Muis heeft gif gegeten, hoelang duurt het voor hij dood is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:32

Ik heb hem tegen de muur gegooid |(

CM_

Re: Muis heeft gif gegeten, hoelang duurt het voor hij dood is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:33

Goed gedaan ;)

Ik weet hoe moeilijk het is om een diertje te doden, maar wat je nu hebt gedaan is het beste dat je kon doen !!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:34

Arrabel schreef:
Ik heb hem tegen de muur gegooid |(

:(:)

Stom he, dat je weet dat je er iets aan moet doen omdat het zielig is voor 't beestje. Maar daar dan staat te snuffen.. :(:)

Zorg je wel dat je 'm ergens weggooit waar niet een kat ermee aan de haal kan gaan? :)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:35

Dapper!! :(:)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:36

amazone77 schreef:
Dapper!! :(:)

Mee eens!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:37

Héél dapper!!! _/-\o_

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:37

Goed gedaan.
Zorg je idd wel dat ie weggegooid is zodat er geen andere dieren bij kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:41

Heel dapper inderdaad, maar je hebt dat diertje een enorme dienst bewezen :(:) !

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:42

Het is een rotklus, maar goed gedaan! Ik geef ze altijd een klap met een schep (vaak wel met ogen dicht, want een echte held ben ik niet)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:42

Dankjewel, ik heb de muis in een plastic zak gedaan die zal ik later in de container gooien dan kunnen er geen andere dieren bij.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:45

Nice job honey! :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:45

Ach, arm beestje :(:) Gelukkig heb je em gevonden en heeft ie geen dagen zo hoeven zitten :(:)

Toch apart.. als er een topic wordt geopend over een muizenprobleem op stal dan roept iedereen "Leg maar wat gif neer".. en vervolgens als zo'n arm beestje wordt gevonden is heel bokt tegen gif :=
Hopelijk een goede les voor vele hier, om in het vervolg gewoon zo'n diervriendelijke muizenval of als het echt moet zo'n klapper te gebruiken in plaats van gif..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:48

Goed gedaan hoor!! Het is niet leuk om te doen maar het beestje laten lijden is ook sneu.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:50

8nnemiek schreef:
Ach, arm beestje :(:) Gelukkig heb je em gevonden en heeft ie geen dagen zo hoeven zitten :(:)

Toch apart.. als er een topic wordt geopend over een muizenprobleem op stal dan roept iedereen "Leg maar wat gif neer".. en vervolgens als zo'n arm beestje wordt gevonden is heel bokt tegen gif :=
Hopelijk een goede les voor vele hier, om in het vervolg gewoon zo'n diervriendelijke muizenval of als het echt moet zo'n klapper te gebruiken in plaats van gif..

Eerhm ik ben niet tegen gif, maar alstie dan toch doodgaat kun je het dier net zo goed meteen doodmaken. Dus niet alles over één kam scheren.

Neem een kat en ben je voor een groot gedeelte van een eventueel muizenprobleem af!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:52

Nee hoor, niet heel bokt; ik leg bewust gif neer omdat de rest niet werkte :+
Maar ik dood ook een muis als ze aan het lijden zijn :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:56

Muizen kruipen normaal gesproken weg in een donker hoekje als ze zich niet goed voelen, dus die zullen nooit gevonden worden om snel uit hun lijden te verlossen.. die gaan heel langzaam een pijnlijke dood tegemoet.
Nee, ik vind het echt not done, muizengif..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:58

8nnemiek schreef:
Muizen kruipen normaal gesproken weg in een donker hoekje als ze zich niet goed voelen, dus die zullen nooit gevonden worden om snel uit hun lijden te verlossen.. die gaan heel langzaam een pijnlijke dood tegemoet.
Nee, ik vind het echt not done, muizengif..

