Mensen met aussies?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Re: Mensen met aussies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:33

Tja ach wat kan ik zeggen....ik heb er een zonder stop-knop :')

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:43

Die had je er ook los bij moeten kopen :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:46

Oh, ik dacht dat je die zelf moest installeren...

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:48

Ja er los bij kopen en dan zelf installeren. :j

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:53

hmmmm, misschien de fokker maar weer eens mailen dan om te vragen of die nog na geleverd kan worden :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:05

Oh Nienke, dat heb ik niet gezien!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 16:59

lizy29 schreef:
hmmmm, misschien de fokker maar weer eens mailen dan om te vragen of die nog na geleverd kan worden :+

Viel dat niet onder 'opties'? :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:11

Miryamk schreef:
lizy29 schreef:

Viel dat niet onder 'opties'? :D

Nee :n was een showroom modelletje :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:30

Wauw wat een mooie aussies hebben jullie zeg!

Ik heb een hele lange tijd getwijfeld aan een Aussie of een Border.. Ik kwam in aanraking met mijn eerste Aussie een paar jaar geleden toen ik bij een hondenuitlaat service werkte en ik werd spontaan verliefd! Eindelijk gingen we samen wonen en vriendlief had gezegd als jij met mij gaat samenwonen dan krijg je een pup.. Nou zo gezegd zo gedaan dus ik ging op internet en zag daar een mooie choco kleurige aussie.. prachtig diertje en gemaild met de fokster want eigenlijk was ze gereserveerd, maar ze had geen goed gevoel bij die andere mensen. Nou om het adres gevragen en bleek het in plaats van 120, 250km verderop te zijn. Dat vond mijn vriend wel een beetje teveel van het goede en vond ik een nestje blue merle puppies kruising aussie x border. Daar aangekomen was ik natuurlijk verliefd.

Ik moet zeggen dat ik echt heb afgezien met haar en soms met men handen in het haar zat.. Ze wist donders goed dat ze op der donder kreeg als ze binnen deed plassen en wat presteerde ze: tussen mijn vriend en mij op de bank gaan zitten en gaan zitten plassen!! Wel moet ik zeggen dat ik altijd erg consequent ben gebleven, maar daardoor lijkt ze ook erg bang soms. Je hoeft maar met je vinger te wijzen en ze duikt soms al in elkaar. Verder qua drijven is ze niet echt te porren omdat ze redelijk bang is van de paardjes. Alleen als onze andere border collie erop af gaat dan durft ze wel mee.. Ze is nu ondertussen iets meer als 1 jaar oud en een super lieve hond, maar wel eentje die uitprobeert(mand in en er naast gaan liggen, heel sneaky doen of je je eigen uitrekt maar dan zo uitrekken dat je alleen nog met kont in de mand ligt). Ik zou echt niet meer zonder haar kunnen :)

Meet Luna:
Afbeelding

Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:29

Antheman schreef:

Echt niet gezien? Hij is onwijs lief. Kun je meteen een heleboel rockies in het echt zien :D ;)

edit: en ik weet dat hij een super huisje bij je krijgt...hehehe

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:46

CrazyCat schreef:
Antheman schreef:

Echt niet gezien? Hij is onwijs lief. Kun je meteen een heleboel rockies in het echt zien :D ;)

edit: en ik weet dat hij een super huisje bij je krijgt...hehehe

:D Echt niet.

Ozzie doet het nu super, die is een stuk gekalmeerd. Dat is een lieverd. En een clown en een drammer. :+
Hij is makkelijker dan mijn keeshond.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:28

Dustinlover aparte kruising! Een border met een Aussiekont. :D Hele aparte ogen ook trouwens.

Het lijkt me een erg gevoelig hondje... Op d'r donder geven als ze binnen plast is eigenlijk helemaal geen goed idee, daar leren ze niks van, dat snappen ze niet. Je kan een hond veel makkelijker goed gedrag aanleren dan slecht gedrag afleren. Ik weet niet of je boeken hebt gelezen over de opvoeding van een pup? Consequent zijn betekent niet je hond regelmatig op zijn donder geven. Vooral bij een gevoelige hond bereik je veel meer (en sneller) als je goed gedrag beloont ipv verkeerd gedrag straft. Een tik geven, hard roepen of in het nekvel pakken moet je al helemaal niet doen bij een gevoelige hond, daar wordt deze alleen maar angstiger van en krijg je ipv een stabiele hond een angstige hond. De hond moet jou als leider kunnen vertrouwen, jij moet je hond vertrouwen geven. En je geeft je hond geen vertrouwen door hem voor elk foutje te straffen. Je zegt dat ze 'uitprobeert'. Ze is 1 jaar, dat is nog heel jong, ze zit nu midden in de puberteit. Van een hond van 1 jaar kan je niet verwachten dat je d'r naar d'r mand stuurt en dat ze daar dan een uur in blijft liggen. Misschien is het iets om een boek te gaan lezen over de denkwijze en opvoeding van een hond, dan worden er denk ik een hoop dingen duidelijker voor je. Bijvoorbeeld het boek 'Denken als een hond' van John Fischer. Een erg leuk boek om te lezen en waar ik erg veel aan gehad heb.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:47

Vumana89 schreef:
Compleet offtopic...
Ik dacht aan de trainingspakken australians...

