Advies nodig, zwangere kittens..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Advies nodig, zwangere kittens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 07:59

Geen idee of jij dat was. Maar las ergens shoppen naar de goedkoopste DA ;)
Edit: dat was spicegirl.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 08:51

Natuurlijk was dat spicegirl. }>

De meiden zijn in de opvang :) kan nog niet zoveel vertellen, deze week gaan ze naar de dierenarts en weten we meer.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:25

Niks van aantrekken, amandananana, je doet het prima !

Ben benieuwd wat de dierenarts er daar van vindt :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:30

In het begin zag ik mensen een comment plaatsen dat 'de financiele kant nogal naar voren kwam'. Wees blij dat de TS de moeite neemt uberhaubt naar de DA te gaan en de poesjes niet dumpt. Ik vind je ook helemaal niet dom, zoiets kan mensen toch overkomen. Abortus is denk ik inderdaad het eerlijkste tegenover de poesjes denk ik :)

Succes ermee!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 08:24

Even een update over de dames :D geen idee of er nog mensen kijken haha. Ze zijn nu dus in de opvang. Bo (van de miskraam) is waarschijnlijk leeg en krijg nu antibiotica. Volgende week wordt ze gesteriliseerd. Moon is 4 weken zwanger, van hele kleine kittens. Waarschijnlijk is dit inteelt en is ze dus gedekt door een kat uit hetzelfde nest. Daarom hebben wij besloten d poesjes weg te laten halen bij Moon, omdat dit de bevalling ook weer lastiger maakt en het onduidelijk is of de kittens wel 'goed' zijn.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:43

verstandig keuzes maak je topic starter mijn complimenten

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:56

*ik heb de rest van de reacties NIET gelezen*

wij hebben dit probleem ook gehad. We hadden een poes van 6 maanden die aldoor buitenliep en toen zij krols raakte hebben we haar meteen naar de dierenarts gebracht voor de prikpil. daar aangekomen vroeg de DA of wij konden garanderen dat ze nog niet zwanger was. nee want ze liep aldoor buiten. we hebben haar binnengehouden maar een paar weken later bleek ze tog zwanger.

Wij hebben de zwangerschap zo gehouden. waarom? vroeger werden ze ook op deze leeftijd al zwanger. Als je krols kan worden kan je inprincipe al zwanger worden. het kan alleen wel complicaties meebrengen.
Toen ze moest bevallen hebben we uiteindelijk een keizersnede laten doen omdat het haar niet lukte (KITTENS TE GROOT)

haar dochter is het jaar erop zwanger geworden en heeft op de normale wijze op de zelfde leeftijd 6 kittens te wereld gebracht.

Ook als de poes 4 jaar is kan het voorkomen dat er een keizersnede moet gebeuren.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 08:58

pandour4evuh schreef:
*ik heb de rest van de reacties NIET gelezen*

wij hebben dit probleem ook gehad. We hadden een poes van 6 maanden die aldoor buitenliep en toen zij krols raakte hebben we haar meteen naar de dierenarts gebracht voor de prikpil. daar aangekomen vroeg de DA of wij konden garanderen dat ze nog niet zwanger was. nee want ze liep aldoor buiten. we hebben haar binnengehouden maar een paar weken later bleek ze tog zwanger.

Wij hebben de zwangerschap zo gehouden. waarom? vroeger werden ze ook op deze leeftijd al zwanger. Als je krols kan worden kan je inprincipe al zwanger worden. het kan alleen wel complicaties meebrengen.
Toen ze moest bevallen hebben we uiteindelijk een keizersnede laten doen omdat het haar niet lukte (KITTENS TE GROOT)

haar dochter is het jaar erop zwanger geworden en heeft op de normale wijze op de zelfde leeftijd 6 kittens te wereld gebracht.

Ook als de poes 4 jaar is kan het voorkomen dat er een keizersnede moet gebeuren.

