Vissenappartement

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:08

Ayasha schreef:
Ik heb nog geen één bericht van jou gezien dat juist was Sabini. :?
Zeker dat laatste over kempvissen niet. Die hebben juist ruimte en verstopplekken nodig.
Maar Ayasha.. hoe lees jij mijn berichten dan?

Ik citeer:
Sabini schreef:
Ken je de Betta Splendens Jolien? (Ook wel Kempvis genoemd). Deze worden ook erg vaak gehouden in kleine (of raar gevormde) aquaria. Zoals een bloemenvaas o.i.d. Waar ik persoonlijk geen voorstander van ben. Maar het zijn wel vissen die klein blijven en door het labyrintorgaan kunnen ze zuurstof halen uit water met een kleiner oppervlakte.

Ik leg uit:
Hier vraag ik of Jolien de Kempvis kent. Ik raad de vis niet aan hoor. Ik zeg duidelijk 'waar ik geen voorstander van ben'. Maar ik benoem een wetenschappelijk feit over deze vis waarom deze vaker in kleine aquaria worden gehouden. Dit is 100% waar.

Wat jullie nu suggereren slaat nergens op. Echt niet :n
Nogmaals: lees aub eerst mijn berichten eens goed. En interpreteer niet naar je eigen mening.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:10

_Tara_ schreef:
Ik begrijp echt niet waarom je iemand een advies geeft waar je zelf niet achter staat, zeker als het daarbij om dierenwelzijn gaat. En om dan aan te raden om maar een sluierstaart in zo'n klein bakje te houden waar nog niet eens een gup/garnaal in kan, daar kan ik al helemaal niet bij.
Ik raad niks aan. Ik gaf voorbeelden van vissen die kunnen leven in een kleiner aquarium. En ik was van mening dat een kleine sluierstaart er wel in kan. Daarna snapte ik jullie reacties wel dat dit geen goed idee is, en daar was ik het mee eens.
Ik vraag het nogmaals: lees mijn berichten..

Ik begon met "dit aquarium had ik je niet aangeraden Jolien". En toen ging ik denken aan vissen die in een kleiner aquarium kunnen leven. Dat zijn o.a. de sluierstaart en kempvis. Maar die raad ik niet aan in de bak van Jolien. Ik raad namelijk helemaal niks aan in haar bak.

Nja, na het lezen over aquascaping raad ik Jolien aan om dat met haar bak te doen :j
Laatst bijgewerkt door Sabini op 27-03-13 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:11

Omg,, dit gaat je toch niet echt serieus menen dat je echt van plan bent hier vissen in te houden... Je weet wel dat hier dus een filter in moet( die zowat groter is dan je gevangenis zelf ) en een lelijke verwarming die je onmogelijk weg kan beplanten ?

Sorry maar vissen hier in vindt ik WEL mishandeling... En al mn haar dat ik heb gaat hier echt van overeind staan...

Misschien wil je ook wel een betta in een jampotje.. Is ook mode hoor...
Snap dit echt niet en ja ik kan me hier serieus over opwinden..

Ik ga mn kat morgen ook in een nieuwe bak doen:

Afbeelding
Zeg nou zelf kan toch best... Super gezellig en zit er mooi uit :j

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:12

Ik zou er lekker nep visjes in stoppen! :D een mooie gekleurde steentjes en plantjes. Misschien een paar van die kleine slakjes. Is ook leuk om naar te kijken :j

(en dan staat straks niet half bokt met protest borden voor je deur :=)
Laatst bijgewerkt door Bambolina op 27-03-13 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:12

Tja sorry hoor, maar door te zeggen: Ken je de Betta Splendens Jolien? suggereer je in mijn ogen wel dat je dat dus een geschikte vis zou vinden. Zeker met die laatste zin er nog bij dat ze klein blijven enz. Ik ga toch ook niet vragen of Jolien de diamantzalm kent? Ook een mooie vis, maar die kan ook echt niet in dit kleine bakje.

