact en het eigenlijk geen flikker kan schelen of het lekker aan kweekt (heb je enig idee wat het bereik is van een kater??
geloof maar dat er genoeg nesten van die kat rondlopen waarvan de poezen eigenaars niet weten welke kater het is
en de poezen eigenaars zijn net zo verantwoordelijk ivm intact laten terwijl fokken zinloos en ongewenst is . hoewel het katers ook wel lukt om een tuin met schrikdraad in te komen als er ene krolse poes huist ...
mijn katten worden als er niet mee gefokt hoeft te worden gecastreerd
hebben omwonenden last? schrikdraad op de schutting en dan blijf je maar in de tuin, net zo goed dat hondlief het merkt als ie ongewenst gedrag laat zien
vingertje wijzen naar honden omdat je je aangesproken voelt vanwege onverantwoordelijkheid met je katten is gewoon een beetje jammer , net zoals dta andersom ook jammer zou zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:36

Marleenloveu schreef:

Het is inderdaad zo. Veel mensen denken dat alle onbedoelde nestjes maar worden gedumpt of in het asiel terecht komen, maar dat is helemaal niet zo. Wij raken onze eigen nestjes altijd binnen een uur kwijt, en andere nestjes zijn ook altijd zo weg als je ze op marktplaats zet.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:40

krijg een beetje de kriebels van hoe de ts reageert ..
overdrijven is denk ik een hobby want hoe wel ik katten en een hond heb.
duwt mijn hond niet zijn neus bij iedere bezoeker in het kruis en op je af komen in het park i het risico in bv een los loop gebied.

mijn katte geven overlast meer als mijn hond de ene zit veel binnen en als hij buiten zit en hij i het zat gilt hij heel de straat bij elkaar zo er dan wij en de buren en echt wakker van worden,
de andere doet zijn behoeft bij de buren in de tuin nu is dit gelukkig gelijk naast ons huis en wij houden dus dat stukje tuin bij

we vind ik met het huidige dierenoverschot dat je niet zomaar moet vermeerderen help je poes of kater of hou hem binnen

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:40

Resistance schreef:
Het is inderdaad zo. Veel mensen denken dat alle onbedoelde nestjes maar worden gedumpt of in het asiel terecht komen, maar dat is helemaal niet zo. Wij raken onze eigen nestjes altijd binnen een uur kwijt, en andere nestjes zijn ook altijd zo weg als je ze op marktplaats zet.

Niet alle nee maar er wordt ook veel gedumpt, jij weet van veel eigenaren van poezen niet, waar jouw kater tijdens zijn avondturen op heeft gezeten, wat ze doen met een nest. En dan heb je nog verwilderde poezen waar je kater langs kan gaan.

http://www.catshelter.be/main.php

Klein stukje quote voor als je geen zin hebt om op de site te kijken.

20 mei. Gisteren kwamen ook 5 kittens van 4 weken binnen die in een bos in Zonhoven gevonden werden. De kittens waren uitgehongerd en hadden etterige oogjes. Op de valreep kwam s'avonds laat uit Beringen nog een noodoproep binnen van 2 babykatjes met erg veel ondergewicht. Ze wogen amper 195gram.

19 mei. Mams met 3 kittens werd in Houthalen gevonden. Eentje deed het helaas alles behalve ok. We werden gecontacteerd, een vrijwilligster reed met spoed op om ze op te halen en meteen met het kleintje naar de dierenarts te rijden, maar helaas kwam alle hulp te laat. Onderweg overleed het katje.

18 mei. Via het dierenasiel van Genk kwam een kitten van circa 5 weekjes in opvang. Kleine Pekkie stelt het op zich goed.

17 mei. Via het noodasiel van Lommel kwam een kitten binnen van circa 5 weekjes. Het kleintje ziet er echter uit als amper 3 weken, heeft ondergewicht en is erg verzwakt.

