Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:21

-O- Kun je je dierenarts wel telefonisch bereiken?

mariposa

Re: Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:28

Als je hond zo slecht is,is het dan niet fair voor de hond om haar te laten gaan.
Ik vind er op de laatste foto echt zeer slecht uitzien.
Houden van is ook loslaten.
Ze heeft een mooie leeftijd bereikt toch.
Natuurlijk jou keuze ,en hoop voor je dat ze toch opknapt.
Zou alleen niet mijn keuze zijn.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 07:21

Beide fijn geslapen vannacht,hele nacht op hetzelfde plek.ze heeft niet gebraakt en is verder niet misselijk geweest.
Kentaro,ik kan altijd de praktijk bellen er is altijd iemand die dienst heeft.

overigens bedankt voor jullie duimen,ik moet waarschijnlijk niet overal wat achter zoeken bij haar maar is een beetje lastig.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 07:36

Fijn! :)
Ik kan het me goed voorstellen, als je dier wat mankeert en je gaat ook nog is op hem letten zie je ineens allemaal rare dingen..
Heel herkenbaar!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 09:24

Gelukkig herkenbaar.

Nog even over het inslapen terug te komen,dat stadium zijn we echt niet.Ik zou ze nooit onnodig laten lijden.
Plus ik moet ze natuurlijk wel de kans geven om te herstellen,gelijk dezelfde dag in laten slapen is makkelijk natuurlijk.Gelukkig zal mijn dierenarts ook op tijd aan de bel trekken,maar is nu echt niet aan de orde.

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8955_n.jpg

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6993_n.jpg

haar grote vriend,mijn andere oudje
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3174_n.jpg

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:58

Wat een mooi stel!

Ze heeft wel ingeleverd op gewicht idd!

Met egoïstisch zijn en het beest houden omdat jij hem niet missen kan zou oneerlijk zijn maar als de DA zegt dat ze nog bij gaat trekken dan zou ik het ook even aanzien.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 11:13

Ze heeft net lekker in haar kuil gegraven in de tuin,had natuurlijk niet aan haar oog gedacht en zojuist dus enkele grammen zand eruit kunnen halen.Echt heel het onderste ooglid vol.Tja..lastig

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:27

Oh lekker, goed teken, dat wel! :D

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:32

haha muts. maar wel lekker vrolijk en actief!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 16:44

Ze is even mee geweest naar de paarden,wilde kijken of het ging in de auto.Bij de paarden was het prima,lekker in de zon gelegen.In en uit de auto is drama.Moeten we nog iets op verzinnen.
Als ze hijgt is duidelijk de aangezichtsverlamming te zien,die is wat dat betreft niets bijgetrokken.Heb hele leuke foto's van in de tuin gemaakt.Ze hebben lekker samen in de zon gelegen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:49

Een loopplankje?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 16:58

Ze zit op de achterbank,zou dat ook lukken?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:00

Moet je hem in de deuropening leggen, ik denk dat ie op de bank wat wankel wordt.. Volgens mij moet dat wel lukken..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 21:19

Op zich rustig dagje,bij inspanning veel hijgen maar kan ook aan het weer liggen.
Vanmiddag wel gele stoelgang,iets om in de gaten te houden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:31

Oh.. Waar komt dat nu weer vandaan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:15

timokyana schreef:
Op zich rustig dagje,bij inspanning veel hijgen maar kan ook aan het weer liggen.
Vanmiddag wel gele stoelgang,iets om in de gaten te houden.

Bij jullie dus ook wat Afwachten gister, hoe is het nu?

Hier ook gister inclusief dunnere gelige ontlasting met als gevolg een lichte aanval gisteravond na de wandeling. Spugen, scheef koppie, iets wiebelende ogen en onstabiele achterkant en gedesorienteerd. Na een uur alweer flink beter. Vanmorgen nog wat wiebelig achter maar net bij de wandeling weer de oude inclusief normale ontlasting weer.heel vreemd.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 09:27

Jeetje,heftig weer dus..Je zult vast weer geschrokken zijn.Zo blijven de zorgen ook bij jullie he..
Gelukkig dat het nu weer wat beter blijkt te gaan,al vertrouw je het niet he.

Ik las op internet dat gele ontlasting kan duiden op problemen met de lever,dit veroorzaakt ook neurologische klachten.
Hier de ontlasting alweer wat meer richting normaal,minder fel geel..Ik moet vanmiddag medicijnen halen bij de dierenarts dus zal nog eens navraag doen.
Ze is levendig genoeg,al vind ik ze wel nog erg wankel,bv met het opstaan vanuit het liggen zie je ze echt even wiebelen. Verder zie ik als ze mee aankijkt soms haar koppie weer wat heen en weer wiegen.Een vriendin van mij was er gister,die had ze even niet meer gezien maar vond ze stukken beter als begin bij de aanval.Echter voor mijn gevoel krijgt ze toch weer wat symptomen bij die ik niet vertrouw.
Eten gaat redelijk,mag wel wat beter.Gaat eigenlijk nergens over want zo eet ze niet meer en zo is ze de kruimels van de andere hond aan het stropen.
Zo stom,maar het voelt alsof je zit te wachten op de nieuwe aanval. Ik kan het ook slecht loslaten om eerlijk te zijn,al kun je weinig doen vrees ik..
Met pinksteren ga ik voor het eerst in 10 jaar een paar dagen met vakantie en om eerlijk te zijn zie ik er zo ontzettend tegen op.Ik ben zo bang dat ze iets krijgt als ik er niet ben en dat ik dan te laat ben.Een vriendin gaat mee,wil haar niet teleurstellen.Maar als ik alleen moest gaan had ik allang afgezegd denk ik :o
Sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:33

Geel is idd lever, wit is milt. Nu is wesleys lever al jaren slecht maar hij heeft er geen hinder van. Hier idd ook ondanks dat hij goed gaat, het blijft in je achterhoofd hangen. Ook gaat hij niet meer uit logeren s nachts. Overdag nog wel af en toe met stricte regels.

