welke hondenbrok is nu écht gezond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:36

dat kan, maar het is echt prima voer...zeg het wij voeren het al jaren en ben een zeer tevreden voerder..overigens eten ze hier allemaal wel ahv,maar ook smuldier en slachtvlees van de slachter,alleen die ene hond van de foto lust dat allemaal niet...alleen maar ahv,dat gaat er elke dag weer graag in...

daarnaast samenstelling,ahv geeft geen samenstelling prijs,dus weet jij die wel??óf is dit het "er zitten 6 graankorrels in per 500 gram en een niet natuurlijke calciumbron in" mening?

karuna
Drukke kabouter

Re: welke hondenbrok is nu écht gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:59

Renske de brok werd echt geweigert. Vers voeren gaat hier niet ivm de gedragsproblemen van onze kleine smurf. Die draait lichtelijk door met vlees en botten. Af en toe gaat permament niet. Daarnaast is het mij teveel werk/teveel ruimte nodig in de vriezer.

Acana is allemaal graanvrij. Wij hebben wild prairie en die smaakt best. En ja de grootverpakking is iets goedkoper maar idd geen goedkoop voeren. Maar ze zijn zoveel fitter, poepen minder en ook bij veel bewegen hebben ze niet veel nodig. Daardoor zijn we ietsje duurder uit dan met goedkoper voer.

Acana bestellen we afwisselend bij zooplus en ellens dierenwinkeltje. De wild prairie is steeds het probleem, de anderen zijn er wel. Misschien een van de ingredienten die schaarser is?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:05

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:37

WiskyBokjes schreef:
Maar Sonja, wat is jouw 'probleem' dan met Renske? :)

Het is gestoomd en dus niet rauw en valt daarmee niet onder 'vers vlees' zoals dat hier bedoeld wordt, door mij in ieder geval.

kimmie261 schreef:
daarnaast samenstelling,ahv geeft geen samenstelling prijs,dus weet jij die wel??óf is dit het "er zitten 6 graankorrels in per 500 gram en een niet natuurlijke calciumbron in" mening?

Je weet dus eigenlijk helemaal niet wat je voert? Dat een producent de samenstelling niet volledig vrijgeeft, zegt mij al heel veel. Wat is 'vers vlees' bijvoorbeeld? Schapenvet zou ik niet graag voeren, tenzij je daar echt specifieke redenen voor hebt. Ze werken ook alleen met rund, waardoor je met dit merk erg tekortschiet qua diersoorten. En is dit dan gewoon rund of biologisch rund?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:42

Wij voeren Chudley's (dodson and horell) en RC en dat bevalt prima. Weinig ontlasting, gezonde honden, glanzende vachten, niet stinkend uit bek of huid enz. De oudste is bijna 9 en heeft een gebit van een 1 jarige enz.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:51

Sonja89 schreef:
Je weet dus eigenlijk helemaal niet wat je voert? Dat een producent de samenstelling niet volledig vrijgeeft, zegt mij al heel veel. Wat is 'vers vlees' bijvoorbeeld? Schapenvet zou ik niet graag voeren, tenzij je daar echt specifieke redenen voor hebt. Ze werken ook alleen met rund, waardoor je met dit merk erg tekortschiet qua diersoorten. En is dit dan gewoon rund of biologisch rund?

ik voer met ahv rundvlees wat compleet gemaakt is door een premix,waardoor je geen weet ik hoeveel diersoorten hoeft te voeren,voer is immers compleet...

als je barft/nrv voert dan zegt men dat je meerdere diersoorten moet voeren,maar pff..weet ik ik voer nu zo'n 31 jaar vers,en lees de laatste tijd steeds extremere dingen wat betreft vers voeren..

en biologisch of gewoon rund,kan me niets schelen,ik eet zelf ook niet biologisch,dus zie niet in mijn honden dit wel te voeren,dus ze eten gewoon rund,gewoon schaap,gewoon kip,gewoon weet ik wat voor beest.....

en renske is gestoomd,maar ook dat is prima voer hoor...zou het zo voeren hier..liever dat als brokken...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:27

kimmie261, dan verstaan wij iets anders onder 'compleet' denk ik. Ik zou niet willen gokken op het ontwikkelen van een allergie door elke dag dezelfde diersoort te voeren...

