Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nicci88 schreef:maar de mensen die nu zeggen dat het puur de natuur is....
Als ik een hond (maatje groter dan jack russell) los zou laten in de tuin en die snaait de kat, Wat zou dan de reactie zijn van diezelfde mensen?
Wat een valse hond?
Dat doe je toch niet?
Of ook, dat is toch de natuur van zo'n beest?
( ik woon op een appartement, dus zal niet het geval zijn. Maar uit interesse, omdat ik ook van mening ben dat katten overal mee weg komen)

Carolaaxxxx schreef:nicci88 schreef:maar de mensen die nu zeggen dat het puur de natuur is....
Als ik een hond (maatje groter dan jack russell) los zou laten in de tuin en die snaait de kat, Wat zou dan de reactie zijn van diezelfde mensen?
Wat een valse hond?
Dat doe je toch niet?
( ik woon op een appartement, dus zal niet het geval zijn. Maar uit interesse, omdat ik ook van mening ben dat katten overal mee weg komen)
Onze Jacks vielen ook de katten aan, daarom hebben we ze weg gedaan omdat ze bij ons niet passen vanwege hun jachtinstinct. We hebben ze zeker niet als vals bestempelt. Maar natuurlijk, jammer is het wel maar het zit er toch in. Als pups met de kittens opegroeid. Dus ik houd het dan wel op natuur ja
Edit: of het nou een Jack is of wat anders, veranderd voor mijn mening niks ;p
Alsof zij altijd overal hun Hinn en paardenpoep opruimen, laat me niet lachen
Ik heb honden, katten en een paard maar honden en paardenpoep erger ik me veel meer aan dan katten die hun poep netjes begraven en dus niets van merkt.
hazel schreef:Het valt me op dat er zoveel 'dierenvrienden' op bokt zittenAlsof zij altijd overal hun Hinn en paardenpoep opruimen, laat me niet lachen
Ik heb honden, katten en een paard maar honden en paardenpoep erger ik me veel meer aan dan katten die hun poep netjes begraven en dus niets van merkt.
Ts: is het geen idee om nogmaals echt goed op zoek te gaan naar de eigenaar, wie weet wil de eigenaar wel meebetalen aan de afzetting van je tuin? Ben je meteen van alle katten af
En lekker hoor, kattenstront in de zandbak. Die beesten scheten hier altijd alles vol, zat je weer met je hand in de stront
hazel schreef:Het valt me op dat er zoveel 'dierenvrienden' op bokt zittenAlsof zij altijd overal hun Hinn en paardenpoep opruimen, laat me niet lachen
Ts: is het geen idee om nogmaals echt goed op zoek te gaan naar de eigenaar, wie weet wil de eigenaar wel meebetalen aan de afzetting van je tuin? Ben je meteen van alle katten af
Ayasha schreef:De cavia is dood, het konijn hebben ze moeten hechten.karin84 schreef:Ik durf hem echt niet te vangen! Dat dier blaast al als je in de buurt komt en valt dan aan. Geloof me, ben een enorme dierenvriend maar kan en beest wel schieten! Heb al rondgevraagd in de buurt, niemand lijkt te weten van wie de kat is. Wijkagent is wel een goede, ga eens opzoeken wie het is. De buren hebben er ook last van, hij doet zijn behoefte in de tuin waar ze uiteraard niet van gediend zijn.
Schrikdraad durf ik niet met alle vogeltjes hier, er liggen ook met grote regelmaat dode vogels in de tuin.karin84 schreef:Dat laatste klinkt alsof het mijn schuld is? De kat was al agressief toen ik vorig jaar mijn cavia probeerde te redden, toen hij deze door de tralies van de ren trok en het dier schreeuwde voor zijn leven. Toen heeft deze kat me al aangevallen. Het is dus niet later ontstaan.
Bedankt voor je tip van de dierenambulance, die ga ik ook bellen!karin84 schreef:De hond kan trouwens geen schade aanrichten bij de kat, hij is tandloos en formaat mini. De kat heeft een halve emmer water over zich heen gehad, dag erna was hij er weer. Tuinslang, sproeier, hij droogt op en komt terug.
Schoppen en slaan doe ik sowieso niet. Kan het beest wel schieten, maar ik doe hem heus niks aan ( denk dat andere mensen dat al wel hadden gedaan!)
Op het halsbandje kijken gaat niet, ik kan hem niet benaderen want dan vliegt hij me aan. Geen zin om weer opengekrabd te worden. Lastig, sommige mensen zijn boos als de kat gevangen wordt. Anderen vinden het een goed plan..soms hoop ik dat er een grotere en sterkere kat meldt die deze onruststoker uit de tuin houdt en mijn dieren met rust laat
Ofwel, me dunkt dat er meer dan genoeg signalen zijn dat die kat vals is. Het zou je kind maar zijn, die per ongeluk in de buurt komt. Nee, dat dier is een gevaar voor zijn omgeving. Als het een stafford of een pitbull zou zijn, stond half bokt er al met een jachtgeweer maar omdat het om de kat van een egoïstisch, onverantwoord mens gaat dat er niet genoeg om geeft om 'm bij zich te houden, plaats ik ineens walgelijke berichten.
nicci88 schreef:maar de mensen die nu zeggen dat het puur de natuur is....
Wat een valse hond?
Dat doe je toch niet?

Ken honden, die niks overlaten van een kat. Maar dat is in mijn ogen laatste optie.
love_western schreef:Even voor de goede orde. Volgens vele mensen is mijn kat ook vals. Terwijl het bij mij een lief beestje is. Tenzij ik iets doe wat haar niet aan staat. Had haar (verkeerd) vast toen ze ontsnapt was. En toen eindigde ik 's avonds op de huisartsenpost. Dus ja ik hou deze kat binnen. Ook omdat ze bij iedereen naar binnen wandelt. Haar zus is nog erger, als je die straft. Valt ze je nog harder aan. Voor de rest zijn harstikke lief
En ik vind het ook jammer dat pitbulls en staffords hier genoemd worden. Zijn harstikke lieve beesten, met de juiste opvoeding uiteraard. Maar dat is bij elke hond zo.
Daarnaast zou ik de kat vangen. Kijken naar het bandje ( wel dik vest aan doen, en stevige handschoenen) Staat er niks op, dan zal ik hem naar een boerderij brengen, die nog opzoek is naar een muizenjager.
De laatste optie is, leen een hond die hekel heeft aan kattenKen honden, die niks overlaten van een kat. Maar dat is in mijn ogen laatste optie.