Overlast van een kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Overlast van een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:01

Als het dier een gevaar is voor zijn omgeving, boeit het me eigenlijk niet wiens schuld het is, van mijn part doet ie het omdat mijn make up 'm niet aan staat. Mensen aanvallen doen we niet. Klaar. En als je je zo'n zorgen maakt om het beest, ga hem dan op halen en houd 'm binnen om uit te zoeken waarom ie aan valt.

Waarom komen katten toch in vredesnaam met alles weg?
Ik wil in mijn volgend leven ook een kat zijn.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:03

Nou dat slaat helemaal nergens op, ga er niet eens meer op in. Wat kinderachtig.
:n

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:07

maar de mensen die nu zeggen dat het puur de natuur is....
Als ik een hond (maatje groter dan jack russell) los zou laten in de tuin en die snaait de kat, Wat zou dan de reactie zijn van diezelfde mensen?

Wat een valse hond?
Dat doe je toch niet?
Of ook, dat is toch de natuur van zo'n beest?

( ik woon op een appartement, dus zal niet het geval zijn. Maar uit interesse, omdat ik ook van mening ben dat katten overal mee weg komen)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:08

nicci88 schreef:
Als ik een hond (maatje groter dan jack russell) los zou laten in de tuin en die snaait de kat, Wat zou dan de reactie zijn van diezelfde mensen?

Wat een valse hond?
Dat doe je toch niet?

( ik woon op een appartement, dus zal niet het geval zijn. Maar uit interesse, omdat ik ook van mening ben dat katten overal mee weg komen)

Onze Jacks vielen ook de katten aan, daarom hebben we ze weg gedaan omdat ze bij ons niet passen vanwege hun jachtinstinct. We hebben ze zeker niet als vals bestempelt. Maar natuurlijk, jammer is het wel maar het zit er toch in. Als pups met de kittens opegroeid. Dus ik houd het dan wel op natuur ja :j

Edit: of het nou een Jack is of wat anders, veranderd voor mijn mening niks ;p
Laatst bijgewerkt door Cioccolato op 21-05-13 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:09

Vangen en hup naar het asiel. Zeg maar dat die al enkele dagen bij je huis rond zwerft en overlast bezorgd. Vraag me af of die opgehaald wordt door baasje als die echt zo vals blijkt te zijn. Met beetje geluk komt die niet terug ;)

Ayasha
Blogger

Daar ben ik ook benieuwd naar nicci88. :)

Amaris

TS ik kan me je wanhoop helemaal voorstellen. Ik ben wél van de katten (heb er twee) maar weet ook hoe angstaanjagend een aanvallende kat kan zijn. Doodeng.

Asiels nemen vaak wel van dit soort dieren aan kan ik je uit ervaring vertellen.

De kat van mijn ouders had de gewoonte om telkens bij mensen een stukje verderop in de auto te springen. Ook die mensen wisten niet van wie de kat was, en hebben uiteindelijk het dier zelf naar het asiel gebracht. Daar is de chip gelezen, mijn ouders gebeld en die zijn hem netjes op gaan halen. Kostte ze (terecht) nog 50,- ook.

Ouders hebben OOK nog een bedankbloemetje naar die mensen gebracht, want die hebben uit beste intentie gehandeld. Dachten echt dat de kat een dier zonder baasjes was.

Dus, moraal van het verhaal, je kunt prima zo'n dier vangen en naar het asiel brengen met het verhaal dat je het idee hebt dat het een verwilderd dier is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:10

Als een kat mijn huisdier pakt kan hij ook een flinke rotschop krijgen hoor. Ontzettend vervelend dat je zo'n last hebt van dat beest TS! Ik zou hem toch proberen te (laten) vangen als dat mogelijk is, als echt niks helpt (en het is ook niet jouw verantwoordelijkheid). Als je de eigenaar kunt achterhalen is het helemaal mooi natuurlijk.