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:41

Als je KVV voert is het (zoals ik heb geleerd) wel belangrijk om of 4 diersoorten af te wisselen in 2 weken of een complete voeding te geven (die dus 4 diersoorten bevat). Ik gaf mijn hond de KVV Darf EKO, daar zitten 4 diersoorten in en het komt kwa samenstelling heel dicht bij BARF. Het is ook nog eens heel handig verpakt, namelijk in dozen van 5 kg en blokken van 250 gram. Het is ook nogeens niet zo duur, 17,00 euro per 5 kg. Darf EKO is biologisch, wat mij eigenlijk geen reet uitmaakt maar het is mooi meegenomen :D . Daarvoor kreeg ze Doglovers Gold, wat een "super premium" brok is met een goede prijs/kwaliteit verhouding 40,00 euro voor 15 kg (orijen vond ik echt te duur).

Edit; info over Darf, http://www.darf.info/ en de Darf Eko versie http://www.darf.info/pages/darf/darf-eko-kvv.php .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:21

Sonja89 schreef:
kimmie261, dan verstaan wij iets anders onder 'compleet' denk ik. Ik zou niet willen gokken op het ontwikkelen van een allergie door elke dag dezelfde diersoort te voeren...

nou dat gokken doe ik dan al 30 jaar,en nog geen allergie hond gehad hier...

sterker nog,ze zien er mijns inziens allemaal super uit,en dat ook nog eens op smuldier...of/ en ahv...en slachtafval van de slachter ..

NWDynamite een kvv welke kompleet gemaakt is met een premix hoef je geen verschillende diersoorten van te voeren...alleen kvv's welke geen premix bevatten wél ...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:33

Denk dat we aan het afdwalen zijn.ts wilde info over goede brok.nu zijn we het weer over vers aan het hebben.en daar gaat het nu niet over

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:52

Mijn honden kregen en krijgen Eukanuba al zo'n 17 jaar en doen het daar zeer goed op, zonder problemen en zien er super uit. Ik las iets over tandsteen maar dat is voor een heel groot deel erfelijk bepaald, ik heb met hetzelfde voer honden met en vrijwel zonder tandsteen gehad. Een goed hard bot werkt goed om tandsteen en plak te verwijderen. Zolang een hond het goed doet op een voer zou ik niet zo snel veranderen, wat je ook voert....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 21:32

keona schreef:
Denk dat we aan het afdwalen zijn.ts wilde info over goede brok.nu zijn we het weer over vers aan het hebben.en daar gaat het nu niet over

_/-\o_ :')

Nee ach,is geen ramp hoor ik vind het wel interessant om te lezen. :j
Wat ik het allermooiste vind achter al deze berichtjes is dat er dus echt een heleboel mensen zijn die écht alles ervoor over hebben om hun trouwe viervoeter zo gezond mogelijk te houden. +:)+
Das toch hartstikke mooi om te lezen?! <3

Persoonlijk leg ik de voorkeur bij brok,gewoon uit gewenning en goede ervaring.Brok staat hier altijd tot hun beschikking.Nooit ruzie of honger onder de honden en ze gedeien op zich goed.
Maarrrrrrrrr het kan altijd beter vind ik,vandaar ook mijn vraag :)

Hier staat nu zoveel info dat ik even vooruit kan met mijn zoektocht naar nóg beter voer,dank jullie wel hiervoor!!! +:)+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:45

Heb je dan altijd brokken staan? Dus je geeft onbeperkte brok?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 21:47

Ja hier staat het altijd voor ze klaar,behalve 's nachts dan gaan ze slapen in de bench.Als ik ze niet in de bench doe gaan ze lopen klieren met de katten hahaha dan doe je echt geen oog dicht met die lummels.