Tsja... er is wel meer not done, soms vreten ze je hele isolatie op wat je net onder het dak hebt gedaan en kan poeslief er niet bij, de muizenvallen helpen niet dan is een beetje gif zo gestrooid en ben je na twee weken van de muizen af. En blijft je nieuwe dak ook heel!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:00

Ik ben echt anti gif, maar inderdaad als ik echt muizen zou hebben die mn huis wegvreten dan is het niet anders. Toch zou ik eerst proberen om andere middelen te proberen.

ben blij dat ik niets als muis geboren ben

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:02

Dat is vervelend ja.. kan me best voorstellen dat je uiteindelijk ten einde raad bent..

Ik heb een hoge wasmand/ton waar ik het voer in bewaarde.. toen de muisjes honger begonnen te krijgen na de zomer gingen ze op zoek.. de eerste viel in de ton.. toen durfde nummer twee ook wel, en toen ik 's morgens de paarden gingen voeren zaten er een stuk of 10 muizen in die ik allemaal tegelijk in het bos heb gezet, en maandenlang geen muis meer gezien :Y)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:04

Ik ben sinds kort verhuist en ben er achter gekomen dat er een muizenfamilie zit. Heb ze niet gezien maar hoor ze wel boven het plafon rennen en vanacht ook vechten klinkt nog een soort van gezellig. Ze komen niet naar beneden maar ik heb dan ook katten en honden. Hebben jullie advies? Ik zie er tegenop hun te laten lijden. Rentokil vroeg minimaal 400 euro voor diervriendelijk?? Verwijderen. Sneller gif dan de gemeente Roteb zou geven. Nou ik weet het niet hoor liefst laat ik ze hier overwinteren zolang ik ze niet zie maar je weet maar nooit wat een plaag het word of dat ze aan kabels gaan knagen? Weten jullie iets diervriendelijkers werkend dan gif dat ik ze weg kan plaatsen? En is het zo dat ze bij gif dus boven mijn plafon wegrotten?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:05

8nnemiek schreef:
Dat is vervelend ja.. kan me best voorstellen dat je uiteindelijk ten einde raad bent..

Ik heb een hoge wasmand/ton waar ik het voer in bewaarde.. toen de muisjes honger begonnen te krijgen na de zomer gingen ze op zoek.. de eerste viel in de ton.. toen durfde nummer twee ook wel, en toen ik 's morgens de paarden gingen voeren zaten er een stuk of 10 muizen in die ik allemaal tegelijk in het bos heb gezet, en maandenlang geen muis meer gezien :Y)

zo ving ik ze altijd inderdaad in ouderlijk huis en zette ik ze een paar km verderop in het bos, was altijd raak, grote ton, wat lekkers erin, wel erin maar niet eruit

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:09

8nnemiek schreef:

Er past geen grote ton op de zolder :') Het is meer een soort van kruipruimte maar dan op het huis! Wel muisvriendelijke vallen geprobeerd maar daar gingen ze niet in... en ondertussen hadden ze het piepschuim uit de platen gegraven en lag het in de dakgoot... ik dacht dat het sneeuw was maar het was piepschuim... Dit waren gewoon terrormuizen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:10

Zipporah, gif moet je inderdaad nooit voeren aan muizen die binnen zitten, die krijg je niet meer weg. We hebben er ooit een binnen gehad die aan de kabel achter het fornuis had geknaagd, zonder goede afloop voor de muis.. Er begon iets te stinken, echt een kadaver-lucht.. we hadden al overal gezocht, totdat m'n ma zich bedacht dat het wel eens achter het fornuis uit kon komen.. en ja hoor, een half vergane muis :Y) Dat stínkt, niet normaal!
Ik denk dat je beter ergens een vloerplank kan optillen om in de ruimte tussen plafond en bovenvloer te komen en daar een (evt diervriendelijke) val zetten. Beetje chocolade of kaas of pindakaas aan.. En dan maar een voor een vangen voordat ze een gezinnetje gaan stichten :Y)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:13

Goed gedaan hoor! :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 14:22

Je hebt ook van die apparaten die je in het stopcontact kan steken, dat geeft een heel hoog geluid waar ze niet tegen kunnen.
Ik weet alleen niet of dat echt werkt....