Hond accepteert baby niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:46

MariekeB schreef:
Misschien heb ik erover heen gelezen... Maar een muilkorf om doen, en uiteraard van daaruit weer verder werken?Dat hebben wij toentertijd bij onze ( grote) hond gedaan. Dan weet je in iedergeval dat er niemand gewond raakt.

En dan?
Als het dier dementie heeft helpt een muilkorf geen fluit en ook zogenaamd opnieuw opvoeden niet.
al dat gerek met beesten tegenwoordig _-:(
dier is dood en dood ongelukkig ,tS je hebt het hondje genomen en van gehouden,nu moet je ook zoveel van hem houden om hem los te laten.
Laat je kind hier niet onder lijden,dadelijk wordt je kind gruwelijk gegrepen en heeft het angst voor het leven plus littekens.

Edit:paar typfoutjes eruit gehaald
Laatst bijgewerkt door liesjecryos op 17-10-13 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:47

MariekeB schreef:
Misschien heb ik erover heen gelezen... Maar een muilkorf om doen, en uiteraard van daaruit weer verder werken?

Dat hebben wij toentertijd bij onze ( grote) hond gedaan. Dan weet je in iedergeval dat er niemand gewond raakt.

Een gemuilkorfde hond kan nog genoeg schade aanrichten aan een klein kind, zeker als het een grote hond is.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:03

Ik snap werkelijk waar niet wat het hondje nog in hetzelfde huis doet als jouw kind :oo 8)7. 2(!) keer gebeten in het hoofd(!!) en zo te lezen diverse mankementen. Tel daarbij de leeftijd op. Wat is nou het eerlijkst voor het beestje?

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:20

Een welgemeend advies, laat je hond inslapen. Wachten tot het helemaal fout gaat, kan volgens mij nooit de bedoeling zijn, je kind is meer waard dan dat.
En iemand anders opzadelen met dit dier is niet de oplossing.
Hij is 12 jaar oud, heeft een mooi leven gehad, wat houdt je dan tegen.
Er is duidelijk iets niet goed met deze hond, en aangezien je er nog een rond hebt lopen, zou ik het risico niet willen nemen dat deze dit gedrag over gaat nemen.
Ik wens je veel wijsheid bij je besluit

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:23

In mijn ogen heb je twee opties:

*Een stuk in huis afschermen, bijv. de keuken, zorg dat je een goede degelijke afrastering hebt en hoog genoeg, zodat hond en kind zich beide veilig voelen en zijn. Hond heeft zijn eigen plek en zal mogelijk gaan ontspannen zodra hij door heeft dat de baby niet in de buurt kan komen.
Sávond en in de nacht kan je dan het deurtje open laten als de baby in bed ligt.

Maargoed hier blijft altijd wel een stukje risico inzitten natuurlijk.

*optie 2, in laten slapen :(:)

Wij hebben zelf werkhonden thuis, de reu van mijn vriend is met pensioen gegaan en eigenlijk gaan zij dan naar binnen toe.
Maar deze reu heeft ook nooit een opvoeding gehad met kinderen, omdat het simpel weg nooit in onze gezinsituatie aanwezig was.
Inmiddels hebben wij twee kinderen gekregen en hebben wij besloten om de reu een pensioen te geven bij mijn oom.

Hij is gewoon te dominant naar kinderen toe en je wilt niet mee maken wat een reus van 68cm voor schade aan kan richten.
Nu heeft hij het geweldig, hij krijgt alle aandacht van mijn oom, ligt op de bank en op bed :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:52

_San87_ schreef:
Nee. Dus mag ik geen mening hebben. Sorry.