15 mei. Lieve Edel die zoveel pecht heeft gehad, werd besproken en verhuist maandag naar haar nieuwe thuis!

14 mei. Gisteren kwam via het dierenasiel van Genk een babykatje van amper 5 dagen oud binnen.

13 mei. Super lief van onze meter Linda Mertens! Ze heeft net een oproep gedaan via het Q-music rescueteam. We kunnen alle hulp gebruiken en zoeken nog steeds opvanggezinnen. Centjes en spulletjes voor de verzorging zijn ook meer dan welkom, de allerkleinsten hebben ontzettend veel hulp nodig. Volg ons op http://www.facebook.com/catshelter

11 mei. Gisteravond kwam op de valreep nog een weesje van 4 weken binnen dat meteen aanvaard werd door het moederkatje dat in Hechtel gevonden was.

10 mei. Gisteren kwam uit Hechtel een kitten binnen van 410gram. Het lag ergens alleen, onrustig, geen moeder te bespeuren. Vandaag kregen we melding dat op diezelfde plek mams was opgemerkt met nog 4 andere kittens! Ze zijn intussen herenigd en liggen veilig in het opvanggezin waar ze verder kunnen opgroeien.

8 mei. Een vijfde kitten van het nestje uit Dilsen-Stokkem werd gevonden en kwam binnen in de opvang.

7 mei. Vier kittens van nog geen week oud werden in Dilsen-Stokkem gevonden. Een van de kittens zat vol maden. De melder ging er in spoed meer naar één van onze dierenartsen waar deze babykatjes de eerste zorgen kregen. Het is nog afwachten hoe ze het verder zullen doen.

6 mei. Deze avond kwamen er 3 kittentjes van amper 10 dagen in opvang. Mams was helaas overreden...

5 mei. Gisteravond laat kwam in spoed nog een babykatje van 180gram binnen dat in Overpelt gevonden was. De melders hadden het alvast goed de eerste zorgen gegeven. Het krijgt nu om de 2u het papflesje

4 mei. Via het noodasiel van Lommel kwam vandaag een moederkatje met 4 pasgeboren kittentjes in opvang. Bijna gelijkertijd kregen we de vraag van het asiel van Genk of we plaats hadden voor 1 pasgeboren kittentje... Dit kleintje kwam ook binnen in hetzelfde opvanggezin en kreeg meteen een pleegmama. En iets later werd nog een broertje gevonden van deze uk zodat mams nu 2 pleegkindjes bij heeft.

2 mei. Gisteren kwamen vijf kittens van circa 4,5 à 5 weekjes binnen via de collega's van het dierenasiel van Genk. Aangezien ze buiten leefden tussen de zwerfkatten en ze etterende oogjes hebben, was het veiliger voor hen om binnen te komen. Ze aten reeds flink en nestelden zich nadien in hun warme mandje.

1 mei. Voor zij die het nog niet wisten: Cat Shelter bestaat deze zomer 10 jaar! Jammer dat we zo hard nodig waren en nog steeds zijn, maar onze verjaardag willen we beslist niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Het is dankzij onze vrijwilligers en onze donateurs dat we in het leven van heel wat zwerfkatjes een verschil hebben kunnen betekenen op leven en dood en daar doen we het nog steeds voor!

De komende maanden zullen we op onze facebookpagina een aantal weetjes over ons 10 jaar bestaan plaatsen. Hopelijk zijn jullie er op onze verjaardagsviering op zondag 25 augustus ook bij.

26 april. Een kittentje van amper 4 weken werd gevonden op een camping. Ze is nu veilig in opvang.

22 april. Vandaag kwamen er 3 weesjes binnen via het asiel van Genk. Deze kleintjes hebben nog een navelstreng en werden geïntroduceerd aan pleegmama Edel. Ze accepteerde de baby's meteen! Haar opvangmama help wel bijvoeden met flesjes want een kroost van 7 is veel werk...