Katten horen niet los te lopen, andere mensen hebben overlast van jouw beest. Lekker binnen houden die kat (met ren in de tuin bijv), heb je te weinig plek - pech, dan maar geen kat. Heel simpel. Neem als eigenaar verantwoordelijkheid voor je dier. Hoop nog steeds dat er ooit een wet gaat komen die het verbied om katten los te laten lopen!
Vind katten best leuke beesten, maar niet als ze zoveel overlast veroorzaken. Die dieren horen niet los op straat.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:11

Carolaaxxxx schreef:
nicci88 schreef:

Wat een valse hond?
Dat doe je toch niet?

Onze Jacks vielen ook de katten aan, daarom hebben we ze weg gedaan omdat ze bij ons niet passen vanwege hun jachtinstinct. We hebben ze zeker niet als vals bestempelt. Maar natuurlijk, jammer is het wel maar het zit er toch in. Als pups met de kittens opegroeid. Dus ik houd het dan wel op natuur ja :j

Edit: of het nou een Jack is of wat anders, veranderd voor mijn mening niks ;p

Nee ik noemde de jack russell, omdat TS een tandloze jack de tuin in had gestuurd. En dat beestje kon dus weinig doen ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:12

TS hou je ons op de hoogte van de reaktie van de dierenambulace? Ben benieuwd hoe zij met zo'n probleem omgaan.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:15

Ik vind het jammer dat een verzoek om hulp en om ideeën van TS zo een discussie is geworden. Iedereen heeft zijn eigen mening over katten en of ze al dan niet loslopen. TS heeft gelukkig goede tips en ideeën gekregen en ik hoop dat ze verder komt hiermee en tot een goede oplossing die voor alle partijen positief zijn.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:17

@Agossie, volgens mij zijn alle mogelijke oplossingen al genoemd.
Ts heeft ook al aangegeven er iets mee te kunnen proberen.

Dan is het toch niet erg om een nette discussie te beginnen?
Wel moet de discussie netjes blijven en mensen moeten niet 1 op 1 spelen.

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:19

Het valt me op dat er zoveel 'dierenvrienden' op bokt zitten :\ Alsof zij altijd overal hun Hinn en paardenpoep opruimen, laat me niet lachen :)) Ik heb honden, katten en een paard maar honden en paardenpoep erger ik me veel meer aan dan katten die hun poep netjes begraven en dus niets van merkt.

Ts: is het geen idee om nogmaals echt goed op zoek te gaan naar de eigenaar, wie weet wil de eigenaar wel meebetalen aan de afzetting van je tuin? Ben je meteen van alle katten af :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:19

hazel schreef:
Het valt me op dat er zoveel 'dierenvrienden' op bokt zitten :\ Alsof zij altijd overal hun Hinn en paardenpoep opruimen, laat me niet lachen :)) Ik heb honden, katten en een paard maar honden en paardenpoep erger ik me veel meer aan dan katten die hun poep netjes begraven en dus niets van merkt.

Ts: is het geen idee om nogmaals echt goed op zoek te gaan naar de eigenaar, wie weet wil de eigenaar wel meebetalen aan de afzetting van je tuin? Ben je meteen van alle katten af :)

Alsof alle bokkers een paard hebben (of hond) :+ En lekker hoor, kattenstront in de zandbak. Die beesten scheten hier altijd alles vol, zat je weer met je hand in de stront :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:21

hazel schreef:

Als ie dat wil, kan ie dan niet beter zijn eigen tuin afzetten? Tis immers zijn kat.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:23

hazel schreef:

Ik ben zeker een dierenvriend, maar ik laat mijn hond niet in een zandbak poepen, waar mijn dochter daarna in speelt.
Ik moet het opruimen, anders krijg ik een boete van een niet verkeerd bedrag.
Om nog maar niet over de hondenbelasting te praten, terwijl mijn hond lekker binnen zit.
Waar de gemeente dus geen last van heeft.

