Pup jankt heel de nacht door.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 08:45

Van de fokker krijg ik wel geld terug hoor maar zoals ik al zei zoek ik liever gelijk een nieuwe baas voor haar..
Bedankt voor de lieve berichtjes ook, ik heb het er echt heel erg moeilijk mee hoor maar denk echt dat dit het beste is voor Senna. Daar heb ik het ook het moeilijkste mee, dat ik het zo erg vind voor haar, voel me zo ontzettend schuldig tegenover het beestje..
Ze kan helaas niet tijdelijk naar vrienden of familie, mijn moeder heeft er wel over nagedacht om haar over te nemen maar die kan het helaas ook niet aan om een pup helemaal op te voeden ( heeft hartfalen en kan dus niet te veel doen op een dag)

Ik hoop heel erg dat er iemand op bokt zit die haar een goed huisje kan bieden en zoals ook op marktplaats staat is een goed huisje dan veeeeel belangrijker dan de prijs.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:45

Denk dat je wat hulp moet hebben. Je bent moe en hebt geen idee hoe je met een pup moet om gaan.
Je kan juist zoveel steun hebben aan je hondje. Je haalt een baby in huis maar het voordeel is dat die snel groeid dus over een paar maanden kent die al veel.
Geef anders de pup terug aan de fokker .
Stiekem vind ik eigenlijk dat je een schop onder je kont moet hebben en een beetje doorzetten.
Zoek een leuke hondenschool en ga leren hoe je een pup groot brengt.
Laatst bijgewerkt door kohtje op 29-03-13 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ruin_lover

Re: Pup jankt heel de nacht door.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 08:47

Het liefst zou ik haar natuurlijk houden maar kan het gewoon echt niet aan.. Het is me inderdaad allemaal teveel geworden.
Ik denk dat als ze een goed blijvend huisje vind dat ik er dan geen spijt van ga krijgen, het belangrijkste is dat zij een goed leventje krijgt.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:48

Maar hoe kun je nou weten na 3 dagen dat je het niet aan kan? Dit is niet aanvallend bedoeld maar een oprechte vraag.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:49

Had je die al klachten al voor je deze pup kocht of zijn ze toen pas tot uiting gekomen? Want in dat laatste geval zou ik zeggen, zet nog eventjes door.
Mijn vriend en ik hadden afgesproken 'We proberen het een maand voor we het opgeven'.
Heb je wel vrij overdag? Is het anders een optie om ook lekker te gaan slapen als de pup overdag slaapt? Kan je ook beetje bij komen :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:52

Gewoon terug naar de fokker. Wat heb je er aan als je kijkers thuis krijgt nu jij labiel bent.

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 08:53

Ik heb haar vanaf zaterdag dus 6 dagen en ben overdag vrij ja. Had hiervoor nog geen klachten, voelde me prima, was vrolijk en had overal zin in. Dat is nu helaas wel anders.. Moet er nu helaas vandoor dus kan even niet meer reageren.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:54

buukske schreef:
Maar hoe kun je nou weten na 3 dagen dat je het niet aan kan? Dit is niet aanvallend bedoeld maar een oprechte vraag.

Ik denk dat dit zeker kan als je maar voor ogen houdt dat iedereen anders op stress reageert. Binnen een paar dagen, zonder voldoende slaap, kunnen de zorgen zo hoog op lopen dat je die druk niet meer aankan omdat anders het pannetje overkookt. Dit is een fase waar je met de pup doorheen moet maar als je de energie niet hebt...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:54

Iedereen heeft weleens een mindere periode, is helemaal niets vreemds aan. Ik had nog even doorgezet, maar het is je eigen keus natuurlijk.
In dit geval lijkt naar de fokker het beste voor het hondje.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:57

-O-
Wat een ontzettend onverwachte wending in het topic.
Arm beestje, nog geen 2 maanden en dan al naar een derde adresje. ;(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:12

Ts, zoals je weet heb ik een zelfde pup maar dan twee weken ouder. Toen ze vorige week weer alleen maar overal in aan het bijten was dacht ik ook waar ben ik aan begonnen! De puppy tijd is niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar je krijgt er zoveel voor terug!
Is er niemand die je kan helpen?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:16

stef schreef:
Ts, zoals je weet heb ik een zelfde pup maar dan twee weken ouder. Toen ze vorige week weer alleen maar overal in aan het bijten was dacht ik ook waar ben ik aan begonnen! De puppy tijd is niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar je krijgt er zoveel voor terug!
Is er niemand die je kan helpen?

