2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:55

Oh dus ik moet maar niet aan honden beginnen? Hoe jij het beschrijft zo ga ik ermee om als ik een opvang hond in huis heb en ik ben blij dat het dan alleen een opvanghond is want het kost zoveel energie om 24/7 op te letten. Zo zou ik iig niet altijd willen leven. En dan doe ik het alleen nog zo als de opvanghond redelijk met mijn hond overweg kan. Als ik een opvangertje heb die ook agressief is hou ik ze volledig apart.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:11

Wilawander schreef:
Als ze echt willen vechten en het loopt langzaam hoog op dan kan je nog zo'n overwicht hebben dan voorkom je dat echt niet. En niemand zit 24 uur constant boven op zijn honden.

Inderdaad. + sommige honden gaan elkaar echt gaan haten en geloof me die laten duidelijk merken dat je ze beter nooit meer bij elkaar zet tenzij je een bloedbad wilt.

TS mijn hond kon met alle honden samen hoor tot zijn 2 en half. Nu kan hij nog met jonge honden en teefjes en soms ook nog net een gecastreerde reu. Staat los van opvoeding. Ik wens het je dat die combi goed gaat, maar als het niet goed gaat dan zit je daar wel met 2 honden die niet samen kunnen onder hetzelfd dak...

Ik dacht dat vroeger ook hoor... alle honden kunnen bij elkaar. Het ligt aan opvoeding blabla tot dat ik zelf mijn hond zag veranderen van een vriendelijke speelse kangeroehond naar een heel stoer zelfzeker mannetje. En geloof me ik ben geen watje met mijn honden wat betreft opvoeding.
Voor de rest is hij helemaal dezelfde gebleven hoor. Hij is zelf veel braver en gehoorzamer geworden met het ouder worden, maar het word nooit een reutjesvriend en met wat geluk zou ik er een jongere kunnen bijzetten en gaat dit heel goed, maar met minder geluk groeit die 2de hond ook uit tot een zelfzeker mannetje die zich niet meer gelukkig zal prijzen met de 2de plaats in rang. Wat doe je dan ? Beiden aan een ketting of in bench in een hoek van de woonkamer, als je tv zit te kijken ? Ze wekelijk eens stevig laten vechten en terug aan elkaar laten hechten ? Bij het ene ras gaat dit veel vlotter als het andere. Genoeg honden waar reutje/reutje maar zelden problemen geeft, maar bij een am staff is dit niet vanzelfsprekend.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:15

liekensancho schreef:
Ik zou nooit 2 ongecastreerde reuen bijelkaar zetten, ongeacht wat voor ras. Hormonen kunnen enorme frustraties opwekken en als ze dan niet kunnen dekken gaan ze vaak vechten. Buurman hier heeft na zoveel jaa zijn honden uit elkaar trekken en heeeel wat kosten aan da, ingezien te laten castreren.. Helaas hebben de dieren wel al van frustratie elkaar enorme verwondingen toe gebracht dor de jaren heen. Als je er langs liep met je honden, fokten ze zich zo enorm op dat ze elkaar grepen...survival of the fittest... Vooral mannen onder elkaar. Nummer 1 combi: reu plus teef, anders teef teef of castreren...

Wat een flauwekul, ik heb hier 4 ongecastreerde reuen en 1 gecastreerde reu bij elkaar zitten. Geen noemenswaardige problemen, de felste is de gecastreerde. Wel maakt ras uit is mijn ervaring. 2 teven die een probleem hebben zijn veel erger.
Ik ben overigens geen voorstander van alle reuen zonder noodzaak castreren, medisch gezien levert castreren op latere leeftijd vaker problemen op dan niet castreren.

liekensancho

Re: 2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:26

@nikka, omdat het bij jóu goed gaat gaat het in heel de wereld goed met 2 reuen? ik schreef het wel wat cru inderdaad, heb je gelijk in :-) maar ik heb het ook over de rassen verderop ;-).
het ligt aan baas das nummer 1 maar ook ras, omstandigheden etc...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 15:34

Nou bokkers, niet zo fel allemaal!
Ik reageer ook gewoon normaal hoor, nergens voor nodig om zo fel te reageren op elkaar...

Ook al raden heel veel mensen het af, er zijn ook heel veel mensen die zeggen dat het gewoon gaat.
Dus ik moet kiezen, en ik hou niet van teefjes... dan neeem je eerder de keuze voor een reu omdat dat toch ook gewoon goed kan gaan.