Dat kan inderdaad ook. Maar wij hebben besloten de kittens weg te laten halen, aangezien 1 van de poesjes al een miskraam heeft gehad en voor de rest moet ke even mijn reactie hierboven lezen :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:02

Heel wijs deze beslissing. Schandalig van die studenten die je die 2 hebben verkocht.
Je kunt met elk dier helaas pech hebben. Hoop dat deze twee na al dit gedoe eindelijk de katten zijn die je vooor je vader wilde.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:03

Heb je mail e.d. waar uit blijkt dat je de poesjes hebt gekocht als 13 weken oud?
Volgens mij kun je de kosten van de opvang waar ze dus nu zitten, de abortus en de medicijnen (antibiotica) op hem verhalen, mits je dus ook kunt aantonen dat de bevruchting plaats heeft gevonden toen jullie nog geen eigenaar waren. Als je een rechtbijstandverzekering hebt, moet je het daar maar eens navragen. Een brief vanuit een rechtsbijstand verzekering kan al een hele uitwerking hebben en de student eens even flink in het zweet zetten!

Maar kan me zo boos maken om dergelijke mensen die willen en wetens mensen bedonderen!

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:14

Wijs besluit TS, goed in het belang van de poezen gedacht! Respect hoor, helaas lees/hoor je vaak genoeg dat mensen dit anders oplossen. Het zou goed kunnen zijn, dat als jij niet zo "dom" was geweest (begrijp me niet verkeerd, geen aanval want ik had exact hetzelfde gedaan), de poezen ergens voor grof vuil aan hun lot waren overgelaten. Of in een zak waren komen bovendrijven ergens. Dus laat je vooral niet gek maken door mensen die zeggen dat het jou alleen om het geld te doen is. Ik heb respect voor je en hoe je de situatie hebt opgelost! Ik hoop dat beide dames goed herstellen en dat jullie dan nog lang van elkaar mogen genieten!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:38

amandananana schreef:
Even een update over de dames :D geen idee of er nog mensen kijken haha. Ze zijn nu dus in de opvang. Bo (van de miskraam) is waarschijnlijk leeg en krijg nu antibiotica. Volgende week wordt ze gesteriliseerd. Moon is 4 weken zwanger, van hele kleine kittens. Waarschijnlijk is dit inteelt en is ze dus gedekt door een kat uit hetzelfde nest. Daarom hebben wij besloten d poesjes weg te laten halen bij Moon, omdat dit de bevalling ook weer lastiger maakt en het onduidelijk is of de kittens wel 'goed' zijn.

Natuurlijk kijken er nog mensen :D

Heel fijn dat Bo en Moon nu onder deskundige begeleiding worden geholpen en nogmaals mijn compimenten voor jou, meid, echt geweldig dat je dit allemaal voor die twee poezen over hebt !

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:48

bridgetF schreef:
Heb je mail e.d. waar uit blijkt dat je de poesjes hebt gekocht als 13 weken oud?
Volgens mij kun je de kosten van de opvang waar ze dus nu zitten, de abortus en de medicijnen (antibiotica) op hem verhalen, mits je dus ook kunt aantonen dat de bevruchting plaats heeft gevonden toen jullie nog geen eigenaar waren. Als je een rechtbijstandverzekering hebt, moet je het daar maar eens navragen. Een brief vanuit een rechtsbijstand verzekering kan al een hele uitwerking hebben en de student eens even flink in het zweet zetten!

Maar kan me zo boos maken om dergelijke mensen die willen en wetens mensen bedonderen!

Inderdaad zoek even alle correspondentie bij elkaar. Waarschijnlijk kun je in ieder geval een deel van de kosten verhalen op verkopende partij. Het is namelijk binnen 6 weken na aankoop duidelijk geworden en dan heb je geloof ik nog wel wat ruimte om aanspraak te maken. Baadt het niet dan schaadt het niet ;) en ook als je geen rechtsbijstand hebt, kun je via juridisch loket gratis info opvragen en zijn er genoeg voorbeeld brieven die je kan gebruiken. Als je die zelf aangetekend naar de student in kwestie stuurt, is hij misschien al wel bereid om jullie tegemoet te komen en heb je helemaal geen rechtsbijstand nodig. (Mocht je tips willen over correspondentie met de verkoper staat mijn PB box open) Nogmaals, respect en veel geluk met beide dames!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 09:55

Bedankt voor alle superlieve reacties :) jammer genoeg hebben we geen rechtsbijstand, dus kunnen we daar geen hulp vragen. Ik heb contact gehad met de politie, en die zeiden dat als wij kunnen aantonen dat hij ons expres deze poesjes zwanger heeft verkocht, we alles op hem kunnen verhalen, maar als hij zegt dat hij het niet wist zijn we uitgepraat.. We weten dus niet of het wel zin heeft om alles uit de kast te trekken.

