Bijtincident. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

Re: Bijtincident. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:56

Het is trouwens niet omdat jij het eten kan wegnemen, blokje, dat je zoontje dat ook zou kunnen. Je mag een hond NOOIT zonder toezicht bij een kind laten. Een kind onder de 16 jaar (ongeveer dan) kan ook NOOIT gezien worden als ranghogere bij de hond. De hond is braaf bij het kind als jij erbij bent, maar zal dat niet per sé zijn als jij er niet bij bent.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:57

Renske1987 schreef:
Nou nou alle hoeken van de keuken, kamer en tuin klinkt heel hard en niet echt bevorderend voor de opvoeding van je hond.
Ik neem aan dat je overdrijft...

Ik heb hem idd een trap onder zijn kont gegeven, maar meer ook niet hoor. Maar hij vloog wel eerst naar buiten en heb hem achterna gezeten tot de kamer en in zijn bench. Vervolgens ook gewoon met rust gelaten. De kat hebben we een hechting mogen geven. Had hij alleen zijn tanden wat ontbloot, was het bij een simpele correctie gebleven. Maar hij heeft de kat aangeraakt en zelfs verwondt. Dan valt een trap onder z'n reet (en nee niet met de punt, maar met de zijkant van mijn voet) direct (maar dan ook echt direct) na het incident best mee. Dat is gewoon echt not done. Het gaat hier trouwens wel om een labrador, dus niet om een sterk ras die er juist agressiever van wordt. Mijn hond is immers sul eerste klas en heeft goed geleerd van deze actie. Heb nooit dergelijk gedrag weer gezien.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:58

Vrouwke, hier heeft de hond zijn mand en bench als eigen plekkie. In de mand mag ze geaait woorden maar als ze helemaal in een hoekje gaat zitten in de mand dan weet ik dat ze het niet wil en haal ik de persoon of kind weg.

Mijn zoontje kan gerust op de rliggen ze vind dat helemaal niet erg en juist er leuk :+
Laatst viel ons nichtje van 1,5 in der mand boven op der en ze bewoog niet eens. Ze schrok en schokte daardoor maar bleef stil liggen tot het nichtje uit de mand was. Dan beloon ik der.
Vind dat erg braaf.

Tess, de roedelleider mag eten wanneer hij of zij dat wil. Dan hebben de andere honden maar te wachten. Je kunt dus gerust het voer terug eisen. Ik zou het niet dagelijks doen het moet niet als pesten over komen.
Maar een hond moet accepteren dat je bij zijn bak mag en het zelfs weg neemt.
En zoals ik al eerder zei laat ik mijn zoontje nooit alleen met de hond. Dat is ook de reden dat de hond niet boven mag.
Als mijn zoontje slaapt wil ik niet dat de hond boven is enzovoort.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:59

En wat deed die kat dan, dat de hond zo uitvloog? Zal wel een reden gehad hebben.
Ik blijf het frappant vinden dat er zo veel mensen zijn die rasgebonden blijven denken. Had je een zelfzekere labrador gehad, die had niet alleen de kat aangevlogen, maar ook jou, na zo'n schop. Jeeses zeg...

blokje

ik vind 16 jaar erg oud als een hond dan pas het kind als leider ziet. Je kunt serieus al vroeg aangeven dat een kind boven de hond staat. Onze hond luisterd echt al naar ons kind (als ons zoontje duidelijk genoeg praat tenminste hihi)

Caatje87

Leffroi schreef:
Renske1987 schreef:
Nou nou alle hoeken van de keuken, kamer en tuin klinkt heel hard en niet echt bevorderend voor de opvoeding van je hond.

