Grote zwarte spin kruipt been omhoog - brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Grote zwarte spin kruipt been omhoog - brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:00

Arme spinnen.... Ze doen je niks, ze zorgen dat je geen muggen en vliegen etc in je huis krijgt en ze zijn voor de rest ontzettend onschuldig. Een spin buiten zetten betekent 9 van de 10 keer zijn dood, dus dat is echt geen goede optie :n Ik snap niet waarom spinnen altijd dood moeten.. Laat ze lekker lopen. Ze zijn niet gevaarlijk of zo...

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:05

Hhilde schreef:
Arme spinnen.... Ze doen je niks, ze zorgen dat je geen muggen en vliegen etc in je huis krijgt en ze zijn voor de rest ontzettend onschuldig. Een spin buiten zetten betekent 9 van de 10 keer zijn dood, dus dat is echt geen goede optie :n Ik snap niet waarom spinnen altijd dood moeten.. Laat ze lekker lopen. Ze zijn niet gevaarlijk of zo...

Maar in de natuur moeten ze toch ook gewoon buitenleven...?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:09

Hhilde schreef:

Dus jij laat zo'n grote spin lekker vrij in huis lopen? Respect. Echt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:14

XxSasjuhh schreef:
Hhilde schreef:

Maar in de natuur moeten ze toch ook gewoon buitenleven...?

Een spin die normaliter in huis leeft is niet gewend aan buiten leven :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:15

IxL schreef:
Hhilde schreef:

Dus jij laat zo'n grote spin lekker vrij in huis lopen? Respect. Echt.

:') Zo lastig is dat niet hoor :=

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:39

Mijn kat is er ook bang voor.. en mn hondje vraagt zich af waarom al die drukte. -O-

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:49

Als ik heel enthousiast naar een spin wijs duikt de hond er op af..
Dan slaat ze er een paar x op en dan eet ze m op! :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:03

Gatsie!
ZO'n spin als van jouw foto had ik ooit onder de wcbril toen ik nog thuis woonde. Mijn moeder zei achteraf dat er echt al maanden zat, in het donker ging ie op stap (en ging ik nooit naar de wc tot dat ene moment) en overdag kroop hij terug onder de wcbril. Heb gekrijst als een gek.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:21

Ik zet ze toch echt buiten (of nouja, ik laat het m'n vriend doen)
Ik kan niet in dezelfde ruimte zijn met een spin. :')
Doodmaken vind ik dan weer gelijk zo harsh, dus dan maar buiten. Misschien kan ie dan nog bij de buren naar binnen kruipen als hij het te koud vind..

Nogmaals, angst voor spinnen is een specifieke fobie. Het is dus geen aanstellerij maar een vorm van een angststoornis.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:33

Ja, maar niet iedereen die een spin eng vindt heeft direct een angststoornis.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:34

Nee, geloof me ik heb echt geen angststoornis hoor :') Maar die dingen zijn wel eng als de dood! _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:38

Scheelt dat ik 4 poezen heb, ik zie nooit een spin in huis. :')
Nou eentje dan, die zit ergens in een bovenhoek in de slaapkamer. En die mag daar lekker blijven zitten. :j Liever een spin in de slaapkamer die stil is dan een mug. :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:38

zonder spinnen zullen we het niet overleven :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:40

Waarom klik ik toch op dit soort topics? :+

Ik ben ook als de dood voor spinnen en kon wel spreken van een ernstige fobie. Huilen, hyperventileren en verstijven of juist compleet in paniek raken was niet vreemd bij het zien van een achtpotige roommate.

Maar sinds ik op mezelf woon en op mezelf ben aangewezen, mijn kat kijkt er geen eens naar, word het wel beter.
Ze levend oppakken en buiten zetten oid is er niet bij, maar ik durf ze ondertussen wel dood te slaan. :j

En ja ik weet dat ze nuttig zijn, banger van mij als ik van hen maar in mijn hoofd zijn het lean mean killing machines. :j

http://hyperboleandahalf.blogspot.nl/20 ... fraid.html

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:56

Tot ik een jaar of 7 was, was ik ook doodsbang voor spinnen. Tegenwoordig ben ik degene die de spinnen op d'r hand neemt en even buiten zet als ze in het klaslokaal zijn :+
Op de lagere school ging ik altijd met twee vrienden spinnen vangen (zo van die grote huisspinnen, met enorm lange poten), zetten die dan op ons hoofd en gingen met mensen praten. Even wachten hoe lang het duurde voordat ze begonnen te gillen _/-\o_ Werd wel minder leuk als ze dan in je shirt kropen |o
Als het er dan echt enge zijn, met een kruisje op hun rug, enge kleuren of haar... Tja, dan neem ik toch even een stuk papier om ze naar buiten te brengen, of een schoen om ze dood te slaan.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:28

ik ben ook helaas bang voor spinnen.. ben er vroeger zo vaak door achterna gejaagd door pestkinderen uit de buurt dat ik er vanaf toen echt een angst voor heb :( ..