Maar nu zijn het ook geen honden die zich finaal te pletter vreten,ze nemen elk hun portie en klaar.De katten nemen er zelfs ook regelmatig een hapje van hihi leuk gezicht als ze samen eten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:55

Dat onbeperkt brok aanbieden bij honden ken ik niet.
Bij de kat doe ik het wel.
Maar weet ook niet of ze zich dan niet ongans eten!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:27

ik ken het onbeperkt brokken aanbieden wel bij onze vorige hond kon dit ook.toen w ik ook zelf nog niet op de hoogte van goede voeding en gaf ik bonzo.daarna ben ik mij gaan verdiepen in de voeding van zowel mijn honden als katten/paarden en mij zelf.

ts vlees is altijd beter dan welke brok dan ook.maar als e niet naar vlees wilt dan moet je een brok zoeken met zoveel mogelijk vlees,zonder granen en zonder toevoegingen die een hond niet nodig heeft.succes

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:09

Ja dat ga ik nu ook doen!
De zak is bijna leeg dus ik kan al iets anders gaan halen.Ik hoop dat ze ook proefzakjes hebben?Straks vreten ze het niet en zit ik met duur voer te kijken haha.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:16

kimmie261 schreef:
ik weet niet of dit verkrijgbaar is in nederland?
http://www.platinum.com/index.php/de/pl ... ezept.html

ziet er ook voor brokken wel goed uit :)

Dit voeren wij naar volste tevredenheid :j .

Is via internet gewoon te bestellen en wordt ook in Nederland geleverd :j .

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:21

Nu had ik op die site ook een antitandsteen middel gezien in gel en spray vorm.
Ik had em bijna besteld was het niet dat ik op internet ook las dat het heel slecht is zo'n antitandsteen gel of spray ivm de stoffen die erin zitten!

Zo zie je maar de ene roept 'haleluja' en de ander roept 'blijf af',wanneer doe je het nou goed?pfff

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:30

@FH: en waarom zou het zo slecht zijn? Over welke stof(fen) hebben we het dan. Als ik naar de inhoud kijk, zie ik niets heel geks, alcohol en verder natuurlijk citrusextracten en kruidenoliën, maar ik wilde het zelf ook eens proberen, dus ik ben nu wel benieuwd wat voor schokkends erachter zou zitten en of dit ook daadwerkelijk over dit product gaat *af en toe heb ik het idee dat mensen nogal doordraaien op dit gebied :o ;) *

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:33

Ja dat denk ik dus ook ava!
Als je alles moet geloven op het internet kun en mag je niks meer pffff maar tóch ga je dan weer twijfelen he.
Ik zal es kijken of ik die pagina kan vinden waar ik dat las..........................

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:34

Het ligt aan de hond welk voer goed is. dat is per dier verschillend. De een reageert goed op een merk waar een andere hond het juist helemaal niet goed op zou doen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:37

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:40

(ik heb niet alles doorgelezen van dit topic)

Maar ik zag het al wel voor bij komen orijen, in dit voer zijn geen granen verwerkt en bestaat daardoor bijna helemaal van vers vlees/vis. Dit voer is best prijzig maar je hebt er wel wat voor in de plaats :) Daarnaast heb je nog eventueel dog lovers gold, is minder duur maar ook zeker een goede brok! Als ik het goed heb zijn hier ook geen granen in verwerkt. Verder heb je nog nutro wat ik ook een aanrader vind :)

Qua versvlees zou ik bibi aanraden of farmfood

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:52

@FH: ze hebben het over Dentidogspray, hiervan kan ik de inhoud niet vinden.

Onze pup heb ik in het begin nog tanden gepoetst, maar al snel niet meer, hier nog nooit honden gehad met tandsteen, maar nu dus een herplaatser die dit wel (wat) heeft.
Een kuur van een paar weken ter ondersteuning lijkt me dan nog niet zo slecht en dan gewoon het voer en kauwmateriaal zoals de anderen.
Ik ben echt heel tevreden over het voer, onze hond verdroeg zowel brokken als vers vlees veelal slecht en dit gaat prima, verder ook gemakkelijker te voeren dan vers vlees en ook nog eens betaalbaar, vandaar dat ik hun tandsteengel ook wel wil proberen. Ik kan me trouwens voorstellen dat de citruszuren voor een zuuraanval zorgen wat het tandglazuur zou kunnen aantasten, dat is net zoiets als dat je niet meteen na het eten en zeker niet na het drinken van een glas sinaasappelsap al snel je tanden moet poetsen. Verder zie ik in het geplaatste stukje over de andere middelen nergens staan over welke stoffen ze het hebben die niet goed zijn... en tja, op de e.o.a. manier wordt er altijd waanzinnig veel geroepen m.b.t. dit onderwerp/voeding/honden, maar vaak slechts weinig ook daadwerkelijk onderbouwd.