Je mag van mij een mening hebben maar ik weet zeker dat als je kinderen hebt en jou gebeurt dit dat je anders gaat denken.
Als niet ouder is het heel moeilijk in te denken en te voelen hoeveel je wel niet van je kind houdt.. Ik hou van niets zoveel als mijn kinderen .. Wie er aan mijn kinderen komt komt aan mij en in dit geval is dat dus de hond .. Geen sec meer bij mijn kind .. Kindje is al 2 keer gebeten .. Moet je dan wachten tot het echt fout gaat .. Kind misschien wel dood gebeten .. Want ja misschien was het nog wel te verhelpen met gedrags therapie.. Dat risico ga je toch niet nemen je gaat toch niet met het leven van je kind spelen ...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:58

Lindy1982 schreef:
_San87_ schreef:
Nee. Dus mag ik geen mening hebben. Sorry.

Je mag van mij een mening hebben maar ik weet zeker dat als je kinderen hebt en jou gebeurt dit dat je anders gaat denken.
Als niet ouder is het heel moeilijk in te denken en te voelen hoeveel je wel niet van je kind houdt.. Ik hou van niets zoveel als mijn kinderen .. Wie er aan mijn kinderen komt komt aan mij en in dit geval is dat dus de hond .. Geen sec meer bij mijn kind .. Kindje is al 2 keer gebeten .. Moet je dan wachten tot het echt fout gaat .. Kind misschien wel dood gebeten .. Want ja misschien was het nog wel te verhelpen met gedrags therapie.. Dat risico ga je toch niet nemen je gaat toch niet met het leven van je kind spelen ...

Jeetje, lezen is kennelijk lastig... Ik reageerde op Pomski. Als je goed had gelezen dan wist je dat ik ook vind dat de hond van TS ingeslapen moet worden.

Blablabla11

Re: Hond accepteert baby niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:00

Je had op mij gereageerd na de vraag of je zelf kinderen had en daarop antwoordde jij :
Nee . Dus ik mag geen mening hebben .sorry

Waarop dit mijn antwoord was .. Dus heb wel degelijk gelezen !!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:04

Lindy1982 schreef:
Je had op mij gereageerd na de vraag of je zelf kinderen had en daarop antwoordde jij :
Nee . Dus ik mag geen mening hebben .sorry

Waarop dit mijn antwoord was .. Dus heb wel degelijk gelezen !!

Waarom heb je het dan over al twee keer gebeten? De hond van Pomski heeft geen kind aangeraakt en bij de minste irritatie moet het beest weg. Ik vind dat overdreven. In het geval van TS, waar de hond al twee keer uit angst heeft gebeten, vind ik het een heel ander verhaal.

Dus nee, volgens mij heb je niet gelezen wat ik zeg. Ik zeg namelijk nergens dat je met een hond die twee keer een kind heeft gebeten nog in therapie moet gaan. Nergens.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:17

Nou als een beest wat bij mijn kind doet kan hij ook weg !!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:21

kan me zo niet voorstellen dat je zo over een dier gaat denken...als ik zie hoeveel ik van mijn honden hou kan ik me niet voorstellen dat als ik een kind zou krijgen dat ze dan ineens "beest" worden...

en een westie zal heus geen kind "dood" bijten ,gekke is dat ik laatst een topic zag van een kat die mensen aanviel,maar daar zei niemand dat de kat maar moest hemelen...is een kat dan wat anders als een klein hondje??

afijn,ik zou inderdaad voor een eerder geopperde optie kiezen,en dat is een ruimte voor de hond maken waar deze kan verblijven als kindje beneden is,en dan denken aan,apparte kamer of kennel ,als kindje op bed ligt dan hond er weer bij halen,inslapen zou hier écht niet zomaar gebeuren :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:24

Lindy1982 schreef:
Nou als een beest wat bij mijn kind doet kan hij ook weg !!

De hond heeft niks gedaan richting kinderen. Ze zei dat wanneer hij irritatie zou vertonen, hij meteen weg zou moeten. Ik vind dat overtrokken. Eerst zoeken naar de oorzaak, daar wat aan doen. Zo moeilijk is dat allemaal niet. Een dier neem je in principe ook voor het leven en voor het dier is een kind erbij ook een grote verandering. Daar moet je als ouders op inspelen en niet meteen het hazenpad kiezen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:30

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat jammer om te lezen dat nog steeds zoveel mensen denken dat een correctie / straffen iets uithaalt... 8)7
En het dominantieverhaal, pfff. :roll: Geen enkele hond zul je wijs kunnen maken dat een baby dominant is over hem, en hoewel rangorde nog steeds vaak overal met de haren bijgesleept wordt als verklaring voor ongewenst gedrag, blijkt de verklaring vaak veel simpeler - en de oplossing daarmee vaak ook.