Maar katten die krassen op auto maken (ja zelf meegemaakt), poepen en plassen waar het ze uitkomt, geluidsoverlast van die krolse poezen en dus andere beesten aanvallen....
Tjaaa daar kan ik inderdaad niet zo goed tegen.

Katten die binnen zitten, totaal geen probleem mee!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:25

hazel schreef:

Daarbij, waarom zou ik geld moeten uitgeven voor andermans HUISdier? Waarom zou ik mij tuin (als ik die had) moeten afzetten voor andermans HUISdier?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:27

Mijn paarden en honden poepen niet in andermans tuin, en doen ze dat wel dan schaam ik me diep en ruim ik het op!

Mensen die in bebouwde kom katten/poezen willen houden moeten ervoor zorgen dat hun kat geen overlast veroorzaakt. En
dus niet dat niet-kattenliefhebbers hun tuin maar katproof moeten maken. Maar je eigen kat binnen je tuin houden!
Wij hebben ook katten maar wonen in het buitengebied en die katten komen dus niet bij buren e.d.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:31

Tja ik zou er op dit moment toch echt klaar mee zijn, als mijn cavia is gedood, mijn konijn gehecht en mijn hond aangevallen. Ik zou die kat opwachten met een schep en die kan echt een rotklap voor zijn kop krijgen en ja dat vinden vast een hoop mensen zielig maar ik laat niet mijn eigen beesten uitmoorden op mijn eigen grond.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:32

Ayasha schreef:
De cavia is dood, het konijn hebben ze moeten hechten.

karin84 schreef:
Ik durf hem echt niet te vangen! Dat dier blaast al als je in de buurt komt en valt dan aan. Geloof me, ben een enorme dierenvriend maar kan en beest wel schieten! Heb al rondgevraagd in de buurt, niemand lijkt te weten van wie de kat is. Wijkagent is wel een goede, ga eens opzoeken wie het is. De buren hebben er ook last van, hij doet zijn behoefte in de tuin waar ze uiteraard niet van gediend zijn.
Schrikdraad durf ik niet met alle vogeltjes hier, er liggen ook met grote regelmaat dode vogels in de tuin.

karin84 schreef:
Dat laatste klinkt alsof het mijn schuld is? De kat was al agressief toen ik vorig jaar mijn cavia probeerde te redden, toen hij deze door de tralies van de ren trok en het dier schreeuwde voor zijn leven. Toen heeft deze kat me al aangevallen. Het is dus niet later ontstaan.

Bedankt voor je tip van de dierenambulance, die ga ik ook bellen!

karin84 schreef:
De hond kan trouwens geen schade aanrichten bij de kat, hij is tandloos en formaat mini. De kat heeft een halve emmer water over zich heen gehad, dag erna was hij er weer. Tuinslang, sproeier, hij droogt op en komt terug.
Schoppen en slaan doe ik sowieso niet. Kan het beest wel schieten, maar ik doe hem heus niks aan ( denk dat andere mensen dat al wel hadden gedaan!)
Op het halsbandje kijken gaat niet, ik kan hem niet benaderen want dan vliegt hij me aan. Geen zin om weer opengekrabd te worden. Lastig, sommige mensen zijn boos als de kat gevangen wordt. Anderen vinden het een goed plan..soms hoop ik dat er een grotere en sterkere kat meldt die deze onruststoker uit de tuin houdt en mijn dieren met rust laat

Ofwel, me dunkt dat er meer dan genoeg signalen zijn dat die kat vals is. Het zou je kind maar zijn, die per ongeluk in de buurt komt. Nee, dat dier is een gevaar voor zijn omgeving. Als het een stafford of een pitbull zou zijn, stond half bokt er al met een jachtgeweer maar omdat het om de kat van een egoïstisch, onverantwoord mens gaat dat er niet genoeg om geeft om 'm bij zich te houden, plaats ik ineens walgelijke berichten. :)

Ben het met je eens!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:35

nicci88 schreef:

Wat een valse hond?
Dat doe je toch niet?

Precies die vraag stelde ik ook al eerder.

