Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Als ze echt willen vechten en het loopt langzaam hoog op dan kan je nog zo'n overwicht hebben dan voorkom je dat echt niet. En niemand zit 24 uur constant boven op zijn honden.
liekensancho schreef:Ik zou nooit 2 ongecastreerde reuen bijelkaar zetten, ongeacht wat voor ras. Hormonen kunnen enorme frustraties opwekken en als ze dan niet kunnen dekken gaan ze vaak vechten. Buurman hier heeft na zoveel jaa zijn honden uit elkaar trekken en heeeel wat kosten aan da, ingezien te laten castreren.. Helaas hebben de dieren wel al van frustratie elkaar enorme verwondingen toe gebracht dor de jaren heen. Als je er langs liep met je honden, fokten ze zich zo enorm op dat ze elkaar grepen...survival of the fittest... Vooral mannen onder elkaar. Nummer 1 combi: reu plus teef, anders teef teef of castreren...
maar ik heb het ook over de rassen verderop
.
Sammy_xxs schreef:Ik hoor vaak van mensen om mij heen, dat hun hond al vanaf klein al iets dominant was, daarom dat ze dat nu ook zijn maar dan erger.
Ik kan gewoon niet geloven dat mijn hond ineens zo zou omslaan naar een hond agressieve hond.
Loody schreef:Wilawander schreef:Als ze echt willen vechten en het loopt langzaam hoog op dan kan je nog zo'n overwicht hebben dan voorkom je dat echt niet. En niemand zit 24 uur constant boven op zijn honden.
als je twee reuen aan elkaar wilt laten wennen dat ben je bij ze..
en hou je ze apart als je weggaat..
maar over de jaren daarna. Sammy_xxs schreef:Wilawander schreef:Als ze echt willen vechten en het loopt langzaam hoog op dan kan je nog zo'n overwicht hebben dan voorkom je dat echt niet. En niemand zit 24 uur constant boven op zijn honden.
Ja maar dat langzaam hoog oplopen moet je al in de gaten hebben gehad toch?
Dus dan kan je al actie ondernemen zonder dat het escaleert.
Sammy_xxs schreef:Ja maar kiki dat is het nou juist, het KAN misgaan maar het KAN ook goed gaan.
En als je voorkeur voor een reu ligt, waarom dan een teef nemen?
Ik zeg niet dat ik absoluut geen teef wil, maar ben er nog geen tegengekomen die mij aanspreekt

kiki1983 schreef:Ligt aan de opvoeding? Heel veel sterkte dan en wat ik zei ze zullen mekaar niet gelijk aanvliegen kan gerust nog een jaartje of 2 duren ben benieuwd welke hond je dan verliest