Honden agility

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:52

JesdaPower schreef:
Hallo ik ga me hier ook melden :)

Hoi :Y)

Samen met Jesda (Flappie) deden/doen wij ook behendigheid.

We waren erg fanatiek tot dat ze een ongeluk kreeg waarbij ze haar beide bekken had gebroken en haar linker pootje verlamd raakte (voor het hele verhaal, even PBen)

Dit is mijn Flapperd:

[ Afbeelding ]

Woeeww allemaal nieuwe bokkers! Gezelligg :)) Mooie hond heb je :j !
Welkom *\o/*

EmptyWords

Re: Honden agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:06

het topic gaat steeds meer lopen, wat leuk!

borders zijn neit mijn type hond. je merkt dat in nl het ras aardig doorgefokt is waardoor ze makkelijker hyper en druk worden. haal je een collie uit schotland zul je zien dat ze compleet andere honden zijn....

gister ging de training neit door vanwege de hardheid van t veld, volgende werek kan ik niet omdat ik moet werken... weer 2 weken geen training... daar baal ik wel van.

voor eht zoeken naar een club, ga een paar keer bij verschillende kijken en bekijk wat je belangrijk vind. wil je wedstrijden lopen en fanatiek bezig zijn, of wil je gewoon voor de fun wat doen. een wedstrijdgerichteclub kan heel leuk zijn, maar als je puur vor de fun wat wil doen kan hier misschien minder gezellig zijn. dus ga kijken en voel wat je gevoel zegt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:11

dit vind ik zo gaaf

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:16

@EmptyWords: Ik kan je daarin wel wat gelijk geven hoor. Onze Bent is zo goed als helemaal Engels/schots/wales gefokt en volgens de stamboom 100% schapendrijver. Zijn vader is belgisch kampioen schapendrijven en zijn moeder werkt bij een herder. En die is echt heel rustig, ook als die heel de dag binnen moet blijven geen probleem, hij legt zich neer en slaapt. Onze puppy is zowat meer flyball/agility/gehoorzaamheid gefokt en die is veeeeel heviger van karakter (misschien wel wat extra omdat die nog puppy is). Dit kan allemaal heel toevallig zijn, maar als ik naar een wedstrijd schapendrijven ga kijken valt het toch wel op dat die honden veel rustiger zijn en een pak minder blaffen.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:18

Hoi!

Ik heb een jack russell en ga dit jaar beginnen met behendigheid :D !
In de zomer altijd een klein sprongetje maken in de tuin en daar een paar keer over heen, maar hij vond het echt heel erg leuk! Dus straks maar eens kijken of hij het leuk vind :)

Info over m'n jackie:
Naam: Diezel
Leeftijd: 3
Ras: Jack russell

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:18

Bij onze club trainen zowel mensen voor de wedstrijden als mensen die het voor de fun doen.
Moet ook wel zeggen dat de sfeer super fijn is en mensen het goed met elkaar kunnen vinden

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:28

ja, hoe zit dat met wedstrijden? Is dat iedere week/1x in de maand/heel erg verschillend? En hoelang duurt het ongeveer voordat je hond en jijzelf klaar zijn voor wedstrijden? Of is dat ook verschillend :P

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:07

Ik ben nu een half jaar bezig en nog niet klaar voor wedstrijden, maar dat is denk ik ook afhankelijk van je hond en jezelf :)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:55

Okee dankjewel! :)

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:10

Even spammen }>
Dit is onze border collie Bent:
Afbeelding

En dit is onze puppy van 12 weken oud en mijn toekomstige agilityhond
Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:38

Ohhhhhhh, puppy-alarm!!!
Ik ga met mijn Jade zelf een nestje fokken en dan zal er ook voor mij nog een nieuw agility-vriendinnetje komen!

