Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
little_king schreef:Ik begrijp je wel Stef.
Ik ben ook iemand met een enorm diepe band met mijn dieren.
Heel vaak wens ik zelfs dat het minder zou zijn. Dat zou zoveel gemakkelijker zijn. Voor mezelf.
Het verdriet bij ziekte en eventueel overlijden gaat zo diep, dat ook veel mensen die zelf dieren hebben het niet begrijpen.
Ik heb me er ondertussen maar bij neer gelegd. Onze maatschappij zit niet zo in elkaar en omdat ze het niet bij zichzelf herkennen begrijpen ze ook niet dat het voor een ander welke zulke impact kan hebben.
Heel veel sterkte en dikke knuffel.
Percy schreef:Acht uur later informeer je al over een Kooiker hondje. Mensen die een dierbare verliezen zijn daar niet mee bezig.
Een verlies is persoonlijk, hoe je daarmee omgaat is dat ook. Natuurlijk heb je verdriet om je hondje maar vraag geen medelijden, daar schiet je zelf ook niets mee op. Hoe kan dat het leed verzachten? Leef je leven inclusief verdriet maar draag je verdriet zelf; niemand zal je daarmee kunnen helpen.
Percy schreef:Acht uur later informeer je al over een Kooiker hondje. Mensen die een dierbare verliezen zijn daar niet mee bezig.
Een verlies is persoonlijk, hoe je daarmee omgaat is dat ook. Natuurlijk heb je verdriet om je hondje maar vraag geen medelijden, daar schiet je zelf ook niets mee op. Hoe kan dat het leed verzachten? Leef je leven inclusief verdriet maar draag je verdriet zelf; niemand zal je daarmee kunnen helpen.
stef schreef:Er zit me echt iets dwars.
Vrijdag hebben wij compleet onverwacht ons hondje in moeten laten slapen: [BB] Ik heb duimen nodig! upd 1/3 helaas in laten slapen..
'S middags familie etc op de hoogte gesteld, allemaal sterkte wensen ontvangen. We zijn er kapot van, maar de telefoon blijft stil, er komt niemand even aan.
Ik wil dieren niet met mensen vergelijken, begrijp me niet verkeerd. Maar toen mijn schoonvader overleed stonden mijn ouders dezelfde avond op de stoep, evenals vrienden. We werden elke dag wel door iemand gebeld hoe het was....
En nu? Nu hebben mensen kennelijk geen flauw idee....
Ik weet niet wat ik met dit topic wil, gewoon ff van me afschrijven denk ik...
stef schreef:Ik ook.
En nogmaals, het gaat niet perse om lang komen, maar om helemaal niks horen.
Bedankt voor alle reacties. Ik laat het hierbij.