Ik heb hem idd een trap onder zijn kont gegeven, maar meer ook niet hoor. Maar hij vloog wel eerst naar buiten en heb hem achterna gezeten tot de kamer en in zijn bench. Vervolgens ook gewoon met rust gelaten. De kat hebben we een hechting mogen geven. Had hij alleen zijn tanden wat ontbloot, was het bij een simpele correctie gebleven. Maar hij heeft de kat aangeraakt en zelfs verwondt. Dan valt een trap onder z'n reet (en nee niet met de punt, maar met de zijkant van mijn voet) direct (maar dan ook echt direct) na het incident best mee. Dat is gewoon echt not done. Het gaat hier trouwens wel om een labrador, dus niet om een sterk ras die er juist agressiever van wordt. Mijn hond is immers sul eerste klas en heeft goed geleerd van deze actie. Heb nooit dergelijk gedrag weer gezien.

Gelukkig :) in mijn ogen sloeg en trapte je hem de kamers door. Dat leek mij niet de bedoeling.
Maar dit snap ik wel idd en had ik ook gedaan. Arme kat!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:02

tess_84 schreef:
En wat deed die kat dan, dat de hond zo uitvloog? Zal wel een reden gehad hebben.
Ik blijf het frappant vinden dat er zo veel mensen zijn die rasgebonden blijven denken. Had je een zelfzekere labrador gehad, die had niet alleen de kat aangevlogen, maar ook jou, na zo'n schop. Jeeses zeg...

Mijn kat stond rustig op haar eten te wachten en stond, naar mijn hond zijn mening wellicht, iets te dicht bij hem.

Het is dat we die kat, wegens ouderdom vandaag in hebben laten slapen, maar na dit incident kon ze de hond rustig kopjes geven tijdens het eten.

Slim? Nee, misschien was het geen slimme actie, maar meer een impuls reactie op wat mijn hond deed, omdat ik er mss van schrok. Maar heb er geen moment spijt van gehad.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:03

[quote="gabyfedde"

Over Martin Gaus: als je zelf in zijn dierenpension in Lelystad bent geweest en met eigen ogen hebt gezien hoe slecht de dieren erbij zitten en vervolgens in zijn hi tech trainingsfacility komt dan krijg je een mening over iemand. I.m.o. denkt hij harder aan zijn portemonnee dan aan het dierenwelzijn. Overtuigend presenteren kan hij als geen ander.
De basis van elke training is consequentie en echte kennis van het gedrag van dieren. Als je aan die voorwaarden voldoet kan je de wereld aan.[/quote]

ja zeker wel ken martin gaus en het trainingscentre (zo slecht is het daar niet, ken asiels/pensions en andere instellingen waar de dieren het rotter hebben) al zo lang dat ik in de honden zit (ca 30 jaar nu), ook prive, serge en de anderen ook, een van mijn zelf gefokte pups is laatst aan hun verkocht een opgeleid als blindengeleiden hond en wat is er mis met iets voor je portomonee doen dan? krijg jij gratis les op een quibus hondenschool???

mijn cursisten moeten mij ook betalen... vind ik vrij normaal

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:04

Leffroi schreef:
Renske1987 schreef:

:= ik heb zo'n sterk en volgens vele mensen GEVAARLIJK ras.
Dikke onzin.
Labradors, herders etc kunnen net zo agresief worden. Ze hebben alleen geen redzone en hun kaken zijn niet zoals die van mijn hond. Maar je maakt mijn hond niet agresief door hem te schoppen.
Ook mijn hond kun je heel onzeker krijgen en verpesten.

Ik kreeg het (ongewenste) advies, toen ik mijn hond kreeg, om hem ook eens flink te laten zien wie de baas was.
Schop onder zijn hol etc. Nou dat gaat er bij mij niet in.
Zo ben je geen leider.

Ik heb mijn hond ook wel eens geschopt. Als ik saggie ben kan ik soms weinig hebben en handel ik in mijn ogen niet juist.
Erg sneu voor de hond. Maar ik leer gelukkig van mijn fouten.
En de hond krijgt idd wel eens op zijn sodemieter hoor ;)
Laatst bijgewerkt door blokje op 29-04-13 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:04

Ervan uitgaande dat een roedelleider altijd eerst eet dan... Wat door verschillende wetenschappelijke studies toch wel weerlegt is. Die roedelregels zijn wel wat achterhaald hoor.