Maar tot die tijd met mijn 2 knapperds door trainen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:54

Voor wedstrijden kun je kijken op nimble.nl daar staat een kalender. Ook eens leuk om met je hond sfeer te proeven. En wanneer je klaar bent. ...ligt aan je hond en aan jezelf. Je kunt kijken voor debutanten wedstrijd om eens te kijken hoe je hond omgaat met de spanning

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:04

@shaya_: Aan de naam van jouw hond te zien komt die van dezelfde fokker als mijn puppy. (uit schellebelle)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:11

Van 't Vlassenhout komt Jade vandaan :) Maar ik heb Jade niet direct van de fokker gekocht. Maar is inderdaad dezelfde als jouw mannetje :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:13

EmptyWords schreef:
het topic gaat steeds meer lopen, wat leuk!

borders zijn neit mijn type hond. je merkt dat in nl het ras aardig doorgefokt is waardoor ze makkelijker hyper en druk worden. haal je een collie uit schotland zul je zien dat ze compleet andere honden zijn....

gister ging de training neit door vanwege de hardheid van t veld, volgende werek kan ik niet omdat ik moet werken... weer 2 weken geen training... daar baal ik wel van.

voor eht zoeken naar een club, ga een paar keer bij verschillende kijken en bekijk wat je belangrijk vind. wil je wedstrijden lopen en fanatiek bezig zijn, of wil je gewoon voor de fun wat doen. een wedstrijdgerichteclub kan heel leuk zijn, maar als je puur vor de fun wat wil doen kan hier misschien minder gezellig zijn. dus ga kijken en voel wat je gevoel zegt.

Denk dat het vooral mis gaat bij Borders zonder stamboom. Alles wordt maar gekruist maakt niet uit hoe het er uit ziet of wat van karakter. Ik heb hier een heerlijk Border met een super gedrag,niets hyper.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:44

Voor diegene die op wedstrijd gaan, hoe vaak ga je heen en hoeveel tijd ben je gemiddeld kwijt? Ik heb serieus geen flauw idee wat ik ervan moet verwachten.

Als ik iets wil, wil ik er ook 100% voor gaan dus vandaar dat ik even beniewd ben voor ik mij weer dingen op de hals ga halen.. :')

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:01

_Marleen schreef:
Voor diegene die op wedstrijd gaan, hoe vaak ga je heen en hoeveel tijd ben je gemiddeld kwijt? Ik heb serieus geen flauw idee wat ik ervan moet verwachten.

Als ik iets wil, wil ik er ook 100% voor gaan dus vandaar dat ik even beniewd ben voor ik mij weer dingen op de hals ga halen.. :')

Als ik bij de FHN op wedstrijd ga dan ben ik daar zeker een hele dag mee kwijt.
Kijk, wij wonen in Breda en er zijn niet zo heel veel wedstrijden in de buurt, behalve Made dan, maar bij Made moeten we nog om 8 uur weg, uiterlijk.
Wij hebben wel eens wedstrijden in Nijmegen en Alphen a/d Rijn, dan moeten we zeker om half 6 sochtends opstaan en om kwart over 6 weg :P Maar we hebben het er zeker voor over want dat doen we om daarna een heerlijke dag te hebben :))
Als we aankomen gaan we altijd onze tent neerzetten(je bent daar een hele dag, dus een tentje is altijd wel fijn om dat bij te hebben) en onze nummers op te halen. Dan gaan we altijd wat eten en dan hebben we meestal om 9, 10 of hoogstens 11 uur ons eerste parcours te lopen. Dat mag je eerst verkennen, dat word omgeroepen :)) Er staan ook vaak wel eens stands met hondenspeeltjes en hondeneten, voor jezelf zijn er heel SOMS wel eens stands om eten te halen, maar het is handiger om zelf veel drinken mee te nemen en brood enzo, misschien wat lekkers. Er is daar wel drinken, water voor de honden enzo maar niet echt voor jezelf
En op het eind van de dag krijg je de prijsuitreiking, daar zijn ze ongeveer een kwartier mee bezig, daarna kan je naar huis :)
Dat is zo'n beetje de samenvatting van zo'n dag :))
Maar misschien moet je is ergens gaan kijken, bij een FHN wedstrijd. Je kan daar zo binnenlopen en er zijn altijd wel honden aan het lopen, dan kan je na een uurtje ofzo weer weg :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:06

