En dan.... Wow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:42

anneliesdj schreef:
Hoezo loopt hij haar moeder in de weg? Je neemt toch alleen een hond als iedereen het ermee eens is?
Dus als iedereen bij ts op één lijn zit dan moet de hond daar naartoe.
Denk dat er maar weinig andere mensen zo gek zijn een vreemde hond met bijt/aanvalsgedrag vrijwillig in huis te nemen, dus dan krijgt hij ws een enkeltje.

Hij moest weg omdat haar moeder dat wilde, die wil hem ook niet terug denk ik..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:42

anneliesdj schreef:
Hoezo loopt hij haar moeder in de weg? Je neemt toch alleen een hond als iedereen het ermee eens is?
Dus als iedereen bij ts op één lijn zit dan moet de hond daar naartoe.
Denk dat er maar weinig andere mensen zo gek zijn een vreemde hond met bijt/aanvalsgedrag vrijwillig in huis te nemen, dus dan krijgt hij ws een enkeltje.

Dat is onder andere de reden dat de hond bij TS weg moet. Hij liep haar moeder in de weg. Ik ben het eens met Kimmie261 dat de hond een kans moet krijgen bij iemand met een hart voor dieren en voldoende kennis omtrent gedragsproblemen bij honden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:49

Waarom zijn ze dan destijds wel aan de hond begonnen?
Was dus ook ondoordacht, arm dier.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:51

anneliesdj schreef:
Waarom zijn ze dan destijds wel aan de hond begonnen?
Was dus ook ondoordacht, arm dier.

Ze hadden nog een andere hond naast Bikkel en die ook weggedaan om onbekende redenen. Vandaar de wat felle reacties in het topic neem ik aan.

Celiien

Re: En dan.... Wow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:52

en volgens mij *correct me if i'm wrong* heeft ts dit al vaker gedaan..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:57

Zucht * Arme hond, 5 keer verhuizen in amper 3 jaar tijd en als het dier dan van stress en onkundige baasjes van zich af gaat bijten heeft de hond het gedaan.
De verkoper wil er nu zeker ook nog geld voor?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:59

Sorry hoor,, maar als ik alles bij elkaar optel heeft hij al deze baasjes gehad in het jaar 2011... Vindt je het gek dat zo een diertje totaal verknipt is...

Ik ben niet voor zinloos inslapen maar bij deze stakker zie ik geen rede om hem op te zadelen met nog meer ellende..

Ik heb het te doen met dat arme dier. :( en vindt al je redenen ook echt belachelijk maar wie ben ik :(
Arm arm beest !!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:03

Ik zou deze hond in laten slapen, juist omdat het dier pas 3 jaar is en al zoveel heeft meegemaakt, genoeg voor een heel hondeleven lang.
Beagles zijn zo al hele moeilijke honden, totaal niet geschikt voor een standaard honde eigenaar :n
Plak daar de enorme lijst problemen nog bij en de nodige bazen die hij gehad heeft, maakt dat de kans heel klein is dat dit dier de juiste baas treft.
Moet de hond dan maar zwervende blijven, verplaatst van het ééne goede bedoelde adres naar het andere van allemaal mensen die menen dat ze zo'n hond wel even kunnen corigeren >;) of neem je een wijs besluit en geef je de hond rust.

Ik vind het eerlijk gezegd triest dat de huidige eigenaar niet zijn verantwoordelijkheid neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:09

anneliesdj schreef:
Zucht * Arme hond, 5 keer verhuizen in amper 3 jaar tijd en als het dier dan van stress en onkundige baasjes van zich af gaat bijten heeft de hond het gedaan.
De verkoper wil er nu zeker ook nog geld voor?

Je kan bieden staat bij de advertentie..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:10

Ik hoop echt dat ze die hond niet naar een 5e (of 6e, 7e?) eigenaar brengen, maar dat hij gewoon afgemaakt op.. arme hond je kan gewoon zien dat al zijn 'problemen' door de stress van verhuizingen enzo komt. arm ding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:12

Celiien schreef:
Ik hoop echt dat ze die hond niet naar een 5e (of 6e, 7e?) eigenaar brengen, maar dat hij gewoon afgemaakt op.. arme hond je kan gewoon zien dat al zijn 'problemen' door de stress van verhuizingen enzo komt. arm ding!

Ik zie hem liever bij een kundige eigenaar, gezocht via de rasvereniging, dan een dode hond. Oordelen vanaf papier is zo gemakkelijk.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:14

@ TS Waarom wil je de hond bezoeken? In mijn ogen alleen voor je zelf, want voor de hond heeft dat geen enkele toegevoegde waarde.
Hem terug in huis nemen, heeft geen zin en is schadelijk voor de hond, omdat het in het verleden al fout gegaan is.