Onze honden komen ook niet boven, ik vind het maar niks, al dat haar overal. Ze mogen dan weer wel in de zetel, maar daar ligt een dekentje in dat we regelmatig uitwassen. Een hond ligt gewoon graag in de zetel: lekker zacht! Heeft niets te maken met ranghogere of ranglagere. Het is wel zo dat de hoogste in rang meestal hoger ligt (in wolvenroedels dan), maar dat is puur en alleen om het overzicht te bewaren en dreiging van ver te zien aankomen. Niet om zijn roedel "te controleren".

tess_84

Re: Bijtincident. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:08

Blokje, je kan dat wel aangeven, maar daarom accepteert je hond dat nog niet. De hond zal wel luisteren als je bij je kind bent, maar daarom niet als je weg bent en het kind dus alleen is met de hond(dat bedoelde ik daarnet ook al). 16 jaar is bij benadering, vroeger kan ook, maar er zullen zeker ook kinderen zijn die met 16 jaar nog niet "volwassen" genoeg zijn om als ranghogere te kunnen gelden.

Leffroi, "kon ze de hond rustig kopjes geven tijdens het eten", als jullie erbij waren dan. Kan best zijn dat ze die kat had aangegrepen als jullie er eens niet bij waren. Maar goed, laat al maar. Je vindt duidelijk van jezelf dat je goed bezig bent, dan houdt het voor mij wel op hoor. Als jij niet wil begrijpen dat een hond het gewoonweg niet SNAPT als je hem een schop of mep geeft, ook goed. Hij weet alleen dat het pijn doet, maar absoluut niet wat je nu precies bedoelt.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:13

en tuurlijk kunnen herders labradors en chihuahua's ook uitvallen, maar neemt niet weg dan de schade die eruit kan komen bij een aanval van bv een van de bulldoggen of molossers vele malen groter en erger is.

neemt niet weg dan een klein kind bij een labrador nog enige kansen heeft om te herstellen na een aanval daarvan, en dat kan met in de meeste gevallen van de andere genoemde rassen niet gezegt worden.

lijkt mij toch dat je als baas/eigenaar toch enige verantwoording hebt voor je keuze voor dit ras of anders gezegt dit formaat type hond

en dat men kinderen niet alleen moet laten met honden is inderdaad een punt, gebeurt bij mij ook niet, bij mijn labradors niet, bij de herders nooit en ook niet bij de chihuahua, gewoon geen enkel risico, trouwens ook niet bij mijn paard het blijven allemaal levende wezens die hun eigen kracht niet kennen (en wij ook niet)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:17

tess_84 schreef:
Leffroi, "kon ze de hond rustig kopjes geven tijdens het eten", als jullie erbij waren dan. Kan best zijn dat ze die kat had aangegrepen als jullie er eens niet bij waren. Maar goed, laat al maar. Je vindt duidelijk van jezelf dat je goed bezig bent, dan houdt het voor mij wel op hoor. Als jij niet wil begrijpen dat een hond het gewoonweg niet SNAPT als je hem een schop of mep geeft, ook goed. Hij weet alleen dat het pijn doet, maar absoluut niet wat je nu precies bedoelt.

Dat is het 'probleem' dus, mijn hond eet enkel en alleen zijn ochtend-avond eten als wij er bij zijn. Hij krijgt maar 150 gram brokjes per keer en dat is in 2 minuten op. Hij weet ook, door consequent te zijn, dat als ik wat op de grond gooi voor de katten, dat hij er niet bij hoeft te komen. En dat is aangeleerd zonder slag of stoot. Mocht hij toevallig wel een keer puberaal zijn, tja dan hebben de katten pech en wordt hij gewoon weer de keuken uitgestuurd. Hij is kop en kont met de katten nu, maar de katten gaan voor omdat die hier eerder waren en dat begrijpt hij gewoon, doordat hij dus niet alles mag pakken wat op de grond valt, omdat het tenslotte per ongeluk een keer chocolade kan zijn. (Sorry voor de lange zin).

