over hondenbelasting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:06

Zelfs al regelt de Gemeente allerlei veldjes en poepbakken en weet ik veel, ik wens niet te betalen voor iets waar ik niet om gevraagd heb.
Ik heb nooit zo het nut gezien van uitlaatveldjes; wij hebben er ook één, maar hoe moet ik daar een wandeling maken? Van de ene kant naar de andere kant is nog geen minuut lopen. Dan kan ik nog een minuut terug, en dan?
Het veldje ligt trouwens op het - in de spits - drukste punt van de wijk en aan drie kanten begrensd aan wegen 8)7 8)7 8)7 Omdat er aan de enige kant waar geen fietspad/weg liep een trap is gemaakt gaan alle fietsers nu over het voetpaadje dat over het losloopveld loopt. Dus lekker verantwoord je jonge hond daar los laten lopen? Lijkt me niet.
Ik snap ook nooit de associatie van loslopen met hondenpoep.
Alsof mensen die hun hond aan de lijn laten lopen wel de poep opruimen en loslopers niet. Dat gaat echt nergens over. Het is meestal andersom.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:23

anneliesdj schreef:
In de stad kan ik er idd nog wel inkomen, uitlaatveldjes moeten ook aangelegd en onderhouden worden, prullenbakken en poepzakjes worden onderhouden en hier en daar vind je nog weleens zo'n omheind uitlaatstukje.
Niet dat dat in verhouding staat met de hoogte van de hondenbelasting want in sommige steden betaal je je echt scheel, zeker als je er 2 hebt. Dus die belasting zou wel wat lager kunnen maar afschaffen vind ik ook weer wat overdreven.

Maar in het buitengebied hondenbelasting heffen, dat vind ik dan weer belachelijk. Onze honden lopen en poepen alleen op eigen terrein, wat ik dus zelf onderhoud. Watvoor argument kunnen ze nu aanvoeren om ons hondenbelasting te laten betalen?

Niemand weet van te voren waar jij gaat wandelen? Misschien ga jij wel met je honden naar die uitlaatveldjes. Dat valt niet te controleren. Terwijl een ander misschien zijn honden met de auto meeneemt naar het strand en ze helemaal niet in zijn eigen Gemeente uitlaat.[/quote]

Het gaat om het idee. Ik woon in een woonwijk maar ik hoef ook geen uitlaat veldje waar ik toch geen wandeling op kan maken. Dus om de ene honden eigenaar wel belasting te laten betalen en de andere niet vind ik net zo goed discriminatie.

Als ik deze redenering hier boven goed begrijp:
Jij denkt dat iemand die "buiten" woont misschien wel met de hond naar een uitlaadveldje in de stad gaat en iemand die in de stad woont gaat zijn hond 4 x per dag uitlaten op het strand.... Dit lijkt mij echt niet aannemelijk. >;)[/quote]

little_king

Re: over hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:40

Verkloot de kwoot. ;)
Niets meer van te begrijpen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:44

little_king schreef:
Verkloot de kwoot. ;)
Niets meer van te begrijpen.

:')