Zwaar verwaarloosde hond gevonden in Sloterpark, update p.4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:13

Kentaro schreef:
Sta er werkelijk van te kijken dat de eigenaar zich gemeldt heeft!?!! Ben nu helemaal benieuwd wat voor 'n verklaring hij hier voor durft te geven :(

(waar ik ook niet zo goed overuit kan, is de grote lijst met mensen die zich hebben aangeboden om voor dit dier te zorgen en dat er dan toch nog zoveel honden in het asiel zitten...... -O- )

Ik denk zomaar dat de grond iets te heet onder de voeten is geworden want er waren schijnbaar heel wat bruikbare tips binnengekomen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:17

Dat zou natuurlijk ook kunnen!

fjordie333

Re: Zwaar verwaarloosde hond gevonden in Sloterpark

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:27

dat is net als een hondje uit het buitenland halen, hier zitten de asiels ook propvol maar is dat interessant als ie uit het buitenland komt ? Ieder moet dat voor zich weten hoor en elke geholpen hondje is er een maar ik snap het niet zo goed.

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:30

ik ben benieuwd wat jullie voor straf zouden geven als je op de plek van de rechter zou moeten zitten.
btw de doodstraf kan in Nederland niet.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 14:32

Waarschijnlijk een boete van 100 euro en een taakstraf van 4 uur :roll:

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:34

Ik vind dat ze de dader de zelfde straf moeten geven als wat hij de hond heeft aangedaan, dus 40 dagen zonder voer en water.
Dit mogen ze overigens bij alle daders van dierenmishandeling toepassen, wat ze een dier hebben aangedaan, moeten ze zelf terug krijgen.
Dus, dier laten verhongeren? Pak slaag gegeven? In de fik gestoken? Noem maar op, laat ze het zelf maar voelen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:34

fjordie333 schreef:
dat is net als een hondje uit het buitenland halen, hier zitten de asiels ook propvol maar is dat interessant als ie uit het buitenland komt ? Ieder moet dat voor zich weten hoor en elke geholpen hondje is er een maar ik snap het niet zo goed.

Ik denk zelf dat voor veel mensen het idee mee weegt dat de honden daar onder veel slechtere omstandigheden zitten dan in de asiels hier!?

Ik vind het ontzettend moeilijk wat voor 'n straf ik als rechter zijnde voor zou willen schrijven.
Het eerste dat in mij op komt is 40 dagen in de cel zonder eten....... -O-

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 14:38

Kentaro schreef:
fjordie333 schreef:

Ik denk zelf dat voor veel mensen het idee mee weegt dat de honden daar onder veel slechtere omstandigheden zitten dan in de asiels hier!?

Ik vind het ontzettend moeilijk wat voor 'n straf ik als rechter zijnde voor zou willen schrijven.
Het eerste dat in mij op komt is 40 dagen in de cel zonder eten....... -O-

Dat komt eigenlijk neer op de doodstraf want kleine kans dat je dat overleefd...

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:54

40 dagen donkere cel & water & brood

Ik vind sowieso dat we toe zijn aan een wat minder luxe in de gevangenis.
Water, brood, bed, wc. Klaar.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:55

eigenaar, een inwoner uit zaandam, heeft zich gemeld bij de politie en is na verhoor heen gezonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:17

Een groot deel van de mensen die deze hond wil adopteren wil dat om er zelf een goed gevoel over te krijgen denk ik, ik vind het hypocriet.. Er zijn zoveel honden die een plek zoeken, zijn die niet zielig genoeg? Of is het omdat ze dan niet tegen iedereen kunnen roepen 'kijk eens, dit is die hele zielige magere hond uit Amsterdam, die heb IK in huis genomen'
Als je dan toch plek over hebt, en er wel een hond bij wil kijk dan gewoon op internet bij de asielhonden, en neem zo 1 in huis..
Deze hond word voorlopig nog niet geplaatst denk ik, hij moet eerst aansterken en er moet gekeken worden of hij geen blijvende schade aan het voedingstekort heeft over gehouden..