En een hond associeert gedrag en 'pijn' (geloof niet eens dat het pijn heeft gedaan) heus wel samen, als je het op het goede moment uitvoert. Dus niet 2 minuten na die tijd, maar direct, het liefst nog tijdens de actie.. Het is niet zo dat ik mij. Hond bont en blauw schop :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:18

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:28

Leffroi schreef:
Kijk, dat maakt het verhaal voor mij al weer heel anders. Niet dat afmaken de (beste) oplossing is, dat nooit. Maar voedsel is ten alle tijden van jou en niet van je hond. Als hij gromt omdat je bijv. Te dicht bij het eten komt, dan heeft ie toch pech en krijgt ie het niet meer.

Ten eerste is afmaken absoluut in sommige gevallen de beste optie. Ik heb eens een doorgedraaide Bull terrier in m'n benen gehad, die gewoon vol voor de kill ging. En m'n collega's die kwamen helpen vloog hij ook dírect in. Ook ontzettend hondagressief. Dan kun je je afvragen, de rest van z'n leven in de kennel en eens per dag een bak voer naar binnen schuiven of afmaken? Beest was gevaarlijk voor de maatschappij waarin we leven en is dus afgemaakt.

Daarnaast zou je je nog eens opnieuw in moeten gaan lezen over honden. Ook in een roedel met alleen maar honden mag de ranglaagste (als we het daar over willen hebben) zijn eten verdedigen tegen een hogere in rang. Je weet immers niet wanneer je weer eten krijgt en het is dus van belang alles te eten wat je kan krijgen. Het is dus absoluut tegen de natuur van je hond in om iets weg te geven! Mijn hond bijvoorbeeld heeft wel geleerd te ruilen. Ik jouw botje, jij mijn botje. Bij wijze van. Maar hij ruilt echt niet als ik zijn vlees wil hebben voor een droog hondenkoekje :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:36

Hhilde schreef:
Leffroi schreef:
Kijk, dat maakt het verhaal voor mij al weer heel anders. Niet dat afmaken de (beste) oplossing is, dat nooit. Maar voedsel is ten alle tijden van jou en niet van je hond. Als hij gromt omdat je bijv. Te dicht bij het eten komt, dan heeft ie toch pech en krijgt ie het niet meer.

Ten eerste is afmaken absoluut in sommige gevallen de beste optie. Ik heb eens een doorgedraaide Bull terrier in m'n benen gehad, die gewoon vol voor de kill ging. En m'n collega's die kwamen helpen vloog hij ook dírect in. Ook ontzettend hondagressief. Dan kun je je afvragen, de rest van z'n leven in de kennel en eens per dag een bak voer naar binnen schuiven of afmaken? Beest was gevaarlijk voor de maatschappij waarin we leven en is dus afgemaakt.

Daarnaast zou je je nog eens opnieuw in moeten gaan lezen over honden. Ook in een roedel met alleen maar honden mag de ranglaagste (als we het daar over willen hebben) zijn eten verdedigen tegen een hogere in rang. Je weet immers niet wanneer je weer eten krijgt en het is dus van belang alles te eten wat je kan krijgen. Het is dus absoluut tegen de natuur van je hond in om iets weg te geven! Mijn hond bijvoorbeeld heeft wel geleerd te ruilen. Ik jouw botje, jij mijn botje. Bij wijze van. Maar hij ruilt echt niet als ik zijn vlees wil hebben voor een droog hondenkoekje :D

Nee, hij mag zijn voer NIET verdedigen, omdat hij daar hier geen reden toe heeft. Ik pak zijn eten ook niet af als hij het eenmaal heeft, hij moet gewoon accepteren dat ik hem kan aanraken, bij hem kan zijn tijdens zijn eten. Wie weet wie er later een keer in zijn buurt komt (klein kind) en wel een keer uitvalt. Of in dit geval, het incident met mijn kat. Hij moet weten dat hij rustig door kan eten als wij in de buurt zijn, mens of kat. Dat moet hij accepteren. Eten is voor hem in dit geval ook niet het belangrijkste meer en op een simpele commando kan hij een 'pauze' houden tijdens het eten. Beter van te voren aanleren, dan later corrigeren. Is dat nou zo moeilijk te accepteren? Ik vind het 1 van de belangrijkste dingen om je hond te leren. Ik MAG aan zijn eten zitten, want hij weet dat ik er toch niets mee doe en dat is/ was mijn doel. Hij is 1 keer uitgevallen en dat heeft hij geweten. Daar mishandel je je hond echt niet mee hoor. Anders had ik nu wel een bange, getraumatiseerde hond zitten, als ze van die ene keer al iets krijgen :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:41