Deze hond is duidelijk helemaal van de kaart, weet niet wat hij ermee aanmoet, wat zijn plaats in dit gezin nu is... Afsnauwen, corrigeren, buitensluiten en kleineren zal hem alleen maar verder de grond in stampen in plaats van hem het (zelf)vertrouwen te geven dat hij nog altijd gewoon meetelt en deel uitmaakt van dit (ietwat veranderde) gezin.
Bekijk het eens van de andere kant: deze hond laat duidelijk merken dat hij niet op z'n gemak is, wat positief is: er zijn ook honden die dat niet doen (niet meer durven!!) en dan 'opeens' ontploffen. Voor dit signaal wordt hij vervolgens afgestraft, en er wordt niks gedaan met wat zijn échte probleem is.
Wat dat betreft zou je je eerder zorgen kunnen maken over een rustige, onderdanige hond die waarschijnlijk níet direct laat merken hoe hij zich ergens werkelijk bij voelt.

Ongewenst gedrag heeft áltijd een oorzaak. En door die oorzaak te achterhalen kun je veel gerichter (en laat ik zeggen, diervriendelijker...) aan een oplossing werken. Als je dit zelf niet kan/durft/wil, haal er dan z.s.m. professionele hulp bij.

Oh ja, en hier ook sinds een dik jaar een baby in huis, en een van nature onzekere hond. Het gaat prima, maar we hebben er wel wat aandacht aan besteed. Vanzelf gaat het bijna nooit.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:34

Het spijt mij heel erg maar als mijn hond mijn kind zou grijpen is het echt einde verhaal. Ik heb een hond gehad die, toen mijn oudste geboren werd, ook heel erg jaloerse neigingen toonde en die heeft een goede plek gevonden bij een kinderloos stel. Je moet gewoon je ding kunnen doen zonder de hele tijd in de stress te zitten of de hond je kind niet grijpt. Overigens ben ik wel voor de manier van Cesar Milan dat de hond leert afstand te houden als je met je kind bezig bent.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:35

Sorry, hoor, maar die hond was bij mij al lang op de eeuwige jachtvelden. Het dier is oud en versleten, heeft lichamelijke en geestelijke mankemenen en heeft je kind al twee keer gegrepen. Waar wacht je eigenlijk nog op ? Tot hij de kleine eens in zijn oog pakt ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:42

Bucephalus schreef:
Wij hebben hetzelfde meegemaakt. Onze hond hield niet van kinderen en ze accepteerde ons kind niet. Naar haar gevoel stond zij op plaats drie van het roedel, de baby op plaats vier. De hond was toen elf jaar en kwam van het ouderlijk huis van mijn man. Het bleef dus steeds opletten. Op een dag, ik was zwanger van de tweede, was ik aan het stofzuigen. Het was mooi weer, onze dochter van twee was buiten aan het spelen in de tuin, de hond zat buiten in de hondenmand. Opeens hoorde ik een gegrauw en daarop gehuil. Hij had haar gebeten, gelukkig in haar handje. De wond was oppervlakkig, maar de tanden stonden er wel in. Ik heb meteen mijn man gebeld en gezegd dat de hond eruit moest. Met twee kinderen zou het namelijk helemaal lastig te controleren zijn.
Hij wilde er niet van weten.
Ik heb toen de dierenarts gebeld en de situatie uitgelegd. Hij zei me: als ze eenmaal gebeten hebben, blijven ze dat doen. Ik zie hier bijna dagelijks de gevolgen ervan in mijn praktijk. Nu is het haar handje, de volgende keer misschien haar gezichtje. Een kindergezichtje is net als een pakje boter. De tanden gaan er dwars doorheen. Gezien de leeftijd adviseer ik u de hond in te laten slapen.