Heb vooral veel grote gezien bij mijn paard, en thuis zitten ze ook veel bij ons brrr

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:31

Brrr..... Gisteravond laat kroop er ook een griezel in mijn kamer, het lijf was zo groot als een euromunt :(
ik heb geschreeuwd en bijna lopen janken, zelfs mijn vriend durfde hem niet weg te halen. Vader gebeld en hij is me komen redden. Ik zou hem niet durven laten leven, ik vind het verschrikkelijke beesten en ik kan pas goed slapen als 'het' dood is..

Is het echt zo dat ze met z'n tweeën komen? dan ga ik niet meer slapen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:33

love_Soraya schreef:
Heb vooral veel grote gezien bij mijn paard, en thuis zitten ze ook veel bij ons brrr

Op stal vind ik ze minder erg.
Het is denk ik vooral het onverwachte van zo'n gore griezel in je schone badkuip oid.
Hoewel het verwijderen van spinnenwebben op stal uiteraard niet mijn favoriet is!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:34

Hhilde schreef:
Ja, maar niet iedereen die een spin eng vindt heeft direct een angststoornis.

Mensen die panisch reageren als ze een spin zien, gillen, wegrennen, janken. klinkt me toch behoorlijk als een specifieke fobie in de oren. Een angststoornis klinkt heel wat, maar hoogtevrees valt daar bijvoorbeeld ook onder. Ik vind het nogal vervelend dat het direct als aanstellerij wordt gezien, want vaak kan je er niks aan doen dat je het hebt. (je kan er uiteraard wel wat aan doen om het op te lossen)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 20:29

Ik weet niet of het een angststoornis is. Ik denk het niet.. Want de kleinere spinnen, de langpootspinnen etc, die laat ik vaak gewoon zitten in de hoek van de woonkamer. In de slaapkamers verwijder ik ze wel, wil niet weer een spin boven mijn bed hebben hangen :').. En ik haal de lege webben weg.. Maar op het plafond laat ik ze verder dus zitten.

Maar die vind ik niet zo eng en durf ik ook wel te pakken met mijn handen als het moet. Maar die hele grote.. De grote langpootspinnen, kruisspinnen en die zwarte huisspinnen.. Dan ben ik panisch.. Inderdaad ook hyperventileren, huilen etc..

Dat heb ik ook met bepaalde andere insecten, zoals oorwurmen, pissebedden, torretjes en wespen.. Terwijl ik het niet heb met hommels, vliegende kevers, nachtvlinders etc. Die pak ik gewoon en doe ik naar buiten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:36

Dat is bij mij ook zo Eline.
Van die zwarte als op de foto vind ik echt heel eng, langpoten of kleintjes boeien me niet.
Wespen ga ik van rennen en gillen, bijen en nachtvlinders bekijk ik wantrouwend. Ik heb het niet op duizendpoten, oorwurmen en libelles (libellen?)
Maar gewone kevers, lieveheersbeestjes, rupsen, wormen, hommels, pissebedden, daar kan ik prima mee leven.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 07:27

Vannacht was ik wakker geworden... Ik heb heel lang mn bed lopen checken of er niet een spin in zat :( Daarna na een lange tijd gespannen wakker liggen kon ik weer slapen.
Bedankt voor je verhaal :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:48

Ik vind alleen die grote zwarte huisspinnen om van te hyperventileren. Kruisspinnen ed in de tuin vind ik juist megaleuk om naar te kijken en totáál niet eng.

Het is dus niet het concept 'spin' wat hier de adem doet stokken, maar meer het concept 'vies groot zwart akeling goor ding'. zogezegd.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:14

En dan te weten dat we een paar spinnetjes per jaar opeten in onze slaap..

Ik blijf voorlopig lekker wakker ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:50

Spinnen doen wel wat. ^) Ze bijten. En ze zijn helemaal niet banger voor mij dan ik voor hen, ze rennen verdorie moeiteloos je broek in als ze de kans krijgen. Of zakken bovenop je hoofd. Ze gaan me in ieder geval beslist niet zorgvuldig uit de weg en dat in combinatie met 't feit dat ze dus wél wat kunnen doen is voor mij reden genoeg om ze hartgrondig dood te wensen zolang ze zich in mijn woonomgeving bevinden.