Maar zoals ik al zei, ik ben RUSTIG aan het kijken. Ik neem geen overhaaste beslissingen.
Maar toevallig kwam deze op mn pad, en het is een erge mooie hond! Nou dan ga je even vragen om ervaringen, ik heb morgenochtend afgesproken ik was vergeten dat ik vrijdag niet kon :)

Dus ik laat jullie zowiezo weten hoe dat ging. Als ik zie dat Reno ( mijn hond ) toch wat dominanter gaat worden in het bijzijn van een andere hond, neem ik de risico niet.
Het is gewoon passen en meten!
En ik heb geen haast, ik blijf zoeken tot ik de perfecte match heb voor ons gezin :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:35

Het kan wel als ze twee puppen zijn (hadden wij ook vroeger en die twee zijn echt maten geworden). We hebben ze uiteindelijk alle 2 gecastreerd toen ze helemaal volwassen waren om dat dat gewoon handig was want ze gingen ganging up spelen met andere honden (dus andere honden insluiten omdat ze wisten dat ze groter en sterker waren dan de rest. Wel eruit gekregen met veel training, maar toch..) en we namen er een teefje bij. Ze zijn helaas al overleden (10 en een half en 9 en een half geworden en 10 weken na de 1 is de ander overleden vanwege kanker en dat hij zijn maatje kwijt was versnelde de boel), maar waren echt prachthonden.

Ik zou het persoonlijk niet op die leeftijden doen vanwege de hormonen en pubertijd van je eerste hond. Wil je het toch doen; let HEEL goed op hun lichaamshouding. Bedenk dat de ander een machtsgreep kan doen later en het ook tot vechten uitkan leiden als de rangorde niet klopt. Verstoor dus geen machtsverhouding door bijv. meer met de jonge hond te doen dan de ander of de jongere hond meer voorrang te geven. De oudere was er namelijk eerder en staat dus vóór de andere reu die er letterlijk bijgekomen is.

Bedenk ook wel dat ze samen (als het een team wordt) kattenkwaad uit kunnen gaan halen omdat ze ook bijna dezelfde leeftijd zijn en beide last hebben van de hormoontjes die spelen. Wees zeer consequent (maar rechtvaardig) en houd ze in het gareel, want dan heb je later super honden.

Succes!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:37

Ook met 2 reutjes die samen zijn opgegroeid vanaf 8 weken oud kan het misgaan zie mijn eerdere ervaring.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 15:51

Ja maar kiki dat is het nou juist, het KAN misgaan maar het KAN ook goed gaan.
En als je voorkeur voor een reu ligt, waarom dan een teef nemen?

Ik zeg niet dat ik absoluut geen teef wil, maar ben er nog geen tegengekomen die mij aanspreekt :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:59

Sammy_xxs schreef:
Ik hoor vaak van mensen om mij heen, dat hun hond al vanaf klein al iets dominant was, daarom dat ze dat nu ook zijn maar dan erger.
Ik kan gewoon niet geloven dat mijn hond ineens zo zou omslaan naar een hond agressieve hond.

Nou, dat gebeurde dus wel bij onze Stafford!
Toen hij 6 jaar was, kon hij ineens niet meer samen met andere honden (voornamelijk reuen).
Terwijl hij daarvoor met alles en iedereen vriendjes was!!
Niet dat hij voor de kill ging maar hij viel wel aan.
Gelukkig is dit 4 jaar later weer goedgekomen :j

Ik las ergens dat als een reu gecastreerd wordt onzeker(der) wordt.
Was niet het geval bij onze reu die op zijn 9e om medische redenen gecastreerd moest worden.
Zijn doen en laten veranderde totaal niet. Hij komt nu alleen in gewicht meteen aan als hij een brokje teveel heeft gehad :P

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:20

Loody schreef:
Wilawander schreef:
Als ze echt willen vechten en het loopt langzaam hoog op dan kan je nog zo'n overwicht hebben dan voorkom je dat echt niet. En niemand zit 24 uur constant boven op zijn honden.

als je twee reuen aan elkaar wilt laten wennen dat ben je bij ze..

en hou je ze apart als je weggaat..

Ik heb het niet over het wennen dat leek me eigenlijk vrij logisch ;) maar over de jaren daarna.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:22

Sammy_xxs schreef:
Wilawander schreef:

Ja maar dat langzaam hoog oplopen moet je al in de gaten hebben gehad toch?
Dus dan kan je al actie ondernemen zonder dat het escaleert.