21 april. Ontzettend goed nieuws! Lieve Maura werd vandaag besproken en zal spoedig naar haar nieuwe thuis verhuizen!

19 april. Een gedumpt moederkatje met 4 kittens uit Koersel Beringen kwam binnen in opvang. Ze kan nu in een veilige omgeving haar kroost van amper één week oud grootbrengen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Overlast van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:00

Zo gaat het bij ons in het asiel ook ongeveer, Jis_ :). Ik kan de telling voor dit jaar (uiteraard) nog niet geven, maar vorig jaar hebben wij zo'n 450 kittens binnengekregen. Niet alle kittens hebben het gehaald en de kans is aanwezig dat een groot deel van de kittens niet gezond oud wordt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:21

Wat een onzin topic, je bent gewoon bang voor honden, dat is jou ding niet de schuld van de honden, 95% van de honden op straat doet absoluut niets en als je in het park loopt, ja dan kan je een of meerdere honden tegenkomen. Hondenpoep vind ik ook een kul, overal heb je tegenwoordig poepbakken en als een baasje (want die zijn dan het probleem) het niet heeft opgeruimd, een hondendrol zie je duidelijk liggen. Vind dit weer echt zo'n alles ligt aan de honden topic van iemand die er gewoon bang voor is en dan moet iedereen ze maar haten. Naar katten overigens ook, al eeuwen lopen er katten en honden buiten en het lijkt wel of ineens niks meer word getolereerd, wat is het volgende moeten kinderen binnenspelen en tjilpende vogels worden afgeschoten. :n Mn buren hebben hun radio wel een even iets te hard staan, nou en, zolang het niet uren en uren duurt no problem, je woont in een gemeenschap, anders moet je in een bootje midden op t ijselmeer gaan wonen, dan heb je nergens last van.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:23

Miepie77 schreef:
Wat een onzin topic, je bent gewoon bang voor honden, dat is jou ding niet de schuld van de honden, 95% van de honden op straat doet absoluut niets en als je in het park loopt, ja dan kan je een of meerdere honden tegenkomen. Hondenpoep vind ik ook een kul, overal heb je tegenwoordig poepbakken en als een baasje (want die zijn dan het probleem) het niet heeft opgeruimd, een hondendrol zie je duidelijk liggen. Vind dit weer echt zo'n alles ligt aan de honden topic van iemand die er gewoon bang voor is en dan moet iedereen ze maar haten. Naar katten overigens ook, al eeuwen lopen er katten en honden buiten en het lijkt wel of ineens niks meer word getolereerd, wat is het volgende moeten kinderen binnenspelen en tjilpende vogels worden afgeschoten. :n Mn buren hebben hun radio wel een even iets te hard staan, nou en, zolang het niet uren en uren duurt no problem, je woont in een gemeenschap, anders moet je in een bootje midden op t ijselmeer gaan wonen, dan heb je nergens last van.

wel van water hahaha :P water overlast _O-

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:29

Wanneer gaat er nu eens de ogen van alle onverantwoorde baasjes open..................

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:30

Kat of hond what ever.. Dat mensen een huisdier hebben is prima. Andere moeten er alleen geen last van hebben. Een kat in mijn tuin niet zo erg, Maar heb er 1 gehad van de buren die steeds in mijn thuin op een plant ging staan poepen.

Plant kapot.. Nu heb ik maatregelen moeten treffen.. Zodat dat niet meer kan op mijn duur betaalde nieuwe plant. Ook je gras is niet blij met katten stront pis..

Kort om leuk een kat. Maar val er andere niet mee lastig. Het zelfde geld voor een hond.
Er is een hond iets verder op die steeds tegen mijn voordeur aan pist. EN mijn heg werd steeds bruin door de honden zeik.. paaltje gekocht en gezet nu raken ze die en niet meer de heg.. Maar weer kosten door de lompheid van een ander.. Een hond hoort niet uitgelaten te worden in de voortuin van iemand.