Een Beagle is geen gemakkelijke hond en deze kan het beste geplaatst worden bij een ervaren Beagle eigenaar. De tips hier in het topic van het Beagle forum vind ik een hele goede. Daar heeft de hond veel meer kans op een geschikte baas.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:14

Ach jeetje wat erg arme hond! Ik heb zelf ook een beagle,en idd die honden zijn niet de makelijkste honden!
Heel moeilijk zindelijk gekregen was ze 13 maanden oud.. plaste altijd in haar bench enz..
Maar met pijn en moeite zindelijk gekregen.. Dat is vaak wel lastig bij zulke honden..
En met 4 maanden al pup casteren.. mijn hemel wil niet weten welke dierenarts dit heeft gedaan.. |(

Ik zal hem ook naar lagekamp sturen,die beagle opvang. (miss kan je die tip geven?)
Die hebben veel verstand van honden,En kunnen miss met veel liefde het er weer uit krijgen,of baasje vinden die sterk in zn schoenen staat,en Er mee aan het werk gaat..
Zo'n hond Hoort ook speurwerk te doen of tenminste bezig gehouden te worden.
Ze vervelen zich snel,Maar bijten? beagles staan bekent om trouw en lieve honden.
Dan is die hond mishandelt ergens bij baasjes.. kan toch niet anders..
Dieren dood bijten,miss hele sterke jacht instinckt en bloed geproeft,dan krijg je dat er nooit meer uit !
Maar die hond is 3 inslapen is ook zo wat ! arm beestje is net begonnen met zn leven.

Hoop dat die hond gouden mand vind,wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:21

Ik zelf zou nooit zo'n hond in huis nemen, dat poepen en plassen kan je wat aandoen. Maar als een hond eenmaal heeft gebeten en het nut heeft gehad leer je ze het niet zo snel af... Ik snap dus ook de optie inslapen.

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:54

Sneu zeg... K heb n hele hoop dieren, maar k zou er niet 1 weg willen doen! Heb er nog nooit 1 verkocht, staat wel tegenover dat ik het echt wel eens moeilijk vind om niet overal zielige hondjes op te halen, maarja ik zou ze dan toch niet meer weg kunnen doen. Wat hier het erf op komt, gaat hier weer dood. Jammer dat zo veel mensen hier toch makkelijk mee omgaan zeg!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:57

Kim1987kim schreef:
Sneu zeg... K heb n hele hoop dieren, maar k zou er niet 1 weg willen doen! Heb er nog nooit 1 verkocht, staat wel tegenover dat ik het echt wel eens moeilijk vind om niet overal zielige hondjes op te halen, maarja ik zou ze dan toch niet meer weg kunnen doen. Wat hier het erf op komt, gaat hier weer dood. Jammer dat zo veel mensen hier toch makkelijk mee omgaan zeg!

Er zijn gerust redenen wanneer het beter is de dieren weg te doen ( ernstige allergie,geld problemen etc )
Maar dit hondje liep een beetje in de weg en deed welleens een plasje :(:) ;( daar wordt ik wel echt verdrietig van.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:07

Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen, ga ik zo doen, maar laat deze hond nu van mijn broer en zijn vriendin zijn. En ik kan bevestigen dat hij idd meerdere kippen heeft doodgemaakt, de kat van mijn broer om heeft gebracht, de kinderen heeft gebeten, mijn moeder heeft gebeten en de vriendin van mijn broer. Daarnaast is hij niet zindelijk. Oh, en ze wonen op een boerderij, dus.... Maar eerlijk is eerlijk, naast deze issues is het een heel lief en aanhankelijk hondje.

Ik ga nu eerst even lezen. Voor mensen die meer willen weten, vraag maar.

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:09

Ik vind dat geen reden om een dier weg te doen. Wel om er geen te "nemen".

Maar goed in een zeer incidenteel geval kan het wel eens een enkele keer voor komen dat iemand een dier weg moet doen, Tuurlijk! Maar vaker is het een kwestie van niet goed inlezen/voorbereiden.

Edit: was een reactie op tat_jana

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:18

ik woon thuis en als ik op mezelf woonde was bikkel nooit bij mij weg gegaan, ik was gek op het beestje en daarom vind ik hem zo te zien... Het gaat me echt aan me hart maar hoe graag ik hem ook terug in huis wil nemen gaat dit niet lukken, katten en een andere hond. Daarnaast heb ik ook een moeder die tegen werkt. Ik heb wat pb's gekregen waar ik danbaar voor ben. Hier ga ik ook wat mee doen (voor sttellen)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:18