Er zijn veel mensen die die signalen helemaal niet oppikken. Zeg niet dat dat bij jou zo is maar maak het helaas maar al te vaak mee.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:33

Ik moet wel een beetje grinneken om de verschillende reacties in dit topic.
TS wil er graag een hond bij en vroeg zich af of 2 reuen samen kunnen.
Ten eerste kan ik het alleen maar toejuichen dat TS er een tweede hond bij neemt, voor de hond zelf is het volgens mij veel leuker om soortgenoten om zich heen te hebben.

Daarnaast hoeft het helemaal niet mis te gaan, maar als ze het niet probeert zal ze daar nooit achterkomen.

Ik heb al eerder in dit topic gemeld dat wij 3 reuen hebben lopen waarvan 2 de volwassen leeftijd hebben bereikt en dit gaat echt zonder problemen. Oke het zijn geen amstaffs maar ook absoluut honden die er om bekent staan niet de gemakkelijkste te zijn en qua postuur een amstaffs tot een klein hondje maakt.

Als blijkt dat het niet goed gaat dan kan TS dan altijd nog een beslissing maken maar komop als het wel goed gaat dan is het toch alleen maar fijn voor beide honden.

Normaal gesproken wordt er altijd heel fel gereageert in topics waar "vechthonden" worden "afgeraden" en zijn het vaak de liefste honden die je kan voorstellen en nu ineens in dit topic zijn ze toch veel moeilijker dan wat ik lees in de andere topics.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:40

Sammy_xxs schreef:
Ja maar kiki dat is het nou juist, het KAN misgaan maar het KAN ook goed gaan.
En als je voorkeur voor een reu ligt, waarom dan een teef nemen?

Ik zeg niet dat ik absoluut geen teef wil, maar ben er nog geen tegengekomen die mij aanspreekt :)

Wacht dan eerst tot je 1 jarige stabiel en volwassen is. Dus tot ie zeker een jaar of 3 is. Of zet een een stabiele volwassen uitgegroeide hond bij waarvan je het karakter weet.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:49

Ja maar ze kan NU deze hond krijgen dus die MOET het dan ook worden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:09

waarom vraag je adviezen als je toch de adviezen negeert?? Je had dit topic net zo goed niet kunnen openen. Ik ga er overigens vanuit dat iedereen die een am staff heeft en aanverwante rassen ook weten wat ze in huis hebben. Helaas merk ik erg vaak dat het erg onderschat wordt en TS jij ben ook zo iemand die het gewoon onderschat.

Ja, het zijn geweldig gave honden!! maar wel richting mensen en niet richting andere honden en zeker al niet richting sexe genoten. Je hebt hierin ook echt wel onderscheid en er zijn zeker wel sullen ook bij deze rassen maar ga daar nooit vanuit.

Castreren helpt geen zak hoor. Verwacht je dat vechten ontstaat door 2 ballen die tussen de achterpoten hangen? Als dat zo zou zijn dan weet ik erg zeker dat er veel meer reuen zouden lopen met een niet geladen pistool. Mijn vorige boxer reuen waren beiden gecastreerd en beiden niet te vertrouwen naar vreemde honden (wel naar bekende honden toen ze wat ouder waren). Mijn huidige boxer is ook gecastreerd (op 3.5 jarige leeftijd) en kan uitstekend met alle andere honden overweg. Hij is 1 van de uitzonderingen binnen het ras. Want ook boxers hebben een behoorlijk kort lontje naar sexe genoten. Het castreren heeft hier dus geen invloed gehad. Wel op het feit dat andere reuen ze niet meer voor vol aan zien en ik dus wel eens in moet grijpen omdat mijn hond gecastreerd is. Echter de mijne zijn geholpen om het feit dat ze mee gaan naar mijn werk waar zeer regelmatig loopse teven zijn en daar hebben ze nu geen last meer van.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:19

ik kan TS alleen maar heel veel geluk wensen als ze ervoor kiest de hond erbij te nemen..en voor haar hopen dat het inderdaad goed gaat en blijft gaan,ik moet er niet aan denken 2 vechtende stafford reuen ,die serieus vechten,uit elkaar te moeten halen..

en voor de mensen die denken elk signaal op te vangen,geloof mij er zijn signalen van 1/1000 sec die honden in elkaar kunnen laten vliegen,en dan ben je áltijd te laat...

ik heb het echt eens gehad met 2 honden die al 100x door een deur waren gelopen en bij de 101ste keer per ongeluk tegen elkaar aankwamen en bam...vast...en goed vast..incl nietjes,en een weekje AB voor de honden..

en nee die voorzag ik echt niet...slechte roedelleider zal ik vanaf nu dan wel zijn,maar gelukkig zijn er genoeg mensen die dit ver van te voren aan zien komen en kunnen voorkomen .. :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 17:38

kiki1983 schreef:
Ja maar ze kan NU deze hond krijgen dus die MOET het dan ook worden.