Dat heb ik dezelfde middag nog gedaan. Mijn man heeft drie dagen niet tegen me gesproken, maar hoewel het vreselijk moeilijk was, heb ik er geen spijt van gehad. Wel verdriet. Ik zou het nu weer doen.

Ik wens je veel wijsheid toe.

Ik kan me voorstellen dat je de hond in hebt laten slapen maar je hebt wel de klassieke fout gemaakt door een hond en klein kind alleen te laten. Het feit dat hij in haar hand heeft gebeten geeft aan dat zij naar hem heeft gereikt met haar hand of zelfs aan de staart oid getrokken heeft. Anders had hij wel echt gegrepen en niet een waarschuwingsbeet in haar hand gegeven. Spijtig voor de hond want waarschijnlijk had hij hier totaal geen schuld aan.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:44

Pff hoelang wil je wachten ts. Begrijp me niet verkeerd ik snap dat het een hele moeilijke keus is heb het zelf ook meegemaakt hond beet buurvrouw door in haar been. Gelukkig goed afgelopen maar die hond heb ik dezelfde dag in laten slapen. Heel moeilijk maar ik ga no way het risico lopen dat ze mijn kinderen bijt. Buurvrouw had ook aardig gat in haar been.
Jou hond is doodongelukkig en hoelang heeft hij sowiso nog? 1jaar? misschien 2? Je kind hopelijk nog 80. Je hond kan je kind zo lelijk verminken. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid. Maar 1 tip: kies voor je kind!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:52

TS voel je niet schuldig naar je hond toe alsjeblieft. Je hebt alles geprobeerd. Laat het dier gaan.
Je mag je straks wel schuldig gaan voelen naar je kind toe als het fout gaat, want daar kun je op wachten!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:10

kimmie261 schreef:
kan me zo niet voorstellen dat je zo over een dier gaat denken...als ik zie hoeveel ik van mijn honden hou kan ik me niet voorstellen dat als ik een kind zou krijgen dat ze dan ineens "beest" worden...

en een westie zal heus geen kind "dood" bijten ,gekke is dat ik laatst een topic zag van een kat die mensen aanviel,maar daar zei niemand dat de kat maar moest hemelen...is een kat dan wat anders als een klein hondje??

afijn,ik zou inderdaad voor een eerder geopperde optie kiezen,en dat is een ruimte voor de hond maken waar deze kan verblijven als kindje beneden is,en dan denken aan,apparte kamer of kennel ,als kindje op bed ligt dan hond er weer bij halen,inslapen zou hier écht niet zomaar gebeuren :n

Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Heb zelf geen kinderen maar meerdere honden. Hier zou een hond ook zomaar niet weggaan. Vind het jammer dat veel honden niet begrepen worden zoals het hondje van TS. Dier is zo te lezen totaal onzeker en weet zich geen raad met de situatie word dan ook nog afgeschoven, komt weer terug enz. Dat doet een hoop met een hondje op leeftijd. Of er gebreken zijn vraag ik me af? is het medisch onderzocht? (ataxie heb ik gelezen). Wie weet waar het hondje last van heeft denkend aan ogen en oren op die leeftijd en dan is een baby een grote bedreiging.
Ik vind het opvallend dat veel mensen met honden tegen de tijd als de baby er komt zoveel problemen hebben. Je leest het regelmatig. Word daar niet over nagedacht voor de tijd? Heb hier een hond die niet met kinderen kan. Zou hij niet voor weg hoeven, kan hij niks aandoen en is niet zijn fout maar die van de mens. Waarom zou een hond daarvoor moeten wijken? Heb vaak het gevoel dat zo gauw er een baby in het spel komt een hond daarvoor moet wijken. Kan komen dat ik geen kinderen heb maar vind dat echt niet kunnen.