Leffroi schreef:
Nee, hij mag zijn voer NIET verdedigen, omdat hij daar hier geen reden toe heeft. Ik pak zijn eten ook niet af als hij het eenmaal heeft, hij moet gewoon accepteren dat ik hem kan aanraken, bij hem kan zijn tijdens zijn eten. Wie weet wie er later een keer in zijn buurt komt (klein kind) en wel een keer uitvalt. Of in dit geval, het incident met mijn kat. Hij moet weten dat hij rustig door kan eten als wij in de buurt zijn, mens of kat. Dat moet hij accepteren. Eten is voor hem in dit geval ook niet het belangrijkste meer en op een simpele commando kan hij een 'pauze' houden tijdens het eten. Beter van te voren aanleren, dan later corrigeren. Is dat nou zo moeilijk te accepteren? Ik vind het 1 van de belangrijkste dingen om je hond te leren. Ik MAG aan zijn eten zitten, want hij weet dat ik er toch niets mee doe en dat is/ was mijn doel. Hij is 1 keer uitgevallen en dat heeft hij geweten. Daar mishandel je je hond echt niet mee hoor. Anders had ik nu wel een bange, getraumatiseerde hond zitten, als ze van die ene keer al iets krijgen :')

Nouja, jouw manier. Ik heb mijn hond nooit iets moeten leren en hij geeft het ook zó af. Gewoon, omdat hij me vertrouwt. Het liefst komt hij het zelfs brengen. Beter een hond die me vertrouwt omdat ik in zijn ogen dat verdien, dan een hond die aan z'n eten laat zitten omdat hij anders een pak slaag krijgt :D Het is natuurlijk maar net hoe je wilt dat je hond je ziet. En ja, mijn hond kan ook stoppen met eten op commando.

En in de situatie met een kind... Dat kan niet. Ik geef mijn hond geen eten waar een kind bij is. En kan dat niet anders, dan zorg ik dat kind er niet in de buurt komt.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:42

Miepie77 schreef:
Diane65 schreef:
Je hond is duidelijk de baas in huis en van jouw bed. Een hond is een hond en zou nooit op meubilair van de baas moeten mogen. Ik zou op zoek gaan naar een hondengedragstherapeut want een simpele gehoorzaamheidstraining heeft denk ik weinig zin. Jullie zullen zijn leider/baas moeten worden en hij de volger, oftewel de hond. Ik hoop niet dat je nu angst voor hem hebt ontwikkeld, hij is allang vergeten dat hij je heeft gebeten, je had hem toen gelijk moeten straffen.
Hopelijk weet je snel iemand in je omgeving te vinden.

Zo da's een makkelijke conclusie, mn honden slapen ook in de slaapkamer, een op bed en ik ben echt wel de baas, t is belangrijk dat je aangeeft wat wel en wat niet kan, wat jij daar zelf ook onder verstaat.
Denk dat de hond nog niet helemaal wakker was en schrok, als ie het bewust deed had ze niet enkel een schrammetje.

inderdaad dit ligt echt puur aan de opvoeding. Een hond die op bed slaapt hoeft heus niet de baas te wezen. Enkel omdat het bij sommige mensen niet mag maakt dit niet een dominante eigenschap. Maar snap wel waar miepie vandaan komt.
Ik sluit me hier inderdaad bij aan. Als hij echt op bloed uit was denk ik dat diee wel meer dan 1 hap had gedaan. Zoals ik het lees denk ik dat het toch echt een miscommunicatie geweest is. Dat hij misschien toch niet echt wakker was en schrok of zo iets. Want tja er was geen zichtbare aanleiding, als die nou ineens ging grommen terwijl je daar gewoon ligt is het al weer heel anders.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:43