En als je dat niet zo bedoelde, zul je misschien je manier van berichten over brengen wat moeten veranderen. Want ik denk niet dat ik de enige ben die dacht dat jij aanraadde om een sluierstaart/kempvis in dit bakje te doen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:13

Sabini schreef:
Vjestagirl schreef:
Alle goudvissen zijn goudvissen die normaal in een vijver gehouden worden... Er bestaat niet zoiets als een aquariumgoudvis. Dat is als zeggen dat je ook koikarpers in een aquarium kunt houden.
Onzin. Koikarpers en goudvissen kun je niet met elkaar vergelijken :n (behalve dat ze beide familie van de karperachtigen zijn).

Er worden ontzettend veel goudvissen in aquaria gehouden. Bovendien is de sluierstaart een gekweekte variant van de gewone goudvis die niet groter wordt dan 15 cm en prima in een aquarium te houden is. Omdat deze vissen rustig van aard zijn (lees: door hun gedeelde staart- en anaalvin en gebogen ruggengraat kunnen ze gewoon niet snel zwemmen) ziet men ze vaak terug in kleinere aquaria.

Appels kun je ook niet met peren vergelijken !!! Elke goudvis word 30 cm en moet je houden in grote bakken wist je dat deze enorm oud kunnen worden in een kommetje hooguit een jaar. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:13

Sabini schreef:
_Tara_ schreef:
Ik begrijp echt niet waarom je iemand een advies geeft waar je zelf niet achter staat, zeker als het daarbij om dierenwelzijn gaat. En om dan aan te raden om maar een sluierstaart in zo'n klein bakje te houden waar nog niet eens een gup/garnaal in kan, daar kan ik al helemaal niet bij.
Ik raad niks aan. Ik gaf voorbeelden van vissen die kunnen leven in een kleiner aquarium.
Ik vraag het nogmaals: lees mijn berichten..

Ik begon met "dit aquarium had ik je niet aangeraden Jolien". En toen ging ik denken aan vissen die in een kleiner aquarium kunnen leven. Dat zijn o.a. de sluierstaart en kempvis. Maar die raad ik niet aan in de bak van Jolien. Ik raad namelijk helemaal niks aan in haar bak.

Nja, na het lezen over aquascaping raad ik Jolien aan om dat met haar bak te doen :j

Sluierstaarten kunnen niet in een kleinere bak leven. Tenzij je een vis wilt die door vergroeiingen dood gaat. Want de buitenkant stopt, maar de binnenkant groeit door.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:14

_Tara_ schreef:
En als je dat niet zo bedoelde, zul je misschien je manier van berichten over brengen wat moeten veranderen. Want ik denk niet dat ik de enige ben die dacht dat jij aanraadde om een sluierstaart/kempvis in dit bakje te doen.
Oke, goede tip. Ik zal de volgende keer duidelijker zijn dat ik informatie geef in plaats van advies :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:15

Tat_jana schreef:
Omg,, dit gaat je toch niet echt serieus menen dat je echt van plan bent hier vissen in te houden... Je weet wel dat hier dus een filter in moet( die zowat groter is dan je gevangenis zelf ) en een lelijke verwarming die je onmogelijk weg kan beplanten ?

Sorry maar vissen hier in vindt ik WEL mishandeling... En al mn haar dat ik heb gaat hier echt van overeind staan...

Misschien wil je ook wel een betta in een jampotje.. Is ook mode hoor...
Snap dit echt niet en ja ik kan me hier serieus over opwinden..

Ik ga mn kat morgen ook in een nieuwe bak doen:

[ Afbeelding ]
Zeg nou zelf kan toch best... Super gezellig en zit er mooi uit :j

Jaja moraalridder. Zolang er nog geen vissen in zitten ben ik volgens mij echt niet verkeerd bezig hoor. Dus rustig aan en ho braaf.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:15

_Tara_ schreef:
Tja sorry hoor, maar door te zeggen: Ken je de Betta Splendens Jolien? suggereer je in mijn ogen wel dat je dat dus een geschikte vis zou vinden. Zeker met die laatste zin er nog bij dat ze klein blijven enz. Ik ga toch ook niet vragen of Jolien de diamantzalm kent? Ook een mooie vis, maar die kan ook echt niet in dit kleine bakje.

