hoe hou je katten tegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hoe hou je katten tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:10

Onderdompelen kan hij water binnen krijgen, toch? Of zie ik dat verkeerd?

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:12

amoj schreef:

Kan zeker, ook omdat het een "zwerf" kat is en die denk ik vreselijk aan het krijsen was toen je hem optilde.

Ik vind het not done :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:16

Okee, stel nou dat 1 van jullie mn kat onder dompelt, hij gaat bijna dood omdat ie water heeft binnen gekregen, kan ik dan de schuld (geld) op jullie verhalen?
Sorry hoor maar echt totaal onderdompelen, dus ook met koppie, vind ik ook not done.
Dat een kat wat niet van jou is in je tuin schijt is ook not done, maar dit vind ik toch wel erg ver gaan.

Btw, ik heb wel eens een hond met de tuinslang nat gespoten, hij scheet altijd in onze tuin dus ik was het een keer zat. De baas was woedend, ze liep er een paar meter achter en heeft me vierkant uitgescholden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:18

amoj schreef:
Okee, stel nou dat 1 van jullie mn kat onder dompelt, hij gaat bijna dood omdat ie water heeft binnen gekregen, kan ik dan de schuld (geld) op jullie verhalen?
Sorry hoor maar echt totaal onderdompelen, dus ook met koppie, vind ik ook not done.
Dat een kat wat niet van jou is in je tuin schijt is ook not done, maar dit vind ik toch wel erg ver gaan.

kan ik geld op jou verhalen omdat mijn dwergpapegaai zich het apenzuur schrikt omdat jouw kat 'm aanziet voor lunch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:21

Akshay schreef:
amoj schreef:

kan ik geld op jou verhalen omdat mijn dwergpapegaai zich het apenzuur schrikt omdat jouw kat 'm aanziet voor lunch?

Nee, want katten mogen wettelijk los lopen ;)
Maar ik wil er wel wat aan doen hoor, als je het gewoon even meldt?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:23

amoj schreef:
Akshay schreef:

en geen overlast veroorzaken.

Wel lachen.. Jouw kat mag niks mankeren uit het buitenlopen. Maar wel de huisdieren van andere mensen schade toebrengen?
:x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:25

Akshay schreef:
amoj schreef:

en geen overlast veroorzaken.

Wel lachen.. Jouw kat mag niks mankeren uit het buitenlopen. Maar wel de huisdieren van andere mensen schade toebrengen?
:x[/quote]

Nee hoor, dat mag hij zeker niet. Maar als ik niet weet DAT hij overlast veroorzaakt, hoe kan ik er dan wat aan doen?
Daarom zou ik graag hebben dat je het eerst even gewoon meld voordat je rare dingen gaat uitspoken, snappie ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:26

}:0 ik spook niks raars uit. Laatalleen de hond los. Maar hee.. Die mag in mijn tuin ook gewoon loslopen

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:28

Ja ok voor de wet mag het. Maar wil dat ook zeggen dat je dan geen rekening hoeft te houden met je medemens. Het is jou huisdier. En als je dan je handen eraf treks en schuilt achter de wet, laat je het andere vrij om actie te ondernemen. Helaas staat er op zo een kat niet van wie hij is dat klopt. Maar als er iemand met een klacht komt doe er dan ook wat aan. Anders doet diegene het zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:30

Akshay schreef:
}:0 ik spook niks raars uit. Laatalleen de hond los. Maar hee.. Die mag in mijn tuin ook gewoon loslopen

Nou een loslopende hond heb ik geen problemen mee hoor }:0
Pussycat is niet van suiker en is toch weg voor je het weet ;)

Callum; wie zegt dat ik met een klacht niks doe? Niet elke katteneigenaar is hetzelfde he ;)
Mijn kat mag van mij gewoon loslopen. Komt er een klacht, prima, zorg ik er voor dat het opgelost wordt.
Ik woon hier in een nogal landelijk gebied dus niemand die klaagt!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:32

Was ook niet specifiek tegen jou bedoeld meer in het algemeen zeg maar. Ben zelf ook katteneigenaar. Ook hondeneigenaar. Mijn katten lopen ook los. Iedereen weet welke van mij zijn. Zodra er klachten zijn doe ik er iets aan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:42

Even voor de mensen die zeggen of ze kosten mogen verhalen, kunnen wij ruiken van wie die rotkat is die overlast veroorzaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:43

smurffie schreef:
Even voor de mensen die zeggen of ze kosten mogen verhalen, kunnen wij ruiken van wie die rotkat is die overlast veroorzaakt?

Misschien herken je hem? Ik weet ong. van wie de katten zijn uit de buurt :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:25

Nee hier lopen zo veel katten andere mensen lastig te vallen.
Degene waarvan ik weet van wie ze zijn blijven netjes in hun tuin.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:31

Emie99 schreef:
amoj schreef:

Kan zeker, ook omdat het een "zwerf" kat is en die denk ik vreselijk aan het krijsen was toen je hem optilde.