Een wedstrijd kost je inds een hele dag. Vorig jaar heb ik 7 wedstrijden gelopen. Kom je in de b moet je punten halen om te promoveren, dan is 7 wedstrijden echt te weinig

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:20

Bedankt voor de snelle antwoorden maar de hele dag kwijt had ik toch niet echt verwacht.. HAd beetje hetzelfde idee als met paard haha. Ik zal eens op de site kijken naar wedstrijden hier in de buurt :)

Edit: Eind april is hier in de buurt een wedstrijd. In de agenda gezet want ben heel benieuwd! Milo heeft alleen het idee dat hij altijd naar iedereen moet blaffen. Is het dan storend dat ik hem meeneem ivm concentratie voor de andere hondjes?

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:25

Ik heb één keer per week training en ga alleen naar wedstrijden die redelijk in de buurt zijn
Wedstrijd ben je een hele lange dag kwijt voor het lopen van drie rondjes
Die verdeeld zijn over de dag ,jumping, spel en gambling
Wat training betreft verschilt dat per hondenschool hoe vaak je dat hebt

Bij ons op de hondenschool heb je ook wedstrijd lopers en niet wedstrijd lopers
Zit zelf als wedstrijd loper in een recreanten groep
De wedstrijd groep ging me toen te snel
Die waren al veel verder dan mij en snapte ik er niet veel meer van
Ook al werd het voor mij aangepast
Nu loop ik bij veel uitval van mijn eigen groep geregeld weer mee met hun
Nu is mijn niveau zo ver omhoog gegaan dat ik daar gewoon in mee kan draaien
Zonder aanpassingen

Heb er heel lang over gedaan toen ik besloot om wedstrijden te lopen
Heb een lekker eigenwijze Stabij die heerlijk
iedereen rond de ring ging begroeten en ieder hond voor spelen ging uitdagen voor ik er aan begon
De eerste wedstrijd was ook een ramp
Hij bleef in de ring dat was positief
Maar heeft weinig hindernissen gesprongen
Hij heeft echt lopen paraderen van zien jullie mij wel

Gelukkig kunnen we tegenwoordig wel nette rondjes lopen
Niet dat ik verwacht in de prijzen te lopen
Dat is mijn doel ook niet
Mijn doel is dat je er beide lol aan hebt en dat hebben we

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:35

Herkenbaar gypsylady. Ik heb ook een stabij die iedereen als vriendje ziet en wil begroeten en dan totaal niet luistert.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:46

Misschien is het leuk om neer te zetten waar iedereen traint :)

Citaat:

Traint er hier iemand in Noort - Brabant? Kent er hier iemand P.at.rici.a Jon.gene.len met haar Mechelse herder Santos?
En kent er hier iemand Da.nië.ll.e Bo.sho.uwe.rs?
Ik dacht Agility wereldje is klein, misschien ken ik er wel iemand :P

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:09

Ik train bij hondenschool zuid-oost Groningen en die zit in Vlagtwedde is aangesloten bij de FHN

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:25

ik lees vooral mee... vind het euk om jullie te vertellen. maar ik train gewoon in de achtertuin of op een veldje achter bij ons. niet bij een club ofzo.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:26

Applelover schreef:
Misschien is het leuk om neer te zetten waar iedereen traint :)

Citaat:
  • Sera/Applelover> Agility Dito (FHN)
  • Gypsylady> Hondenschool Zuid Oost Groningen(FHN)

Traint er hier iemand in Noort - Brabant? Kent er hier iemand P.at.rici.a Jon.gene.len met haar Mechelse herder Santos?
En kent er hier iemand Da.nië.ll.e Bo.sho.uwe.rs?
Ik dacht Agility wereldje is klein, misschien ken ik er wel iemand :P