Als je ff verder kijkt dan je neus lang is zie je dat ik dit dus afkeur... Ik ben zelf aquarium houder en hou 2 liter water aan per vis per cm... Dus meer als gemiddeld een betta in jampotten is imo not done en net zo slecht als wat jolien wil gaan doen ;)

En ik hoop van harte dat jaloen dit topic heeft geopend om bokt op zn achterste poten te krijgen... Bij mij in ieder geval gelukt ;)

Of was het niet aan mij bedoelt ?
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 27-03-13 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:16

Misschien krijg je er een bril bij Jolien, kun je die gelijk weggeven :')

Ayasha
Blogger

Sabini: ja dat lees ik, maar waarom zou je die vissen uberhaupt noemen?
Ik kan ook leven op mijn toilet van 1*1*2 zolang ze me eten brengen maar dat betekent nog niet dat dat gezond zou zijn voor me. Volgens mij ben je je er gewoon onderuit aan het l*llen omdat je zoveel tegenspraak krijgt:

De Beta Splendens kent iedereen wel. Ze weten vaak niet dat de vis zo noemt maar iedereen kent 'm wel als ze hem zien. Veruit de meest populaire vis om te mishandelen. Maar waarom zou je hem noemen als dat beest totaal niet geschikt is voor dit aquarium?

Ik kan ook vragen of Jolien de Emoe kent maar die past beslist ook niet in dat bakje, dus dat doet er toch helemaal niet toe?

Edit: verrek, vergist van naam! Excuus tat_jana!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-03-13 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

In ongeveer elke dierenwinkel die ik kom hebben ze nog altijd 0.0 verstand van (goud)vissen. Neem niets van die mensen aan, je zou denken ze staan daar niet voor niets, geld is geld he, of je dat nou verdient door mensen dieren aan te smeren of dat je op kantoor zit. Ze probeerden mijn zusje een bak van 21 liter aan te smeren voor 2 goudvissen.
Dit bakje, hoe leuk het er ook uitziet is niet geschikt voor vissen én niet geschikt voor garnalen. Waarom niet vraag je? Omdat een bak van 7 liter heel moeilijk goed te houden is qua waterkwaliteit. Minimaal is een bak van 30 liter omdat je bij een kleine bak met één dood visje al zulke nitraat/nitrietpieken krijgt dat je hele bak eronderdoor aan gaat. Ik heb hier 3 aquaria draaien, een 240 liter bak (lengte 1.20) met goudvissen/sluiers waarvan er 3 van de zomer naar de vijver gaan omdat ze gewoon de bak uitgroeien. Ja ze zullen in mijn bak absoluut kleiner blijven en nee dit is niet gezond. Dit betekent dat hun ingewanden doorgroeien terwijl de buitenkant stopt met groeien. Uiteindelijk bezwijken ze hier gewoon aan. Daarnaast heb ik nog een 120 liter bak met oa Betta Splendens/kempvissen, ja die hebben ook zwemruimte nodig en overleven niet in een jampotje, en een bak van 54 liter met oa garnalen. Garnalen zijn super om naar te kijken, een mooie plante bak staat heel mooi in de kamer maar in een bak van 7 liter kan je heel moeilijk een biologisch evenwicht opbouwen en vooral hanteren. In een grotere bak heb je dit veel minder.

Anoniem

vuurneon schreef:

Verdomme, ik had mn bril vanmorgen echt op hoor _O- Maar ik ben gewoon een impulsieve doos soms. Heel soms, maar dat soms is eigenlijk wel heel vaak... :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:17

Mijn reactie was ook niet voor jou bedoeld, Tat_jana maar voor Sabini.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:17

Sabini schreef:
_Tara_ schreef:
Oke, goede tip. Ik zal de volgende keer duidelijker zijn dat ik informatie geef in plaats van advies :j

Maar waarom geef je dan verkeerde informatie. Het kan wel allemaal wetenschappelijk bewezen zijn. Maar als ervaren vissenhouders anders spreken, dan ga ik liever daar vanuit. Dan iemand die nog nooit een vis gehouden heeft :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:18

Ayasha schreef:
Tat_jana ja dat lees ik, maar waarom zou je die vissen uberhaupt noemen?
Ik kan ook leven op mijn toilet van 1*1*2 zolang ze me eten brengen maar dat betekent nog niet dat dat gezond zou zijn voor me. Volgens mij ben je je er gewoon onderuit aan het l*llen omdat je zoveel tegenspraak krijgt:

De Beta Splendens kent iedereen wel. Ze weten vaak niet dat de vis zo noemt maar iedereen kent 'm wel als ze hem zien. Veruit de meest populaire vis om te mishandelen. Maar waarom zou je hem noemen als dat beest totaal niet geschikt is voor dit aquarium?

