Edit: dat was spicegirl.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

kan nog niet zoveel vertellen, deze week gaan ze naar de dierenarts en weten we meer.

geen idee of er nog mensen kijken haha. Ze zijn nu dus in de opvang. Bo (van de miskraam) is waarschijnlijk leeg en krijg nu antibiotica. Volgende week wordt ze gesteriliseerd. Moon is 4 weken zwanger, van hele kleine kittens. Waarschijnlijk is dit inteelt en is ze dus gedekt door een kat uit hetzelfde nest. Daarom hebben wij besloten d poesjes weg te laten halen bij Moon, omdat dit de bevalling ook weer lastiger maakt en het onduidelijk is of de kittens wel 'goed' zijn. pandour4evuh schreef:*ik heb de rest van de reacties NIET gelezen*
wij hebben dit probleem ook gehad. We hadden een poes van 6 maanden die aldoor buitenliep en toen zij krols raakte hebben we haar meteen naar de dierenarts gebracht voor de prikpil. daar aangekomen vroeg de DA of wij konden garanderen dat ze nog niet zwanger was. nee want ze liep aldoor buiten. we hebben haar binnengehouden maar een paar weken later bleek ze tog zwanger.
Wij hebben de zwangerschap zo gehouden. waarom? vroeger werden ze ook op deze leeftijd al zwanger. Als je krols kan worden kan je inprincipe al zwanger worden. het kan alleen wel complicaties meebrengen.
Toen ze moest bevallen hebben we uiteindelijk een keizersnede laten doen omdat het haar niet lukte (KITTENS TE GROOT)
haar dochter is het jaar erop zwanger geworden en heeft op de normale wijze op de zelfde leeftijd 6 kittens te wereld gebracht.
Ook als de poes 4 jaar is kan het voorkomen dat er een keizersnede moet gebeuren.
amandananana schreef:Even een update over de damesgeen idee of er nog mensen kijken haha. Ze zijn nu dus in de opvang. Bo (van de miskraam) is waarschijnlijk leeg en krijg nu antibiotica. Volgende week wordt ze gesteriliseerd. Moon is 4 weken zwanger, van hele kleine kittens. Waarschijnlijk is dit inteelt en is ze dus gedekt door een kat uit hetzelfde nest. Daarom hebben wij besloten d poesjes weg te laten halen bij Moon, omdat dit de bevalling ook weer lastiger maakt en het onduidelijk is of de kittens wel 'goed' zijn.

bridgetF schreef:Heb je mail e.d. waar uit blijkt dat je de poesjes hebt gekocht als 13 weken oud?
Volgens mij kun je de kosten van de opvang waar ze dus nu zitten, de abortus en de medicijnen (antibiotica) op hem verhalen, mits je dus ook kunt aantonen dat de bevruchting plaats heeft gevonden toen jullie nog geen eigenaar waren. Als je een rechtbijstandverzekering hebt, moet je het daar maar eens navragen. Een brief vanuit een rechtsbijstand verzekering kan al een hele uitwerking hebben en de student eens even flink in het zweet zetten!
Maar kan me zo boos maken om dergelijke mensen die willen en wetens mensen bedonderen!
en ook als je geen rechtsbijstand hebt, kun je via juridisch loket gratis info opvragen en zijn er genoeg voorbeeld brieven die je kan gebruiken. Als je die zelf aangetekend naar de student in kwestie stuurt, is hij misschien al wel bereid om jullie tegemoet te komen en heb je helemaal geen rechtsbijstand nodig. (Mocht je tips willen over correspondentie met de verkoper staat mijn PB box open) Nogmaals, respect en veel geluk met beide dames!
jammer genoeg hebben we geen rechtsbijstand, dus kunnen we daar geen hulp vragen. Ik heb contact gehad met de politie, en die zeiden dat als wij kunnen aantonen dat hij ons expres deze poesjes zwanger heeft verkocht, we alles op hem kunnen verhalen, maar als hij zegt dat hij het niet wist zijn we uitgepraat.. We weten dus niet of het wel zin heeft om alles uit de kast te trekken.
http://www.spijkenisse.nl/web/Bewoners/ ... -Loket.htm