poes/kat wel of niet op bed als je slaapt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:17

Szan schreef:
foxy80 schreef:
(...) Alleen in het weekend is uitslapen lastiger, want zijn inwendige klok zegt dat hij om zeven u eten moet krijgen, net zoals in de week... Dan hoor je opeens een zielig mauwtje aan je oor.

Mijn kater heeft echt goede manieren wat dat betreft :D Zodra hij merkt dat je een beetje wakker bent, gaat hij zachtjes mauwen om eten. Maar als je je omdraait en weer in slaap valt, is hij ook meteen weer stil. Zo zoet :D

ik hoor mijn kitty nooit :D ze snurkt alleen wel mega hard :') _O-
vanacht werd ik er wakker van en toen lag ze onder de stoel :')

maar die van ons krijgt sàvonds altijd nat voer.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:18

tante_trien schreef:
Mijn kat slaapt bij mij in bed, op mijn kussen, onder de deken, maakt niet uit. Als hij niet komt ga ik mijn bed uit om hem te halen, kan niet slapen zonder hem :')
Hij komt mij ook ophalen als ik te laat naar bed ga.

geweldig :') die van mij komt wel ff kijken als het al laat word waar ik blijf,
en dan blijft ze bij me zitten tot ik naar boven ga.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:20

tante_trien schreef:
Mijn kat slaapt bij mij in bed, op mijn kussen, onder de deken, maakt niet uit. Als hij niet komt ga ik mijn bed uit om hem te halen, kan niet slapen zonder hem :')

Haha dat doet de mijne ook! Standaard half 11 gaat hij bij de deur zitten en blijft hij strak naar de deurkrik staren en mauwen. Als ik dan de deur alvast open doe, schiet hij de trap op en blijft bovenaan de trap staan gillen, net zolang tot ik naar bed kom. Daardoor lig ik de laatste tijd vrijwel altijd op tijd in m'n nest haha.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:22

Ik ook tante_trien! Heerlijk toch <3

Ik woon in twee huizen (naast elkaar). De kat komt altijd slapen waar ik slaap! Ookal weet hij dat hij in het ene huis de kamer niet eens in mag. :')

Nu zit ik op de bank, hij ligt tegen me aan onder me ene arm <3

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:23

Heb geen kat, maar mn hond mag ook altijd bij mij op bed liggen hoor, mn vent vind het niks. Maar ik vind het altijd zo zielig moet tie helemaal in zn eentje in de woonkamer blijven :')
Mja meestal snachts pleur ik hem wel weer van t bed af, want hij neemt het hele bed inbeslag ( hij moet ook echt half op je liggen ) En als mn vent weg is, nou heerlijk lig ik lekker met hem te slapen, ga ik op mn buik liggen, hij ligt dan naast me en legt hij zn kop op mn rug heerlijk <3

_maaike_D

Re: poes/kat wel of niet op bed als je slaapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:32

wij hebben 3 katten, waarvan de oudste bij ons op bed slaapt.
De anderen blijven in de woonkamer.
Ik verschoon het bed zeer regelmatig vanwege de haren.

Het is een nogal afstandelijke kat, dus niet optillen e.d., en ´bedtijd´ is echt haar
momentje.
Ze slaapt vrijwel altijd bovenop mij :') of in een soort hangmatje tussen mij
en mijn vriend in <3 .
Wordt eigenlijk zelden wakker van haar.
Alleen als de wekker gaat schiet m´n vriend altijd overeind en wordt
de kat dus gelanceerd :')

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:36

Verbaast me dat er zoveel mensen zijn die hun kat bij zich laten slapen!
Hier gebeurt dat echt niet. Om verschillende redenen.. Ze mag hier zelfs mijn slaapkamer niet in. Dat heeft als voordeel dat ze niet midden in de nacht voor m'n deur gaat zitten miauwen en tegen de deur aan bonken (ja, echt :')) om er in gelaten te worden, zoals ze eerst nog wel eens deed :)) Maar daarnaast vind ik 't wel fijn om in ieder geval één kamer kattenhaar-vrij te houden, omdat ik daar op momenten toch wel op kan reageren, ineens. En ze heeft altijd de neiging om mijn dekbedovertrekken flink te gaan bewerken met haar klauwen, wat ik behoorlijk zonde vind. (Heb twee van die Pip-dingen, dus ja..) En als laatste kan ze soms toch wel opvliegend reageren als je iets doet wat haar niet aanstaat. Gebeurt niet vaak, maar ik heb geen zin om een keer 's nachts wakker te worden met haar tanden in mijn arm (of erger: gezicht!), omdat ik per ongeluk op haar ben gerold :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:43

ik ben allergisch voor mijn langhaar kat (en al mijn andere huisdieren) maar ze slaapt gewoon samen met mijn hoofd :D op mijn hoofdkussen. Heb geen harig bed, wel een harige kat (poes :+ ) en vind het super gezellig. Op het moment dat ze mijn hoofd gebruikt als een kneedbal dan krijgt ze een half dronken mep want die nagels mijn hoofd is niet fijn maar voor de rest gaat het in goede harmonie. :D

Mijn slaapkamer deur is nooit dicht vanwege de kat dus ze hoeft niet te bonken/mauwen of wat dan ook maar kan vrij in/uit.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:44

tante_trien schreef:

+1

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:50

eerst niet toen speelden ze me te veel.. zodra ze 5 maanden waren toch wel gedaan.. en nu wil ik niet anders meer!

ik heb binnenkatten. en ze worden wel waker rond 3 of 4 uur maar ik moet toch altijd na de wc, meestal doe ik dan wel de deur dicht.. en rond 7 uur staat er dan wel weer een te schreeuwen. dat die na binnen wil.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:50

Ik heb een tijdje mijn katten alleen beneden gehouden, omdat ik het zo druk had dat ik niet toe kwam aan veel poetsen, en dit scheelde een hoop gepoets.
Alleen ik kon ze echt niet missen, kon niet slapen zonder dat geruzie op mijn bed, gekots onder mijn bed, gespin langs mijn oor, het inpikken van mijn warme plek als ik even naar de wc was, de haren op je kussen :') Nee ik heb het er allemaal voor over

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:51

Mijn 2 katten slapen ook op bed.