Ik kan ook vragen of Jolien de Emoe kent maar die past beslist ook niet in dat bakje, dus dat doet er toch helemaal niet toe?

Ik denk dat je me totaal verkeerd begrijpt ;) dus ik hou op met de discussie..
Maar he.. Ken je jolien... Die worden ook wellens gehouden in gangkasten van 1 bij 1 kan best !

Im off wordt hier pisnijdig van !

Sabini

love_western schreef:
Sluierstaarten kunnen niet in een kleinere bak leven. Tenzij je een vis wilt die door vergroeiingen dood gaat. Want de buitenkant stopt, maar de binnenkant groeit door.
Mee eens. Zoals ik ook eerder heb gezegd.

Ik had mijn bericht nog aangepast:
Sabini schreef:
Ik raad niks aan. Ik gaf voorbeelden van vissen die kunnen leven in een kleiner aquarium. En ik was van mening dat een kleine sluierstaart er wel in kan. Daarna snapte ik jullie reacties wel dat dit geen goed idee is, en daar was ik het mee eens.

Voor de duidelijkheid: we zijn het wel eens met elkaar dat hier geen vis in hoort.
Ik was alleen degene die verder ging informeren over vissen die kunnen leven in een kleinere omgeving. Echter had ik duidelijker moeten zijn dat het om informeren ging, en niet adviseren voor de betreffende bak van TS.

Tat_jana

_Tara_ schreef:
Mijn reactie was ook niet voor jou bedoeld, Tat_jana maar voor Sabini.

Gelukkig maarexcuus voor mn aangebrande reactie dan:) -O-

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:19

love_western schreef:
Maar waarom geef je dan verkeerde informatie. Het kan wel allemaal wetenschappelijk bewezen zijn. Maar als ervaren vissenhouders anders spreken, dan ga ik liever daar vanuit. Dan iemand die nog nooit een vis gehouden heeft :+
Waar heb ik verkeerde informatie gegeven dan?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:19

Joolien schreef:
vuurneon schreef:

Verdomme, ik had mn bril vanmorgen echt op hoor _O- Maar ik ben gewoon een impulsieve doos soms. Heel soms, maar dat soms is eigenlijk wel heel vaak... :')

Ik snap 't best wel hoor. Zo'n bakje ziet er leuk uit, visjes zijn gephotoshopt waardoor ze meer ruimte lijken te hebben dan in werkelijkheid zo is en hup 't zit in je 'winkelmandje'. Ik herinner me jouw 'kat begraven' topic nog dus ik weet dat je echt 't beste met je dieren voor hebt. Bedenk alleen gewoon dat een vis ook een dier is, dat je je daar dus ook over in moet lezen en geen impulsinkopen moet doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:20

Tat_jana schreef:
Maar he.. Ken je jolien... Die worden ook wellens gehouden in gangkasten van 1 bij 1 kan best !

Haha sorry! Ik heb me van naam vergist, heb 'm inmiddels aangepast!
Denk dat de meeste die op jouw reageren zich vergist hebben van naam door de quote. :') (ik iig daardoor)
Sorry!! Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:21

_Tara_ schreef:
Joolien schreef:

Ik snap 't best wel hoor. Zo'n bakje ziet er leuk uit, visjes zijn gephotoshopt waardoor ze meer ruimte lijken te hebben dan in werkelijkheid zo is en hup 't zit in je 'winkelmandje'. Ik herinner me jouw 'kat begraven' topic nog dus ik weet dat je echt 't beste met je dieren voor hebt. Bedenk alleen gewoon dat een vis ook een dier is, dat je je daar dus ook over in moet lezen en geen impulsinkopen moet doen.

Klopt. Zoals ik al zei heb ik jaren 2 goudvissen gehad in een groot aquarium van 80x50x50 en die beesten hebben een goed leven gehad :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:21

Ayasha schreef:
Tat_jana schreef:

Haha sorry! Ik heb me van naam vergist, heb 'm inmiddels aangepast!
Denk dat de meeste die op jouw reageren zich vergist hebben van naam door de quote. :') (ik iig daardoor)
Sorry!! Y;(

Excuus aanvaard haha *\o/*

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:22