Dus dit is onze samenleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:02

:wow: :n

Meer heb ik er niet over te zeggen..

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:04

Ik ken mensen die al jaren lang koffie dik door hun tuin heen strooien tegen de katten! werkt prima!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:16

Deze brief gaat echt te ver! Maar katten kunnen zeker wel overlast veroorzaken, jammer dat veel katten eigenaren dat zo makkelijk wegwuiven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:17

lisetteexx schreef:
Pfff wat heb je toch rare mensen zeg!!! }:)

Mijn kat komt ook gewoon buiten en krijgt ook genoeg aandacht als hij binnen is.
Ik vind dat je katten niet binnen moet opsluiten je laat je hond toch ook uit?
En katten is makkelijker omdat zij zelf buiten kunnen lopen

een hond laat je uit op de daar behorende plekken! een kat schijt waar die wil, ook in kinderspeeltuinen :r
jij wil een kat, zal je verantwoordelijkheid moeten nemen ook!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:19

En vogels dan? Die kakken ook. Waar ligt de grens?

Waarom zijn veel mensen zo intolerant geworden naar de natuur?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:30

jiehaaa schreef:

ga je nou serieus de natuur vergelijken met onze gedomesticeerde dieren?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:31

ELpatcho schreef:
Deze brief gaat echt te ver! Maar katten kunnen zeker wel overlast veroorzaken, jammer dat veel katten eigenaren dat zo makkelijk wegwuiven.

_O_

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:32

Kat is zeker makkelijk.. Maar ze schijten wel in andermans tuin. Oh wat makkelijk... Vandaar dat de asiellen al jaren BOMVOL zitten.

Als eigenaar ben je wel verantwoordelijk voor je dieren, daar valt dus ook onder dat je dier geen overlast veroorzaakt bij anderen.

Vogels vliegen in de lucht en zij ieders en niemandseigendom,.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-03-13 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:32

Ojajoh schreef:
jiehaaa schreef:

ga je nou serieus de natuur vergelijken met onze gedomesticeerde dieren?

Dat heb je goed. Ik vergelijk dieren met dieren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:33

jiehaaa schreef:

Nou, ik heb ook vogeltjes in de tuin (als er even geen katten rondlopen), maar de overlast door kattenpoep daarmee vergelijken is erg ver gezocht, tenzij er een complete reigerkolonie in de tuin gaat wonen natuurlijk, en olifanten poepen trouwens ook een hele bult, maar die zie ik niet veel hier, eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:34

Ben ik de enige die de lol er wel van inziet?

Het is gewoon grappig om te lezen en het slaat kennelijk niet op jouw kat. Hoezo is dit onze samenleving/maatschappij dan? Gewoon iemand die geen Nederlands kan en gek wordt van (andere) katten die in zijn of haar tuin poepen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:35

Zo das wel heel aso zeg.
Kan me voorstellen dat je je ergert aan katten en een keer uit je vel springt maar zoiets?

Sappos schreef:
Ik heb 2 katten en vind het ook niet leuk als ze in de tuin schijten bij een ander, zou dat ook vervelend vinden maar kan ze moeilijk tegenhouden.

Dat kun je dus wel, kwestie van willen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:37

Ik ben serieus geschokt dat op een paardenforum, waar kennelijk dierenliefhebbers zouden zitten, zoveel kattenhaters ronddolen.

Nu heb ik mijn katten thuis, en voorheen in een ren. Ja ik pas op mijn katten, ik hou ze graag heel, ik laat ze liever niet platrijden. Maar ik vind de reacties van sommigen hier echt de spuigaten uitlopen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:40

Wie zij in jouw ogen dan kattenhaters? Mensen die vinden dat kattenpoep overlast kan veroorzaken?

Als je dan al een kattenhater bent...

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:41

Je opent de kliko, je pakt een schep, poepie erop, schep boven de kliko 180 graden draaien zodat poepie eraf valt en doet de kliko weer dicht. Het typen van mijn berichje duurt nog langer.... (tablet)

Even een vraagje. Als een wilde kat in je tuin zou poepen is het niet erg want hij is wild en dus van niemand maar een "huiskat" mag het niet. Enige verschil imo is dat een gedomesticeerde kat niet om zijn eten hoeft te zoeken en af en toe een aai over de bol krijgt.

Raar briefje, diep triest.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:41

jiehaaa schreef:
Doe alsjeblieft aangifte. Probeer eventuele vingerafdrukken op het briefje niet te verknoeien door er zelf aan te komen met je vingers, gebruik plastic handschoenen. Heb je het briefje er al afgehaald, dan met pincet vastpakken. Waarom? Mogelijk heb je te maken met iemand die stelselmatig dieren mishandelt. Misschien zijn er wel meer katten vermist. De politie is daar erg scherp op!
Daar komt bij dat dierenmishandeling een voorteken kan zijn van psychopatie en erger. Denk dus niet op voorhand dat de politie je niet zal willen helpen.