Busted,, ik ook {:} maar wat een prachtige honden zeg <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:01

Astrid: Dankjewel.. Het is ook niet dat ze constant op haar donder krijgt, maar toen ze inderdaad tussen ons in begon te plassen op de bank ja dan krijgt ze echt wel op haar donder haha. Verder krijgt ze ook niet op haar donder als ze in haar mand ligt want ik hoef maar: "terug luna" te zeggen en ze snapt het :) Ik heb echt wel ervaring met honden(pups) aangezien ik veel opleidingen bij martin gaus heb gevolgd en bij Cesar Milan ben geweest. Ze luistert ook echt goed op uitzonderingen daargelaten natuurlijk :) maar ze is gewoon heel bang aangelegd tegenover haar border collie vriendin(samen opgegroeid) die nergens bang van is en daar hangt ze dan ook echt aan.. Verder ben ik super blij met haar want ze is zo ontzettend lief <3

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 10:14

Luna is wel een prachtige hond, ze is ook nog jong. Wij hebben ook een erg onzekere hond gehad maar naarmate ze ouder werd groeide ook haar zelfvertrouwen. Misschien komt het bij Luna ook nog wel goed.
Gisteren voor het eerst een buitenrit gemaakt met Fynn mee aan de lijn *\o/*
Hij vond het in het begin wel eng, paard hielp ook niet mee door misbruik te maken van de situatie en in zijn achteruit terug naar stal te lopen :roll: Maar na een minuut of 5 ging het super, hond braaf paard braaf :D

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:08

Maar je zei dat als je een vinger opsteekt dat ze dan al in elkaar duikt, dan verwacht ze toch iets wat niet leuk is.... Heel veel pups zijn bang en onzeker de eerste maanden en het is aan jou om ze zelfverzekerder te maken. Niet elke pup kan je op dezelfde manier opvoeden, met een zelfverzekerde pup moet je anders omgaan dan een onzekere pup. Maar dat weet je zelf vast ook wel....
Cesar Milan en Martin Gaus staan wel lijnrecht tegenover elkaar trouwens :+
Bedoel je met opleidingen gevolgd gewoon de cursus die je met je hond daar gevolgd hebt of echt een opleiding tot hondentrainer? Ik heb ook heel wat trainingen gevolgd bij verschillende hondenscholen en daar leer je heel weinig over hondentaal en het opvoeden van een pup. Je leert vooral basis gehoorzaamheid (zit, lig, volg, blijf enz) en dat is heel wat anders dan opvoeden. Eigenlijk zou iedereen met een hond ook een cursus 'hondentaal' moeten doen, daar heb je veel meer aan.
En een keer naar een show van Cesar Milan geweest zijn maakt je nog geen Cesar Milan. ;) Ik heb altijd een hekel aan mensen die zijn shows of zijn programma's gezien hebben en denken dat ze dat zelf ook kunnen. Die beginnen dan meteen in de zij van mijn honden te prikken en 'Tshhh' te roepen als ze iets doen. Alsof dat werkt. :+ Als Cesar het doet wel ja, maar die weet precies wat ie moet doen en op welke manier, wij niet! Ik vind het geweldig wat ie doet en wat ie met honden bereikt en kijk heel graag naar zijn shows, maar probeer dat alstublieft niet na te doen want niemand kan een hond lezen zoals hij. _/-\o_

Geweldig Myryamk dat het goed ging met Fynn op buitenrit!! Fijn is dat hè als je hond mee kan!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:39

Astrid ik heb een paar opleidingen en cursussen gevolgd toen ik de hus moest halen en ook een cursus hondengedrag gedaan. Cesar milan vind ik gewoon heel interresant maar ik pas het zelf niet toe. Luna weet gewoon als ze bijvoorbeeld iets gesloopt heeft en ik zwaai met mijn vinger en zeg: dat mag niet he.. dan weet ze het goed. Het mooie van Luna is dat ze soms onzeker is maar zodra ze begint met waken dan is ze echt heel stoer :)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:06

