Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
speurneusc schreef:Amaris schreef:@Sofy, waar de kittens terecht komen scheelt van plaats tot plaats. Hier zouden ze namelijk wel in het asiel terecht komen. Ons asiel werkt niet met gastgezinnen.
De mening van Cora kan ik tot op zekere hoogte volgen. Als je dode kittens vind en je hebt er niets aan kunnen doen kun je inderdaad denken 'jammer, maar dat was blijkbaar de natuur'.
Maar als je ervan af weet en je zou dan willens en wetens niets doen.... dat vind ik echt heel grof.
asiel omg maastricht neem ik aan??? toch hebben wij vorig seizoen (nog niet plaatsbare) kittens uit maastricht gekregen, en daar er in eindhoven geen plaats (beperkt) was wegens verbouwing voor honden, hebben ze van hieruit een paar honden meegenomen.
en nog een antwoord op die kerel die zijn hond op katten afstuurt is absurd, helaas bestaan er in nederland niet of nauwelijks straffen voor maar dat gaat veranderen, maar strafbaar is ie wel
en jij beslist wanneer een kat wild is????? dacht ut nie.... beheersing van zwerfkatten probleem door castratie/sterlisatie dan verminderd de zwerfpopulatie vanzelf, daar zijn hele programma's voor bij de dierenasiels
love_western schreef:Mindim schreef:Sinds wanneer behoren katten hier in nederland trouwens tot wild'? Weinig natuur aan hoor. Als je dit vind op je terrein, moet je gewoon helpen, op wat voor manier dan ook. Deze diertjes gruwelijk aan hun einde laten komen en er bij staan kijken, is in mijn ogen weinig humaan.
Dat geneuzel over dat het geen raskat is, anders had je wel moeten helpen, zegt veel over degene die dat zegt.
Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor andermans katten. Ik zorg ervoor dat niemand last heeft van mijn katten. Zijn allemaal netjes geholpen. 1 houden we binnen, omdat ze vrolijk bij iedereen op bezoek gaat. Maar ik wil niet telkens voor andermans beesten mijn verantwoordelijkheid nemen.
Zo ken ik iemand die zijn hond heeft afgericht zodat de hond de katten pakt. Puur omdat hij geen andermans dieren op zijn terrein wil hebben. Katten zijn meestal wel 1 x dood. En hij een hekel heeft aan katten en geen kattenstront op zijn terrein wil. Is dit dan ook zielig? Of staat die vent in zijn recht?
Edit: Nu ben ik zelf ook voor om alle 'wilde' katten gewoon af te maken. Alles redden heeft toch geen nut in dit land.
love_western schreef:speurneusc schreef:nestje minder zou niet erg zijn dus mogen de kleintjes creperen en akelig aan hun einde komen???? ach maak het uit.. geen waarde hebben ze... zijn maar loslopende katten??? getver. in wat voor rotwereld leef jij??? ook DIE kittens hebben recht op leven, pijnloos, gezond en als ze niet gezond zijn ze pijnloos uit hun leiden te verlossen. .
en der is geen natuur.. op dit gebied... in de natuur had deze moederpoes niet eens bestaan is allemaal mensenwerk! dus de natuur komt hier niet aan te pas
En wat als ts het nest niet had ontdekt? En daarbij denk ik niet dat zulke kleintje het besef hebben dat ze lopen te creperen.
Mams keek er niet echt naar om. Ze ging er wel naast liggen, maar hield ze niet warm o.i.d. De laatste kitten heb ik een paar keer een nieuwe warme kruik gegeven, een handdoekje, etc. Steeds weer opnieuw warm gemaakt als het koud werd. Ook om de 2 uur een klein beetje kattenmelk gegeven. Ik was wel bang dat ze vanochtend dood zou zijn, maaar, ik keek in het hok, en hij leefde nog! Maar was wel heel zwak. Moeders keek er nog steeds niet naar om en liep gewoon weg toen ik het hok los deed enzo. Toen maar de kitten mee naar binnen genomen.

Lynn_Nikita schreef:wat jammer dat hij gestorven is, maar ipv ambulance had je ook voor kattenopvang kunnen kijken, waar ze vaak ervaring hebben met pasgeboren kittens , de geschikte melk ipv gewone supermarkt kattenmelk en evt een pleegmama hadden. Wat gebeurd nu met de moeder aangezien deze over tijdje dus weer een nestje kan hebben?
Zulke dingen zijn nooit leuk om mee te maken. Sterkte!