De eerste nacht dat Chewy (maine coon) in huis was heb ik op de bank geslapen want hij werkte mij echt het bed uit.
Wat had ik in huis gehaald :oo
Gelukkig is het bij die ene nacht gebleven en slaap hij, mits ik de voerbakjes vol heb, gewoon de nacht door. Een enkele keer vergeet ik dat wel eens en dan kan ik eruit om te voeren want hij blijft maar doorgaan met over je heen rennen, op je hoofd liggen, klauwen in je hoofd (leuk zo'n polydactyl kat).
De andere ligt aan het voeteneind daar heb je echt geen last van.

Haren vind ik soms echt een ramp, ik krijg ze gewoon niet van mijn overtrek af. Ik heb nu een extra overtrek erop liggen speciaal voor de katten. Mocht ik ooit nog eens verhuizen naar een huis met 3 kamers dan blijft de slaapkamer kat vrij.

Verder zijn katten schone dieren, ze haten vies zijn want ze poetsen altijd. Alleen mijn maine coon is soms een uitzondering maar hij is ook een beetje apart.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:53

Mijn katten en hond slapen gewoon op bed, 1 van de katten (poes) slaapt de helft van de nacht onder de dekens lepeltje lepeltje met mij en de hond lederwaren toch

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:03

Jup, ik heb hier trouwens een kusseninpikker... sta soms op met nekkramp.. :') Ach over een paar mand ben ik als het goed is uit huis en heb ik een tweepersoonsbed, 1 kussen voor mij en 1 voor haar _O- In theorie.

Uuuh geen last van vlooien hoor, we ontvlooien preventief :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:12

CM_ schreef:
Ik heb een tijdje mijn katten alleen beneden gehouden, omdat ik het zo druk had dat ik niet toe kwam aan veel poetsen, en dit scheelde een hoop gepoets.
Alleen ik kon ze echt niet missen, kon niet slapen zonder dat geruzie op mijn bed, gekots onder mijn bed, gespin langs mijn oor, het inpikken van mijn warme plek als ik even naar de wc was, de haren op je kussen :') Nee ik heb het er allemaal voor over

Zo herkenbaar dat laatste gedeelte haha :')

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:15

Hier echt niet, ze mogen niet eens boven komen, de hond trouwens ook niet.
Moet er niet aan denken zo'n harig beest naast me.... :+

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:20

Ik heb de mazzel dat ik een kitten heb van 6 maanden die geen last heeft van haaruitval hihi. Misschien dat het nog komt als ze ouder wordt hoor, zou best kunnen. Mijn vorige katje sliep ook op bed, en die verhaarde eigelijk ook niet. Ideaal! Ik zou het gezelschap ook voor geen goud willen missen. Vind het heerlijk. :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:22

Onze mochten beide op bed, enkel op het voeteneinde, telkens als ze verder omhoog kwamen gooide we ze van bed. :)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:23

Die van mij mogen ook gewoon op bed. :) De een slaapt snachts gezellig tussen ons in (liefts in vriendlief zijn knieholtes zodat hij bijna de hele nacht in 1 houding slaapt. De ande slaapt meestal onder het bed in een mandje of ergens anders in de slaapkamer. Heel zelden eens op het voeteneind.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:27

Mijn hond slaapt wel op bed, gelukkig heeft hij een soort van poedelvacht.
Dus nooit losse haren van de hond in bed.
De kat ligt heel soms op bed, maar dat vind ik niet zo fijn vanwege de haren. :+

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:27

Als mijn vriend niet thuis is slapen ze bij mij op bed (hij wil het niet) en slaap in de logeerkamer. Ze weten het zelfs al. Als hij er niet is, dan gaan ze mee, anders kijken ze niet op of om als ik naar bed ga. Wat ze niet snappen is als hij laat thuis komt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:32

Ik heb 4 poezen die alle 4 niet verder dan de tuin komen (met dit weer komen ze helemaal niet buiten) en ze hebben ook geen vlooien. Er liggen er meestal 1 of 2 op bed. Vind het juist gezellig. :j Soms ligt Nuray wel in de weg en dan duw ik haar gewoon weg, ze gaat toch wel ergens anders liggen. :')

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:37

Ik lig bijna elke avond met 1 kat boven m'n hoofd, 1 kat aan m'n voeten en een hond tegen m'n benen aan, de rest ligt dan ergens anders en meestal bij m'n ouders in bed :')
Ik vind het altijd wel lekker warm en gezellig :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:38

Nou, op mijn hoofd wil ik ze niet hebben. :') Nergens dicht bij mijn gezicht, dat vind ik niet fijn.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:43

Mijn hondje slaapt altijd bij mij op bed (voeteneind) vind dat wel fijn, vooral als ik alleen thuis ben hihi :o