erfvaste honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: erfvaste honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:36

Een dierenartsverklaring is dan ook verplicht aangezien couperen niet mag. Die staarten zijn niet altijd zo kort als een gecoupeerde, het kan maar meestal zijn ze nog zo'n 20cm.
Het komt voor dat er in een nest pups zijn met korte staarten, als álle pups een korte staart hebben, zou ik me er niet mee in willen laten, dat is zo zeldzaam dat het waarschijnlijker is dat ze illegaal gecoupeerd zijn.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 15:07

anneliesdj schreef:
Een dierenartsverklaring is dan ook verplicht aangezien couperen niet mag. Die staarten zijn niet altijd zo kort als een gecoupeerde, het kan maar meestal zijn ze nog zo'n 20cm.
Het komt voor dat er in een nest pups zijn met korte staarten, als álle pups een korte staart hebben, zou ik me er niet mee in willen laten, dat is zo zeldzaam dat het waarschijnlijker is dat ze illegaal gecoupeerd zijn.

ik heb die man niet aan de telefoon gehad maar volgens mij had inderdaad het hele nest een korte staart. maar het is al niet meer nodig want gister is onze nieuwe aanwinst Loli, een rotweiller pup bij ons gekomen <3

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:18

@ ts: alle herders zijn erfvast, mn Dherder loopt al is ie los in het natuurgebied nooit verder dan 75/100 meter van me vandaan, lijkt wel aan een touwtje, mn Jackrussel gaat ook, maar die heeft af en toe nog wel eens last van zn hormonen en gaat dan toch op avontuur, maar goed al is het een erfhond, opvoeden moet je ze toch. Mn windhondje kan helemaal niet los, die gaat anders op jacht.

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:00

Wij hebben zelf sinds 2 jaar een cane corso maar wat een fijn beest!
Hij is nog nooit de weg opgegaan en is goed waaks (moet voor de boerderij),
daarom zochte wij dus ook een erfvaste hond.
En daarbij zijn het hele lieve knuffelbeesten haha :)

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 23:18

rottweilers staan er ook wel om bekent dat ze goed waaks zijn. en erfvast volgens mij ook wel.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:54

Noetje14 schreef:
zo te horen is de herder erg in trek, maar denk toch niet dat dat hem gaat worden
onze buren hebben er ook zo een en dat is echt een rot beest, bijt mensen, jaagt de paarden op, loopt weg enz.
"zo'n hond komt er bij ons niet in" zei ons pap letterlijk toen hij hoorde dat de hond van de buren een voorbijganger had gebeten
is misschien wel een extreem geval, maar toch
andere erfvaste honden???

Ik ken rotherders en ik ken hele lieve herders. Ik ken hele lieve schoothondjes en schoothondjes die alles en iedereen kapot willen bijten. Het ligt er maar net aan hoe je zelf zo'n hond opvoed hoor.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:01

De rottweiler is erfvast. De Franse briard ook. Wij hebben ook een herder gehad, maar deze was niet erfvast. Als hij een gaatje vond ging hij ' op struin' , daarentegen was hij wel het liefste thuis. Hij ging niet graag mee op vakantie of iets dergelijks.
De briard die we nu hebben is erg graag bij ons, gaat erg graag overal met ons naar toe....maar zal nooit uit zichzelf van het erf af gaan.