Ik zie graag dieren, en het allerliefste mijn eigen! Net als de meeste andere mensen lijkt me.

Moest ik op dusdanige manier als TS overlast hebben van andermans dieren dan deed ik daar wel iets aan.
Het gaat hier immers niet (enkel) om kattenstront in je tuin, maar dode en gewonde dieren.
Heb ik het niet eens over DA kosten en TS die zelf de kat angstaanjagend vindt.

Vangkooi en naar het asiel brengen, wegjagen laat de kat zich blijkbaar niet uit de tuin van TS.
Ik geloof nl niet dat het zo simpel is een baasje van zo een rondstruinende kat te vinden, meestal heb je wel een idee waar een bepaalde kat vandaan komt.

Zou deze kat bij mijn buurman belanden (die jager is) had ie minder geluk vermoed ik eens zomaar.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:36

En een valse kat.... ga er maar aanstaan. Doodeng die beesten. Klimmen zo tegen je benen omhoog, geen houden aan. Brrrrrrr!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:39

Even voor de goede orde. Volgens vele mensen is mijn kat ook vals. Terwijl het bij mij een lief beestje is. Tenzij ik iets doe wat haar niet aan staat. Had haar (verkeerd) vast toen ze ontsnapt was. En toen eindigde ik 's avonds op de huisartsenpost. Dus ja ik hou deze kat binnen. Ook omdat ze bij iedereen naar binnen wandelt. Haar zus is nog erger, als je die straft. Valt ze je nog harder aan. Voor de rest zijn harstikke lief <3

En ik vind het ook jammer dat pitbulls en staffords hier genoemd worden. Zijn harstikke lieve beesten, met de juiste opvoeding uiteraard. Maar dat is bij elke hond zo.

Daarnaast zou ik de kat vangen. Kijken naar het bandje ( wel dik vest aan doen, en stevige handschoenen) Staat er niks op, dan zal ik hem naar een boerderij brengen, die nog opzoek is naar een muizenjager.

De laatste optie is, leen een hond die hekel heeft aan katten :) Ken honden, die niks overlaten van een kat. Maar dat is in mijn ogen laatste optie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:40

LW: dat was ik en mijn vriend en ik hebben staffords. Ik noemde die rassen omdat mensen daar juist zo debiel over doen maar als je het dan over een kat hebt, dan is alles ineens prima. Heb dus niets tegen die rassen. ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:43

love_western schreef:
Even voor de goede orde. Volgens vele mensen is mijn kat ook vals. Terwijl het bij mij een lief beestje is. Tenzij ik iets doe wat haar niet aan staat. Had haar (verkeerd) vast toen ze ontsnapt was. En toen eindigde ik 's avonds op de huisartsenpost. Dus ja ik hou deze kat binnen. Ook omdat ze bij iedereen naar binnen wandelt. Haar zus is nog erger, als je die straft. Valt ze je nog harder aan. Voor de rest zijn harstikke lief <3

En ik vind het ook jammer dat pitbulls en staffords hier genoemd worden. Zijn harstikke lieve beesten, met de juiste opvoeding uiteraard. Maar dat is bij elke hond zo.

Daarnaast zou ik de kat vangen. Kijken naar het bandje ( wel dik vest aan doen, en stevige handschoenen) Staat er niks op, dan zal ik hem naar een boerderij brengen, die nog opzoek is naar een muizenjager.

De laatste optie is, leen een hond die hekel heeft aan katten :) Ken honden, die niks overlaten van een kat. Maar dat is in mijn ogen laatste optie.

Maakt helemaal niet uit waarom het dier doet zoals het doet. Hij is vals tegen TS en TS heeft ermee te maken en er last van. Kan ie poeslief (haha) tegen zijn eigenaar zijn, maar daar heeft TS toch geen boodschap aan.

Kwaaie kat is kwaaie kat. Dan kun je wel met héle dikke leren handschoenen aankomen, want anders hou je er gegarandeerd een enkeltje huisartsenpost aan over.