Konijn zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myraxhorsey

Re: Konijn zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 13:24

Oke ja ik weet er wel wat van maar ik vraag het voor de zekerheid wees blij dat ik het vraag

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:26

Nou ik krijg sterk het gevoel dat je geen idee hebt wat je nou werkelijk doet.
En dat is jammer want je konijn word daar de dupe van.
Wat ga je eigenlijk met alle jongen doen ?
Laat je konijn verder aub gewoon met rust en ga 1x per dag kijken als je haar voert.
Zodra ze een nest incl haar heeft gemaakt duurt het neit lang meer
Maar voor de volgende keer, lees je heel goed in voordat je weer aan zo iets begint

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:26

Ik ben inderdaad ook erg benieuwt wat je met de jongen gaat doen...

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:27

En jij bent 16????
Je mag toch denken dat iemand van jou leeftijd iets meer verantwoordelijkheidsgevoel zou hebben.

Winsel, of ze neemt iedereen die hier heeft gereageerd enorm in de maling of nou ja daar wil ik eigenlijk liever niet aan denken...

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 13:28

De jongen gaan naar mijn school ik zit op een speciaal onderwijs waar ze ook dieren hebben dus

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:28

Ik ben bang dat ze er echt niks van af weet....
Toen ik aan dit topic begon dacht ik te maken te hebben met een 12 jarige, helaas....

Ik hoop op het beste.

En hoe houden ze konijnen op jouw school ? Samen, appart, veel ruimte, weinig ruimet ?

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 13:29

Samen en met veel ruimte

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:30

En wat vind jij veel ruimte?

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 13:30

Ja weet ik veel hoe moet ik dat uitleggen

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:31

Oef, ik vind het ook opvallend hoe slecht je je ingelezen hebt. Veel dingen zijn vragen naar de bekende weg, als je van tevoren een beetje had ingelezen op het onderwerp konijnen. Hoe kan een konijn nou een nestje maken als je haar geen materiaal verschaft?

En dan ook nog een reactie in het topic dat je het liever vraagt, blijkbaar, dan leest... Pfff... Waar zijn je ouders in dit verhaal? Zij zijn tenslotte boven alles verantwoordelijk voor de dieren onder hun dak, dus die hadden zich ook wel mogen inlezen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:32

Vertel gewoon hoe de konijnen daar er bij zitten
En samen in de zin van rammen en voedsters samen of worden de rammen ook gecastreerd ?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:33

Je weet toch wel de afmetingen ongeveer?
1 meter, 2 meter etc lang, hoe breed ongeveer..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:34

Je hebt toen aan ons gevraagd of we je konijnen wilde koppelen, maar je woonde te ver weg.
Ik heb je toen toch naar een andere opvang verwezen?

Dat iemand konijnen fokt wil niet zeggen dat diegene ook verstand heeft van hoe een konijn gekoppeld moet worden.

Je hok was toen net groot genoeg voor 2 dwergkonijntjes,... dus hoe wil je nou een heel nest op die ruimte houden?

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 13:35

Nou ze zitten in een konijnenflat en in sommige hokken zitten 2 vrouwtjes en sommige een gec. Ram en een vrouwtje het verschild een beetje en oja sommige zitten met cavia's

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:36

Daar gaat het dus harstikke fout pfff
Konijnenflat biedt sowieso nooit genoeg ruimte en konijnen met cavia's is helemaal geen goeie combi
Zo vreselijk jammer....

Waarom heb je dit gedaan ? Was toch naar een opvang gegaan om ej konijn te laten koppelen

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 13:37

Nee maar mijn konijnen gaan dat samen zitten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:38

In een konijnenflat ?
Doe ze dat toch niet aan asjebliefd

En jij gaat alle rammen op eigen kosten castereren ?

Waarom ben je niet naar een opvang gegaan ??

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 13:39

Nee ik hoef niet op de koste de rammen te laten castreren en ik ging niet naar een opvang omdat het daar veel te duur is voor een konijn vragen Ze wel 40 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:40

WinSel schreef:
Ik ben bang dat ze er echt niks van af weet....
Toen ik aan dit topic begon dacht ik te maken te hebben met een 12 jarige, helaas....