Echt... vingerafdrukken van dat stukje papier zegt nog niet dat diegene het getypt heeft en is nog steeds geen bewijs. Daarnaast als de politie aandacht gaat besteden en geld aan het opsporen van vingerafdrukken (dan moet de Officier van Justitie daar goedkeuring voor geven) en gaan zoeken in een database naar een match. En dus zuurverdiend belasting geld daarvoor gaat gebruiken is prioriteiten stellen wel een beetje ver te zoeken zeg... Mijn god psychopatie en erger wat wil je met diegene doen... TBS eisen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:43

_MelloW_ schreef:
Je opent de kliko, je pakt een schep, poepie erop, schep boven de kliko 180 graden draaien zodat poepie eraf valt en doet de kliko weer dicht. Het typen van mijn berichje duurt nog langer.... (tablet)

Als ik mijn hond in jouw tuin laat kakken doe je dat ook zo makkelijk?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:44

Ladybird schreef:
Ik ken mensen die al jaren lang koffie dik door hun tuin heen strooien tegen de katten! werkt prima!

Mooi niet, speciaal bakken koffie door koffiefilters laten lopen, zwarte peper gestrooid maar hielp echt niet. Ze sproeiden eroverheen waardoor we in de tuin in een constante kattenpies geur zaten.

Katten haten doe ik echt niet, ik heb zelf een kat maar ik woon hemelsbreed ongeveer 300 meter van de ene buren en 500 meter van de andere. Ik neem geen kat als ik in een woonwijk zou wonen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:45

jiehaaa schreef:
Dat heb je goed. Ik vergelijk dieren met dieren.

nee je maakt een vergelijking die van geen kant klopt

of je laat je vogel ook uit?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:45

anneliesdj schreef:
_MelloW_ schreef:

Als je buren 4 katten hebben is het gewoon echt niet meer grappig hoor om dat een paar keer op een dag te doen en daarnaast je plaatsvervangend te schamen als je met vrienden in de tuin zit die naar kattenzeik meurt...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:46

Sammie schreef:
Wie zij in jouw ogen dan kattenhaters? Mensen die vinden dat kattenpoep overlast kan veroorzaken?

Als je dan al een kattenhater bent...

nou echt he :roll:

en dat met zelf 2 katten thuis :+

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:47

anneliesdj schreef:
_MelloW_ schreef:

Ja, alleen als ik het vaker zou zien dan spreek ik je er op aan want je loopt erbij.

Ik loop niet de hele dag achter mijn kat aan. En als buurman of buuf het ziet gebeuren dat mijn kat het gedaan heeft kom ik het opruimen. Ik doe daar niet zo moeilijk over...

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:49

Fred_Kroket schreef:
_MelloW_ schreef:

Als je buren 4 katten hebben is het gewoon echt niet meer grappig hoor om dat een paar keer op een dag te doen en daarnaast je plaatsvervangend te schamen als je met vrienden in de tuin zit die naar kattenzeik meurt...

Dat vind ik wel een ander uiterste, dan snap ik de frustratie. Ik heb het over incidenteel een x een drol.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:50

Fred_Kroket schreef:
jiehaaa schreef:
Doe alsjeblieft aangifte. Probeer eventuele vingerafdrukken op het briefje niet te verknoeien door er zelf aan te komen met je vingers, gebruik plastic handschoenen. Heb je het briefje er al afgehaald, dan met pincet vastpakken. Waarom? Mogelijk heb je te maken met iemand die stelselmatig dieren mishandelt. Misschien zijn er wel meer katten vermist. De politie is daar erg scherp op!
Daar komt bij dat dierenmishandeling een voorteken kan zijn van psychopatie en erger. Denk dus niet op voorhand dat de politie je niet zal willen helpen.

Echt... vingerafdrukken van dat stukje papier zegt nog niet dat diegene het getypt heeft en is nog steeds geen bewijs. Daarnaast als de politie aandacht gaat besteden en geld aan het opsporen van vingerafdrukken (dan moet de Officier van Justitie daar goedkeuring voor geven) en gaan zoeken in een database naar een match. En dus zuurverdiend belasting geld daarvoor gaat gebruiken is prioriteiten stellen wel een beetje ver te zoeken zeg... Mijn god psychopatie en erger wat wil je met diegene doen... TBS eisen?

Bewijs kan stapelen. Dit soort dingen kunnen een missing link zijn in een andere zaak. Het kan iemand linken aan andere feiten, ook als het geen direct bewijs is. Als er veel vreemde dingen gebeuren met dieren in een buurt zal een officier de afweging maken om aanvullend bewijs te vergaren. En dit kan een aanwijzing zijn.
Het is geen onzin dat mensen die diren mishandelen ook vaak kinderen of hun partner mishandelen, of erger.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:50

_MelloW_ schreef:

Even een vraagje. Als een wilde kat in je tuin zou poepen is het niet erg want hij is wild en dus van niemand maar een "huiskat" mag het niet. Enige verschil imo is dat een gedomesticeerde kat niet om zijn eten hoeft te zoeken en af en toe een aai over de bol krijgt.

Raar briefje, diep triest.

En terwijl je de poep in de kliko gooit stap je in de poep die je over het hoofd gezien hebt... in sommige buurten (zoals waar ik woon) lopen namelijk ècht veel katten los... Verder zou je niet half zoveel poep in je tuin vinden van echte wilde katten omdat die per dier een veel groter territorium hebben dan een huiskat en ook zijn ze veel te schuw.