Ten eerste moet ik niks en het hoeft niet perse deze hond te worden.

En @ dierenfan, ik vroeg niet om advies maar om ervaringen van mensen die 2 ongecastreerde reutjes in huis hebben, en hoe dat gaat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:44

je vraag zou reëler zijn als je zou vragen om ervaringen met 2 ongecastreerde reuen van rassen waarvan bekend is dat deze hond agressief zijn qwa ras ,of op zijn minst sexe agressief zijn.

nu krijg je allerhande ervaringen ook van mensen die 2 rassen bij elkaar hebben welke gewoon hondvriendelijke rassen zijn,en in hondomgang totaal niet vergelijkbaar zijn met am staffs.

zou zeggen,stel deze vraag eens op het stafford forum,daar zullen vast meer mensen zijn met ervaringen met staffords en met 2 reuen bij elkaar houden van dit ras...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:47

hoezo zou dat niet kunnen?? het is maar hoe je er mee om gaat

succes ermee

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:49

Denk ook niet dat TS beseft welk ras ze in huis heeft en waar ze toe in staat kunnen zijn. Denk dat TS nog heel veel over het ras moet gaan leren. En elke hondentrainer/dierenarts etc met een beetje verstand zou zeggen dat TS er niet aan moet beginnen. Niet alleen omdat het staffords zijn maar vooral vanwege de leeftijd van beide honden.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 17:57

Oh dat besef heb ik zeer zeker :)
En ik doe er alles aan om dat vooroordeel ongelijk te geven.
Niet elke staff hoeft zo te worden...
Ligt aan je eigen opvoeding, en daar ben ik gewoon van overtuigd.

Ik vind stafford geweldige honden, een schoothond in het groot.
Vind hun karakter geweldig, en het uiterlijk ook super mooi.
Ik weet waarvoor ik heb gekozen, en ik weet wat de consequenties kunnen zijn, maar ik doe mn best om dat te voorkomen.
Mocht het me niet lukken, applaus voor jullie +:)+ dan hebben jullie gelijk, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:02

Ligt aan de opvoeding? Heel veel sterkte dan en wat ik zei ze zullen mekaar niet gelijk aanvliegen kan gerust nog een jaartje of 2 duren ben benieuwd welke hond je dan verliest

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:10

Yeah wat een gezeur!!!!
Waarom wil je zo graag je gelijk bewijzen Kiki.
Als het goed gaat is het mooi en als het niet goed gaat dan kan TS er op dat moment op reageren.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 18:11

kiki1983 schreef:
Ligt aan de opvoeding? Heel veel sterkte dan en wat ik zei ze zullen mekaar niet gelijk aanvliegen kan gerust nog een jaartje of 2 duren ben benieuwd welke hond je dan verliest

Ik heb het over jou opmerking hierboven, dat ik geen besef heb van wat voor soort ras ik in huis heb.
Daarvan ben ik overtuigd dat het sociale honden kunnen zijn, dat ligt aan je opvoeding.
Niet over 2 reuen in 1 huis, daar heb ik nog geen ervaring mee, dus ik hoop dat het qua goede opvoeding gewoon goed zal gaan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:20

ik wens je echt heel veel succes en ik hoop dat je over een paar jaar inderdaad ons ongelijk kan bewijzen,en dat je 2 super sociale staffords treft... :)

ik geloof ook wel dat het goed kan gaan,maar ik zou niet in jou schoenen willen staan als het serieus aan de knok gaat,want bij een beetje "hoop herrie en wat geknok " blijft het dan niet...

denk dat ik teveel serieuze gevechten heb meegemaakt waarbij dus wel degelijk honden van elkaar losgebroken moesten worden,om hier hardop te durven roepen dat reuen alleen maar een beetje herrie maken...