Bonen zijn idd echt alleen maagvulling door de vezels die erin zitten. Wat bij ons de praktijk vaak werkt (ik doe de afvalprogrammas in de praktijk waar ik werk) is de tussendoortjes niet meer geven. En als je toch iets wil geven, dan pak je een brokje van het voer. Je zet het voer neer wat ze die dag krijgt, in de ochtend geef je gewoon haar portie, en in de avond. En als je dan een koekje wil geven, pak je van de portie een koekje. Zo krijgt ze niets meer binnen dan de afgewogen hoeveelheid voeding van die dag, maar kan je wel af en toe iets geven. Dit doet vaak echt al heel veel. Koekjes zijn namelijk vaak ook dikmakers. En ongemerkt krijgt ze waarschijnlijk toch best nog wat binnen( eigen ervaring)
Koekjes krijgt ze niet elke dag, het ligt daar zeker niet aan. Ze is aangekomen in die 10 dagen na operatie, enkel heeft ze de helft minder eten gekregen, en verder niets erbij. Ook voor de operatie waren de koekjes zelden in haar bekkie te vinden. Het is enkel dat ze iets krijgt, en kan mij niet voorstellen dat zij van 1 klein koekje zoveel aankomt.
als ik 's morgens haar brokken neerzet, eet ze dat gelijk op. Volgens DA is dit ook beter als het neerzetten van eten, en haar de hele dag de tijd geven om het op te eten. Dit pakt ze overigens snel op.
Maar zo snel verandert de hormoonhuishouding toch niet, in 10 dagen? Meestal duurt dat een maand tot zelfs 2 maanden voordat al die hormonen uit het lijf zijn. Ja, dat klopt, het eten neerzetten en nooit langer laten staan dan 20 min. Maar als ze het gelijk opeet dan heb je dat probleem idd al niet. Wel vervelend dat ze dan zo snel aankomt. Je hebt niet een andere voeding ineens gegeven? Nieuwe zak open gemaakt? ( Probeer mee te denken)
Iik heb geen idee, weet niet hoe dat in z'n werking gaat, het verbaasde mij eigenlijk ook wel. Nee, ze heeft dezelfde brokken, daar ligt het probleem niet.
net brok met bonen gegeven, in het begin ging het er moeilijk in, maar uiteindelijk alles op gegeten. Zal wel even wennen zijn, dat ze nu bonen er doorheen heeft..
Ja, er zitten veel vezels in de bonen waar de hond verder niet zoveel mee kan. Deze worden dus ook weer uitgepoept. Fijn dat ze wel gegeten worden! Nu hopen dat ze ook gaat afvallen!
Oke, dan weet ik dat. Vriendin die van de week langs kwam, heeft haar ongeveer 1.5 week niet gezien, en zag al wel iets verschil, ook een vriend van mij zag wat verschil. We gaan zeker de goede kant op, maar zijn er nog lang niet