Terug naar TS. Denk in dit geval dat het beter voor het hondje is ingeslapen te worden. Hij word niet begrepen, is doodongelukkig en is denk ik beter af.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 11:40

Bedankt voor alle reacties!
Ik heb inmiddels alles op een rijtje gezet en overlegd met de dierenarts en ondanks dat ik onwijs verdrietig ben over de beslissimg wordt hij morgenmiddag ingeslapen en gecremeerd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:48

Bucephalus schreef:
Wij hebben hetzelfde meegemaakt. Onze hond hield niet van kinderen en ze accepteerde ons kind niet. Naar haar gevoel stond zij op plaats drie van het roedel, de baby op plaats vier. De hond was toen elf jaar en kwam van het ouderlijk huis van mijn man. Het bleef dus steeds opletten. Op een dag, ik was zwanger van de tweede, was ik aan het stofzuigen. Het was mooi weer, onze dochter van twee was buiten aan het spelen in de tuin, de hond zat buiten in de hondenmand. Opeens hoorde ik een gegrauw en daarop gehuil. Hij had haar gebeten, gelukkig in haar handje. De wond was oppervlakkig, maar de tanden stonden er wel in. Ik heb meteen mijn man gebeld en gezegd dat de hond eruit moest. Met twee kinderen zou het namelijk helemaal lastig te controleren zijn.
Hij wilde er niet van weten.
Ik heb toen de dierenarts gebeld en de situatie uitgelegd. Hij zei me: als ze eenmaal gebeten hebben, blijven ze dat doen. Ik zie hier bijna dagelijks de gevolgen ervan in mijn praktijk. Nu is het haar handje, de volgende keer misschien haar gezichtje. Een kindergezichtje is net als een pakje boter. De tanden gaan er dwars doorheen. Gezien de leeftijd adviseer ik u de hond in te laten slapen.

Dat heb ik dezelfde middag nog gedaan. Mijn man heeft drie dagen niet tegen me gesproken, maar hoewel het vreselijk moeilijk was, heb ik er geen spijt van gehad. Wel verdriet. Ik zou het nu weer doen.

Ik wens je veel wijsheid toe.

De fout lag bij jou, je weet dat de hond niet van de kinderen hield, toch liet je je dochtertje buiten in de tuin spelen met de hond in de tuin erbij in haar mand uit zonder dat je ze kon zien.

Dat is het domste wat je kan doen en je nam dus bewust risico.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 17-10-13 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:49

Lieverdje86 schreef:
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb inmiddels alles op een rijtje gezet en overlegd met de dierenarts en ondanks dat ik onwijs verdrietig ben over de beslissimg wordt hij morgenmiddag ingeslapen en gecremeerd.

Het is natuurlijk heel verdrietig maar imo neem je wel de juiste beslissing. Ik wens je veel sterkte toe morgen.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:52

zeker een juiste beslissing, je kind gaat voor alles.
natuurlijk is het moeilijk, maar onvermijdelijk
veel sterkte morgen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:06

Spuitje erin! Hij is 12 jaar en lichamelijk gezien aan het aftakelen, psychisch ook blijkt nu, bespaar hem die stress van allerlei nieuwigheid, overplaatsing etc en laat hem gewoon gaan, hij rust, jij rust. Verdorie hij heeft je kind tot twee keer toe in het hoofd gebeten?!!! Je kind heeft gewoon tot twee keer toe strongeluk gehad en hopen dat hij hier geen angst voor honden aan over houd. Nee echt, kies voor de rust je hond en slaap hem in.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:07

Wat een akelige situatie. Veel sterkte met het verlies. Je hebt het geprobeerd en het is een heel moeilijk besluit.
Voor de mensen die gelijk roepen afmaken, 1 x is al genoeg, enz enz, denk ik begin aub niet meer aan huisdieren! Daarbij als jullie goed lezen, zie je al dat het besluit genomen is!!
PS voor de persoon die gelijk de hond zonder overleg met man heeft laten inslapen.
Ik had nooit meer met je gesproken ipv slechts 3 dagen niet....