Leuk topic!
Hier in huis ook 2 Aussies van net een jaar en bijna een jaar oud.
Reddie heb ik als pup gekregen, is helemaal mijn hondje, is 5 Juni 1 jaar geworden.
Diva is nu zo'n week of 5 bij ons, zij wordt 4 Juli een jaar oud.
De dames, links mijn Reddie, rechts onze Diva:

Afbeelding

Beide dames zijn uitgelaten blij, maar beschikken over een zeer goed werkende uitknop, in huis liggen ze er dan ook meestal zo bij:

Afbeelding

Ik ben helemaal fan van het ras, je moet consequent zijn (met welk ras niet :+ ) maar je hebt er dan een geweldige huis- en sporthond aan!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:30

Hey Reddie komt ook van Ingrid toch? Pup van Monty?

Dustinlover dat vind ik altijd grappig, wij mensen denken altijd dat een hond Nederlands verstaat. Als je een hond straft als ie al iets gesloopt heeft weet ie echt totaal niet wat je bedoeld, hij weet alleen dat jij niet blij bent en daar reageert ie op. Als je 'm toespreekt op het moment dat ie iets aan het slopen is kan ie eerder de link leggen. En een hond die 'waakt' oftewel ergens op blaft kan dat ook doen uit onzekerheid. ;)

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:32

telt n mini aussie ook :9 *\o/*

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:15

Klopt Astrid, mijn blije konijn komt inderdaad bij Ingrid vandaan!

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:54

:D Astrid, ik zal zien of ik een foto thuis op de pc kan zetten en uploaden.
Ja, ik vind het ook echt lastig. Ben al bijna een maand buiten strijd en ik mag nog niet meteen naar de hondenschool van dokter en kine.

Bijten naar mensen doet ze niet, ze is zo enthousiast dat ze hoog in de lucht springt om je volledig te bedelven onder kusjes. Zelfs niet tijdens het wisselen van haar tanden. Zelfs als ze erge pijn heeft (heeft al vastegezeten met haar poot tussen haar bench (vraag met niet hoe, maar ze was weer eens erg enthousiast) of een inenting krijgt geeft ze je nog kusjes.

Ik vraag sinds een tijdje aan het bezoek van haar te negeren en haar pas aandacht te geven wanneer ze zit of braaf naast hen gaat staan, niet eerder. Ik heb dan wel altijd koekjes bij de hand om haar aandacht te trekken wanneer nodig, want uit zichzelf kalmeert ze echt niet. Meestal na 3 a 4 keer te laten zitten (waarna ze meteen terug rechtspringt naar het bezoek) snapt ze wel dat ze moet kalmeren om aandacht te krijgen. Echter bij sommigen, die regelmatig over de vloer komen snapt ze het niet echt. Als ik nu thuiskom zit ze in de keuken, dat ik vlot de living binnenkan, als ik dan de deur open doe komt ze naar me toe en zet zich meestal meteen neer. Bij mij begint ze het te snappen van eerst zitten, dan krijg ik aandacht. Nu nog bij andere mensen

Heb van het weekend nog opgemerkt dat als ze alleen in huis is, ze echt zelf haar rust neemt of dat ze rust wanneer ik het vraag. Lopen de twee anderen rond heeft ze het er moeilijker mee. Al moet ik zeggen dat ze dit weekend als ik vroeg te kalmeren ze braaf op het deken ging liggen. Ik beloonde haar er ook voor. Ma kort nadien ging één van de twee andere honden haar weer 'plagen' waardoor ze terug hevig werd. Omgekeerd net hetzelfde.

Lilo trekt qua bouw op Luna die hier net voorbij kwam. Ook qua aftekeningen, al heeft Lilo nog iets meer wit en zwart.

Wel ook aan mooie hond Luna. Lieve uitstaling dat ze heeft.
Lilo ligt trouwens ook vaak zoals Reddie of Diva (niet te zien op de foto).
Zien er mij ook lieve honden uit.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:33

Dankjewel Mares :) Ze is ook erg lief.. Net nog eventjes paardjes opgejaagd omdat baasje foto's moest hebben. Merk wel dat ze steeds beter luisteren want als ze zo enthousiast bezig zijn met drijven bent in het begin moest ik wel 10x roepen voordat ze ermee stopte, nu is het een keer roepen voor of liggen en tjoep ze liggen of ze moeten echt heel erg enthousiast zijn :P

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:54

Dat enthousiast begroeten herken ik hier in huis ook, het liefst in je nek springen, alsof je ze wéken alleen hebt gelaten.
Ik negeer ze maar, tot ze afgekoeld zijn en ga er van uit dat het met de leeftijd nog wel zal verbeteren :+

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:14

Ik heb even in je profiel gespiekt Dustinlover, maar wat heb je prachtige mini's!