Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xXLianneXx schreef:heidy_wilco schreef:oa. Hondsdolheid (oke, ze komen nog wel voor bij vossen en vleermuizen, maar niet meet bij de huis, tuin en keuken dieren). Maar ik ga ervan uit dat daar goed op gecontroleerd word. Zullen eerder de "smokkelaars" zijn...
Dus doordat 1 persoon een hond van de straat geplukt heeft op vakantie die hondsdolheid bleek te hebben zijn ineens alle buitenlandse honden een gevaar vanwege hondsdolheid? De organisaties zorgen dat de honden netjes geënt, gechiped, ontwormd en ontvlooit zijn, die nemen geen hondsdolheid mee hoor.
xXLianneXx schreef:Het ging toch ook over ziektes die honden meebrengen wanneer de organisaties ze naar Nederland halen. Waarom noem je dan hondsdolheid als je zelf al aangeeft dat die niet door de organisaties komen.
xXLianneXx schreef:Ik begreep dat het ging over ziektes die ook daadwerkelijk mee naar Nederland kwamen.
Er zijn zo veel ziektes in het buitenland ook bij mensen die in Nederland niet voorkomen en toch gaat iedereen nog op vakantie in het buitenland.
Kim1987kim schreef:Zo eens net batlow... Maar idd, zo denkt vast niet iedereen erover. ( ik bedoel hiermee niet dat ik pro buitenland hondjes ben)
Ik ben alleen niet tegen humaan afmaken. Vind wel dat asiels hier eerst (ver) leeg zouden moeten zijn. Hier in breda is het iig vaak ( of altijd?) vol ( grote honden plaatsen, kleine dieren kunnen vaak nog wel opgevangen worden geloof ik)
Sorry voor m'n vele haakjes gebruik ( weet ook niet waarom?) <- die was n grapje
Batlow schreef:Misschien niet iedereen zijn/haar gedachte, maar liever een hond die hier humaan wordt afgemaakt dan dat er ergens anders een hond in de fik wordt gestoken.
anneliesdj schreef:Ashley5760 schreef:Ik heb het ook nooit gesnapt TS.
Bovendien stimuleer je de afzet er alleen maar van een zal er dus meer gefokt worden en dus is het een eeuwenlang probleem.
Je denkt dat ze in Kroatie en Spanje honden fokken speciaal om naar NL te verkopen?
Meliszy schreef:Even reactie op de openingspost, gezonde en jonge honden, zelfs pups worden hier wel ingeslapen als het asiel vol zit. Althans dat was helaas wel het geval in het dierenasiel in Winschoten. Is nog in het nieuws geweest. Schandalig!!
amyz schreef:mijn motieven om voor een buitenlandse hond te kiezen waren schrikbarend eenvoudig en egoïstisch; ik wilde een leuke hond die bij me past en me aanspreekt. En die kon ik in nl niet vinden. Easy as pie.
Citaat:Kunnen de honden die uit het buitenland komen wel in huis leven, gaan die na verloop van tijd niet alsnog naar het asiel?
Nee, er wordt goed gekeken of de honden die meegenomen worden wel plaatsbaar zijn in NL. Honden die te lang op straat hebben geleefd of teveel slechte ervaringen hebben met mensen kunnen niet altijd wennen aan het leven in huis, er wordt dus goed gekeken of deze honden wel in aanmerking komen om naar NL te komen. De meeste stichtingen werken bovendien met een contract wat de adoptant verplicht de hond terug te geven aan de stichting als de hond om watvoor reden dan ook weg moet. Het is dus niet zo dat deze honden na verloop van tijd in NL in het asiel terecht komen.
amyz schreef:Aha, eerst problemen in eigen land oplossen lees ik veel. Dus ik had eigenlijk een hond moeten kiezen die me niet aansprak?
Heb in mn profiel hoop info staan, oa over de buitenlandse ziektes. Wat veel mensen overigens niet weten is dat een hond die meegaat op vakantie naar Spanje t ook kan oppikken. In nl kunnen mediterrane ziektes overigens niet worden overgedragen door gebrek aan zand vlieg.
Ik wilde helemaal geen sielugh hondje redden en evenmin wilde ik `problemen oplossen` . mijn motieven om voor een buitenlandse hond te kiezen waren schrikbarend eenvoudig en egoïstisch; ik wilde een leuke hond die bij me past en me aanspreekt. En die kon ik in nl niet vinden. Easy as pie. Er worden ook paarden geïmporteerd maar daar hoor je dan gek genoeg weer nooit iemand over op Bokt![]()
Ik ben dolgelukkig met mijn Spaanse schone en had me geen betere hond kunnen wensen. Heb hoop werk gestoken in het uitzoeken van goede stichtingen, want hoewel ik niet probeer de wereld te redden heb ik ook geen trek in het bijdragen aan de ellende door bij een foute stichting te adopteren.
Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen denken dat je een buitenlander kiest omdat je de wereld wilt verbeteren. Vanuit dat oogpunt is het idd logischer om dan maar in ons kleine kikkerlandje te beginnen. Echter willen de meeste mensen niet meer of minder dan ik; een goede match. Als je die hier niet kunt vinden is er toch niets mis mee om over de grens te kijken?