Ik hoop op het beste.

En hoe houden ze konijnen op jouw school ? Samen, appart, veel ruimte, weinig ruimet ?

Je leest toch dat de TS op speciaal onderwijs zit?
Wat is dat dan voor opmerking om te maken, "dacht dat ik met een 12 jarige te maken had" ?
Je zou je moeten schamen!

En inderdaad je kan het ergens niet mee eens zijn maar man wat ben jij een dramkont zeg.... Zij hoeft zich niet te verantwoorden tegenover jou.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:42

40 euro idd maar die konijnen zijn gecastreerd, geent en gezond.
Dat is dus goedkoper dan wanneer je dat zelf nog moet doen

Ik baal hier echt van

Ik hoef mij zeker niet te schamen, als ts op speciaal onderwijs zit wat ik nog niet gelezen had dan hadden de ouders er op moeten letten dat dit niet ging gebeuren.
Ts heeft geen verstand van konijnen maar er worden straks wel een nest jongen geboren.

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 13:43

Ja nou ik heb een kennis en die vraagt veel weiniger voor een castratie

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:44

TS, stel je hebt een nest van 8. Dan heb je dus 9 konijnen. Passen die allemaal in het hok wat je nu hebt?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:45

Myraxhorsey schreef:
De jongen gaan naar mijn school ik zit op een speciaal onderwijs waar ze ook dieren hebben dus

Ik denk dat we door deze zin met z'n allen al heel veel informatie hebben.

Ik denk dat het verstandiger is om de TS op een andere manier te benaderen. Zoals jullie weten sta ik ook niet achter het doelloos vermeerderen van konijn, net weer een mailtje binnen voor afstand van 5 konijnen waaronder moeder en 3 dochters van een pretnest waar ze niet meer voor kunnen zorgen. Dat is erg balen, maar ik heb er voor gekozen deze "rotzooi" op te ruimen en kan alleen maar blijven drammen bij mensen om geen "rotzooi" meer te maken. Toch moeten we dat op een andere manier aanpakken, want op een felle manier bereiken wij het averechtse is mijn ervaring. Ondanks dat ik mij hier ook wel schuldig aan maak als ik weer naar de bijna 70 konijnen in de opvang kijk en weer iemand een pretnest begint uit eigen belang. Maar goed, ik heb het vandaag rustig en het hele topic gelezen en denk inderdaad dat het regelmatig te fel wordt overgebracht. Hopelijk kunnen we met elkaar goede informatie geven die onderbouwd is waarom het niet zo verstandig is dat ze haar konijn heeft laten dekken.

Maar helaas, het is al gebeurd dus laten we nu het beste er van hopen voor moeder en jongen.
Gemiddeld draagt een konijn 31 dagen, vaak zelfs op de kop af 31 dagen. Meestal maken ze op het laatste moment een nestje met haar, soms zonder haar proefdraaien enkele dagen van te voren.
Hou goed in de gaten of je konijn ten alle tijden blijft eten, als ze niet meer eet is het goed mis.

Persoonlijk zou ik ze ook niet naar een school doen waar ze in een flat komen te zitten.
Ik vind het ook jammer dat de ouders hier niet in mee bemoeien, maar wellicht zijn die anders geïnformeerd door bijv. de school.
Laatst bijgewerkt door Faniek op 13-04-13 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:46

Myraxhorsey schreef:
Nee ik hoef niet op de koste de rammen te laten castreren en ik ging niet naar een opvang omdat het daar veel te duur is voor een konijn vragen Ze wel 40 euro

Dit vind ik heel bijzonder. Dat zijn maar eenmalige kosten en vallen dus reuze mee. Stel dat je dier naar de dierenarts moet. Dan heb je het al gauw over 100 euro of meer. Als je zelfs 40 euro al veel vind hoe zit dat dan met dierenarts kosten?

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:46

Even tussen alles door hoor, maar hoe gaat het nu met je konijn?