Hhilde schreef:
Leffroi schreef:

Nouja, jouw manier. Ik heb mijn hond nooit iets moeten leren en hij geeft het ook zó af. Gewoon, omdat hij me vertrouwt. Het liefst komt hij het zelfs brengen. Beter een hond die me vertrouwt omdat ik in zijn ogen dat verdien, dan een hond die aan z'n eten laat zitten omdat hij anders een pak slaag krijgt :D Het is natuurlijk maar net hoe je wilt dat je hond je ziet. En ja, mijn hond kan ook stoppen met eten op commando.

En in de situatie met een kind... Dat kan niet. Ik geef mijn hond geen eten waar een kind bij is. En kan dat niet anders, dan zorg ik dat kind er niet in de buurt komt.

Amen _/-\o_

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:44

Hond is wakker en bijt bewust dus, slaapt daarna lekker verder. Imo teken van dominantie dus de verhoudingen even weer duidelijk maken, niet meer op bed. Ik leerde onze kinderen trouwens altijd om nooit met hun gezicht naar een hond te gaan, dit kunnen ze uitleggen als dominant gedrag, zoals je helaas gemerkt hebt, gelukkig voor je zijn de gevolgen niet al te erg maar hij zal het absoluut weer doen als hem dat uitkomt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:45

Hhilde schreef:
Leffroi schreef:

Oja, want ik sla mijn hond immers altijd :') Net 1 keer voorgekomen.. Maar ach, je leest immers toch alleen wat je lezen wilt blijkbaar :)

Het is trouwens niet alleen tijdens zijn eetmomentje, maar ook als er een keer iets op de grond valt, tijdens een verjaardag, een visite of weet ik veel wat voor andere gelegenheid. Eten is NIET van hem, tenzij hij toestemming krijgt. Zo simpel is dat gewoon.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:49

Leffroi schreef:
Oja, want ik sla mijn hond immers altijd :') Net 1 keer voorgekomen.. Maar ach, je leest immers toch alleen wat je lezen wilt blijkbaar :)

Kun je het citaat er bij pakken waar ik iets als bovenstaand schrijf? Vermoedelijk niet, dus. Een hond kan na één keer al prima doorhebben dat hij beter zijn eten af kan geven omdat hij anders gemept gaat worden, hoor.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:50

Hhilde schreef:
Leffroi schreef:

Kun je het citaat er bij pakken waar ik iets als bovenstaand schrijf? Vermoedelijk niet, dus. Een hond kan na één keer al prima doorhebben dat hij beter zijn eten af kan geven omdat hij anders gemept gaat worden, hoor.

Dan stel ik voor dat je de situatie waarin het voorgekomen is, nog eens door te lezen ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:52

Leffroi schreef:
Het is trouwens niet alleen tijdens zijn eetmomentje, maar ook als er een keer iets op de grond valt, tijdens een verjaardag, een visite of weet ik veel wat voor andere gelegenheid. Eten is NIET van hem, tenzij hij toestemming krijgt. Zo simpel is dat gewoon.

Ho, je hebt aangevuld.
Die van mij mag alles pakken wat op de grond valt. Moet diegene die het laat vallen maar niet zo dom zijn om het te laten vallen :D En tijdens een verjaardag kan mijn hond niet bij de mensen komen, omdat de meeste mensen geen idee hebben hoe een hond in elkaar zit en bij het minste of geringste al de meeste idiote conclusies trekken. Ik hou sowieso niet van honden op een verjaardag omdat je geen overzicht kan houden wat er met je hond gebeurd en hoe hij daarop reageert. Als de mijne al mee gaat, ligt hij aan de riem naast mij te pitten.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:56

Leffroi schreef:
Dan stel ik voor dat je de situatie waarin het voorgekomen is, nog eens door te lezen ;)

Van die uitval had JIJ moeten leren. Niet die hond. Die deed precies wat de natuur hem ingaf. En dat je hem alle hoeken van je huis hebt laten zien vind ik... Nouja, laten we het hier maar bij houden :)