Ik vind het not done :n

Ik denk dat de kans dat je een echte zwerfkat fatsoenlijk op kunt pakken behoorlijk klein is. Wij hebben regelmatig zwerfkatten in het asiel en dat zijn echt geen lieverdjes en bang voor mensen.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:58

amoj schreef:

Maar ik wil er wel wat aan doen hoor, als je het gewoon even meldt?[/quote]

amoj, ik stelde de vraag eerder al aan vjestagirl, maar op basis van welke wet heeft een kat het recht om los te mogen lopen?
Verder ben je nogal inconsequent, eerst schrijf je: Je hoort gewoon met je smerige tengels van andermans dieren af te blijven. Dier kan er toch niks aan doen, de eigenaar! , en later spuit je een hond nat terwijl de eigenaar er een paar meter achter loopt :?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:01

Ja en heel eerlijk hoort de eigenaar er toch voor te zorgen dat dat dier niet in de buurt komt van mensen die m niet in de buurt wensen te hebben..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:02

smurffie schreef:
Ja en heel eerlijk hoort de eigenaar er toch voor te zorgen dat dat dier niet in de buurt komt van mensen die m niet in de buurt wensen te hebben..

Als ze haar eigen advies zou volgen, dan had ze de eigenaar nat moeten spuiten en niet de hond :).

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:43

amoj schreef:
Okee, als de volgende keer zo'n vieze schijt hond bij mij op de oprit zit te schijten druk ik hem ook in de regenton. Maar nee, moet je de eigenaar dan eens horen!
Je hoort gewoon met je smerige tengels van andermans dieren af te blijven. Dier kan er toch niks aan doen, de eigenaar!
En nogmaals, water er over heen of poging tot verzuipen vind ik heel wat anders.

Nou Nou Nou wat ben jij een overdreven k..w.. om zo te reageren. Poging tot verzuipen, is wat anders als even onderdompelen. Ik had hem in mijn huis gevangen met een (vis) schepnet en daarin heb ik hem ook even te water gelaten. vervolgens op de grond het net omgekiept. Hij was niet te vangen en ik kom ook echt niet met mijn handen aan zo'n wilde kat.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:54

Katten.
Graven je bolletjes uit en kakken alles onder, lekker tuinieren bah!
Dus in het verleden vele katten bij mijn ouders thuis een nat pak bezorgd.
Niets leuker dan vanuit het dakraam die kleine terroristen met een waterpistool te lijf te gaan.
Werkte helaas maar kort, maar dan had je een week geen last van betreffende exemplaar.
Hond werkte alleen als hond ook in de tuin zat.
Helaas droegen de katten geen bord op hun rug met hun adres.

Heb nu zelf een tuintje, die wordt gewoon katproof, anderen hoeven geen last te hebben van mijn huistijgers.
En last hebben anderen ervan.
kattepoep in de tuin, kattepis overal tegenaan, als je vissen hebt hengelen ze die uit je vijver en voliere vogels met een hartverzakking
en automobilisten ook vanwege de bijna en echte aanrijdingen.

Lijkt mij niet meer dan normaal dat je als eigenaar je verantwoordelijkheid neemt en zorgt dat je
huisdieren niemand lastig vallen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:10

_/-\o_ sjolvir _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:42

pillow schreef:
amoj schreef:
Okee, als de volgende keer zo'n vieze schijt hond bij mij op de oprit zit te schijten druk ik hem ook in de regenton. Maar nee, moet je de eigenaar dan eens horen!
Je hoort gewoon met je smerige tengels van andermans dieren af te blijven. Dier kan er toch niks aan doen, de eigenaar!
En nogmaals, water er over heen of poging tot verzuipen vind ik heel wat anders.

Nou Nou Nou wat ben jij een overdreven k..w.. om zo te reageren. Poging tot verzuipen, is wat anders als even onderdompelen. Ik had hem in mijn huis gevangen met een (vis) schepnet en daarin heb ik hem ook even te water gelaten. vervolgens op de grond het net omgekiept. Hij was niet te vangen en ik kom ook echt niet met mijn handen aan zo'n wilde kat.

Als je mij een overdreven k.w. vind, moet je je eigen post eens teruglezen, net of die zo netjes is!
Ik neem best mijn verantwoordelijkheid voor mn dier, maar ik kan toch niet ruiken dat hij overlast veroorzaakt?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:57

ik kon hem wel ruiken

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:08

amoj schreef:
neem best mijn verantwoordelijkheid voor mn dier, maar ik kan toch niet ruiken dat hij overlast veroorzaakt?

amoj, loslopende katten veroorzaken per definitie overlast, alleen de eigenaars willen dat niet zien.
Je schrijft ook nog eens dat je landelijk woont, zeker daar is een loslopende kat een veroorzaker van overlast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:10

Waarom per definitie overlast? En waarom juist landelijk?
Ik wil het best zien hoor maar snap het niet helemaal.
Mijn kat loopt lekker los in onze voor en achtertuin, soms ligt hij voor op de stoep in het zonnetje te baden ja, maar is dat meteen overlast?
Ach pillow ik ruik ook zo vaak hondenschijt en die stinkt nog meer, hangt ook geen bordje aan met afzender.