Een hond kun je inderdaad om goede redenen weg doen. Als je bv kinderen krijgt en je vertrouwd hond en kind niet samen kan ik me daar wel in vinden. Je moet geen risico nemen. Juist doordat je als nieuwe papa/mama de hond niet vertrouwd kun je te beschermend worden en zulk gedrag toch gaan uitlokken dan moet je gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Maar paar weken terug was ik samen met iemand hondjes aan kijken ze zochten er een hond erbij. En het is verbazingwekkend hoeveel honden er weg moeten. Dan vooral honden die zo tussen de 4 maanden en 1 jaar zijn. Daar krijg ik de kriebels van. Met de meest uiteenlopende smoezen erbij.
Verder vind ik niet dat je een hond direct moet inslapen als deze kleine dieren dood. Die ken ik er wel meer en dat kunnen echt verder fantastische honden zijn je moet alleen wel rekening mee houden. Ook met betrekking tot het bijten ligt het eraan wat de reden was. Als zo'n kind een hond pijn doet kan ik het niet kwalijk nemen dat een hond hapt. Vraag me dan ook af of de hond echt gebeten heeft of eerder gewoon gehapt dat is een wezenlijk verschil. Dat als een hond 1x bijt deze dat blijft doen hoeft helemaal niet dat ligt toch echt aan de omstandigheden als dit uitgelokt is wil dat niet zeggen dat een hond altijd gaat bijten.

@ TS als je wist dat de hond problemen heeft gehad snap ik eigenlijk niet waarom je de hond naar een particulier weg doet. Ik had zelf toch in zo'n geval eerder gekeken naar opvangadressen voor dat ras of gewone opvangadressen waar ze daadwerkelijk ervaring hebben met honden die problemen hebben. Je hebt toch het beste voor met zo'n dier en als jij aangeeft dat er best wat problemen zijn ga je hem toch niet zomaar aan een particulier geven/verkopen zodat hij vervolgens keer op keer weer weg moet. Ik vind dat echt onwijs sneu voor zo'n hond.
Helaas geen uitzondering zoals ik hier boven al zei is het echt te gek voor woorden hoeveel mensen van hun hond af willen. En ik ben eigenlijk weleens benieuwd of al deze mensen dan ook hondloos blijven of dat ze na een aantal maanden weer gewoon een andere aanschaffen.
Hier is een hond toch een gezinslid en die word echt niet zomaar de deur uitgezet vandaar dat ik het waarschijnlijk ook onbegrijpelijk vind dat andere daar zo gemakkelijk over kunnen doen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:24

Kim1987kim schreef:
Ik vind dat geen reden om een dier weg te doen. Wel om er geen te "nemen".

Maar goed in een zeer incidenteel geval kan het wel eens een enkele keer voor komen dat iemand een dier weg moet doen, Tuurlijk! Maar vaker is het een kwestie van niet goed inlezen/voorbereiden.

Edit: was een reactie op tat_jana

Dus als ik het nu financieel erg goed heb.. Niet allergisch ben en alle middelen heb voor een hond.. En ik zou er 1 nemen..
Over 2 jaar blijkt mijn zoon inene vreselijk ellergisch voor honden haren... Is mijn man zijn baan kwijt en dus hoofdinkomsten kwijt daar ik alleen werk voor de boodschapjes..

Dan moet ik mijn hond dus maar houden want ik heb er ooit voor gekozen en het maakt niet uit dat we geen eten hebben ( dus ook de hond niet) en mn zoon kan t dak op... Lijkt me een beetje raar.

Hond weg doen omdat hij in de weg loopt DAT is raar !

Edit: was een reactie op je eerste zin had de onderkant uit frusti niet gelezen haha ( beetje licht ontvlambaar vandaag haha )

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:27

Estera schreef:
Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen, ga ik zo doen, maar laat deze hond nu van mijn broer en zijn vriendin zijn. En ik kan bevestigen dat hij idd meerdere kippen heeft doodgemaakt, de kat van mijn broer om heeft gebracht, de kinderen heeft gebeten, mijn moeder heeft gebeten en de vriendin van mijn broer. Daarnaast is hij niet zindelijk. Oh, en ze wonen op een boerderij, dus.... Maar eerlijk is eerlijk, naast deze issues is het een heel lief en aanhankelijk hondje.

Ik ga nu eerst even lezen. Voor mensen die meer willen weten, vraag maar.

Fijn om de andere partij er ook min of meer bij te hebben en het verhaal van 2 kanten te horen..
Ik denk alleen dat deze hond niet geplaatst gaat kunnen worden. Dat is mijn persoonlijke mening het lijkt mij veelte gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:29

Bikkel is een super lieve hond! En dat is mijn mening...

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:31

Het beste wat je nu voor de hond kan doen, is de huidige eigenaren adviseren dat hij naar een opvangadres gaat, desnoods assiel. In een assiel kijken ze eerst goed, wie geschikt is, blijft hij van het assiel en is er iets meer kans dat hij goed terecht komt.Zodat hij niet over een paar jaar, weer aan de nieuwe boom vastgebonden staat, lees marktplaats.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:32

macholoverr schreef:
Bikkel is een super lieve hond! En dat is mijn mening...

Maar ondanks de tegenpartij het zelfde beweerd in haar berichten hierboven.. Kon het toch zo zijn dat hij nu zo vreselijk verknipt is dat er niets liefs meer aan is ? Moordenaars zijn ook niet geboren om te moorden...