Jij gaat dus zonder hond weg, wij nemen hem wel mee. Heb je wel een goede oppas voor haar? Eten gaat dus gelukkig weer redelijk goed bij jullie. Kruimels schumen is altijd een goed teken.

Maar ja het blijven oude kwetsbare dieren. Wij bekijken het per dag maar dat doen we al bijna 4 jaar met hem. 2 dagen geestelijk of lichamelijk niet lekker in de vel is hier de max.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 09:51

Mijn ouders passen op,ga met pony enkele dagen naar de Veluwe,geen optie om ze mee te nemen helaas.
Ik kijk even aan hoe het tegen die tijd is,vertrouw ik het niet vrees ik dat ik toch af ga zeggen.Hond gaat uiteraard voor.

Overigens hoeft het bij de milt niet altijd wit te zijn,onze Bud heeft een miltbloeding gehad (milt is verwijderd) en zijn tandvlees etc zag er allemaal nog goed uit.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:32

Bij mensen kan gele ontlasting ook duiden op problemen met de galblaas.

Jullie zijn lekker bezig beiden!

Ik snap dat je je vakantie dan eigenlijk helemaal niet door wil laten gaan.. Toch zou even los van al die dierentoestanden ergens ook wel fijn zijn.
Het is precies de reden waarom ik de afgelopen 8 jaar ook niet weg ben geweest.
Nu mijn lieve paardje er helaas niet meer is probeer ik toch maar is met vakantie te gaan dit jaar, gekke is alleen dat mijn mind-setting er nog niet aan toe is ofzo.. ik was nog helemaal niet van plan om paardloos door het leven te gaan en had dus besloten voorlopig ook nog niet met vakantie te gaan, die knop moet nog om geloof ik..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 16:21

Lijkt me dan idd moeilijk IMJ, toch ook een soort van loslaten.Lastig hoor.Je zult hem vast nog iedere dag missen.Ik zou het knap vinden mocht je eens lekker kunnen genieten op je vakantie,tenslotte heb ook jij dat wel verdiend na jaren goede zorg.Hoop dat het je lukt.

Uiteindelijk vanmiddag toch wat ontlasting meegenomen naar mijn dierenarts,zaten toch wat gele stukjes in.Het zou kunnen komen van wortelen of iets anders in het voer of zoals jij zei IMJ de galblaas.
Ze zouden het nakijken dus ben benieuwd,zal morgen vast iets horen en hopelijk valt het mee.

Collega van mijn vaste dierenarts gesproken,gene met wie ik bij Rumba kwam toen ze s nachts last kreeg.
Die vertelde in eerste instantie dat het nu toch wel wat beter zou moeten gaan,dus eigenlijk geen last meer van het evenwicht.verteld over rumba,ze vertelde me toch een tumor in gedachte te moeten houden,maar mocht niet panikeren (belgische da) want misschien heeft rumba juist wat tijd nodig.
Enigste wat ik zou kunnen doen is een scan om het zeker te weten,echter daar winnen we weinig mee want beter maken kunnen ze dan toch niet.
vandaag is ze mee geweest naar de paarden,helaas aan het eind vd middag koelde het flink af en zelfs met jas aan bibberde ze dus snel naar huis gegaan.Heeft haar eetlust goed gedaan,want zowaar de hele bak is leeg.
In en uit de auto is geen succes,ze vind het ook eng.Dus voorlopig geen uitjes want echt veel plezier doe ik haar er zo niet mee.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 17:52

Ik ben toch wat aan het zoeken geweest online en nu vond ik dat ze in de kliniek in best redelijk goedkoop (255,- ) een mri kunnen maken.Waarschijnlijk komen hier nog kosten bij,consult,narcose etc.
Ik ga er misschien toch eens een belletje aan wagen en een nachtje over slapen. :o

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 20:01

Mijn ouders zijn net geweest,die hebben ze vrijdag voor het laatst gezien en vinden haar koppie toch wat schever staan.Met uitlaten net zakte ze door de achterhad.met crazyshar hier in het topic ook al eens over gehad dat ze soms net een atactisch paard lijkt.Nu viel het me heel erg op en naarmate de wandeling duurde hoe slechter ze liep.Morgen zal de dierenarts met de uitslag van haar ontlasting bellen en zal ik het nog eens op het woord gooien.
Ik wil niet in doemscenario's denken maar duidelijk is wel dat het meiske een oud besje is geworden.
Kon je er maar in kijken :-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:10

Brr klinkt niet fijn allemaal. Hopelijk valt het mee. Maar ook hier dus nu twee keer na een langere wandeling een aan de achterkant zwabberende hond idd net atactisch. Toch vindt onze dierenarts het passend bij zo n tia achtige aanval. Heel benieuwd of jullie die mri gaan doen en wat daar dan uitkomt. Betekend dat wel narcose?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 20:16

Zou helaas narcose betekenen dus eng,maar om eerlijk te zijn als ik ze nu zo zie lopen weet ik echt niet of het zin heeft.De stress is ook niet zo best voor de leishmania want die kan daarmee aangewakkert worden.
Je wilt gewoon iets kunnen doen..voelt nu zo als wachten op het volgende..

Jouw dierenarts noemt het tia achtig,bij die van mij dat het ligt aan de twee kopzenuwen.