Jij hebt het over een ridgeback, daar hebben die van ons ook een bloedhekel aan!! Wij hadden er 2 in de buurt. 1 echt een super lieverd, maar die van mij moesten haar niet. Een ander was een niet zo'n vriendelijk dier.... Die zorgden ik ook echt voor dat we die niet hoefden te passeren.... Wij hebben een kennis die deze honden gefokt heeft. Zij gaf ook aan dat deze honden een bepaalde 'uitstraling' hebben waar heel veel honden moeite mee kunnen hebben! Weet natuurlijk niet of dat ook voor die van jullie geldt, maar vond het wel toevallig dat ze het zelfde reageerde als die van ons!
Persoonlijk vind ik de honden los na de les )mits het gaat natuurlijk!) juist heel positief! Maar zoveel mensen, zoveel meningen natuurlijk
Ben op training wel honden tegen gekomen die echt ontzettend goed luisterden, maar gewoon echt niet konden spelen.... Ik zelf vind dat echt heel erg zonde! Onze taro ging na iedere training los. Alleen de laatste training niet iedere keer. Er was een border bijgekomen en die 2 konden elkaar écht niet uit staan... Dus het was of de een los met de groep of de ander. Wat schijten van zo´n asso baas zeg!!! Helaas zul je die altijd wel blijven houden en is het echt zaak om zelf zo stevig mogelijk in je schoenen te blijven staan!! De pest is dat je zo´n kerel|vrouw het liefst de huid vol zou schelden, maar je brengt deze gevoelens ook over op jouw hond en die zal haar gedrag daar op aan passen!
Hoe moeilijk ook, probeer zo rustig mogelijk te blijven (en reageer het desdoonds wanneer je zonder hond bent, op een andere manier uit
' 
Dat is toch al fantastisch!!! Misschien snapt ze gewoon wel echt niet hoe het 'normaal' moet!?! En dat kan ook helemaal na 1x niet ineens wel goed zijn. Ik vind het super dat je eind doel ook niet is dat ze super gezellig kan spelen!! Anders valt het alleen maar tegen als dat het uiteindelijk niet wordt. Nu valt het alleen maar iedere keer mee als het zo goed gaat als nu!
Maar je weet dus ook niet zeker of zij degene was die het 'uit lokte'?! Je hebt nu met 1 hond geoefend. Het klikt niet echt tussen deze twee. Dat hoeft toch helemaal niet te betekenen dat het met andere ook niet goed zou gaan!?