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:19

da's menselijk, dees-daan. Net zoals we pas geld aan afrika overmaken als we de beelden zien van uitgehongerde kindjes. We moeten het ZIEN/RUIKEN/HOREN om onze empathie aan te zwengelen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 16:20

speurneusc schreef:
eigenaar, een inwoner uit zaandam, heeft zich gemeld bij de politie en is na verhoor heen gezonden

Op welke site staat dat?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:21

at5, onder andere

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 16:24

Ik kan nergens vinden dat deze man na verhoor weer heen is gezonden

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:24

oh, nee, sorry ik ook niet...alleen dat de eigenaar zich had gemeld.
Maar verbaast 't me? Nee. :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:36

collega beveiliger had dat doorgekregen, inderdaad stukje telegraaf staat dat ie verhoord is, maar niet of ie mag blijven overnachten of naar huis is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:02

vanLotje schreef:
da's menselijk, dees-[naam]. Net zoals we pas geld aan afrika overmaken als we de beelden zien van uitgehongerde kindjes. We moeten het ZIEN/RUIKEN/HOREN om onze empathie aan te zwengelen

Ik maak geen geld over aan Afrika, dat je eerste reactie is och, kom maar hier, oke..maar dat iedereen die hond wil adopteren en de rest laat zitten omdat ze niet zielig genoeg zijn vind ik hypocriet..
Er zijn genoeg honden die gedumpt worden, maar omdat ze niet zo mager zijn hoeven mensen ze niet, omdat ze bij deze hond én zelf een goed gevoel krijgen, en zo aandacht krijgen omdat zij die hele zielige hond hebben.. Dat moet geen reden zijn om een hond in huis te nemen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:06

speurneusc schreef:
collega beveiliger had dat doorgekregen, inderdaad stukje telegraaf staat dat ie verhoord is, maar niet of ie mag blijven overnachten of naar huis is

hij heeft huilie huilie gedaan...."heb het niet zo bedoelt,heb gezondheidsproblemen,huwelijksproblemen en financiele problemen"
En dat weegt veel zwaarder dan een hond bijna laten doodhongeren.... |(

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:42

fjordie333 schreef:

Mwah. Ik heb een marktplaatspup, een rashond als herplaatser en een buitenlandertje. Dat buitenlandertje is gekomen omdat dat type hond niet te vinden is in Nederland. Ja, als rashond, maar die hoefde ik niet perse ;)
Ik heb ook niet het gevoel een hond gered te hebben oid...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:11

dat ie vrijgelaten was, was een grapjes die dat doorgaf, bleek niet eens te weten waar het om ging.

bij bericht van at5 staat nu dat eigenaar is ingesloten en maandag voorgeleid wordt

geerke

Re: Zwaar verwaarloosde hond gevonden in Sloterpark, update p.4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:16

hoe is het met de hond?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:33

Update:
Citaat:
Het gaat steeds beter met het verwaarloosde hondje. Hij heeft zelfs al een nieuwe naam gekregen: Ektor.

'Hij is inmiddels 1,8 kilo aangekomen. Hij is in goede handen, speelt met andere hondjes, kwispelt weer, is reuze enthousiast en heeft inmiddels weer een nieuwe naam gekregen', laat politiewoordvoerder Nabil Ou-Aissa voor onze camera weten. De nieuwe naam van het hondje is Ektor. 'Dat betekent in het Grieks: 'Hij die overwint'. En dat is natuurlijk heel toepasselijk'.

Donderdagavond meldde de eigenaar van de hond zich bij de politie. 'Kennelijk is de grond onder zijn voeten te heet geworden', zegt Ou-Aissa. Over de reden van de mishandeling en van de straf die de eigenaar van het hondje zou kunnen krijgen, kan de politie nog niets zeggen. Een ding staat wel vast, en dat is dat het hondje nooit meer bij zijn vorige baasje terugkeert.

Afgelopen maandag werd het ernstig vermagerde hondje gevonden in het Sloterpark, vastgebonden aan een boom langs de weg. Hij had 40 dagen geen eten gehad.

http://www.at5.nl/artikelen/99926/hondje

Sharani

Re: Zwaar verwaarloosde hond gevonden in Sloterpark, update p.4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:40

Fijn om te lezen dat het goed met hem gaat, hoop dat hij een super fijn leven verder gaat krijgen!