Hopelijk komen de meiden snel weer thuis en ik hoop dat het niet teveel impact op ze heeft gehad al die verhuizingen. Het zijn echt schatjes, ze waren na 2 dagen al niet meer bij ons weg te slaan. Vooral Bo, na haar miskraam waar ik de hele tijd bij was, die loopt echt de hele dag achter me aan.

Ik heb geen moment spijt gehad dat ik ze gekocht heb, moet er niet aan denken wat er gebeur was als ik het niet had gedaan. Als ik aan die gozer denk word ik weer boos, en al helemaal omdat hij dit waarschijnlijk ongestraft kan doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:34

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 19:48

Pff het wordt steeds gekker met onze dames. Opvang is met ze naar de dierenarts geweest, en die zegt dat ze al minstens een jaar zijn omdat ze al tandsteen hebben, terwijl onze dierenarts zei dat ze een half jaartje zouden zijn. Ook stuurt ze gisteren een mailtje dat ze erg mager waren toen ze bij ons kwamen en dat Moon nu ineens wel heel erg dik wordt en ze dus denkt dat ze langer zwanger is dan 5 weken. Dat zou betekenen dat de abortus niet kan. Mijn dierenarts zei juist dat ze er goed uit zagen. Is het heel raar dat ik nu een beetje wantrouwend word?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:51

Nog even langs een 3e arts ermee, als wat hij zegt lijkt op dat van nummer 1, er van uitgaan dat die gelijk hebben, lijkt het op arts 2, dan er van uitgaan dat 2 gelijk heeft ? :)
Altijd rot, echo's etc lijken me wat prijzig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:52

Kan me goed voorstellen dat je daarvan in de war raakt ... wie moet nu geloven :?

Derde arts is niet zo gemakkelijk denk ik, nu ze in de opvang verblijven ?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 19:55

Derde arts is inderdaad even geen optie nu omdat ze in de opvang zitten. Ik vond ze zelf echt totaal niet mager..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:18

Tandsteen vind ik niet echt een betrouwbare bron om leeftijd op te schatten, dat hangt heel erg af van t voer wat ze krijgen etc. Net zoals ineens dikker worden, kittens groeien niet ineens heel snel. Zou ze gewoon laten aborteren eerlijk gezegd.. En mager ja, bij mijn katje van nog geen half jaar voel je z'n ribben ook maar hij is echt niet mager!

Mja ik ben geen dierenarts dus ja..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:20

Abortus, wat zijn we weer cru man, kittens zijn misschien al 5 weken :+

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 20:34

Als je iets meer terug had gelezen had je geweten dat de kittens waarschijnlijk niet goed zijn door inteelt. En als je het hele topic door had gelezen had je gweten dat er nog veel meer speelt dan dat.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 08:34

Weer even een update meiden. Bo wordt donderdag gesteriliseerd, Moon blijkt toch verder te zijnndan ze dachten, nl 6,5 week dus de abortus gaat niet door. Ik ben bang en ongerust en ik mis ze, nu gaat het toch een tijd duren voor ze thuis komen :(

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:41

Zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat! heftig hoor! super dat jij je zo goed over deze katjes ontfermd :)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:55

ik kwam het topic toevallig tegen en heb het helemaal doorgelezen. Ik duim ook mee dat alles goedkomt! Ik vind het super voor je dat je een plek gevonden hebt waar ze goed opgevolgd worden. Hopelijk gaat de tijd snel en zijn ze gauw weer bij je!