Eens.. Wij hebben een pup van nu 11,5 week (we hebben hem nu 4,5 week), en de eerste nachten was het inderdaad heel weinig slapen, en je handen en al je spullen zitten vol met gaten van het bijten.. Maar inderdaad, wat je ervoor terug krijgt is zo prachtig.. Ik ken jou natuurlijk niet, maar ik vind het zo moeilijk voor te stellen dat je na zes dagen beslist afstand te doen van zo'n lief klein diertje.. Maar misschien komt dat ook omdat wij maanden hebben gewacht op ons ventje, we hadden hem al gereserveerd voordat zijn moeder uberhaupt loops was, dus weg doen zou nooit ook maar 1 seconde in ons hoofd opkomen..
Heel jammer, ik zou het jou en het hondje zo gunnen om het wat langer een kans te geven..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:24

wij hebben nu ook een pup van 9 weken en soms zit ik ook met mijn handen in het haar als hij bijvoorbeeld al ruim een week weigert mee te lopen aan de riem en dat terwijl ik zelf ook niet lekker in mijn vel zit en ik nu ook meer emotioneler ben dan voor de pup,
maar als ik dat hummeltje zie, krijg je al snel weer een warm gevoel, het brengt je ook zoveel moois (en dit is de 3e.hond))

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:30

Ik vraag me af waarom je haar niet terugbrengt naar de fokker?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:38

Stel er zou iemand zijn die de eerste zware fase van de pup van je overneemt, denk je er dan nog steeds hetzelfde over?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:43

Tja, dat ik vind ik dus echt zonde. Na zo'n korte tijd al opgeven..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:43

karuna schreef:
Stel er zou iemand zijn die de eerste zware fase van de pup van je overneemt, denk je er dan nog steeds hetzelfde over?

Is toch onzin! Zij kiest een pup. Zo moeilijk is het nu ook weer niet hoor om een pup groot te brengen.
Ts werkt niet dus alle tijd om een pup groot te brengen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:47

Is het onzin? Geen idee stel iemand bied het aan en het zou net genoeg zijn om haar pupje te kunnen houden. Niets mis mee dan toch. Tijd ja de geestelijke kracht nee, terwijl die net zo belangrijk is. De eerste paar weken zijn tot de puberteit toch het zwaarste.

En ik ben benieuwd of misschien alleen de energie voor nu ontbreekt of voor altijd.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:49

@karuna: Tot de volgende moeilijke periode komt?? Nee, blijkbaar is TS niet een type die doorpakt en dan kun je wat mij betreft beter het diertje bij een beter adres zetten als het jong is en nog niet aan ts gehecht is dan ermee zeulen en uiteindelijk toch hem defintief moeten verplaatsen..

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:57

ach wat een geweldig puppie. Ik heb een kruising boerenfox. Geweldige honden. Die 1e paar dagen daar moet je even doorheen. Die van mij heeft de 1e nacht gegilt en gejankt. Toen heb ik de 2e nacht mijn wekker 2 keer gezet zodat ik kwam als ze niet piepte.en haar buiten laten plassen. Dat heb ik paar nachten gedaan. En Toen was ze 's nachts stil. Ze zat beneden in de gang. Als je daar even doorheen bent zijn het echt geweldige hondjes zo trouw. Asjeblieft probeer het nog een paar dagen. Mijn pb staat open. Wil je graag advies geven. Als je daar voor open staat.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:01

Juangi schreef:
Ben ik de enige die 2 of meer honden elke nacht op bed behoorlijk onhygienisch vind? Zal lekker ruiken :=

die van mij ligt ook gewoon beneden in de hal..wil echt geen honden in me slaapkamer of bed..vind dat idd onhygienisch..ik ben hondentrimster dus ben wel wat gewend maar daarom ook goed van bewust dat honden niet de schoonste dieren zijn :+

honden (geen enkel dier trouwens) mogen we nooit als mens behandelen..honden hebben duidelijke regels nodig en de meeste honden met "problemen" krijgen die alleen omdat wij mensen ze gaan behandelen als mens en veel zielig vinden en niet consequent zijn..

puppys een paar weken/dagen naast je op de slaapkamer zetten vind ik persoonlijk niet zo'n goed idee..hoe doe je dat bv als je overdag even weg moet? dat moeten ze toch ook leren om alleen te zijn..ik zou eerder zelf beneden blijven liggen bij de hond en hond niet mee naar de slaapkamer nemen..zodat hij slaapt naar je bed gaan en wat al eerder is geschreven laatste rondje uit laat en wat langer maken..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:03

Ik vind het ongelofelijk dat je het zo snel opgeeft..Het leven gaat niet altijd over rozen en soms moet je even ergens doorheen..Blijkbaar heb je ook geen idee wat een echte depressie in houdt,dan piep je wel anders..Je hebt nu gewoon slaap tekort en daar wordt je niet vrolijk van..

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:06

pleiada schreef:
Blijkbaar heb je ook geen idee wat een echte depressie in houdt,dan piep je wel anders.

Is dit nou echt nodig?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:07

waar blijft je vriend in dit verhaal en het andere hondje? die heb je toch ook als pup gekregen? wat is het verschil met toen en nu?
en kan het andere hondje je pup niet gezelschap houden? en je vriend ook een keer 's nachts eruit?

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:11

o ik lees net dat de adviezen niet meer nodig zijn..was te snel met mijn reactie en heb niet alles door gelezen :o

jammer dat je snel de handdoek in de ring gooit..maar in alle eerlijkheid..wist je dat niet van te voren toen je de hond ging halen? neem aan dat dit niet zomaar aan is komen waaien en je al een langere tijd niet goed voelde?